![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]()
![]() |
#62 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Helaas, de tijd van het potverteren en brassen op Vlaamse kosten is voorbij.
![]() |
![]() |
#63 |
Minister-President
|
![]() Ik zie je logica nog steeds niet. Is er soms plots minder geld door de staatshervorming? Elke staatshervorming moet gericht zijn op efficiëntie. Als er niets verandert moet er nog steeds betaald worden en dan moeten Brussel en Wallonië nog steeds hun inbreng doen. Of je moet al verwachten dat Vlaanderen alles in zijn eentje betaalt.
|
![]() |
![]() |
#64 | ||
|
![]() Citaat:
![]() Ik kan het je nog anders voorleggen hoor maar het komt hier op neer; de N-VA heeft in verkiezingstijd nog maar eens geblunderd ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#65 | |||||||||
|
![]() Citaat:
Typisch voor "De Morgen" om hier geen enkele kritische bedenking bij te maken, het speelt immers in de kaart van hun thesis (N-VA is de schuld van alles). We zitten met een 'sterke man' die niet alleen weigert parlementaire vragen te beantwoorden, maar ook nog eens het land voorliegt. Citaat:
Toch geeft "De Morgen" graag de indruk dat het allemaal aan N-VA ligt en hun eisen voor staatshervorming. Vreemd, want ze geven net zelf aan dat het zonder staatshervorming al compleet naar de kloten is, en iedereen die iets van politiek weet, weet dat N-VA federaal nog nooit aan de macht geweest is. Voor wie 1 en 1 kan en wil optellen moet het dus duidelijk zijn dat het Leterme en zijn voorgangers zijn die alles opgesoupeerd hebben. Maar toch liever de schuld bij N-VA leggen natuurlijk. Citaat:
Dus als de federale staat iets moet doen, dan kost dat niets, het is macht en geld dat binnenkomt. Nochtans zou je denken dat het uitvoeren van die taken niet alleen geld binnenbrengt via allerlei taksen, maar net zo goed geld kost. Ik vind dat toch een vreemde manier van redeneren. Citaat:
Juiste conclusie zou zijn dat zonder staatshervorming de federale staat failliet is, met staatshervorming hij ook failliet zal zijn. Citaat:
Wie was ook alweer tegen ? Achja... Citaat:
Misschien dat Yves Desmet zomaar alle orders van de Franstaligen slikt, maar volgens mij moet daar over onderhandeld worden. Citaat:
Hoe de schuld zal verdeeld worden, moet het onderwerp van onderhandelingen uitmaken. Ten tweede "vergeet" Yves graag dat de Franstaligen direct duidelijk maakten dat zij geen eurocent willen extra betalen., Brussel wou zelfs nog extra geld. Of anders gezegd, Vlamingen mogen de rekening geheel alleen dragen als het van de 'verantwoordelijken' van dit land afhangt. Yves vermeldt wel dat de Franstaligen niet welwillend staan tegenover inleveringen van hun kant, maar slikt opnieuw zomaar de leugen dat zij moeite hebben hun budgetten in evenwicht te krijgen. Zij doen immers geen enkele moeite, Vlaanderen moet immers maar 'zijn verantwoordelijkheid nemen', lees : Vlaanderen moet maar NOG meer betalen... Citaat:
Citaat:
![]() |
#66 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#67 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Xenophon : 26 maart 2011 om 16:25. |
||
![]() |
![]() |
#68 |
|
![]() vette post De Gemuilkorfde!
het zal de CD&V enorm veel stemmen kosten wat Leterme allemaal doet! Laatst gewijzigd door Shadowke : 26 maart 2011 om 16:28. |
![]() |
![]() |
#69 | ||
|
![]() http://forum.politics.be/showpost.ph...1&postcount=58
Blijkt vandaag dat de deelregeringen ook de kosten zullen dragen van de besparingen. Enfin... je kan er proberen onderuit neuzen maar dat zal niet pakken. Dus de rekening voor de deelregeringen zal zitten in de hervorming iets wat De Wever blijkbaar tijdens de verkiezingen "vergeten was" (of was het "niet wist"?). 80/20 blijkt het beste ik gok dat de 90/10 het zal halen. Blijkbaar "vergat" De Wever wel wat meer... hij is niet zo goed met cijfers dat gaf hij altijd al toe maar heeft hij daar in zijn immense fractie niet 1 iemand met een goede rekenmachine? Of zou het...nee...ale... slechte wil zijn? Citaat:
![]() |
![]() |
#70 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is niet meer te stopppen.
![]() |
![]() |
#71 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wallonie vraagt onbetaalbare N-Z transfers. Waarom zou Vlaanderen die moeten betalen? Wij vragen geen N-Z transfers.
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
![]() |
![]() |
#72 |
Banneling
|
![]() Wat te denken van een premier die dat rapport voor eigen belang aangrijpt (het bekendmaken op het moment dat hij een frontale aanval op de N-VA heeft ingezet én op de vorming van een tripartite met hem als premier)...
Vanzelfsprekend heeft Yves De Smet van Vlaanderen daar geen problemen mee... |
![]() |
![]() |
#73 | |
|
![]() Niet echt eigenlijk... het is ons sociaal model dat N-Z transfers vraagt. Is Vlaanderen geen vragende partij voor een blijvend sociaal model zoals we het hebben? Mij goed hoor daar niet van... maar je moet het wel juist schrijven.
![]() |
![]() |
#74 | ||
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#75 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Minister-President
|
![]() Ik zou zeggen dat het eerder een vraag is van een ander dan van geen sociaal model.
|
![]() |
![]() |
#77 | |||
|
![]() Op het moment dat het land onder het vizier zit van de speculanten had de premier dus die nota moeten openbaarmaken volgens U? Echt waar?
![]() Idioten is misschien wat grof geschreven maar ik vrees dat er in Uw geval geen betere definitie is... Citaat:
Nu soit... Wat denk je van de voorstellen van JVD? Citaat:
![]() |
![]() |
#78 |
Minister-President
|
![]() Zolang het wat zinnig is mag je hier ook veel zeggen, zolang het hier niet je blog wordt natuurlijk. Het lijkt me onzinnig om te beweren dat de N-VA de sociale zekerheid wenst af te schaffen. Als je hier rondhoort dan is het grootste probleem dat velen hier hebben met de transferts dat het onoverzichtelijk is, niet verbonden aan concrete streefdoelen,...
Aan de ene kant begrijp ik zijn logica, aan de andere kant heb ik ook mijn bedenkingen. De verschillen binnen een land kan je als onaanvaardbaar beschouwen, dezelfde redenering kan je maken op het vlak van Europa evenzeer als op mondiaal vlak. De sociale bescherming moet overal een sterke basis hebben, dat lijkt me logisch. De concrete invulling aanpassen kan wel zijn voordelen hebben afhankelijk of een regio vooral kampt met jeugd- of ouderenwerkloosheid. Een zekere differentiëring in wat gedekt word kan ook nodig zijn. Ideaal zou zijn als beide hetzelfde zijn maar is niet altijd realistisch, ik denk dan aan de vacinaties voor baarmoederhalskanker, Vlaanderen wou dit, Wallonië weigerde. |
![]() |
![]() |
#79 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Het is waar dat als Wallonie blijvend zou blijven achterophinken, en haar belastingsbeleid niet zou aanpassen, dat men dan uiteindelijk minder inkomsten zou hebben. Maar ja, dat is voor elke normale regio / bedrijf / gezin een onontkoombare realiteit, en als men de permanente garantie heeft dat men nooit minder zal ontvangen ongeacht de economische toestand, dan is dat niet echt een incentive tot responsabilisering, nietwaar? |
|
![]() |
![]() |
#80 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Juist schrijven? Moeten we het dan niet over ons asociaal model hebben?
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
![]() |