Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Bekijk resultaten enquête: Bent u een racist?
Ja 3 27,27%
Neen 8 72,73%
Aantal stemmers: 11. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 20 februari 2011, 17:52   #61
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
Er staat nog veel meer in dat wikipedia-artikel:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Racisme#Definities
Klopt

Citaat:
De zondebok

De groepen waartegen racisme gericht is, worden vaak beschuldigd de oorzaak te zijn voor de problemen die een bepaald land of streek teisteren, zoals werkloosheid, overbevolking en inflatie. In de praktijk worden deze groepen meestal juist het zwaarst getroffen door deze crisissen. In het Engels heet dat Blaming the victim.

Het is niet toevallig dat de groepen tegen wie racisme gericht is meestal de zwakkere groepen van de samenleving zijn. Het is een vicieuze cirkel: zwakke groepen kunnen zonder problemen gebruikt worden om de schuld te geven van diverse problemen, en door die groepen zo negatief te bestempelen zullen ze zwak gehouden worden, doordat ze niet eerlijk kunnen deelnemen aan de maatschappij.

In nazi-Duitsland was de zondeboktheorie in werking: Joden en zigeuners (en intellectuelen, communisten, liberalen) werd de schuld gegeven van alle maatschappelijke problemen. De deportatie en/of uitroeiing van deze groepen zou dan alle problemen oplossen.

Sigmund Freud heeft, wijzend op de gedachte dat iedere groep een zondebok kent, opgemerkt dat "het antisemitisme ouder is dan het Jodendom".

Effect op de samenleving

Racisme heeft effect op individuen, maar ook op de samenleving als geheel. Racisme wordt wel eens beschouwd als verdeel-en-heerstactiek, die mensen tegen elkaar opzet om ze verdeeld te houden. Voorbeeld: een groep mensen die voor hetzelfde bedrijf werkt, kan tegen elkaar worden opgezet zodat ze klagen dat de andere groep hun geld afpakt, een hoger loon krijgt, enzovoorts. Als mensen in die val trappen, gaan ze zich niet samen verenigen en om betere werkomstandigheden vragen, zoals ze anders hadden kunnen doen.

Veel mensen zijn van mening dat racisme verbonden is met andere fenomenen zoals fascisme en nazisme (zie ook onderstaande categorieën).
http://nl.wikipedia.org/wiki/Racisme

Lijkt me een perfecte beschrijving van wat sommigen hier doen
Oud 20 februari 2011, 17:53   #62
Alboreto

Standaard

Citaat:
Sus Iratus is dan ook geen racist, wat u verder ook poogt te insinueren.
Sus Iratus heeft al eerder het tegendeel geschreven en is er zelfs trots op (volgens eigen zeggen)

http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=115

Laatst gewijzigd door Alboreto : 20 februari 2011 om 18:01.
Alboreto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2011, 18:04   #63
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Sus Iratus heeft al eerder het tegendeel geschreven en is er zelfs trots op (volgens eigen zeggen)
Sus Iratus heeft toen tegen u gezegd, met de nodige verduidelijkingen, dat als mensen het begrip racisme willen gaan herdefiniëren om het als wapen tegen andersdenkenden in te zetten -zoals schreeuwlelijkend links vaak in dit subforum pleegt te doen- om hen de mond te snoeren, hij racist een eretitel vindt, een geuzennaam, en er bijgevolg dan trots op is natuurlijk.

Dat is toch net even iets anders.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2011, 18:08   #64
Alboreto

Standaard

Citaat:
Sus Iratus heeft toen tegen u gezegd, met de nodige verduidelijkingen, dat als mensen het begrip racisme willen gaan herdefiniëren ... hij racist een eretitel vindt, een geuzennaam, en er bijgevolg dan trots op is natuurlijk.
Zoals ik al aantoonde met de link.

Mijns inziens is het racistisch zijn volgens de definitie van de VN niets om trots over te zijn, maar iedereen zijn mening natuurlijk.
Oud 20 februari 2011, 18:14   #65
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Zoals ik al aantoonde met de link.
Waarvoor dank.

Het is altijd fijn te weten dat de ideologische tegenstanders op een forum nauwkeurig een archiefje bijhouden van wie wat wanneer heeft gezegd. Dat scheelt mij weer een hoop opzoekwerk.

Citaat:
Mijns inziens is het racistisch zijn volgens de definitie van de VN niets om trots over te zijn, maar iedereen zijn mening natuurlijk.
De definitie van een organisatie die ooit een nobel doel had, maar inmiddels al lang tot een soort van internationale CGKR is verworden, en waarvan bovendien keer op keer blijkt dat het slechts een wassen neus is, zal mij verder mijn anus oxideren.
Oud 20 februari 2011, 18:24   #66
Alboreto

Standaard

Citaat:
Het is altijd fijn te weten dat de ideologische tegenstanders op een forum nauwkeurig een archiefje bijhouden van wie wat wanneer heeft gezegd. Dat scheelt mij weer een hoop opzoekwerk.
Geen archiefje hoor, zo belangrijk zijt ge nu ook weer niet.

Maar ik herinnerde me de term 'geuzennaam', dus de zoekfunctie van het forum had die direct teruggevonden
Oud 20 februari 2011, 21:16   #67
suqar_7loe

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hurricane Bekijk bericht
Het is daar waar ik net bang voor ben. Het is geen gewone klok maar een tijdbom.
U bent veel te pessimistisch zoals Hertog hierboven al schreef. Maar het staat u vrij pessimistisch te zijn, veel zal dat niet veranderen aan de zaken.
Citaat:
Ondanks de welwillende pogingen van de wél integrerende Noord-Afrikanen (ik wil hier bewust geen godsdienst in betrekken, het gaat over rassen), blijkt er een serieus probleem te zijn met het aanpassingsgedrag van de meerderheid.
Fijn dat u beseft dat er mensen zijn die wel wensen te integreren. Over religie begint u beter niet want ik heb u al meermaals gezegd dat de islam ons verplicht te integreren in een land waar ge naar emigreert. Maar helaas onthoudt de menigte dit soort zaken niet. Men concentreert zich liever op degenen die weigeren te integreren, een minderheid mijn beste. Geen meerderheid.
Citaat:
En dat zal vroeg of laat zuur opbreken.
Wie weet.

Mensen als u zouden eens meer buiten moeten komen. U bent absoluut niet slecht van wil maar ik lees vaak tegengestelde zaken van u. Begrijp me niet verkeerd, in Hoboken zit ik liever ook niet en dat zeg ik als allochtone.
De ene moment bent u anti-vreemdelingen en de andere moment bent u open van geest. Mijn excuses mocht ik me vergissen. Maar bij mij komt het zo over.
Citaat:
Voor mij liever laat dan vroeg. Maar het zal onherroepelijk tot zware conflicten komen. Er zijn nu eenmaal culturen die je niet kan laten samensmelten.
Voor mij liever nooit. Maar mocht het er dan toch van komen: liever vroeg dan laat. Wie weet verandert er dan iets.
Over welke cultuur heeft u het? Ik heb u al eens gezegd dat ik u gelijk geef. Mensen uit de maghreb-landen die hun vrouwen onderdrukken en weigeren te werken moeten dringend aangepakt te worden.

Citaat:
Maar of dat iets met racisme te maken heeft, is naast de kwestie.
Dat heeft te maken met angst en onwetendheid. Men laat zich voeden door vtm en de vrt. Complexe analyses zijn uit, mijn beste.
Citaat:
Anderzijds kan onbetamelijk gedrag en het overspoelende karakter van een andere groep tot racisme leiden.
Draai de rollen even om. Ik doe mijn best en probeer zo goed mogelijk te integreren maar mensen die dan even afkomen en de hele gemeenschap over eenzelfde kam scheren stellen me teleur. Op dat moment word ik een racist.
Citaat:
Logisch. De autochtone bevolking voelt zich bedreigt.
Deze is evengoed van toepassing op allochtonen.
Citaat:
Probeer de rollen eens om te draaien.
Dat doe ik vaak. En ik kom steeds tot de conclusie dat het ligt aan beide partijen: allochtonen en autochtonen.
Oud 20 februari 2011, 21:19   #68
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Bedoel je daarmee dat Sus een rascist zou zijn?
Ja, natuurlijk. Dat zijn niet mijn woorden maar zijn woorden. Sus weet gewoon hoe hij zoiets moet inkleden. Sus heeft nooit onder stoelen of banken gestoken dat hij de pest heeft aan vreemdelingen (lees: Marokkanen).
Oud 20 februari 2011, 21:24   #69
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Het simpele feit dat reeds twee mensen "ja" geantwoord hebben op de vraagstelling van deze enquete logenstraft uw bewering.
Jij hebt duidelijk niet gelezen wat plakker schreef. Maar goed, zo kennen we vlamingen hé. Een grote bek op fora maar irl de grootste mietjes. Denk jij nou echt dat plakker en die andere racist irl 'ja' zouden antwoorden als iemand vraag of ze racist zijn. Vergeet het maar. Zelfs FDW ontkent dat hij een racist is.

Citaat:
Sus Iratus is dan ook geen racist, wat u verder ook poogt te insinueren.
Jij bent wel een racist volgens de definitie. U bent er zelfs fier op ook. Hoevaak heeft u niet zitten kakken op Marokkanen?

Citaat:
Id est het verloochenen van de eigen cultuur ten bate van het ophemelen van andere culturen. Daar doe ik dus niet aan mee.
Niemand heeft u gevraagd van daar aan mee te doen. Ik doe daar trouwens ook niet aan mee. Dat maakt van mij hopelijk geen racist.

Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 20 februari 2011 om 21:25.
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2011, 21:25   #70
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Ja, natuurlijk. Dat zijn niet mijn woorden maar zijn woorden. Sus weet gewoon hoe hij zoiets moet inkleden. Sus heeft nooit onder stoelen of banken gestoken dat hij de pest heeft aan vreemdelingen (lees: Marokkanen).
Correctie:

Sus Iratus heeft nooit onder stoelen of banken gestoken dat hij een gloeiende pesthekel heeft aan onaangepaste vreemdelingen die ten ene male weigeren zich te integreren. Laat staan assimileren. Tevens heeft Sus Iratus het nooit onder stoelen of banken gestoken dat hij een gloeiende pesthekel heeft aan de islam.

Het feit dat u dat vertaalt naar "vreemdelingen (lees: Marokkanen)" zegt meer over uzelf dan over het vermeende racisme bij Sus Iratus.
Oud 20 februari 2011, 21:27   #71
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maximus Aurelius Bekijk bericht
mja, dat is wel een heel erg restrictieve definitie van racisme. daar voldoet niemand aan denk ik, behalve dan filip dw.
En hoe zit het met die Vlaamse aanhangsels van Phillipe?
Oud 20 februari 2011, 21:30   #72
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
En hoe zit het met die Vlaamse aanhangsels van Phillipe?

Die verorberen de junkmail van het VB als zoete broodjes en huppelen vrolijk achter hem aan.
Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2011, 21:31   #73
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Correctie:

Sus Iratus heeft nooit onder stoelen of banken gestoken dat hij een gloeiende pesthekel heeft aan onaangepaste vreemdelingen die ten ene male weigeren zich te integreren. Laat staan assimileren. Tevens heeft Sus Iratus het nooit onder stoelen of banken gestoken dat hij een gloeiende pesthekel heeft aan de islam.

Het feit dat u dat vertaalt naar "vreemdelingen (lees: Marokkanen)" zegt meer over uzelf dan over het vermeende racisme bij Sus Iratus.
Islam heeft hier niks mee te maken.

Ik heb geen zin om me bezig te houden met dit soort spelletjes. U bent een racist en dat weet iedere forummer met een tikkeltje verstand.

Verder, heeft iedereen een hekel aan onaangepaste vreemdelingen. Maar u hebt hier vaak gemeenschappen over eenzelfde kam geschoren. En uitgehaald naar allochtonen. En dat is uw probleem.

Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 20 februari 2011 om 21:31.
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2011, 21:33   #74
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord Bekijk bericht
Die verorberen de junkmail van het VB als zoete broodjes en huppelen vrolijk achter hem aan.
Klopt. Zie maar naar een forummer als Jazeker. Altijd in de bres springen voor een racist maar o wee als een linkse eens afkomt met een uitspraak als 'liever een fascist met kanker, dan een fascist zonder kanker'. Toppunt van hypocrisie.
Oud 20 februari 2011, 21:35   #75
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Jij hebt duidelijk niet gelezen wat plakker schreef. Maar goed, zo kennen we vlamingen hé. Een grote bek op fora maar irl de grootste mietjes. Denk jij nou echt dat plakker en die andere racist irl 'ja' zouden antwoorden als iemand vraag of ze racist zijn. Vergeet het maar. Zelfs FDW ontkent dat hij een racist is.

Jij bent wel een racist volgens de definitie. U bent er zelfs fier op ook. Hoevaak heeft u niet zitten kakken op Marokkanen?

Niemand heeft u gevraagd van daar aan mee te doen. Ik doe daar trouwens ook niet aan mee. Dat maakt van mij hopelijk geen racist.
Ik heb wel degelijk gelezen wat Plakker schreef.

En als ik volgens u een racist ben omdat de VN het nodig vonden om 'racisme' te herdefiniëren teneinde tegenstanders van ongebreidelde immigratie et al de mond pogen te snoeren, dan draag ik, zoals gezegd, de titel 'racist' (volgens de verknipte VN-definitie welteverstaan) vol trots als geuzennaam.

En wat uw verwijten over mijn kakken op Marokkanen betreft: uw uitspraken in dit bericht zijn, zoals in zovele andere berichten van uw hand, als niets anders te zien dan kakken op Vlamingen. U bent derhalve een racist, Suqar.
Oud 20 februari 2011, 21:38   #76
hurricane
Europees Commissaris

hurricane's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Dat heeft te maken met angst en onwetendheid. Men laat zich voeden door vtm en de vrt. Complexe analyses zijn uit, mijn beste.
Mijn dochter liep vandaag, rond 13.00 u. in het Boelaerpark van Borgerhout.
Ze was op weg naar haar werk.
Ze werd naar verluid aangesproken door 3 Marokkaanse van een jaar of 12 of 13.
Ze vroegen haar om een sigaret. Mijn dochter repliceerde dat ze die zelf moesten kopen, waarop ze een harde schop tegen haar been kreeg van één van hen.
Mijn dochter, van geen kleintje vervaard, wou zichzelf verdedigen maar de pestertjes liepen weg.
Omdat haar been flink pijn deed, zette ze de achtervolging niet in. Maar toen ze buiten het park kwam, zag ze het drietal staan. Ze is er naartoe gestapt en heeft het kereltje dat haar die stamp verkocht had, een flinke stamp in zijn kruis gegeven. De twee anderen zijn (uiteraard) gaan lopen.
Terwijl dat stuk crapuul lag te kermen is ze gewoon verder naar haar werk gestapt.
Ik heb mijn kinderen geleerd om verdraagzaam te zijn en begrip te tonen.
Maar in dit geval kan ik haar alleen maar gelijk geven.
Het is reeds de derde of de vierde keer dat ze dat soort pestgedrag moet ondergaan in dezelfde omgeving.
Waarmee ik maar wil zeggen dat het echt wel moeilijk wordt om het allemaal goed te praten.
Zelfs de meest verdraagzame persoon krijg je op die manier murw.
Eerlijk gezegd, hoop ik dat dat kereltje zijn ballen nog een paar weken pijn doen.

Laatst gewijzigd door hurricane : 20 februari 2011 om 21:39.
hurricane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2011, 21:38   #77
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Ik heb wel degelijk gelezen wat Plakker schreef.

En als ik volgens u een racist ben omdat de VN het nodig vonden om 'racisme' te herdefiniëren teneinde tegenstanders van ongebreidelde immigratie et al de mond pogen te snoeren, dan draag ik, zoals gezegd, de titel 'racist' (volgens de verknipte VN-definitie welteverstaan) vol trots als geuzennaam.

En wat uw verwijten over mijn kakken op Marokkanen betreft: uw uitspraken in dit bericht zijn, zoals in zovele andere berichten van uw hand, als niets anders te zien dan kakken op Vlamingen. U bent derhalve een racist, Suqar.
Ik heb inderdaad de pest aan racistische Vlamingen. U toch ook aan onaangepaste vreemdelingen? Wat is uw probleem dan?

Ik scheer niet elke Vlaming over eenzelfde kam en als ik dat doe dan is het meestal onbewust. Vaak heb ik ook Vlamingen geprezen. U daarentegen zou het niet over uw hart krijgen een allochtoon te prijzen.
Oud 20 februari 2011, 21:47   #78
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Islam heeft hier niks mee te maken.
Toch wel, aangezien ik de islam als een remmende factor op een succesvolle integratie beschouw omdat met name islamieten allerhande keer op keer niet of slecht blijken te integreren.

Citaat:
Ik heb geen zin om me bezig te houden met dit soort spelletjes. U bent een racist en dat weet iedere forummer met een tikkeltje verstand.
Als u geen zin heeft u met dit soort spelletjes bezig te houden, dan vraag ik mij oprecht af wat u hier kwam doen.
U mag mij verder gerust een racist vinden, daar lig ik echt niet wakker van. En ieder forumlid met een tikkeltje verstand weet wanneer het op zijn plaats is een bepaalde term te gebruiken, en wanneer niet. U weet dat blijkbaar niet. Jammer, maar helaas.

Citaat:
Verder, heeft iedereen een hekel aan onaangepaste vreemdelingen. Maar u hebt hier vaak gemeenschappen over eenzelfde kam geschoren. En uitgehaald naar allochtonen. En dat is uw probleem.
Zoals reeds gezegd; wat u mij nu verwijt, doet u constant zelf met de Vlamingen in de hoofdrol.
Potten. Ketels. Zwart als roet zien.
Oud 20 februari 2011, 21:49   #79
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Ze vroegen haar om een sigaret. Mijn dochter repliceerde dat ze die zelf moesten kopen, waarop ze een harde schop tegen haar been kreeg van één van hen.
Mijn dochter, van geen kleintje vervaard, wou zichzelf verdedigen maar de pestertjes liepen weg.
Omdat haar been flink pijn deed, zette ze de achtervolging niet in. Maar toen ze buiten het park kwam, zag ze het drietal staan. Ze is er naartoe gestapt en heeft het kereltje dat haar die stamp verkocht had, een flinke stamp in zijn kruis gegeven. De twee anderen zijn (uiteraard) gaan lopen.
Terwijl dat stuk crapuul lag te kermen is ze gewoon verder naar haar werk gestapt.
Het is reeds de derde of de vierde keer dat ze dat soort pestgedrag moet ondergaan in dezelfde omgeving.
Waarmee ik maar wil zeggen dat het echt wel moeilijk wordt om het allemaal goed te praten.
Eerlijk gezegd, hoop ik dat dat kereltje zijn ballen nog een paar weken pijn doen.
Voila. Ik had dus gelijk. De ene dag bent u open van geest en de andere dag komt u de allochtonen (lees: Marokkanen) bashen.

Een tijdje geleden opende u een topic waarin u schreef dat uw zoon een ongeluk heeft gehad en werd geholpen door Marokkanen. Vandaag heeft uw dochter een voorval gehad met enkele kleine Marokkaantjes en hupla 'alle Marokkanen zijn slecht'.

Maar ik begrijp u wel.

Ik vind het jammer dat uw dochter zoiets heeft mogen meemaken. Ik zou er de politie gewoon bijhalen en die gasten eens goed in elkaar trappen. Komaan 12 jaar en dan zo een agressie. Maar laat ons eerlijk zijn, Antwerpen loopt vol met uitschot. En u ziet niet anders dan dat. Maar buiten Hoboken is er ook nog veel te zien en te doen
Oud 20 februari 2011, 21:50   #80
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Met een beetje geluk heeft uw dochter dat pokkeventje voor de rest van zijn leven impotent gemaakt. Zo hoort het ook. Boontje komt immers om zijn loontje.
En ook verdraagzaamheid kent uiteraard grenzen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be