Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Politics.be > Suggesties & Mededelingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Suggesties & Mededelingen In dit forum kan iedere forumgebruiker terecht met voorstellen ter verbetering (van de sfeer) van dit forum. Je vindt er ook de officiële mededelingen terug van Politics.be.

Discussie gesloten

Discussietools
Oud 13 januari 2012, 20:39   #61
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pontifex Bekijk bericht

Misschien dat sommigen dat vinden, maar dat is een hoogst persoonlijke perceptie.

Pontifex.
Dat is geen kwestie van perceptie, ik heb geen idee hoe je modereert.

Dat lees ik in wat je schrijft

Citaat:
Ik hou me in principe niet bezig met het kleuterschoolspelletje van banpunten.
Wie ik betrap op meermaals zwaar over de schreef gaan, vliegt er gewoon uit.

Pontifex
Andere moderatoren beweren dat ze zich wel bezig houden met het "kleuterschoolspelletje van banpunten" en dat een tijdelijke en permanente ban afhangt van het aantal verzamelde banpunten.
Overeenkomstig het forumreglement.
Zo heb ik het toch begrepen.
artisjok is offline  
Oud 13 januari 2012, 20:43   #62
Pontifex
Super Moderator

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Wat je zwaar over de schreef gaan noemt, een hoogwaardiger discussie trachten te veroorzaken.

Ik noem tenminste geen Mods bij dierennamen...
Beste,

Dit forumonderdeel heet tot nader order 'Suggesties & Mededelingen.
Zolang het niet verandert in 'Bevelen en Oekazen aan de Beheerders en Moderatoren', is het steeds mogelijk dat met aan suggestie géén gevolg gegeven wordt.
Mag ik u dan ook vragen om het protest en de discussie omtrent een beslissing te beperken, en gewoon te aanvaarden dat u uw zin niet krijgt?

Ik herhaal nogmaals: als geen van de u hier aangeboden opties u zint, start dan zelf een blog of forum, dat u kan inrichten voor 100% naar eigen inzichten.
Dat neemt minder tijd en moeite in beslag dan hier urenlang te blijven contesteren.
U mag zelfs een eenmalige reclame-link voor uw initiatief hier posten. Bij Suggesties en mededelingen.

Pontifex.
Pontifex is offline  
Oud 13 januari 2012, 20:44   #63
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Misschien dat sommigen dat vinden, maar dat is een hoogst persoonlijke perceptie.

Pontifex.
Gezien andere moderatoren wel banpunten uitdelen, lijkt het meer dan een persoonlijke perceptie, Pontifex.
Oud 13 januari 2012, 20:47   #64
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik hou me in principe niet bezig met het kleuterschoolspelletje van banpunten.
Wie ik betrap op meermaals zwaar over de schreef gaan, vliegt er gewoon uit.

Pontifex
Bedoelt ge dat ge dit deel van het forumreglement niet onderschrijft?

Citaat:
Puntensysteem
Om er voor te zorgen dat onze regels worden nageleefd, wordt er gebruik gemaakt van een puntensysteem. Wie de regels schendt, zal een waarschuwing krijgen.
Om het beheer te vergemakkelijken en objectiever te laten verlopen zijn alle waarschuwingen ingedeeld in vooraf bepaalde categorieën. Elke categorie heeft een vooraf bepaald aantal banpunten.

Vanaf tien banpunten (bp) wordt een gebruiker de toegang tot het forum ontzegd gedurende zeven dagen, indien twintig banpunten bereikt wordt zal de gebruiker definitief de toegang worden ontzegd.

Dit systeem ziet er als volgt uit:

Wettelijk niet toegelaten zijn:

aanzetten tot geweld, haat of, discriminatie op basis van zogenaamd ras, afkomst, sekse, seksuele voorkeur, etc. (8 bp)
fysieke bedreiging (8 bp)
revisionisme en negationisme (= het schromelijk minimaliseren of ontkennen van de holocaust) (8 bp)
privacy-schending (in het bijzonder het vrijgeven van privé-gegevens van forumdeelnemers zonder hun uitdrukkelijke toestemming) (5 bp)
het schenden van auteursrechten (5 bp)

Overtredingen van deze categorie kunnen slechts eenmalig begaan worden, een volgende maal volgt een definitieve verbanning.

Te vermijden op vraag van de moderatie:

onderwerp in een verkeerd subforum posten (1 bp)
dubbele thread openen (1bp)
kopiëren van zaken die strijdig zijn met het forumreglement (1 bp)
flooden (2 bp)
plaatsen van expliciet materiaal (3 bp)
spammen (een link naar je eigen site kan eenmalig in K&K, de rest aanzien we als spam) (4 bp)
schelden in de loop van een onderwerp gericht aan forumdeelnemer (4 bp)
persoonlijke aanval in de loop van een onderwerp gericht op forumdeelnemers (4 bp)
het openen van persoonlijke topics over forumdeelnemers (5 bp)

Voor deze laatste types waarschuwingen heeft de moderatie ook de mogelijkheid om een verwittiging te geven i.p.v. een effectieve waarschuwing. In het geval van een verwittiging wordt de gebruiker op de hoogte gebracht van de overtreding, maar dit evenwel zonder het ontvangen van banpunten.

Banpunten kunnen na enkele maanden vervallen, het aantal maanden is afhankelijk van de aard van de overtreding.

Definitieve verbanningen zijn definitief. Eens verbannen, steeds verbannen.

Onmiddellijke verbanning
In sommige gevallen zal de moderatie onmiddellijk overgaan tot een ban. Dit is onder andere het geval in onderstaande situaties:

dubbelnicks die gebruikt worden om een ban te omzeilen
forumgangers die bedreigingen uiten aan het adres van de moderatie (bijv. gerechtelijke stappen)
forumgangers die zich beperken tot one-liners, smileypostings, provocatie om de provocatie, copy-pastes, spam, eindeloos getrol, etc.
Oud 13 januari 2012, 20:48   #65
Pontifex
Super Moderator

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Andere moderatoren beweren dat ze zich wel bezig houden met het "kleuterschoolspelletje van banpunten" en dat een tijdelijke en permanente ban afhangt van het aantal verzamelde banpunten.
Overeenkomstig het forumreglement.
Zo heb ik het toch begrepen.
Beste,

Ik bemoei me niet met de politiek van anderen.
Ik ga er van uit dat elke moderator op zijn eigen wijze bijdraagt aan het in stand houden van dit forum.
Elk gebruikt daarbij de bestaande hulpmiddelen naar eigen inzichten.
Als uop een normale manier van het forum gebruik maakt, en geen overlast bezorgt, hoeft het beleid het laatste van uw zorgen te zijn.

Pontifex.
Pontifex is offline  
Oud 13 januari 2012, 20:51   #66
Pontifex
Super Moderator

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Bedoelt ge dat ge dit deel van het forumreglement niet onderschrijft?
Beste,

Ik onderschrijf het reglement, maar voel me niet gebonden door een 'hulpmiddel' als het puntensysteem.
Het reglement zelf kan op vele wijzen toegepast worden.
Als het puntensysteem me nuttig lijkt, kan ik het ten allen tijde gebruiken, maar tot hiertoe heb ik er geen behoefte aan.

Pontifex.

Laatst gewijzigd door Pontifex : 13 januari 2012 om 20:51.
Pontifex is offline  
Discussie gesloten

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be