![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
"January 15, 1916 - To the Government of Aleppo - We are informed that certain orphanages which have opened also admitted the children of the Armenians. [...]the Government will view the feeding of such children or any effort to prolong their lives as an act completely opposite to its purpose, since it regards the survival of these children as detrimental. - Minister of the Interior, TALAAT." |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#66 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als t zo zit eis ik de voormalige Nederlandse kolonies in Noord Amerika terug.
![]() |
![]() |
#67 | |
Minister
|
![]() Citaat:
(En nu maar hopen dat de vogels en reptielen, als afstammelingen van, de continenten niet gaan opeisen)
![]() |
![]() |
#68 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
![]() Volgens mij is het inderdaad nog wat te vroeg om Turkije toe te laten treden. Eerst moet de interne keuken van de EU wat opgekuist worden (grondwet, meer macht voor het Europess parlement, sociale voorzieningen...) en als Turkije tegen dan een échte democratie is (invloed leger naar beneden, rechten voor de Koerden,...) en zijn economie wat bijeengeraapt heeft kan er nog eens gepraat worden. Ik ben het eens dat een toenadering met Turkije alleen maar positief kan zijn. Maar een mogelijke toetreding moet niet op 1-2-3 afgehandeld worden. En de toetreding van Turkije tot de EU komt er hoe dan ook. De vraag is alleen hoe en wanneer? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | ||||
Banneling
|
![]() [quote=Aangebrande Phönix]
Citaat:
En op dit eigenste forum is al vele malen het essentiële verschil gebleken tussen de 2 gote monotheïtische godsdiensten. Zeggen dat het niet belangrijk is zoals U doet is weinig vooruitziend of verstandig. Bosnië en Albanië zijn nauwelijks vergelijkbaar met Turkije, afgezien van het geloof. Citaat:
Citaat:
Heeft Turkije zich al teruggetrokken of geëxcuseerd voor haar barbaarse inval? Ik dacht het niet, imperialistische gekken lijken het wel soms... Citaat:
Het is niet OMDAT er een parlement is dat alles er democratisch verloopt. Moest dat leger van je er niet zijn was er van een seculiere staat geen sprake. Wat zegt dat dan over de Turken? ![]() |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | ||||
Minister
|
![]() Vooreerst: Bedankt om te reageren, gewoonlijk word ik in ernstiger topics straal genegeerd. Ik zou misschien eens moeten beginnen nadenken over de kwaliteit mijner postmateriaal. Maar dus:
Citaat:
Citaat:
[verbloem]NAÏVELING![/verbloem] Citaat:
Ok, wees dan consequent en weiger Servië ook eeuwige doorgang. Zonder de NAVO stonden ze nog altijd in half Bosnië (voor zover dat nu het geval niet is) en Kosovo. En daar is het imperialisme-argument weer. Wij (Europa ohne Turkije) geven lessen in imperialisme aan de wereld he, op het hoogste universitaire niveau. Citaat:
Vooreerst: Het was een reactie op (ik ben zijn naam vergeten) de dubbelzinnige commentaar van een forumlid op het Turkse democratische proces. Enerzijds ze verwijten dat hun parlement overloopt van (gevaarlijke) islamisten en anderzijds klagen dat het parlement te weinig macht heeft. Moesten er geen verlichte despoten geweest zijn hadden de midden-Europese staten nooit (eerste uitermate voorzichtige stappen in de richting van) de verlichting gekend. In een prille of jeugdige democratie is er altijd een stabiele factor nodig die waakt over de democratische instellingen. Er waren staten waar die ontbrak (Remember Weimar). Dat werkte niet zo goed. Uiteindelijk komt het punt dat ze zichzelf opheffen in functie van die democratie (stappen lijken in die richting te worden gezet). Wat verwijt je hen? Geen "aangeboren democratisch gevoel" te hebben? Blame humanity.
![]() |
![]() |
#74 |
Banneling
|
![]() Nooit ooit mag Turkije bij de EU komen!!! not for the money of the world.
ik kan 100 redenen geven waarom, een gezond mens zal het wel zelf weten |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Hoofdreden om voorlopig de boot af te houden is dat we deze uitbreiding met 10 eerst moeten verwerken. Daarnaast moet Turkije eens orde op zaken stellen in verband met Cyprus, Koerden, Armeniërs,... Verder nog wat aan algemene zaken sleutelen zoals mensenrechten enz. En als dat na een tijdje in orde is en zo blijft, dan zien we wel !
![]() |
![]() |
#77 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Turkije kan geen lid worden
- omdat het fundamenteel geen Europees land is (geografisch niet en cultuurhistorisch niet) - omdat het geen volwaardige parlementaire democratie is - omdat het de mensenrechten schendt en zijn fundamentele economische en staatkundige oriëntatie niet Europees is - omdat het economisch onvoldoende sterk ontwikkeld is - omdat het een aggressieve buitenlandse politiek voert tegenover bijna al zijn buurstaten (bezet o.m. militair een deel van de EU) - omdat de geoplotieke belangen van Turkije buiten de EU liggen - omdat de EU beter geen gemeenschappelijke grens kan hebben met Syrië, Irak en Iran Wat wel belangrijk is, is dat er met Turkije, net zoals met andere landen rond de Middellandse Zee en met Rusland, een bevoorrechte economische relatie uitgebouwd wordt, zodat deze landen economisch en politiek kunnen moderniseren. Turkije moet in de eerste plaats zorgen voor een betere toekomst van de Turken. En die ligt in een partnerschap met de EU, niet in lidmaatschap. |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Voor die mensen die de toetreding op termijn zien zitten, zou ik graag weten binnen de hoeveel jaren dat volgens hun mogelijk zou zijn.
Ik ben geen voorstander van de toetreding op basis van de toestand nu, en ik verwacht ook niet dat men het tij in 2 decennia kan doen keren, maar de toetreding op zich sluit ik niet uit.
![]() |
#79 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |||||||
Burger
|
![]() Citaat:
Wat het geografisch aspect betreft: http://forum.politics.be/viewtopic.php?t=16810 (er zijn blijkbaar lieden die er anders over denken) Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Kortom, het is een kwestie van tijd. En uiteraard zullen die veranderingen lang duren (10 jaar? 50 jaar?)… Maar laten we ons nu vooral concentreren op de tien nieuwe lidstaten die recent zijn toegetreden. Wat Turkije betreft, we zien wel over enkele decennia… ![]() |
|||||||
![]() |
![]() |