Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 maart 2011, 14:29   #61
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Leer lezen. Ik heb de integrale column van Le Soir vertaald in het Nederlands in het topic gezet. Er is geen sprake van de Noordzee, maar van de Oceaan. Dat is wat ik bedoel dat het nooit zo in Le Soir heeft gestaan.

Je vliegt nogal vlug op je toetsenbord om reacties te typen zonder dat je leest waarover het gaat.
Ja de noordzee is dan ook niet diep genoeg he, ...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2011, 14:32   #62
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door captain jack Bekijk bericht
Hebt ge het originele artikel wel gelezen?

Ge moet al serieus blind zijn voor ironie om hier een werkelijke oproep in te zien. Vooral het zinnetje "elle est simple et c’est la seule qui puisse nous tirer d’affaire" geeft weg dat het niet letterlijk bedoeld is.

Hiermee wil ik niet aangeven dat ik akkoord ga met de journalistieke stijl van Le Soir. Zaken zoals het plaatsen van een foto van een Nigeriaans massagraf naast een artikel over de Vlaamse wooncode zijn ongepast. Maar ik merk op dat de N-VA graag deze 'verdrinken op de Noordzee' mythe in stand houdt om zichzelf in een underdog positie te kunnen plaatsen.
wel jack, plaats uw portemonnee eens waar uw mond staat ...

stuur datzelfde statement eens naar alle kranten en vervang Vlamingen en N-VA door , naar believen : Franstaligen, Afrikanen, Chinezen, Moslims ... peu importe ... probeer het eens...we lezen er ongetwijfeld over
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2011, 14:37   #63
captain jack
Gouverneur

captain jack's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht

stuur datzelfde statement eens naar alle kranten en vervang Vlamingen en N-VA door , naar believen : Franstaligen, Afrikanen, Chinezen, Moslims ... peu importe ... probeer het eens...we lezen er ongetwijfeld over
Als gij een soortgelijk artikel publiceert in een krant zal ik het eveneens voor u opnemen. Mijn woorden zijn niet hol.
captain jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2011, 14:38   #64
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Als gij een soortgelijk artikel publiceert in een krant zal ik het eveneens voor u opnemen. Mijn woorden zijn niet hol.
ik moet u teleurstellen, ik verlaag mijzelf niet tot zulke smeerlapperijen.
Oud 22 maart 2011, 14:41   #65
captain jack
Gouverneur

Standaard

Citaat:
ik moet u teleurstellen, ik verlaag mijzelf niet tot zulke smeerlapperijen.
Ik zal ook geen mohammed cartoons publiceren omdat ik de humor smakeloos vind, maar ik zal het wel opnemen voor de maker ervan omdat vrije meningsuiting mij dicht bij het hart ligt.
Oud 22 maart 2011, 14:41   #66
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
lol da's nog eens een gedacht

proberen te verplichten welke gazet de mensen moeten lezen over 1944 gesproken
Blijkbaar volgt U het verhaal niet. De oproep om Le Soir niet meer te lezen komt van Bart De Wever.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2011, 14:44   #67
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Misschien dat het niet in de Vlaamse media gepubliceerd gaat worden maar misschien wel in Le Soir.

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 22 maart 2011 om 14:44.
Oud 22 maart 2011, 14:47   #68
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Het is vooral dat je in de Noordzee de mensen nog een kleine kans geeft om aan wal te raken. Bovendien ga je het Kanaal onnodig vervuilen. Daarmee wist ik onmiddellijk dat het verkeerd geciteerd was.

Le Soir is meer chauvinistisch dan de doorsnee anti-establishment flamingant.

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 22 maart 2011 om 14:48.
Oud 22 maart 2011, 14:52   #69
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik zal ook geen mohammed cartoons publiceren omdat ik de humor smakeloos vind, maar ik zal het wel opnemen voor de maker ervan omdat vrije meningsuiting mij dicht bij het hart ligt.
ik heb ook nergens beweerd dat zulke smeerlapperij niet gepubliceert mag worden, je mag echter niet van mij verwachten dat ik nog respect opbreng voor LeSoir ... en dat is hun eigen schuld, niet de mijne.
Oud 22 maart 2011, 14:54   #70
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het is vooral dat je in de Noordzee de mensen nog een kleine kans geeft om aan wal te raken. Bovendien ga je het Kanaal onnodig vervuilen. Daarmee wist ik onmiddellijk dat het verkeerd geciteerd was.

Le Soir is meer chauvinistisch dan de doorsnee anti-establishment flamingant.
Stel u gewoon voor dat die anti establishment flamingant hetzelfde had geschreven in een krant over de PS bijvoorbeeld, ...

Eigenlijk zouden we het eens moeten doen , ... alle PS ers de trein op richting Aushwitz, ... k ben eens curieus,... (om het kamp daar te gaan bezoeken he... )
Oud 22 maart 2011, 14:55   #71
captain jack
Gouverneur

Standaard

blij dat we het eens zijn
Oud 22 maart 2011, 14:56   #72
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik denk vooral dat de vele Franstaligen die jaarlijks hun vakantie aan zee doorbrengen dat in proper water willen doen.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2011, 15:03   #73
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Blijkbaar volgt U het verhaal niet. De oproep om Le Soir niet meer te lezen komt van Bart De Wever.
gij hebt uzelf hier belachelijk gemaakt met de oproep tot niet kopen van LeSoir gelijk te stellen met geweld ze ...
Oud 22 maart 2011, 15:03   #74
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Ik denk vooral dat de vele Franstaligen die jaarlijks hun vakantie aan zee doorbrengen dat in proper water willen doen.
Ja zo kunt ge het ook bezien, ... ik blijf daarvoor ook weg uit gent he, ... veel te veel lege blikken cara pils en krakers in de goot, ...
Oud 22 maart 2011, 16:03   #75
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja zo kunt ge het ook bezien, ... ik blijf daarvoor ook weg uit gent he, ... veel te veel lege blikken cara pils en krakers in de goot, ...
Ik schop die uit de weg.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2011, 16:04   #76
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het "probleem" van Cara pils is dat het een goedkoop imago heeft en dat mensen om die reden zeggen dat het slecht smaakt daar mocht je mensen laten blindproeven tussen Cara pils en Stella Artois dan denk ik dat we zouden verschieten van de resultaten. En bon we kunnen niet allemaal Vedett drinken zoals de Vlaamse yupperij. Io vivat, io vivat nostrurum Cara pils.

http://www.flickr.com/photos/30392975@N06/2844746096/

Modelfrigo zoals die ons wordt aangeleerd op zomerschool. (Die soep al dan niet gebaseerd op echte groenten is uiteraard een werkpunt. ;- )

Laatst gewijzigd door solidarnosc : 22 maart 2011 om 16:11.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2011, 16:14   #77
Wimpeus
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Overigens is Lesoir de beste krant van Belgie.
Niet zo moeilijk in een courantenlandschap met voor de rest alleen plattelandssufferdjes (HLN en DeMorgen voorop)

En is Lesoir consequent zeer begaan met & instrumenteel voor de expansie van de Franstalige Gemeenschap in Belgie. Ook om commerciele redenen.
Een blad dat zo doorvlochten is van politiek dat ze 'instrumenteel' is voor de expansie van welke gemeenschap waar dan ook, is de naam 'krant' niet waardig.

Het is de krant die voor u de beste is omdat u erin leest wat u wil lezen (vaak platvloerse bevestigingen vaan haatdragende cliché's), niet omdat u erin leest wat er zou moeten staan.
Wimpeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2011, 16:26   #78
Gwylan
Minister-President

Gwylan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hebt ge het originele artikel wel gelezen?

Ge moet al serieus blind zijn voor ironie om hier een werkelijke oproep in te zien. Vooral het zinnetje "elle est simple et c’est la seule qui puisse nous tirer d’affaire" geeft weg dat het niet letterlijk bedoeld is.

Hiermee wil ik niet aangeven dat ik akkoord ga met de journalistieke stijl van Le Soir. Zaken zoals het plaatsen van een foto van een Nigeriaans massagraf naast een artikel over de Vlaamse wooncode zijn ongepast. Maar ik merk op dat de N-VA graag deze 'verdrinken op de Noordzee' mythe in stand houdt om zichzelf in een underdog positie te kunnen plaatsen.
Ik heb het origineel artikel volledig gelezen, mijnheer.

Laat ons het bedoelde stukje eens anders bekijken :

Voici l’idée – elle est simple et c’est la seule qui puisse nous tirer d’affaire.

Petit a : convoquer Le Soir au port d’Ostende. Et quand on dit Le Soir, c’est tout Le Soir : président, vice-présidents, rédactrice en chef, journalistes, éditorialistes, secrétaires, militants, sympathisants, lecteurs, bref, tout le foutoir.
Petit b : embarquer tout ça dans un cargo et l’emmener au milieu de l’Atlantique.
Petit c : couler le rafiot.

Et si quelqu’un a une meilleure idée, qu’il la fasse connaître.

Vermits u niet serieus blind bent voor ironie zult u hierin uiteraard geen werkelijke oproep zien. Vooral het zinnetje "elle est simple et c’est la seule qui puisse nous tirer d’affaire" zal voor u weggeven dat het niet letterlijk bedoeld is.

Ikzelf vind de originele noch de aangepaste versie leuk. Ik ben niet blind voor ironie, maar evenmin voor de werkelijkheid : creaturen als Beatrice Delvaux en haar nalopers zijn nauwelijks verholen racisten, en zij gebruiken de typische taal van racisten.
Gwylan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2011, 17:37   #79
Nyquist
Minister-President

Nyquist's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Lees eens de volledige column. Het is duidelijk dat Le Soir stelt dat de N-VA een deftige federale regering in de weg staat. Dat hebben ze 3 jaar geleden gezegd. De column was profetisch ? We zijn nu 3 jaar verder en nog altijd dezelfde problemen.
Komkom, dit is al te transparant als geschiedenisvervalsing, he.

3 jaar geleden was het inderdaad allemaal zogezegd de schuld van de N-VA, en zonder zou het allemaal al gelukt zijn, en ze blokkeren alles, en ga zo maar door.

Daarna heeft de N-VA haar (niet geheel vrijwillige) exit gemaakt, en wat bleek? Er kon nog altijd geen akkoord worden gemaakt met de Franstaligen. Er moest even later een noodregering komen omwille van de bankencris, maar die viel al even snel weer.

Nu, 3 jaar verder, wil jij blijkbaar hetzelfde verhaaltje nog eens naspelen. Het is allemaal de schuld van de N-VA, en zodra die kan gedumpt worden door de redelijke partijen is er direct een volwaardig en grondig akkoord.

Niet de N-VA is de rode draad door de mislukking van de gesprekken tussen de deelstaten. Andere partijen zijn wel steeds betrokken geweest. Het is oneerlijk om het tegendeel te beweren, en zeer eenvoudig weerlegbaar.

PS: Publiceren dat het een goed idee zou zijn om politieke tegenstanders te vermoorden is altijd verwerpelijk. Altijd, en in elke context.

Laatst gewijzigd door Nyquist : 22 maart 2011 om 17:42.
Nyquist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2011, 18:18   #80
captain jack
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht
Ik heb het origineel artikel volledig gelezen, mijnheer.

Laat ons het bedoelde stukje eens anders bekijken :

Voici l’idée – elle est simple et c’est la seule qui puisse nous tirer d’affaire.

Petit a : convoquer Le Soir au port d’Ostende. Et quand on dit Le Soir, c’est tout Le Soir : président, vice-présidents, rédactrice en chef, journalistes, éditorialistes, secrétaires, militants, sympathisants, lecteurs, bref, tout le foutoir.
Petit b : embarquer tout ça dans un cargo et l’emmener au milieu de l’Atlantique.
Petit c : couler le rafiot.

Et si quelqu’un a une meilleure idée, qu’il la fasse connaître.

Vermits u niet serieus blind bent voor ironie zult u hierin uiteraard geen werkelijke oproep zien. Vooral het zinnetje "elle est simple et c’est la seule qui puisse nous tirer d’affaire" zal voor u weggeven dat het niet letterlijk bedoeld is.
Ik zie er helemaal geen werkelijke oproep in, inderdaad. Gij toch ook niet?

Trouwens, ge moet niet zo selectief met mijn commentaar omgaan. Ik heb erbij vermeld dat ik de journalistieke stijl van Le Soir niet apprecieer en dat meen ik ook. Er zijn andere zaken die veel treffender zijn, zoals de foto van het massagraf, die men kan aanwenden om zijn punt duidelijk te maken.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be