Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 maart 2011, 11:36   #61
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Een alternatief? Afstraffen in de eerste plek, als eerste signaal. Om daarna een oplossing te zoeken en vooral eerst de oorzaak van dat gedrag te zoeken en aan te pakken.
Het begint echt van jongs af aan dat men verkeerde signalen geeft aan pesters en gepeste kinderen.
Die krijgen alleen nog het gevoel dat ze met alles weg kunnen raken en het gaat van kwaad naar erger.
een alternatief

ik bedoelde het als alternatieve omgeving, nieuwe activiteiten ... pestgedrag is ook dikwijls gewoonte- en/of vervelingsgedrag

die pester 'zijn tijd' moet ingevuld worden met alternatieven (en niet slechts straffen, eerst met straf, maar nadien ook met positieve dingen/activiteiten) zodat die pester zijn gedrag en gewoontes ook verlegd worden

uiteraard heeft dit alles geen enkele zin zonder de oorzaak aan te pakken ( de reden voor frustratie van de pester)

Laatst gewijzigd door Anna List : 17 maart 2011 om 11:39.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2011, 11:39   #62
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
voelt gij u wel gelukkig in uw huidige job/relatie, Herr Flick ?
Prima,...

Nee ik heb vroeger zelf ook het een en ander meegemaakt, en alleen omdat ik zelf smeerlap werd, (ik heb daar geen moeite mee) ben ik ze gaan domineren, ... en werd ik met rust gelaten...

Je hebt inderdaad kuddedieren 80 a 90 % is zo, een deel is leider en dan hebt ge er een paar, die daar niet aan meedoen, zonder zich dominant op te stellen omdat ze daar gewoon geen behoefte aan hebben, ... noem ze associaal, eenzame wolven of wat dan ook...

Dankbare slachtoffers, je kan ze isoleren en er fun mee hebben, ... vele breken, staan te janken in een hoekske... Er heeft er mij ooit ene gevraagd hoe ik zo cool kon blijven,... zelf had m niet de ballen om er ook tegen in te gaan.

Maar soms slaan de stoppen wel eens door ja, daarom kan ik sympathie opbrengen voor die kerel. Hij heeft net zoals ik zijn lijf mee, gewoon ventje oppakken en keihard tegen de stenen gooien, ... is er iets kapot, ja pech voor hem had hij maar wat vriendelijker moeten zijn.

Kijk ik zoek dat soort gezeik nooit zelf, maar als er iemand wat lastig komt doen, klop ik die nu gewoon omver, na vriendelijk doch kordaat gezegd te hebben het af te trappen.

Laatst nog in een pitta bar,... wat in de weg gaan staan, 2 zatte kloten, ... gezegd dat ze uit mijne weg moesten gaan en stoppen met ambetant doen,...het werd ijzig koud in dat pitta kot,... en heel stil, ... (sjans dat den tv stond te spelen... )
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2011, 11:39   #63
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Een alternatief? Afstraffen in de eerste plek, als eerste signaal. Om daarna een oplossing te zoeken en vooral eerst de oorzaak van dat gedrag te zoeken en aan te pakken.
Het begint echt van jongs af aan dat men verkeerde signalen geeft aan pesters en gepeste kinderen.
Die krijgen alleen nog het gevoel dat ze met alles weg kunnen raken en het gaat van kwaad naar erger.
volgens mij zouden wij dat goed doen Duupje
Oud 17 maart 2011, 11:40   #64
Duupje
Secretaris-Generaal VN

Duupje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
²
ik vrees een beetje dat dit ,met alle goede bedoelingen, toch klassiek is in alle scholen
Niet alleen op scholen. Je kan dat gerust doortrekken naar later in het leven op de werkvloer. Ik heb nog maar net van heel kortbij zo'n pestsituatie meegemaakt.
Niet bij mezelf, ik ben zo'n grote bully dat niemand mij durft te pesten.
Maar effectief een vrouw die op haar werk waar ze toch al 6 of 7 jaar werkte, buitengewerkt is door iemand die daar een goed jaar geleden is aangenomen. Zij zit in zak en as nu. En heeft daar toch wel een hele fameuze deuk in haar eigendunk van gekregen. Temeer omdat ze eigenlijk van haar baas die tot dan heel tevreden was van haar, niets steun kreeg. Hij koos partij voor de andere dame en zij mocht opstappen.
Duupje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2011, 11:41   #65
Duupje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
volgens mij zouden wij dat goed doen Duupje
Gaan we samen een anti-pestcampagne opstellen en daar de scholen mee afschuimen?
Oud 17 maart 2011, 11:42   #66
Duupje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
een alternatief

ik bedoelde het als alternatieve omgeving, nieuwe activiteiten ... pestgedrag is ook dikwijls gewoonte- en/of vervelingsgedrag

die pester 'zijn tijd' moet ingevuld worden met alternatieven (en niet slechts straffen, eerst met straf, maar nadien ook met positieve dingen/activiteiten) zodat die pester zijn gedrag en gewoontes ook verlegd worden

uiteraard heeft dit alles geen enkele zin zonder de oorzaak aan te pakken ( de reden voor frustratie van de pester)
Dito.
Oud 17 maart 2011, 11:43   #67
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Ik ben nog nooit gepest geweest
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2011, 11:43   #68
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Gaan we samen een anti-pestcampagne opstellen en daar de scholen mee afschuimen?
awel, ik zoek al een tijdje herorientering, en mijn gedachten gaan meer en meer die richting uit

al licht mijn interesse meer bij het begeleiden van probleemkinderen zelf of het begeleiden van begeleiders ( da's nog een dilemma, ik zou t liefst werken met kinderen zelf, maar het alternatief zou veel meer kinderen kunnen helpen natuurlijk)

en ik weet dat ik dat goe zou doen
Oud 17 maart 2011, 11:43   #69
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
smoel !
Oud 17 maart 2011, 11:43   #70
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
smoel !
Is dat pesten
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Oud 17 maart 2011, 11:45   #71
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Is dat pesten
ge begint het te snappen !
Oud 17 maart 2011, 11:46   #72
Duupje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Prima,...

Nee ik heb vroeger zelf ook het een en ander meegemaakt, en alleen omdat ik zelf smeerlap werd, (ik heb daar geen moeite mee) ben ik ze gaan domineren, ... en werd ik met rust gelaten...

Je hebt inderdaad kuddedieren 80 a 90 % is zo, een deel is leider en dan hebt ge er een paar, die daar niet aan meedoen, zonder zich dominant op te stellen omdat ze daar gewoon geen behoefte aan hebben, ... noem ze associaal, eenzame wolven of wat dan ook...

Dankbare slachtoffers, je kan ze isoleren en er fun mee hebben, ... vele breken, staan te janken in een hoekske... Er heeft er mij ooit ene gevraagd hoe ik zo cool kon blijven,... zelf had m niet de ballen om er ook tegen in te gaan.

Maar soms slaan de stoppen wel eens door ja, daarom kan ik sympathie opbrengen voor die kerel. Hij heeft net zoals ik zijn lijf mee, gewoon ventje oppakken en keihard tegen de stenen gooien, ... is er iets kapot, ja pech voor hem had hij maar wat vriendelijker moeten zijn.

Kijk ik zoek dat soort gezeik nooit zelf, maar als er iemand wat lastig komt doen, klop ik die nu gewoon omver, na vriendelijk doch kordaat gezegd te hebben het af te trappen.

Laatst nog in een pitta bar,... wat in de weg gaan staan, 2 zatte kloten, ... gezegd dat ze uit mijne weg moesten gaan en stoppen met ambetant doen,...het werd ijzig koud in dat pitta kot,... en heel stil, ... (sjans dat den tv stond te spelen... )
Gij zijt gewoon ene grote woessie!

Ma ge hebt wel gelijk, kheb krak dezelfde ervaring. Als gepeste gewoon de knop omdraaien en die één voor één te grazen nemen, het doet ze effectief ophouden.

Het probleem stelt zich dat de meeste gepeste kinderen het lef niet hebben om er tegen in te gaan. Die voelen zich zo ongelukkig en gekleineerd dat ze niet meer durven uit schrik het allemaal nog erger te maken.

Ik wens mensen die gepest worden maar één ding toe: het lef kweken dat ik gekweekt heb in den tijd en go for it! Voor de gepeste de enige manier om er echt korte metten mee te maken.

Daarna mag directie of werkgever van mij hun zin doen met de pester, op voorwaarde dat ze die begeleiden op alle mogelijke maar deftige manieren.
Oud 17 maart 2011, 11:47   #73
Duupje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
awel, ik zoek al een tijdje herorientering, en mijn gedachten gaan meer en meer die richting uit

al licht mijn interesse meer bij het begeleiden van probleemkinderen zelf of het begeleiden van begeleiders ( da's nog een dilemma, ik zou t liefst werken met kinderen zelf, maar het alternatief zou veel meer kinderen kunnen helpen natuurlijk)

en ik weet dat ik dat goe zou doen
Kijk se, we hebben meer en meer hetzelfde einddoel voor ogen. Dit wordt akelig.
Oud 17 maart 2011, 11:47   #74
Duupje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Moet ik u wat pesten ne keer?
Oud 17 maart 2011, 11:48   #75
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Belg!
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2011, 11:48   #76
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik vraag mij echt af of dat ook maar iets zou opbrengen ...

Zoals ik al eerder zei, de kleine ukken,... om zich groter te voelen, ...

Dan heb je er een paar, zoals een klasgenoot,... moeder kon dat niet aan, vader weg en ne serieuzen hoek af, ... gast heeft toen zelf een tijdje in den bak gezeten, ... inbraak , diefstal en dat soort shit. Met dien diene kwam ik uiteindelijk wel overeen, zelf partners in crime, ... met nen andere kameraad was dat ook, mijn beste kameraad heb ik eerst zoals in ne roedel honden tegen de grond moeten werken en af en toe moet ik mij daar eens kwaad tegen maken. Maar wij zijn dus kameraden, ... Ik denk dat het echt iets te maken heeft, met eindelijk ene die sterker is als ik en die gene schrik heeft,... .

En dan hebt ge de echte eikels, het soort dat als eikel geboren wordt, en er een genoegen in schept om mensen te vernederen en zeer te doen.

Met die categorie kunt ge geen zak aanvangen jongens, hoe goed jullie het ook menen.
Oud 17 maart 2011, 11:49   #77
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Moet ik u wat pesten ne keer?
iemand die me wil pesten
De Pestkopjes
Oud 17 maart 2011, 11:50   #78
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Gij zijt gewoon ene grote woessie!

Ma ge hebt wel gelijk, kheb krak dezelfde ervaring. Als gepeste gewoon de knop omdraaien en die één voor één te grazen nemen, het doet ze effectief ophouden.

Het probleem stelt zich dat de meeste gepeste kinderen het lef niet hebben om er tegen in te gaan. Die voelen zich zo ongelukkig en gekleineerd dat ze niet meer durven uit schrik het allemaal nog erger te maken.Ik wens mensen die gepest worden maar één ding toe: het lef kweken dat ik gekweekt heb in den tijd en go for it! Voor de gepeste de enige manier om er echt korte metten mee te maken.

Daarna mag directie of werkgever van mij hun zin doen met de pester, op voorwaarde dat ze die begeleiden op alle mogelijke maar deftige manieren.
of die zijn iets verstandiger, hebben over dat gedrag nagedacht en vinden dat moreel verwerpelijk ... en weigeren zelf 'gelijkaardig' gedrag te stellen ...

nobel en hoogintelligent ... maar naar 'straat'ervaring hoogst onnozel :s
Oud 17 maart 2011, 11:50   #79
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

lantjes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
"de pester zit niet goed in zijn vel, reageert frustraties af"

totzover de algemene theorie waar iedereen het mee eens is

ik vraag me heel gemeend en oprecht af wanneer iedereen (inclusief pedagogisch) personeel daar nu eindelijk de conclusie aan verbindt dat die pester dus ook een slachtoffer is en aldus benadert dient te worden wil je de oorzaak kunnen aanpakken.

voil�* my humble opinion

en laat u nu maar eens goe gaan allemaal ... ik kan dat wel hebben
Ouders die hun verantwoordelijkheid ontlopen. ALs we vroeger iets uitspookten dat niet door de beugel kon kregen we gegarandeerd ons vader, moeder of, jawel, leerkracht op ons dak zodat je een tweede keer zelfs niet zou overwegen. Al heb ik zeer weinig petsen gekregen, je wist waar de lijn was en de petsen die ik verdiende hebben me zeker in de goeie richting GEDWONGEN. De kinderen van vandaag zijn voor hun ouders "heiligen onder een stolp" die zogoed als hun eigen zin mogen doen. Tot het dan op latere leeftijd uit de hand loopt en er niemand nog enige kontrole heeft over het kind.
lantjes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2011, 11:50   #80
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Kijk se, we hebben meer en meer hetzelfde einddoel voor ogen. Dit wordt akelig.
K zal ikik het nu maar eens zeggen he :

"woont samen he, ... "
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be