![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Sus Iratus : 19 maart 2011 om 02:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wel, eigenlijk ben ik voor het afschaffen van de leerplicht. Laat mensen leren als ze dat willen, laat ze dom blijven als ze dat willen. Bij die laatste categorie zal onderwijs toch niets veranderen... des te meer energie blijft er over voor de leergierigen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bijna dan toch ... ![]()
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben liberaal, mij zal je geen uitkeringen, noch kinderbijslag zien verdedigen. Vooral dat tweede niet, omdat dat volgens mij alleen maar een subsidie is voor mensen is die geen kinderen dienen te krijgen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar wát met die 'jongeren', ergens gaan 'hangen', nog meer hangjongeren?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik had als kind twee vriendinnetjes uit "lagere milieus". Als ik thuiskwam van school was het eerst huiswerk maken, eventueel een vraag stellen als ik iets niet kon (en éénmaal heb ik extra uitleg van m'n mama gekregen wegens gewoon totaal niet mee met het idee achter 'breuken'). En dan was er tijd voor leuke dingen. Dan ging ik bijv. nog eens langs bij één van die vriendinnetjes (fijn als je bij elkaar om de hoek woont). Die waren toen nog belange niet bezig met huiswerk. Afwassen, helpen koken, voor de kleinere kinderen zorgen, het bier naar papa in de zetel brengen,... van die dingen. Dat moesten die doen. Huiswerk, dat was voor 's avonds laat, misschien. Ook in 't MB had ik zo'n vriendin die meer huishouden moest doen dan iets anders. Studeren voor toetsen, examens, het eindwerk maken,... dat was zoiets voor tussen het koken en de strijk. Ik ging die regelmatig helpen (met huiswerk of den opkuis) want anders kwam die gewoon nie rond. De (alleenstaande) papa heb ik daar niet veel gezien, die was ofwel gaan werken, ofwel op café. Pas op, die mensen zijn allemaal zeer vaardig geworden in zelfstandigheid en huishouden, maar je beperkt er de toekomst van je kinderen toch mee. Die vriendin van in 't MB was slim genoeg om alles te worden wat ze wou, maar als je nooit eens kan blokken wordt dat ook niks.
![]() |
![]() |
#69 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar de meesten niet zoals 't hoort!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() tja... als je de debielen niet op het niveau krijgt van het gemiddelde, kan je altijd het gemiddelde laten zakken tot de debielen.
Ik vind het nogal ivoren-toren wetenschap, maar het is wel degelijk een manier om "gelijke kansen" te promoten; Het ligt bovendien ook in de trend... ik zie zoveel problemen die de multiculturele samenleving met zich meebrengt -als vrouw ben je in brussel aangeschoten wild trein/metro personeel krijgen klop -zelfs ondergetekende van algerijnse afkomst heeft te maken met berber gespuis in brussel dat er geen positieve gevolgen kunnen verwacht worden. Zeg nu zelf... de multicul kost dit land zoveel, maar wat heeft het nu eigenlijk al bijgedragen aan de tolerante, menslievende maatschappij?
![]() |
#72 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar toch veroordeel ik huiswerk om twee andere reden: - Meestal worden mama's en papa's vaardigheden hierdoor getest. - Kinderen moeten al 7 �* 8 uur in de klas zitten, thuis moeten ze ontspannen. Huiswerk zou pas vanaf middelbaar gradueel moeten worden opgebouwd |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als een beetje huiswerk al teveel gevraagd is, stop dan liever met je schoolcarrière en ga werk zoeken. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daarnaast kan huiswerk nuttig zijn om extra te oefenen waar het fout gaat (en kinderen die thuis gestimuleerd worden kunnen dan net hierdoor weer aanhaken), én kan huiswerk ook een gelegenheid zijn om net verder te differentiëren. Ik was zo'n onnozele die graag oefeningskes maakte (vooral rekenen). Het is dan best wel fijn als je van de school oefeningen kunt meekrijgen die aansluiten en verder bouwen op wat je op school ziet. En die éne keer dat ik de boot eens gemist had (met die breuken - ik had dat stomweg niet meteen door) heb ik thuis ook extra oefeningen gemaakt om dat wél te snappen. Je moet leerlingen niet iedere avond een stapel huiswerk meegeven, maar het volledig afschaffen vind ik ook erover. Bovendien is het ook een goeie voorbereiding op 't MB. Had ik nooit huiswerk moeten maken in 't lager, ik had denk ik niet eens geweten hoe ik er thuis die latijnse woordjes allemaal moest inkrijgen.
![]() |
![]() |
#75 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
LOL:
![]() |
![]() |