![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Banneling
|
![]() De Belgische ploeg + haar commentaren... zullen de Franstalige politici aan een belgicistische regering helpen...
![]() En dan de samenvatting van de wedstrijd in Oostenrijk... vermakelijk... Dat men nu nog eens beweert dat onze VRT geen belgicistische zending heeft... ![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#63 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Wie zou die vlaggen betaald hebben? ![]() En wat vindt U van de bemerking die ik heb gemaakt? Laatst gewijzigd door freelancer : 29 maart 2011 om 21:51. |
|
![]() |
![]() |
#64 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() Een vraagske:verdedigt hij België zoals Henri1 of Azert dat doen? Als ik die zie reageren dan durf ik mij wel eens ergeren. Heb ik niet zo direct bij zijn replieken.
![]() |
#65 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() U zegt nu zoiets. Wie betaalt dat? Wie betaalt de Vlaamse Leeuwen-vlagjes die tijdens de Ronde van Vlaanderen die kosteloos worden uitgedeeld langs de omloop. Ook nog zoiets.
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 29 maart 2011 om 21:58. |
![]() |
![]() |
#66 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar die Belgische? |
|
![]() |
![]() |
#67 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
In zekere zin kan ik de stelling bijtreden dat Di Rupo meer bereikt heeft. Immers, Di Rupo doet 4 zaken tegelijk : 1) hij saboteert de onderhandelingen 2) hij creëert tegelijk de indruk dat het allemaal de schuld van N-VA is (of CD&V, welke partij hij op dat moment meest als boeman geschikt acht), en heeft de pers aan zijn kant om die leugen te verspreiden 3) hij creëert de indruk dat hij heel de tijd positief bezig is in die onderhandelingen 4) tegelijk heeft hij een regering in lopende zaken waarin hij heel veel in de pap te brokken heeft. Een regering die nauwelijks gecontroleerd wordt, en als iets hen niet aanstaat verstoppen ze zich achter "valt niet binnen lopende zaken", maar als ze iets heel graag hebben is het geen enkel probleem om het toch te doen... Die 4 elementen samen zijn feitelijk grandioos voor de Franstaligen. Ze behouden het status-quo ("on est demandeur de rien"), en tegelijk verspreiden ze de illusie dat het de anderen zijn die niet constructief zijn. Aan de andere kant is er dan Dewever. Door niet toe te geven heeft die wel bereikt dat steeds meer Vlamingen inzien dat België op sterven na dood is, en geen enkele toekomst meer biedt. Wie heeft er meest gewonnen ? Op korte termijn zou ik zeggen dat Di Rupo meest heeft wat ie wil, maar dat is ook niet zo moeilijk. Hij moet immers alleen het status-quo verdedigen, dat is veel gemakkelijker dan allerlei veranderingen erdoor krijgen.
![]() |
#68 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#69 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De recentste peiling geeft een verlies aan voor zowel de PS als de CDH samen goed voor ongeveer -6 % En dit terwijl de N-VA en zélfs het Vlaams Belang in stijgende lijn zijn... Voor de langere termijn speelt de roze strik met vuur... Herinner u zijn kiesbelofte en tegelijk een breekpunt in de onderhandelingen... Het "geen enkele franstalige mag er ook maar armer op worden"... Dus heeft de strik de keuze tussen hardnekkig op zijn standpunt blijven en verder blijven blokkeren,desnoods tot in 2014.. Of toegeven met een sanering van de staatsfinanciën tot gevolg gezien de voor de deur staande besparingen die in wallonië ongetwijfeld véél harder zullen aankomen dan in Vlaanderen... In beide gevallen zal de strik er electoraal voor worden aangepakt... Het tijdperk Di Rupo loopt op zijn laatste beentjes... ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Svennies : 29 maart 2011 om 22:31. |
|
![]() |
![]() |
#73 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En wat met mensen die vinden dat ie zijn programma moet opgeven en geen lid moet worden van een volgende regering?
|
![]() |
![]() |
#74 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Nu staat hij met een artikel in de Waalse pers: Vlamingen die kappen op De Wever of N-VA zijn er instant populair. Met zijn muziek zou hij de Waalse pers niet gehaald hebben, althans niet in grote mate. Goeie commerçant, die Jonathan. En geloofwaardig! Laatst gewijzigd door Zeno! : 29 maart 2011 om 22:44. |
|
![]() |
![]() |
#75 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hebben Hooverphonic of DJ Frank op Dewever en de N-VA gekapt? Ik denk van niet, toch scoren ze ook heel goed in Wallonië. Laatst gewijzigd door Everytime : 29 maart 2011 om 22:55. |
|
![]() |
![]() |
#76 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Enkel het idee van de Belgische Unie van Johan Vande Lanotte kan op enige sympathie rekenen. De rest van het zooitje is blijkbaar ook een bende blinde bange konijnen? Niet echt lovend, en zou dus even goed de kop van het artikel kunnen zijn. U zingt dat onze politieke wereld helden mist. 'Vriend en vijand zeggen dat Bart De Wever een goeie politicus is, maar wat is de definitie van “goeie politicus, eigenlijk? Hij heeft toch nog niets verwezenlijkt? Het probleem is dat op de stoelen van de partijvoorzitters ongetalenteerde politici zitten. Ik ben hier bijna twee jaar niet geweest, en nu ik terug ben, vind ik het verbijsterend hen bezig te horen. De Wever kan een publiek toespreken, de anderen niet. En in het land van blinden is eenoog koning.' 'De mensen stemmen ook op hem omdat ze hem sympathiek vinden, omdat ze het wel zien zitten met hem bevriend te raken. Onze politiek is verkleuterd door de media. Heel dat concept dat de politiek “verjongd, moet worden: wie heeft dat eigenlijk uitgevonden? Nu zitten we hier met een stel bange konijntjes.' 'Er moet een staatshervorming komen. Maar het idee van de gewesten en gemeenschappen is achterhaald. Ik ben het idee van een Belgische Unie van Johan Vande Lanotte niet ongenegen.' http://www.standaard.be/artikel/deta...kelid=PI384VK7 Wat Geert Bourgeois hierin komt doen, is voor mij een groot mysterie? Trouwens, er loopt hier al een discussie over hetzelfde artikel. Tenslotte, als je al 2 jaar de politiek niet meer volgt wegens buitenlandse verplichtingen, heb ik uiteraard alle begrip voor zijn mening. Laatst gewijzigd door Jakko : 29 maart 2011 om 23:32. |
|
![]() |
![]() |
#77 | |
Minister
|
![]() Citaat:
2) ja ik smijt er engelse woorden tussen. Big whoop. Leer met het internet omgaan zou ik zo zeggen ![]()
"La méthode Guy : les sujets difficile, on les met au frigo en espérant qu'ils disparaissent." (quote van het lesoir forum) Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad." Laatst gewijzigd door lollysticky : 29 maart 2011 om 23:27. |
|
![]() |
![]() |
#78 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Zeker, op langere termijn zal zijn strategie hem zuur opbreken.
Zij partij verliest nu al in de peilingen, en er zijn ook steeds meer Franstaligen die het einde van België realistisch vinden. Bovendien maakt hij Dewever steeds groter.
#79 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |