![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een andere en betere werkgever zoeken...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Vreemdeling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik zeg niet dat mensen doorheen de week geen rustdag zouden mogen hebben, ik zie alleen geen reden om dat per se allemaal op zondag te doen. Again, als ik op zondag zin heb om een mediamarkt te bezoeken omdat ik god weet wat wil kopen, dan hoef ik maar naar Breda te gaan en ik ben gesteld. Waarom zou dat hier niet kunnen? Waarom allemaal als sardienen op een hoop naar winkelcentra en winkels gaan op de zaterdag als je dat ook kan spreiden doorheen de week? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Er is idd geen enkele goede reden te vinden waarom een rustdag op zondag zou moeten vallen. Laat de mensen vrij te kiezen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
't zou zelfs beter zijn voor het fileprobleem ![]() net als glijdende uren kunnen we ook aan glijdende dagen werken. Nu die zondag rustdag is er ook wel onder druk gekomen dat arbeider op zijn minst 1 dag wat kunnen rusten; dat er indertijd gemakshalve voor zondag werd gekozen had als voordeel dat de kerk de arbeiders (voor 1 keer) wat steunde.
![]() |
![]() |
#66 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Ik zie eigenlijk niet wat er zo totalitair is aan de het invoeren van verplichtingen zoals sluiten op zondag. De argumenten die hier worden aangedragen zijn toch niet zo gek? Het valt inderdaad te verwachten dat als je "de mensen" laat kiezen wanneer ze hun zaak opendoen, zaakeigenaars die 7/7 en 24/24 nastreven de neiging zullen hebben om mensen aan te werven die eender wanneer kunnen en willen werken. Dit zou tot een vorm van concurrentie kunnen leiden waarbij zaken die ervoor kiezen om niet constant open te zijn het onderspit delven en ofwel verdwijnen, ofwel ook langer open moeten zijn, wat dan weerom die werknemers benadeelt die niet kunnen of willen werken op eender welk moment.
Na een tijd zou je inderdaad in een systeem kunnen belanden waarbij elke winkelier zich verplicht voelt om maximaal open te zijn, en waarbij elke winkelbediende quasi verplicht is om eender welke werkuren te aanvaarden. En weg is de vrije keuze die je denkt na te streven door "de mensen" te laten kiezen. Sommige regels lijken op het eerste zicht de vrijheid te beknotten, maar zijn er juist om de vrijheid te vrijwaren. Ga maar eens na hoe vrij een doorsnee bediende in een "24/7" burgerrestaurant in de VS zich voelt. Constant fluctuerende werkuren zorgen er immers voor dat mensen op geen enkele manier kunnen bijstuderen of zelfs maar hun kinderen deftig kunnen opvoeden. Op die manier werk je de armoede, en in het slechtste geval een vorm van moderne slavernij in de hand.
![]() |
![]() |
#68 |
Banneling
|
![]() Ik zou - zoals de groenen en de pee van de A - opteren voor een werkweek van maximum 30 uren... zodat we minstens 3 rustdagen hebben...
In het begin uiteraard met behoud van minimum hetzelfde loon... (in feite zou dat moeten verhoogd worden omdat de mensen dan meer vrije tijd hebben en dus tijd zat om geld te verteren... En zoals iedereen weet - en zeker de linksen - is consumptie goed voor de economie... |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Banneling
|
![]() Men kan bvb toch een vaste rustdag per werknemer afspreken?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vrijwillig doppen laat ik over aan maatschappelijke, "homo politicus" parasieten.
( En tegen parasieten bestaan oplossingen. Mijn voorkeur gaat qua oplossingen naar Koningswater.)
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 31 maart 2011 om 08:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Banneling
|
![]() erg ... zoveel mensen die blijkbaar niet graag gaan werken ... onbegrijpelijk eigenlijk
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom meent u dat de zorg voor een wettelijk vastgelegde rustig betekent dat men niet graag gaat werken? De mens is gebaat bij een goede afwisseling van werk en ontspanning.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |