Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 19 maart 2011, 12:11   #61
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Wil je daarmee stellen dat de verrottingssttrategie een eerbaar hoger doel is dat de PS nastreeft ?
Eerder dat zij dat een eerbaar en hoger doel vinden denk ik.

Zij vinden immers dat Wallonië niet mag verarmen en Brussel meer geld moet krijgen. Voor hen is dat een eerbaar en hoger doel. Dat is ook wat zij bij hun kiezers verdedigen.

Maar feit is dat er ca 25 miljard bespaard moet worden.

Wie zal dat allemaal betalen?

Dewever stelt voor om dat zogenaamd 'hoger en eerbaard doel' van Wallonië, te regelen via een grondige staatshervorming. Dat komt er op neer dat als zij niet willen verarmen, zij ook aan hun beleid zullen moeten sleutelen om dat te bekomen ipv met het handje open naar Vlaanderen te lachen.

Maar Wallonië vindt dat schandalig dat Dewever zoïets duft voorstellen. Hoe durft hij?! Dewever moet verantwoordelijkheid durven nemen vinden zij....

Tjah?!

Paulus.
Paulus is offline  
Oud 19 maart 2011, 22:59   #62
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht

Zij vinden immers dat Wallonië niet mag verarmen en Brussel meer geld moet krijgen. Voor hen is dat een eerbaar en hoger doel. Dat is ook wat zij bij hun kiezers verdedigen.

Dewever stelt voor om dat zogenaamd 'hoger en eerbaard doel' van Wallonië, te regelen via een grondige staatshervorming. Dat komt er op neer dat als zij niet willen verarmen, zij ook aan hun beleid zullen moeten sleutelen om dat te bekomen ipv met het handje open naar Vlaanderen te lachen.

Maar Wallonië vindt dat schandalig dat Dewever zoïets duft voorstellen. Hoe durft hij?! Dewever moet verantwoordelijkheid durven nemen vinden zij....

Tjah?!

Paulus.
Krek erop Paulus,

een voorbeeldje

Citaat:
Vandaag in de Franstalige pers: 'Un vent glacial?'
Weer een nieuwe ijskoude wind over de onderhandelingen . Dat vindt La Libre Belgique omdat de N-VA de regionalisering van de vennootschapsbelasting zou hebben gevraagd. Deze angst van de Franstaligen is onbegrijpelijk. Een regionalisering van de vennootschapsbelasting zou vooral in het voordeel zijn van ... Wallonië. De reden is simpel. Wallonië zou veel gemakkelijker dan Vlaanderen de vennootschapsbelasting kunnen laten dalen. Het aandeel van die belasting in het totaal is in Wallonië bijna verwaarloosbaar klein (ongeveer 4%). Als de Walen hun subsidies aan de bedrijven afschaffen kunnen ze meteen, zonder het te voelen, het tarief van hun 'Isoc' zo sterk laten dalen dat Vlaanderen niet kan volgen. Wat hen een groot concurrentieel voordeel zou opleveren. Waarom zien ze dat niet en denken ze het tegenovergestelde? Een compleet raadsel. Of zijn ze gewoon verslaafd aan hoge belastingen, uit principe?

Studieuse mais laborieuse, la réunion a fait apparaître de nouvelles sources de tension entre les deux ténors, nous revient-il. La N-VA a apparemment mis une "nouvelle” exigence sur la table : la régionalisation de l'Isoc, l'impôt des sociétés. Ce qui fait dire �* certains observateurs qu'on croirait se retrouver en été (2010), lors qu'Elio Di Rupo était préformateur. Cette question avait déj�* été débattue �* l'époque et les francophones avaient privilégié les discussions concernant la défédéralisation des allocations familiales (�* laquelle les Flamands ont depuis renoncé) malgré le fait que ce dossier touche de très près la sécurité sociale. Pour cause, la régionalisation de l'impôt des sociétés pourrait s'avérer catastrophique pour les Régions wallonne et bruxelloise, répète-t-on côté francophone, puisqu'elle induit une concurrence fiscale entre entités fédérées. Les situations budgétaires de ces dernières étant telles que la Flandre pourrait plus facilement décider d'une baisse d'impôt, tentant les entreprises de délocaliser leurs activités vers le Nord. Bref, la saillie de la N-VA n'a pas plu, et soufflé comme un vent glacial sur la réunion d'hier. "L'Isoc, on n'en parlait plus depuis plusieurs mois”, déplore un francophone, agacé des "retours en arrière” de la N-VA. Les négociations ont bien démarré mais elles sont qualifiées de très difficiles, les positions des parties en présence ne bougeant pas...

(Mathieu Colleyn, La Libre Belgique, 17 maart)

(2011-03-17) Roger Van Houtte
Oud 19 maart 2011, 23:40   #63
Villa Comedia
Schepen

Villa Comedia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Krek erop Paulus,

een voorbeeldje

Weer een nieuwe ijskoude wind over de onderhandelingen . Dat vindt La Libre Belgique omdat de N-VA de regionalisering van de vennootschapsbelasting zou hebben gevraagd. Deze angst van de Franstaligen is onbegrijpelijk. Een regionalisering van de vennootschapsbelasting zou vooral in het voordeel zijn van ... Wallonië. De reden is simpel. Wallonië zou veel gemakkelijker dan Vlaanderen de vennootschapsbelasting kunnen laten dalen. Het aandeel van die belasting in het totaal is in Wallonië bijna verwaarloosbaar klein (ongeveer 4%). Als de Walen hun subsidies aan de bedrijven afschaffen kunnen ze meteen, zonder het te voelen, het tarief van hun 'Isoc' zo sterk laten dalen dat Vlaanderen niet kan volgen. Wat hen een groot concurrentieel voordeel zou opleveren. Waarom zien ze dat niet en denken ze het tegenovergestelde? Een compleet raadsel. Of zijn ze gewoon verslaafd aan hoge belastingen, uit principe?
De totale verdwazing. Men is er gewoon tegen omdat het een voorstel van de N-VA is, of dat nu goed of slecht is voor hen.

De Wever en co zouden beter ineens héél erg voorstander worden van een ééngemaakt België, met Belgische driekleuren door de Ardennen trekken en driekoningengewijs Franse chansons staan zingen aan de voordeuren van de Franstaligen in Brussel en de Rand. Eens zien hoe snel die splitsing er komt.
Oud 20 maart 2011, 03:41   #64
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropke Bekijk bericht
Het Afscheid

Elio: Bart, ut beste en sans rancune, veel succes in Olland, de groete aan Beatrix en Wiellem.
Bart: Vans gelijke en 't amusement mee Sarko.
Ik ga dan mee naar "'Olland'".

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline  
Oud 20 maart 2011, 03:46   #65
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Villa Comedia Bekijk bericht
De totale verdwazing. Men is er gewoon tegen omdat het een voorstel van de N-VA is, of dat nu goed of slecht is voor hen.

De Wever en co zouden beter ineens héél erg voorstander worden van een ééngemaakt België, met Belgische driekleuren door de Ardennen trekken en driekoningengewijs Franse chansons staan zingen aan de voordeuren van de Franstaligen in Brussel en de Rand. Eens zien hoe snel die splitsing er komt.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline  
Oud 20 maart 2011, 11:52   #66
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Villa Comedia Bekijk bericht

Waar u nu een grapje over maakt gebeurt al dertig jaar met het VB.
Ook door de NVA.
Oud 20 maart 2011, 14:33   #67
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Tjah?!

Paulus.
Ik denk niet dat ze een gezamenlijke eerbaarheid hebben. Welk eerbaar hoger doel hebben de Vlaams Nationalisten dan voor Vlaanderen ? Welk doel is het meeste eerbaar voor de PS en welk voor de N-VA ?

Ik denk dat men in de top-politiek zeer bedenkzaam gaat moeten omgaan met woorden als loyaal, eerbaar, trouw, moreel verantwoord, normvervaging etc.

Ik heb hier al eens op dit forum aangehaald dat zelfs herenakkoorden tussen verschillende politieke partijen op het federaal niveau onmogelijk zijn omdat men ongeschreven wetten overtreedt.

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 20 maart 2011 om 14:35.
ViveLaBelgique is offline  
Oud 20 maart 2011, 15:22   #68
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik denk niet dat ze een gezamenlijke eerbaarheid hebben.
Precies. En daarom is het beter dat Vlaanderen en Wallonië uit elkaar gaan.

Citaat:
Welk eerbaar hoger doel hebben de Vlaams Nationalisten dan voor Vlaanderen ?
De vrijheid voor de Vlamingen. Gedaan met werken voor Wallonië.

Citaat:
Welk doel is het meeste eerbaar voor de PS en welk voor de N-VA ?
Voor de PS is dat het behoud van de solidariteit, voor de Vlamingen het afwerpen van het juk van Wallonië.

Citaat:
Ik denk dat men in de top-politiek zeer bedenkzaam gaat moeten omgaan met woorden als loyaal, eerbaar, trouw, moreel verantwoord, normvervaging etc.

Ik heb hier al eens op dit forum aangehaald dat zelfs herenakkoorden tussen verschillende politieke partijen op het federaal niveau onmogelijk zijn omdat men ongeschreven wetten overtreedt.
Ik denk dat het probleem zit in een zekere vorm van racisme. Wallonië kijkt neer op Vlaanderen. Zij vinden het normaal dat Vlaanderen voor hen werkt en hun kosten helpt te betalen.

En dat blijft nooit duren zoiets.

Solidariteit betekent in mijn ogen iets van allen voor één en één voor allen. Maar niet alles voor de één en niks voor de ander. Dat is geen solidariteit, maar profiteren.
Een volk dat ten allen tijde moet betalen voor een ander volk, daar bestaat nog een ander woord voor. Dat heet namelijk "onderdrukking". Ik vind dat niet uit, dat heet gewoon zo.

Sta me toe enige bronnen te vermelden:

- studie VUB (prof. Jules Hannes) over de periode 1830-1914: voortdurende transfer vanuit Vlaanderen

- studie KU Leuven (Gerd Dottermans) over de periode 1955-1975: Wallonië genoot over heel deze periode van een transfer (van 0,1 miljard euro in 1955 tot 2,8 miljard euro in 1975), tot 1962 enkel vanuit Brussel, nadien ook vanuit Vlaanderen

- studies KU Leuven (prof. Van Rompuy e.a.) over de periode 1975-1985, naar 4,2 miljard euro in 1985

- studies KBC-studiedienst 1990-2003: transfers lopen op tot 6,6 miljard euro in 2003 maar sinds jaren negentig relatief stabiel rond 4% van het Vlaamse primaire inkomen; sinds eind jaren ’80 ook transfer vanuit Vlaanderen naar Brussel.

Er zijn geen studies bekend die deze trends tegenspreken.

http://webcache.googleusercontent.co...&ct=clnk&gl=be

http://lvb.net/item/442

Paulus.
Paulus is offline  
Oud 20 maart 2011, 15:40   #69
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Precies. En daarom is het beter dat Vlaanderen en Wallonië uit elkaar gaan.
Denk je dat er binnen Vlaanderen een gezamenlijke eerbaarheid is ?

Dit is geen argumentatie. Het zou dat wel mischien zijn als er landsdelen waren met hoofdzakelijk soenieten langs ene kan en sijieten langs de andere kant.

Citaat:
De vrijheid voor de Vlamingen. Gedaan met werken voor Wallonië.
Als dit het hoogste eerbaar doel is van de Vlaams Nationalisten, wel misschien ga je me ooit nog eens overtuigen. Er zit wel een heel grote moral hazard in zulk eerbaar doel. Ik had nog liever AVV-VVK gehoord, daar heb ik veel meer sympathie voor.

Citaat:
Voor de PS is dat het behoud van de solidariteit, voor de Vlamingen het afwerpen van het juk van Wallonië.

Ik denk dat het probleem zit in een zekere vorm van racisme. Wallonië kijkt neer op Vlaanderen. Zij vinden het normaal dat Vlaanderen voor hen werkt en hun kosten helpt te betalen.

En dat blijft nooit duren zoiets.

Solidariteit betekent in mijn ogen iets van allen voor één en één voor allen. Maar niet alles voor de één en niks voor de ander. Dat is geen solidariteit, maar profiteren.
Een volk dat ten allen tijde moet betalen voor een ander volk, daar bestaat nog een ander woord voor. Dat heet namelijk "onderdrukking". Ik vind dat niet uit, dat heet gewoon zo.

Sta me toe enige bronnen te vermelden:

- studie VUB (prof. Jules Hannes) over de periode 1830-1914: voortdurende transfer vanuit Vlaanderen

- studie KU Leuven (Gerd Dottermans) over de periode 1955-1975: Wallonië genoot over heel deze periode van een transfer (van 0,1 miljard euro in 1955 tot 2,8 miljard euro in 1975), tot 1962 enkel vanuit Brussel, nadien ook vanuit Vlaanderen

- studies KU Leuven (prof. Van Rompuy e.a.) over de periode 1975-1985, naar 4,2 miljard euro in 1985

- studies KBC-studiedienst 1990-2003: transfers lopen op tot 6,6 miljard euro in 2003 maar sinds jaren negentig relatief stabiel rond 4% van het Vlaamse primaire inkomen; sinds eind jaren ’80 ook transfer vanuit Vlaanderen naar Brussel.

Er zijn geen studies bekend die deze trends tegenspreken.

http://webcache.googleusercontent.co...&ct=clnk&gl=be

http://lvb.net/item/442

Paulus.
Niemand gaat die nog enige geloofwaardigheid wil gaat de 'transfers' nog tegenspreken. Men kan wel vragen stellen over de berekeningswijze. Dit zijn echter discussies in de marge. Je kan via de zoekfunctie in dit forum mijn oudere berichten hierover opzoeken.

Ben je een aanhanger van het volksnationalisme ? Omdat je praat over één volk en een ander volk...

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 20 maart 2011 om 15:43.
ViveLaBelgique is offline  
Oud 21 maart 2011, 21:35   #70
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Denk je dat er binnen Vlaanderen een gezamenlijke eerbaarheid is ?

Dit is geen argumentatie. Het zou dat wel mischien zijn als er landsdelen waren met hoofdzakelijk soenieten langs ene kan en sijieten langs de andere kant.

Als dit het hoogste eerbaar doel is van de Vlaams Nationalisten, wel misschien ga je me ooit nog eens overtuigen. Er zit wel een heel grote moral hazard in zulk eerbaar doel. Ik had nog liever AVV-VVK gehoord, daar heb ik veel meer sympathie voor.

De TOTALE transfers, m.a.w. mét de intresten bedroegen in 2005 12,68 miljard € !!!
Dit bedrag steunt op studies van KBC, KUL en Abafim.

Laatst gewijzigd door Boduo : 21 maart 2011 om 21:36.
Boduo is offline  
Oud 23 maart 2011, 09:14   #71
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Iemand nog iets gehoord of gelezen over het werk van Wouter Beke? Want behalve de informatie van Bart De Wever, en dat is ook al niet van gisteren, lees of hoor ik niets meer...

Ter herinnering - voor wie het was vergeten: Wouter Beke probeert als zoveelste bemiddelaar de partijen samen te brengen om een akkoord te vinden en zodoende een regering te kunnen vormen.

Na 281 dagen, of meer dan 9 maanden staat alles stil, zelfs de berichtgeving hieromtrent...
Oud 23 maart 2011, 09:30   #72
Hollander

Hollander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Iemand nog iets gehoord of gelezen over het werk van Wouter Beke? Want behalve de informatie van Bart De Wever, en dat is ook al niet van gisteren, lees of hoor ik niets meer...

Ter herinnering - voor wie het was vergeten: Wouter Beke probeert als zoveelste bemiddelaar de partijen samen te brengen om een akkoord te vinden en zodoende een regering te kunnen vormen.

Na 281 dagen, of meer dan 9 maanden staat alles stil, zelfs de berichtgeving hieromtrent...
ik geloof dat ik ergens gelezen heb dat er wordt gepraat over het verkennen van de mogelijkheden tot het rond de tafel brengen van partijen die bereid zijn te praten over een mogelijke staatshervorming en een regering.
Hollander is offline  
Oud 23 maart 2011, 09:51   #73
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Voor de honderste keer. Ik respecteer het zelfbeschikkingsrecht. Als een goede meerderheid van de Vlamingen zegt dat ze een onafhankelijke staat wil dan zal ik en mijn partij dat respecteren. Ik zie er in de Belgische context alleen ten eerste het nut niet van in en ten tweede heb ik absoluut geen zin om België in te gaan ruilen voor....het federaal Europa of Verenigde Staten van Europa (Bracke) waar NVA de mond vol van heeft wat niets meer kan zijn dan een België in het kwadraat laat staan om het België van het VBO in te ruilen voor het Vlaanderen van de keffertjes van Voka.

Het is toch gek. We hebben een meerderheid in het parlement, leveren al decennia de premier en Vlaams-nationalisten doen alsof ze ondrukt worden om dan het Brits model te gaan prijzen waar een partij met één verkozene in heel Schotland alle beslissingen kan nemen ongeacht hoe ze daar in Schotland over denken. Het is als de Franstaligen die in België zouden regeren met hun één Franstalige verkozene in Vlaams Brabant....Geen probleem voor Dewever. O ja een land dat soldaten stuurt om Noord-Ierse seperatisten af te knallen. Goed en efficiënt systeem.
Het is gewoon hemeltergend dat u écht niet wil inzien dat het leveren van een "Vlaamse" premier dit land er niet méér bestuurbaar op maakt. Ik kan slechts antwoorden met een parafrase op het overbekende citaat uit Shakespeare: "There's something rotten in the state of Belgium". Het land is doodgewoon niet democratisch. En daar heeft de houding van de Vlaamse bonzen uit de vroegere traditionele partijen flink mee schuld aan. De zogezegde "wijze Vlaamse staatsmannen". Het meest walgelijke is de grendelgrondwet + belangenconflicten-procedure + alarmbelprocedure. Dat maakt dat het koekoeksland "la Belgique" geen beleid meer kan voeren waar de Vlamingen achter staan. Ik kan slechts herhalen wat ik reeds eerder vermelde in bericht # 41 in "Dewever in Downingstreet":

Citaat:
U had nu toch reeds lang moeten doorhebben dat la Belgique geen "normale" staat is. Wat mij betreft hebt u het volste recht op uw overtuiging van "Belgicist tot in de kist". Maar u kunt er niet meer omheen, politiek is deze staat doodgewoon onleefbaar geworden. Aan de reeks compromissen uit het verleden is een eind gekomen, gewoon omdat een compromis niet meer mogelijk is. Daarvoor is het verschil tussen de standpunten té groot. Zelfs nadat de verkiezingsprogramma's met de kaasschaaf reeds flink zijn bijgewerkt. We moeten de moed hebben dit te erkennen en er dan ook de nodige conclusies uit trekken: deze staat kan in zijn huidige vorm niet meer blijven voortbestaan. Als de beleidsvisies en -preferenties van de twee gemeenschappen onverzoenbaar zijn geworden, dan kan die staat slechts overleven indien dat beleid maximaal wordt toevertrouwd aan de deelstaten.

Het probleem is dat de Belgische francofonie daar nog steeds niet van overtuigd is en, met de hulp van een ondemocratische grendelgrondwet, zijn hakken in het zand blijft zetten. Daardoor geven ze la Belgique in feite geen enkele kans meer en is dit land ten dode opgeschreven.

Laatst gewijzigd door quercus : 23 maart 2011 om 09:54.
quercus is offline  
Oud 23 maart 2011, 09:54   #74
SDG
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Het is gewoon hemeltergend dat u écht niet wil inzien dat het leveren van een "Vlaamse" premier dit land er niet méér bestuurbaar op maakt. Ik kan slechts antwoorden met een parafrase op het overbekende citaat uit Shakespeare: "There's something wrotten in the state of Belgium". Het land is doodgewoon niet democratisch. En daar heeft de houding van de Vlaamse bonzen uit de vroegere traditionele partijen flink mee schuld aan. De zogezegde "wijze Vlaamse staatsmannen". Het meest walgelijke is de grendelgrondwet + belangenconflicten-procedure + alarmbelprocedure. Dat maakt dat het koekoeksland "la Belgique" geen beleid meer kan voeren waar de Vlamingen achter staan. Ik kanb slechts herhalen wat ik reeds eerder vermelde in bericht # 41 in "Dewever in Downingstreet":
Wat ben je per slot van rekening met een meerderheid in het parlement als je ze toch niet mag gebruiken?
SDG is offline  
Oud 23 maart 2011, 10:47   #75
Hollander

Hollander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDG Bekijk bericht
Wat ben je per slot van rekening met een meerderheid in het parlement als je ze toch niet mag gebruiken?
Hollander is offline  
Oud 23 maart 2011, 11:04   #76
plakker
Minister

plakker's schermafbeelding

Standaard

Woeps, foutje

Laatst gewijzigd door plakker : 23 maart 2011 om 11:04.
plakker is offline  
Oud 23 maart 2011, 12:07   #77
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDG Bekijk bericht
Precies! En dat hebben we te danken aan de door mij vermelde grendelgrondwet, belangenconflicten, alarmbellen ... De Vlaamse politici van de vorige generatie dragen hiervoor een loden verantwoordelijkheid.
Oud 23 maart 2011, 12:07   #78
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht
ik geloof dat ik ergens gelezen heb dat er wordt gepraat over het verkennen van de mogelijkheden tot het rond de tafel brengen van partijen die bereid zijn te praten over een mogelijke staatshervorming en een regering.
zou kunnen, maar het is dezer dagen wel zoeken geblazen naar zo'n bericht...
Oud 23 maart 2011, 13:56   #79
omaplop
Minister-President

omaplop's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
zou kunnen, maar het is dezer dagen wel zoeken geblazen naar zo'n bericht...
Zo'n bericht???

Dat of niets maakt geen verschil.

Ze zijn gewoon alles op zijn beloop aan het laten!!

Doel: de Vlamingen de boel beu doen worden en doen toegeven!!!

Ik moet zeggen dat bij de minder betrokken mensen dit al bezig is.

Er zou vlug moeten iets gebeuren dat ofwel iets oplost , ofwel de schuld overduidelijk bij een partij legt , maar windstilte is een slechte stimulans!!!

Gelukkig begint hier en daar een reactie los te komen , maar echt mediabelangstelling voor de huidige misstand is er weinig te vinden.

Ondertussen beseffen de wel-betrokkenen dat er in België zich iets aan het voltrekken is ,dat echt niet door de beugel kan, en ik spreek daarbij niet over de onderhandelingen, maar wel over de toestand de facto!!
omaplop is offline  
Oud 24 maart 2011, 11:26   #80
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door omaplop Bekijk bericht
Zo'n bericht???

Dat of niets maakt geen verschil.

Ze zijn gewoon alles op zijn beloop aan het laten!!

Doel: de Vlamingen de boel beu doen worden en doen toegeven!!!

Ik moet zeggen dat bij de minder betrokken mensen dit al bezig is.

Er zou vlug moeten iets gebeuren dat ofwel iets oplost , ofwel de schuld overduidelijk bij een partij legt , maar windstilte is een slechte stimulans!!!

Gelukkig begint hier en daar een reactie los te komen , maar echt mediabelangstelling voor de huidige misstand is er weinig te vinden.

Ondertussen beseffen de wel-betrokkenen dat er in België zich iets aan het voltrekken is ,dat echt niet door de beugel kan, en ik spreek daarbij niet over de onderhandelingen, maar wel over de toestand de facto!!
Mja. Maar goed, het is in feite allemaal relatief onbelangrijk.

België is een dorpje die ook aan dorpspolitiek doet.

Het mega-Azië is een economische gigant aan het worden, de uitgestrekte Arabische wereld is bezig met een ongekende omwenteling, de VS zijn voorlopig nog steeds de reusachtige supermogendheid maar verliezen deze positie in hoge tempo, en dan spreek ik even niet over de rest van de wereld... is het dan zo belangrijk of ons belgikske met Leterme in lopende zaken of met Dewever en Di Rupo in volle zaken wetten ziet stemmen? Eigenlijk niet.

Laatst gewijzigd door Antoon : 24 maart 2011 om 11:26.
Antoon is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be