Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 juni 2004, 06:57   #61
Max
Gouverneur

Max's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turk4Ever
De Turken behoren officieel ook tot het blanke ras.
Inderdaad. Maar de discussie gaat niet over de vraag: kan ieder land met een blanke bevolking lid worden van de EU?
Mooie safe
Max is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2004, 16:37   #62
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max
Citaat:

Inderdaad. Maar de discussie gaat niet over de vraag: kan ieder land met een blanke bevolking lid worden van de EU?
Mooie safe
En toen bleef het stil...
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2004, 18:00   #63
België04
Schepen

België04's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aangebrande Phönix
Dus ze behoorden tot een blanke stam die toevallig maar wat rondhuppelde op de centraal-Aziatische gras-en-rots-landen?
Ja, Hongaren behoren inderdaad tot het blanke ras. Ik raad u aan het boek "Rassenkunde und Rassengeschichte der Menschheit" van Egon Freiherr von Eickstedt eens te lezen. De Hongaren staan daar bij het blanke ras ingedeeld, net als de Bulgaren.
Ja, we zullen er pseudo-antropologische nazischrijvers op naslagen.
België04 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2004, 18:59   #64
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door België04
Citaat:

Ja, Hongaren behoren inderdaad tot het blanke ras. Ik raad u aan het boek "Rassenkunde und Rassengeschichte der Menschheit" van Egon Freiherr von Eickstedt eens te lezen. De Hongaren staan daar bij het blanke ras ingedeeld, net als de Bulgaren.
Aha, u meent weer te kunnen oordelen over Von Eickstedt zonder ooit iets van hem gelezen te hebben. Von Eickstedt verrichtte zijn antropologische onderzoeken zowel voor, tijdens als na de nazi-tijd. Als ik me niet vergis verscheen zijn laatste studie ergens in de jaren zestig. Maar u mag me altijd weten te zeggen wat er nu zo "pseudo-antropologisch" is aan dat werk. Met veel belangstelling zal ik uw kritiek lezen.
Oud 9 juni 2004, 19:29   #65
België04
Schepen

Standaard

Citaat:
Citaat:

Aha, u meent weer te kunnen oordelen over Von Eickstedt zonder ooit iets van hem gelezen te hebben. Von Eickstedt verrichtte zijn antropologische onderzoeken zowel voor, tijdens als na de nazi-tijd. Als ik me niet vergis verscheen zijn laatste studie ergens in de jaren zestig. Maar u mag me altijd weten te zeggen wat er nu zo "pseudo-antropologisch" is aan dat werk. Met veel belangstelling zal ik uw kritiek lezen.
Net als de frenologisten en aanhangers van de eugenetica bestudeerde Von Eickstedt de menselijke "rassen" en deelde hij ze in op uiterlijke kenmerken (plaatjes uit zulke werken vindt u hier: http://www.geocities.com/dienekesp4/europids/). De volgelingen van Cesare Lombroso et. al. deden aan praktijken die met wetenschap niets vandoen hebben. Overigens is de (Duitse) "volkerenkunde" niet voor niets na WO II in diskrediet gekomen. Het is een beetje zoals bij "the invention of traditions", lokale klederdacht wordt uitgevonden om erop te wijzen dat een volk al honderden of duizenden jaren bestaat (primordialisme). Al deze theorieën hebben gemeenschappelijk dat ze een volslagen gedateerde positivistische wetenschapsbeoefening voor ogen hebben, gekoppeld aan een retrograde modernistische drang tot classificatie. Uw Von Eickstedt en co is dus net zo vooruitstrevend als de Parijse wereldtentoonstelling van 1889 waar in een cirkelvormig paviljoen diametraal de tuigen en uitvindingen en in de omgang de verschillende naties werden tentoongesteld- met de "ongerepte" zwarten als tentoongestelde artefacten.
Oud 9 juni 2004, 19:35   #66
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Net als de frenologisten en aanhangers van de eugenetica bestudeerde Von Eickstedt de menselijke "rassen" en deelde hij ze in op uiterlijke kenmerken (plaatjes uit zulke werken vindt u hier: http://www.geocities.com/dienekesp4/europids/). De volgelingen van Cesare Lombroso et. al. deden aan praktijken die met wetenschap niets vandoen hebben. Overigens is de (Duitse) "volkerenkunde" niet voor niets na WO II in diskrediet gekomen. Het is een beetje zoals bij "the invention of traditions", lokale klederdacht wordt uitgevonden om erop te wijzen dat een volk al honderden of duizenden jaren bestaat (primordialisme). Al deze theorieën hebben gemeenschappelijk dat ze een volslagen gedateerde positivistische wetenschapsbeoefening voor ogen hebben, gekoppeld aan een retrograde modernistische drang tot classificatie. Uw Von Eickstedt en co is dus net zo vooruitstrevend als de Parijse wereldtentoonstelling van 1889 waar in een cirkelvormig paviljoen diametraal de tuigen en uitvindingen en in de omgang de verschillende naties werden tentoongesteld- met de "ongerepte" zwarten als tentoongestelde artefacten.
Veel geleerd ogende prietpraat, maar geen enkele argumentatie dat die classificatie die Von Eickstedt verkeerd zou zijn.

Op welke kenmerken zou u mensenrassen dan wel indelen? Op basis van het aantal uren slaap misschien?

Even nog opgemerkt dat het hier niet gaat om de eugenetica, maar wel om de antropologie. Twee wezenlijk verschillende zaken.

Bedankt trouwens voor de verwijzing naar die stek waarvan ik het bestaan niet afwist. Ga dat even rustig doornemen.
Oud 9 juni 2004, 20:59   #67
België04
Schepen

Standaard

Citaat:
Op welke kenmerken zou u mensenrassen dan wel indelen? Op basis van het aantal uren slaap misschien?
Niet.

Citaat:
Even nog opgemerkt dat het hier niet gaat om de eugenetica, maar wel om de antropologie. Twee wezenlijk verschillende zaken.
Zeg ik dat het om eugenetica gaat dan? Ik dacht het niet.
Oud 9 juni 2004, 22:01   #68
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

eugenetica moet dringend bespreekbaar worden en op termijn toegepast worden op de bevolking.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2004, 23:53   #69
Aangebrande Phönix
Minister

Aangebrande Phönix's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard
eugenetica moet dringend bespreekbaar worden en op termijn toegepast worden op de bevolking.
Groot gelijk, ik popel om een Uebermensch te creëren. Wacht, laat me even pogen:

-Het lichaam van een neger
-Het ego van een Europeaan
-Het brein van een Indiër

O ja, en arendsvederen.
Niets was, niets is, niets zal
Aangebrande Phönix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2004, 23:56   #70
Aangebrande Phönix
Minister

Aangebrande Phönix's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Eugenetica vindt zijn weg wel, geen zorgen. Abortus en vrije partnerkeuze stimuleren het nu al.
Niets was, niets is, niets zal
Aangebrande Phönix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2004, 13:49   #71
mrsusnea
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
roemenië is een pseudo-derdewereldland en hoort niet thuis in europa.
al die voormalige oostbloklanden, veelal bevolkt door Slaven en Latijnen, willen immers via EU- lidmaatschap profiteren van onze welvaart.
welvaart die verworven is dankzij de vindingrijkheid en het lef van het westeuropese volk (van Keltisch/Germaanse oorsprong).
Nou, daarvan moet ik echt LACHEN!
Ik ben nieuw hier en ik ken je niet, maar ik heb dit topic bekeken en het ziet er naar uit dat je niet echt vree intelligente beweringen hebt. Enfin, das jouw zaak...

derdewereldland, tjah, tis duidelijk dat je daar nooit bent geweest en dat je daar ook nooit zal moeten gaan (het laatste is eerder een tip)
Ik ben er vorig winter weest gaan skien, ja wadde da was gene 3de wereld voor mij.

ik lees verder en... "hoort niet thuis in europa" , geef me uw adres eens kzal u een kaartje van europa sturen...

volgende zin veelal bevolkt door Slaven en Latijnen. Er is MAAR 1 latijns land in Oost Europa , roemenie (latijns das zo lijk frankrijk, spanje, italie en portugal)

Germaanse volk, awel Hitler was ook nen germaan, ent was ook den grootste onmens in de wereld. PROFITEREN?? Denkte gij dat die mensen al da miserie zelf gewild hebben misschien?? Door de "vindingrijkheid" van uw ariers he, van onzen adolf zijn er milj joden omgekomen en heeft europa het zwaarste ramp van de wereldgeschiedenis meegemaakt en de oost europeanen hebben dat moeten betalen, het communisme op hun rug gehad en al (we mogen dus blij zijn) en we moeten dus ZEKER die mensen helpen om in europa te komen en een beter leven te hebben (want daar gaat het om)

Ik vind dat ze erbij mogen (voor degene die het niet weten, erbij is pas vanaf 2007). In 3 jaar kunnen ze zeker Polen achterna (die dankzij de duitsers een beetje verder staan, gelukkig)

Ik zou mijn mond houden als ik er niets van wist en niet afkomen zo zever... je maakt je enkel belachelijk
mrsusnea is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2004, 19:25   #72
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mrsusnea
derdewereldland, tjah, tis duidelijk dat je daar nooit bent geweest en dat je daar ook nooit zal moeten gaan (het laatste is eerder een tip)
Ik ben er vorig winter weest gaan skien, ja wadde da was gene 3de wereld voor mij.

ik lees verder en... "hoort niet thuis in europa" , geef me uw adres eens kzal u een kaartje van europa sturen...

volgende zin veelal bevolkt door Slaven en Latijnen. Er is MAAR 1 latijns land in Oost Europa , roemenie (latijns das zo lijk frankrijk, spanje, italie en portugal)
Enkele vraagjes, als het kan

Waar ben je geweest ?
Wat vond je van de bevolking ?
Welke houding tegenover de EU ?
Kan je je er verstaanbaar maken ?
Kan je er met de wagen naartoe gaan ?
Goede logementen, ook op de minder toeristische plaatsen ?
Oud 10 juni 2004, 19:33   #73
mrsusnea
Vreemdeling

Standaard

In Predal ofzoiets
Bevolking, bwa twas echt toeristisch dus... lekkere meiskes 8)
Houding tegenover Eu (met de mense die ik heb leren kenne) iedereen 100% voor, ze staan er echt achter. Ook op hun nationale zenders praatten ze daar veel over.
De jeugd (enfin nie echt iedereen, ma toch wel een meederheid) sprak engels of duits. Kvond raar dat ze nie goed frans konden, want mijn frans is stukke beter
Vliegtuig, kga van den zomer met den oto voor 2 weken aan zee... hoop dat het leuk wordt (misschien de Dracula kasteel bezoeken in Transilvanie, ma das 500 km verderop, alsk tijd heb...)
Tjah, ik vond de prijzen wel straf. Die mensen daar verdienden nie allemaal evenveel ma voor 3 sterren gaven ze snel 75€ per nacht, dus 3de wereld??? nee kzie gene somalier 75€ betalen sorry
In ieder geval waar ik geweest ben was er VOL van toeristen, ook veel fransen (??, waarschijnlijk om dat het toch iets goedkoper uitkomt).

ps. Roemenie = Haiducii = Dragostea din Tei
Oud 11 juni 2004, 01:59   #74
Max
Gouverneur

Max's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bevolking, bwa twas echt toeristisch dus... lekkere meiskes
Als da geen pro argument is, dan weet ik het ni zenne.

Citaat:
misschien de Dracula kasteel bezoeken in Transilvanie
Schijnt dat er stemmen opkomen om daar een Theme Park open te doen a la Disneyland maar met als thema het occulte.

Nee , ik denk dat de maatstaf tot toetreding moet zijn : "de wil om zijn lot te verbinden aan die van de Europese Federatie". Dat kan in de eerste plaats op economisch vlak , maar belangrijker nu dat de unie tergerlijk langzaamaan dichterbij komt tot een volwassen stadium , ook op politiek vlak.

Ik ervaar wat aarzeling bij het feit dat de nieuwkomers zich enkel focusen op het economische. Ze moeten zich uiteindelijk ook politiek willen engageren Nu ja , de unie is voor de moment hopeloos bureaucratisch en ondemocratisch , maar het élan is duidelijk gezet naar een politieke samenwerking. Ik hoop enkel dat deze nieuwe landen dat beseffen.

Dit is trouwens ook mijn terughoudendheid ten opzichte van Turkije. Ze zien dat natuurlijk economisch wel zitten , maar ideologisch en politiek denk ik dat ze moeilijker op onze lijn te krijgen zijn. We hebben al genoeg dwarszitters in ideologisch nabijere buren.
Max is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2004, 13:30   #75
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ps. Roemenie = Haiducii = Dragostea din Tei
Een vrouw kan nooit een land zijn.
Want dan zou je kunnen zeggen : België = Zohra
Sommigen zullen het daarmee eens zijn, anderen niet.
Oud 11 juni 2004, 14:59   #76
Mitgard
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aangebrand en veunix
Groot gelijk, ik popel om een Uebermensch te creëren. Wacht, laat me even pogen:

O ja, en arendsvederen.
politiek correcte humor heeft altijd zoiets cliché vind ik.
Oud 11 juni 2004, 15:10   #77
Mitgard
Banneling

Standaard

Citaat:
...en de oost europeanen hebben dat moeten betalen, het communisme op hun rug gehad en al
juist.
het uur van de 'wiedergutmachung' is aangebroken.
zij vinden dat wij hen iets verschuldigd zijn.
en ze zullen het komen nemen.
al die welvaart die wij 'verwende' westerlingen hadden en die zijn moesten ontberen.
ze zullen grijpen wat ze niet krijgen.
we kunnen dus maar beter op onze hoede zijn.
Oud 11 juni 2004, 15:41   #78
mrsusnea
Vreemdeling

Standaard

Tjah, de Turken...
Er is sprake hiervan omdat ze destijds Constantinopel omgevormd hebbe tot Istamboel en nu nog een klein stukje europa bezitten.

Maar ze zijn niet Europees (behalve de ELITE, de elite van Turkije is PRO europa en zij willen dat ook froceren, de moslim-turk ziet - denk ik - daar het belang niet van en is meer geinteresseerd in Allah).

Tis moeilijk, maar moest ik kiezen zou ik een Europa bouwen met als bindmiddel Godsdienst/Taalgroepen (alhoewel Griekenland en Hongarije anders zijn hierop) en Historische Cultuur. Anders gaan we straks ook Israel en Kazakstan erbij hebben (ik overdrijf nu wel )
Oud 11 juni 2004, 16:17   #79
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aangebrand en veunix

O ja, en arendsvederen.
politiek correcte humor heeft altijd zoiets cliché vind ik.
Zo correct is het niet.

- De magie van een neger
- Het theorethische van een europeaan
- Het eternele van een oosterling
- Het lichaam van een varken

Voila, dit is veel correcter.
Oud 11 juni 2004, 16:26   #80
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Houding tegenover Eu (met de mense die ik heb leren kenne) iedereen 100% voor, ze staan er echt achter. Ook op hun nationale zenders praatten ze daar veel over.
De jeugd (enfin nie echt iedereen, ma toch wel een meederheid) sprak engels of duits. Kvond raar dat ze nie goed frans konden, want mijn frans is stukke beter
Normaal zouden ze daar beter frans moeten kunnen als engels en duits (romaanse talen zijn onderling verwant, voor de slavische taalgroepen moeten de taalverhoudingen anders liggen). Misschien ligt het aan de plaats waar je geweest bent. Omdat er daar veel engelse en duitse toeristen neerstreken ...

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be