![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zij vinden immers dat Wallonië niet mag verarmen en Brussel meer geld moet krijgen. Voor hen is dat een eerbaar en hoger doel. Dat is ook wat zij bij hun kiezers verdedigen. Maar feit is dat er ca 25 miljard bespaard moet worden. Wie zal dat allemaal betalen? Dewever stelt voor om dat zogenaamd 'hoger en eerbaard doel' van Wallonië, te regelen via een grondige staatshervorming. Dat komt er op neer dat als zij niet willen verarmen, zij ook aan hun beleid zullen moeten sleutelen om dat te bekomen ipv met het handje open naar Vlaanderen te lachen. Maar Wallonië vindt dat schandalig dat Dewever zoïets duft voorstellen. Hoe durft hij?! Dewever moet verantwoordelijkheid durven nemen vinden zij.... Tjah?! Paulus. |
|
![]() |
![]() |
#62 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
een voorbeeldje Citaat:
![]() |
#63 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
De Wever en co zouden beter ineens héél erg voorstander worden van een ééngemaakt België, met Belgische driekleuren door de Ardennen trekken en driekoningengewijs Franse chansons staan zingen aan de voordeuren van de Franstaligen in Brussel en de Rand. Eens zien hoe snel die splitsing er komt.
![]() |
![]() |
#64 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ga dan mee naar "'Olland'".
|
![]() |
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#66 | |
|
![]() Citaat:
Ook door de NVA.
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik denk dat men in de top-politiek zeer bedenkzaam gaat moeten omgaan met woorden als loyaal, eerbaar, trouw, moreel verantwoord, normvervaging etc. Ik heb hier al eens op dit forum aangehaald dat zelfs herenakkoorden tussen verschillende politieke partijen op het federaal niveau onmogelijk zijn omdat men ongeschreven wetten overtreedt. Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 20 maart 2011 om 14:35. |
|
![]() |
![]() |
#68 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
En dat blijft nooit duren zoiets. Solidariteit betekent in mijn ogen iets van allen voor één en één voor allen. Maar niet alles voor de één en niks voor de ander. Dat is geen solidariteit, maar profiteren. Een volk dat ten allen tijde moet betalen voor een ander volk, daar bestaat nog een ander woord voor. Dat heet namelijk "onderdrukking". Ik vind dat niet uit, dat heet gewoon zo. Sta me toe enige bronnen te vermelden: - studie VUB (prof. Jules Hannes) over de periode 1830-1914: voortdurende transfer vanuit Vlaanderen - studie KU Leuven (Gerd Dottermans) over de periode 1955-1975: Wallonië genoot over heel deze periode van een transfer (van 0,1 miljard euro in 1955 tot 2,8 miljard euro in 1975), tot 1962 enkel vanuit Brussel, nadien ook vanuit Vlaanderen - studies KU Leuven (prof. Van Rompuy e.a.) over de periode 1975-1985, naar 4,2 miljard euro in 1985 - studies KBC-studiedienst 1990-2003: transfers lopen op tot 6,6 miljard euro in 2003 maar sinds jaren negentig relatief stabiel rond 4% van het Vlaamse primaire inkomen; sinds eind jaren ’80 ook transfer vanuit Vlaanderen naar Brussel. Er zijn geen studies bekend die deze trends tegenspreken. http://webcache.googleusercontent.co...&ct=clnk&gl=be http://lvb.net/item/442 Paulus. |
||||
![]() |
![]() |
#69 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dit is geen argumentatie. Het zou dat wel mischien zijn als er landsdelen waren met hoofdzakelijk soenieten langs ene kan en sijieten langs de andere kant. Citaat:
Citaat:
Ben je een aanhanger van het volksnationalisme ? Omdat je praat over één volk en een ander volk... Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 20 maart 2011 om 15:43. |
|||
![]() |
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Boduo : 21 maart 2011 om 21:36. |
|
![]() |
![]() |
#71 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Iemand nog iets gehoord of gelezen over het werk van Wouter Beke? Want behalve de informatie van Bart De Wever, en dat is ook al niet van gisteren, lees of hoor ik niets meer...
Ter herinnering - voor wie het was vergeten: Wouter Beke probeert als zoveelste bemiddelaar de partijen samen te brengen om een akkoord te vinden en zodoende een regering te kunnen vormen. Na 281 dagen, of meer dan 9 maanden staat alles stil, zelfs de berichtgeving hieromtrent... ![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
#73 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort. Laatst gewijzigd door quercus : 23 maart 2011 om 09:54. |
||
![]() |
![]() |
#74 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#75 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
#76 |
Minister
|
![]() Woeps, foutje
![]() Laatst gewijzigd door plakker : 23 maart 2011 om 11:04. |
![]() |
![]() |
#77 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Precies! En dat hebben we te danken aan de door mij vermelde grendelgrondwet, belangenconflicten, alarmbellen ... De Vlaamse politici van de vorige generatie dragen hiervoor een loden verantwoordelijkheid.
#78 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() zou kunnen, maar het is dezer dagen wel zoeken geblazen naar zo'n bericht...
|
![]() |
![]() |
#79 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Dat of niets maakt geen verschil. Ze zijn gewoon alles op zijn beloop aan het laten!! Doel: de Vlamingen de boel beu doen worden en doen toegeven!!! Ik moet zeggen dat bij de minder betrokken mensen dit al bezig is. Er zou vlug moeten iets gebeuren dat ofwel iets oplost , ofwel de schuld overduidelijk bij een partij legt , maar windstilte is een slechte stimulans!!! Gelukkig begint hier en daar een reactie los te komen , maar echt mediabelangstelling voor de huidige misstand is er weinig te vinden. Ondertussen beseffen de wel-betrokkenen dat er in België zich iets aan het voltrekken is ,dat echt niet door de beugel kan, en ik spreek daarbij niet over de onderhandelingen, maar wel over de toestand de facto!! |
|
![]() |
![]() |
#80 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
België is een dorpje die ook aan dorpspolitiek doet. Het mega-Azië is een economische gigant aan het worden, de uitgestrekte Arabische wereld is bezig met een ongekende omwenteling, de VS zijn voorlopig nog steeds de reusachtige supermogendheid maar verliezen deze positie in hoge tempo, en dan spreek ik even niet over de rest van de wereld... is het dan zo belangrijk of ons belgikske met Leterme in lopende zaken of met Dewever en Di Rupo in volle zaken wetten ziet stemmen? Eigenlijk niet. Laatst gewijzigd door Antoon : 24 maart 2011 om 11:26. |
|
![]() |