![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neen, want dan zijn het geen onechte kinderen meer.
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Banneling
|
![]() hoo? dan heb ik nog veel te verwachten hé slimmerd? wat goed dat gij het allemaal zo goed weet!
Nu dacht ik toch wel dat onechte kinderen BUITEN het huwelijk waren geboren in tegenstelling tot de "echte" kinderen die binnen het huwelijk waren geboren? En volgens mij is zelfs die term niet meer geldig. Niet erkend, is niet erkend vrees ik. Persoonlijk ken ik drie mensen die zeker weet hebben van minstens één "onechte" halfbroer of zus. Ik vrees dat die onechte kinderen dan toch wel allemaal netjes op hun kinneke hebben kunnen kloppen bij de verdeling van de erfenis hoor. Niet-erkend weetjewel. Laatst gewijzigd door COCHINILLO : 22 februari 2011 om 18:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
In het geval van Léonard gaat het om Priesters die als volwassen man hun macht en positie misbruikten door kinderen te intimideren te misbruiken. Daar zijn vele slachtoffers gevallen met name de kinderen, die vaak zwaar geschonden waren. Deze gevallen -hoe lang geleden ook- moeten allemaal zoveel mogelijk naar boven gehaald worden, en de slachtoffers moeten waar het kan en nodig is, vergoed worden, en de daders gesanctioneerd. In het geval waar ik het over heb, Koning Léopold III en een volwassen gehuwde vrouw, zijn helemaal geen slachtoffers gevallen. De twee betrokken personen hadden seks met elkaar met wederzijdse toestemming, dus er is geen probleem.
![]() |
![]() |
#64 | |
|
![]() Citaat:
Je moet weten dat de feiten zich afspeelden in 1940. En in die tijd was het ondenkbaar en onvergeeflijk dat de Koning een kind zou hebben verwekt bij een gehuwde vrouw, en niet-adellijke dan nog wel. Het lijkt me dan logisch dat men dat probeerde af te schermen. Trouwens dit ging niet simpel zijn aangezien de vrouw gehuwd was, en de echtgenoot automatisch de wettelijke vader ging worden zolang dit huwelijk niet vernietigd werd. Eigenlijk moet je het gewoon zo bezien: de Koning heeft gewoon de rol van spermadonor op zich genomen. En misschien was dit van te voren gepland door die vrouw? Wie weet was haar echtgenoot onvruchtbaar en dacht ze: "dan zoek ik maar een donor, maar liefst een degelijke donor." En ze heeft een degelijke donor gevonden. Tegenwoordig zijn er zoveel kinderen de vrucht van spermadonoren, zal men daar later ook zo'n ophef over maken?
![]() |
![]() |
#65 | ||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#66 | |
|
![]() Citaat:
Indien dat waar is, dan is dit het ultieme bewijs dat Koning Léopold III Zijn kinderen niet in de steek liet: Hij bezorgde hen alle kansen om te slagen in het leven. Enkel kon Hij hen Zijn naam niet geven.
![]() |
![]() |
#67 |
|
![]() Ik vind dit dikke zever. Omdat je iemands spermakwakje bent verdien je daarom niet zijn erfenis. Je verdient enkel de erfenis van je wettelijke vader.
![]() |
#68 | |
|
![]() Citaat:
Maar tegenwoordig is het wel zo, dat indien je kunt bewijzen dat die ene persoon je vader is, je dan een deel van de erfenis kunt krijgen. En dat vind ik nogal onlogisch.
![]() |
![]() |
#69 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als je als man een kind ergens verwekt, zorg je toch ook voor je nageslacht? Of hoort een dergelijke verantwoordelijkheid in uw zienswijze er niet bij? Overal kinderen maken en dus ze netjes negeren... Fraaie levensfilosofie heeft u, moet ik zeggen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ons magnificat verdient beter... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Een 'man' (again I use the term loosely) die uit egoistische motieven zijn eigen vlees en bloed verloochent verdient enkel onze minachting.
derp wegens derp want politics.be. Want derp en derp en derp, zei 'iemand'. Laatst gewijzigd door Salvadorii : 22 februari 2011 om 23:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
|
![]() Citaat:
Ik heb het over gevallen waar reeds een wettelijke (maar niet biologische) vader aanwezig is. Want uiteindelijk is het de wettelijke vader die van tel is. De biologische vader komt eigenlijk niet meer van pas. En de mevrouwen Boël en Verdun, beiden natuurlijke dochters van Koningen, werden in een wettelijk huwelijk geboren, en hadden dus een wettelijke vader. Indien er geen wettelijke vader ging zijn, met andere woorden, de moeder is een ongehuwde vrouw, dan is het de plicht van de verwekker het kind als het zijne te erkennen, is mijn mening. En te onderhouden.
![]() |
![]() |
#74 | |
|
![]() Citaat:
U zult toch niet alle spermadonoren gaan minachten omdat ze zogezegd hun vlees en bloed verloochenen?
![]() |
![]() |
#75 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
En wat uw spermadonoren opmerking betreft; wat is dat voor nonsens; Spermadonoren helpen onvruchtbare koppels toch een kindje krijgen. Iedereen weet op voorhand wat die donor verwacht wordt wel en niet te doen. Dit vergelijken met iemand die zijn rits niet gesloten kan houden en dan weg is en zogezegd van niks weet is gewoon hallucinant.
derp wegens derp want politics.be. Want derp en derp en derp, zei 'iemand'. Laatst gewijzigd door Salvadorii : 23 februari 2011 om 00:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Zo blijkt u kennelijk zelfs te vinden dat het enkel feit dat een kind binnen een “wettelijk” huwelijk werd geboren en dus een “wettelijke” vader heeft, elke morele verantwoordelijkheid van de biologische en dus echte vader teniet doet…. Stel u even voor dat u zou vernemen dat uw echte vader niet uw “wettelijke” vader is, maar een mijnheer X die u weliswaar kent, doch die al gans uw leven lang nooit ofte nimmer naar u omgekeken heeft en geen contact met u wil hebben. Eens zien of u mijnheer X dan nog zo’n respectabele kerel zou vinden die zijn verantwoordelijkheid ten uwen aanzien wel degelijk opneemt… Verantwoordelijkheid nemen, en al zeker ten aanzien van uw kinderen, in welke al dan niet “wettelijke” omstandigheden deze ook werden verwekt of geboren, is niet zoals u stelt iets waarbij “ieder zijn eigen manier heeft om er mee om te springen”, afhankelijk van “externe omstandigheden en toevalligheden”. Verantwoordelijkheid, met alles wat het inhoudt, neem je : zo eenvoudig en duidelijk is dat. Er komen daar geen “ja, maar…” of “per toeval…”excuusjes bij kijken, mijnheer Magnificat. Als je die verantwoordelijkheid niet neemt, ben je geen trap voor je broek waard. Meer specifiek voor wat Albert van Saksen Coburg en zijn buitenechtelijke dochter betreft : laat ons niet in algehele naïviteit verzinken door te stellen dat “wij niet weten” of hij ten haren aanzien al dan niet zijn verantwoordelijkheid heeft genomen of neemt. Wij weten allen zeer goed dat hij dat niet gedaan heeft en niet doet, nietwaar. Overigens is het een publiek geheim dat de houding van Albert van Saksen Coburg en zijn madam ook ten aanzien van hun “wettige” kinderen zowat een schoolvoorbeeld was van kinderverwaarlozing : van zodra elk van hun kinderen geboren was, keken ze er gewoonweg niet meer naar om. Ik wil u hier een meer uitgebreid relaas besparen omtrent de kwaliteit van hun houding als ouders, maar dat is voldoende algemeen bekend, evenals de traumatische gevolgen die deze houding vooral voor de twee jongens heeft gehad en heeft. Welnu, er in die wetenschap van uitgaan dat Albert van Saksen Coburg “misschien” toch wel verantwoordelijkheid zou opgenomen hebben voor zijn buitenechtelijke dochter, is volslagen onzinnig. Laatst gewijzigd door Gwylan : 23 februari 2011 om 02:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Trouwens wat is er zo verkeerd aan dat ge als koning een andere vrouw zwanger maakt dan de uwe en dan dat kind erkent of toch ten minste onderhoud, ... Dat is toch niet meer als fair zeker he ? In de middeleeuwen kwam zelf de paus er eerlijk voor uit, ... maar zo een hypocriete sexencoburg staat daar natuurlijk ver boven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Burger
|
![]() rich dudes