![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
Bekijk resultaten enquête: Welk Europees model draagt jullie voorkeur? | |||
Een Europeese eenheidsstaat. |
![]() ![]() ![]() |
5 | 6,02% |
Een Europeese federatie. |
![]() ![]() ![]() |
18 | 21,69% |
Een Europeese confederatie. |
![]() ![]() ![]() |
33 | 39,76% |
De situatie zoals het nu is. |
![]() ![]() ![]() |
5 | 6,02% |
Enkel een (los)-economisch verband. |
![]() ![]() ![]() |
16 | 19,28% |
De EU ontbinden. Iedereen bepaald voor zichzelf. |
![]() ![]() ![]() |
6 | 7,23% |
Aantal stemmers: 83. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De Koerden die in Turkije wiillen blijven moeten gewoon kunnen blijven vind ik. Gedwongen verhuizingen enzo vind ik niet echt goed. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Turkije kan amper zorgen voor zijn burgers in het westen, laat staan de Koerden in het zuiden. Afscheiding is noodzakelijk. Trouwens, als we het religieus bekijken, zijn de Koerden onze broeders! Een Moslim mag niet vechten tegen een Moslim ... Maar Turkije heeft veel geld uitgegeven bij het bestrijden van 'Koerdische terreur'. Er zijn tientallen duiizenden mensen gesneuveld (aan beide kanten, weliswaar). Dat de Koerden gedwongen terug moeten keren, vind ik ook niet juist. Maar weet je hoeveel koene soldaten, Turkije verloren heeft bij het bestrijden van terrorisme? Wat gaan ze dan tegen een Turkse moeder zeggen, die haar enigste zoon heeft opgeofferd? Zo sterk zijn de Turken ook niet ... T'is een gevoelige kwestie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar ik vraag me sowieso af, of de Turken in Turken onze ''plannen'' voor een onafhankelijk Koerdistan zullen goedkeuren. En ik ben fel tegen gedwongen terugkeer, maar zoals je al zei het is een gevoelige kwestie daar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
We moeten beseffen dat Turkije niet onafhankelijk is. Pas als er een revolutie komt, kunnen we de moeders overtuigen, niet als die mannen nog altijd aan de macht zijn. "Het voortleven van een Islamtische ummah hangt af van de inkt van zijn geleerden en het bloed van zijn martelaren." Zijn de Turken geen Moslim? Het gaat op alle vlakken verkeerd met de Turken. Degelijk onderwijs krijgen ze niet, geloven mogen ze ook niet, ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Een ummah of een islamtisch rijk vind ik geen oplossing. Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
*Om Turks-Cyprus te redden van de isolatie heeft Turkije, alles gegeven aan de Joodse lobby in Amerika. Dankzij hen mogen de vliegtuigen landen op Turks boden, wij zjn ze dankbaar ... *het gap-project is verkocht aan de Joden. Gap is de grootste investering van Turkije in het zuidoosten. *Waarom wilt Turkije geen atoombom creëren? Mij stoort het enorm dat Israël er heeft en Turkije niet. *De Turkse pers kijkt altijd op voor Israêl. Hoe modern dat die zijn, hoe goed ze 'terreur' bestrijden, ... Nooit zeggen ze dat er in hun grondwet duidelijk staat dat er geen scheiding tussen kerk en staat is. Ik vind dat ummah een oplossing is. Al heb ik helemaal niets tegen mensen die niet gelovig zijn. Als er nu een ummah komt, gaat de Koerdische probleem automatisch verdwijnen. Ik kan me inbeelden waarom je het niet goed vind. Ik wil geen islamstaat maken van Turkije, helemaal niet. Ik wil een modern (je moet niet Westers zijn om modern te zijn!) en onafhankelijke Turkije zien! Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | ||||||||||||||||||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
*het gap-project is verkocht aan de Joden. Gap is de grootste investering van Turkije in het zuidoosten. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Een onafhankelijk Koerdistan of een federaal Turkije dat zich gaat ontwikkelen lijkt me een betere oplossing dan een Ummah. Maar dat is mijn mening.[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door sinan123 : 10 september 2005 om 18:24. |
||||||||||||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |||||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Sinan, ben je blind of doe je alsof. Als Israël wilt, kunnen ze ons van de aardbodem wissen. Ze zullen het misschien niet doen (maar waarom krijgen ze de kans????). Turkije moet een atoombom hebben om zich te verdedigen, je moet het zien als een afschrikkingsmiddel. Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() ![]() Citaat:
![]() |
|||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Het is heel normaal dat ik jouw bronnen wil weten. Ik vind het sowieso niet logisch, waarom zou je miljarden geld betalen (dat een negatief invloed heeft op je land ook reputatie) en niet een genocide bekennen waarover 3/4 van de wereld vindt dat het wel heeft plaatsgevonen. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
![]() |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | ||||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() ![]() Wist je dat Turgut Özal het wilde erkennen. Maar hij werd plots dood ... Vroeger steunden ze ons voor niets. Ze voelden zich schuldig tegenover ons. De Spaanse joden, deportatie van de joden na 2de WO, Turkije was de eerste moslimland die de staat Israël had erkend,... Na een tijdje, wilden ze dat niet meer voor niets doen. Nu de Armeniërs steeds meer wetenschappers hadden die hen steunden .. Turkse diplomatie was vroeger echt in SHIT (nu ook, maar minder diep). Turkije viel Cyprus binnen, Grieken waren tegen de Turken gekant, Koerdische kwestie werd altijd voorgeschoteld, Armeense terreurgroep ASALA pleegde aanslagen op Turkse doelen, ... Misschien was erkennen het beste, het was toen, tegen de natuur. PS. Ik wil de Armeniërs mijn excuses aanbieden. Maar de moord op de moslims moeten we ook niet vergeten, peace! Citaat:
Citaat:
De kans dat Israël Turkije aanvalt is inderdaad minimiem, maar het bestaat. Citaat:
Citaat:
![]() Als we ruimer nadenken, kunnen we afleiden dat oorlog tegen de Koerden onnodig is. Citaat:
Citaat:
![]() |
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |||||||||||||||||||||||||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Hier kunne we ook lang over discussieren, maar vandaag wordt het al laat en je bent bezig mest school enzo. ![]() Citaat:
![]() De Turkse staat moet officieel zijn excuses aanbieden. Er zijn ook Turken vermoord door Armeniërs, maar het tegenovergstelde was op grote schaal georganiseerd door de overheid. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Geen Iran-achtig Turkije dus. Majah de tijd zal het ons leren. Citaat:
[size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door sinan123 : 10 september 2005 om 20:18. |
|||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | ||||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Ik ben vergeten 'als' te zeggen. Als er een genocide is plaatsgevonden, wil ik men excuses aanbieden. Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |||||||||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
[size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door sinan123 : 10 september 2005 om 20:37. |
|||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Minister
|
![]() Gewoon een economische unie. Geen politieke unie. Door de te strenge Europese wetgevingen kunnen we vaak mensen van Vlaanderen niet helpen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Als met confederalisme bedoeld wordt: elk baas in eigen huis en daarbij goed nabuurschap en samenwerking, dan is dit mijn keuze.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Tiens, ik ben het - als vlaams-nationalist - met je eens dat volkeren zelfbeschikkingsrecht moeten hebben en dat de koerden dus een eigen staat moeten kunnen krijgen. Blijkbaar is ook in Turkije zelf de 'multicultuur' niet echt een succes ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Vreemdeling
|
![]() En dus Friezen ook !
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Gouverneur
|
![]() Een Europeese eenheidsstaat. Dit is mijn mening
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Schrap Parijs dan maar, en Brussel, Berlijn, Madrid, London, Rome, ....
![]() |