Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 31 maart 2011, 16:21   #61
CyberpunX
Staatssecretaris

CyberpunX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Nee dus, je geraakt daar niet onderuit.
Jij geeft op voor je begint.

Citaat:
Dus ok, je weet het allemaal niet, maar lees dan af en toe eens iets, he.
Ik vraag er achter, ik hoop op gezond verstand. Maar blijkbaar is dat eerder toegespitst op mensen een steek te zetten ipv constructief na te denken.
CyberpunX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2011, 18:08   #62
jodewa
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Je hebt het niet goed begrepen, denk ik. Het is Eandis die de verhoging gaat doorvoeren en daar kan je dus niet opzeggen.
In plaats van de mensen weer het gelag te laten betalen zouden ze ook kunnen vragen aan de regering om van die 21 % btw op electriciteit een gedeelte af te staan ter compensatie van de groene stroomcertificaten. Maar daar wordt weer in alle talen over gezwegen. belastinggeld voor groene stroom gebruiken is nog slechter dan vloeken in de kerk.
Ministers geven een opslag van € 1500 aan hunzelf, maar de mensen iets gunnen? Ho maar...
Trouwens IEDEREEN kan zonnepanelen leggen, ze betalen zichzelf terug door de certificaten, de belastingaftrek en geen electriciteitsrekening meer.
jodewa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2011, 18:16   #63
Conscience
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Jij denkt dat Eandis dat doorrekent aan de bedrijven? Lol.

En het is een eerlijke prijs. De Creg noch Eandis kunnen het verhelpen dat ze verplicht worden om door het ridicule systeem van "groene" stroomcertificaten al die dingen op te kopen. Soit, ik ga er niet wakker van liggen, bij mij liggen er toch panelen op het dak.
Als ik het goed begrijp zou de impakt van de certificaten vandaag pas 2 euro zijn, en zou er blijkbaar van de gelegenheid geprofiteerd zijn om er nog een 250% bovenop te doen. Is dat geld dat uiteindelijk in de kassen van de OCMW's terechtkomt?
Het gebrek aan objectieve controlleerbare informatie is stuitend en een kenmerk van de ganse politieke kaste. Enfin, het volstaat per maand 14 euro minder uit te geven om wat de overheid langs deze kant neemt terug te verdienen.
Conscience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2011, 18:24   #64
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
ik ben blij dat gij mij niks verwijt en toch meebetaalt voor mijn zonnepanelen ! dank u Txiki !

ps ik heb nog certificaten van 450€
pps binnen 17 jaar zijt ge ervan af !

dank u Txiki
Goed, nu betalen we door het toenemend succes van al dat groene stoomgedoe. Maar wanneer binnen afzienbare tijd dat succes zal afnemen, denk je dat ze dan de tarief terug zullen naar beneden brengen?

Wij betalen niemendallen omwille van het succes. Dat is een opgegeven reden om een opslag er door te drukken om meer winst te boeken, niet meer of niet minder dan dat.

Straks moeten we nog betalen per m³ frisse lucht die we per persoon inademen nu die veel zuiverder is door dat er zoveel minder gerookt wordt.

Laatst gewijzigd door Garry : 31 maart 2011 om 18:32.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2011, 19:07   #65
alberto
Minister-President

alberto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Midas Bekijk bericht
Kan men aub Verhofstadt en co eindelijk de rekening eens presenteren voor hun "blind" geloof in de "vrije-markt" en het privatiseren van overheidsbedrijven en nutsvoorzieningen ?

Net zoals de katholieken vroeger geloofden dat de wereld "plat" was, geloven de neoliberale in hun "vrije markt".

Het wordt tijd dat men bepaalde nutsvoorzieningen zoals energie terug nationaliseert. En dat politici eindelijk het verstand krijgen om geen problemen te creeren (iets waar ze nu kampioen in zijn), maar om problemen te voorzien en te verhelpen.

Wiens lumineuze idee was het trouwens om die afgeschreven nucleaire centrales aan privé-firma's te verkopen ? Gaan die privé-firma's de onverzekerde kosten ook dekken bij een ramp ? Gaan ze de privé-bezittingen en winsten van directeurs en aandeelhouders aanspreken als het fout gaat ? Nee, klein jantje en sofie'ke gaan dan natuurlijk mogen opdraaien voor de kosten, net zoals bij de bankencrisis.

Doe zo verder heren en dames politici, jullie zijn goed bezig ...
In het oude Rusland was ook alles genationaliseerd, het voordeel daavan was dat je soms energie had en soms niet, wat de staat doet doet niemand beter.
alberto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2011, 20:09   #66
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alberto Bekijk bericht
In het oude Rusland was ook alles genationaliseerd, het voordeel daavan was dat je soms energie had en soms niet, wat de staat doet doet niemand beter.
Was de rede die ze voor privatisering opgaven niet het creëren van concurrentie om de prijzen te doen dalen? Al veel zien dalen?
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2011, 20:41   #67
alberto
Minister-President

alberto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Was de rede die ze voor privatisering opgaven niet het creëren van concurrentie om de prijzen te doen dalen? Al veel zien dalen?
Dat klopt, de liberalisering van de energiemarkt en de daarbijhorende concurentie zou inderdaad voor dalende prijzen moeten zorgen hebben.
Op de energiemarkt is daar inderdaad nog geen sprake van, maar door de liberalisering stijgen de prijzen wss niet zo snel.
Onlangs gehoord op de radio, van de prijsstijging van de electriciteit in de afgelopen 2 jaar zou een 80% voortkomen uit allerlei taksen van de overheid.
alberto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2011, 22:16   #68
MaGNiFiCaT
Perm. Vertegenwoordiger VN

MaGNiFiCaT's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Moet ik extra gaan betalen omwille van een systeem dat slachtoffer is van z'n succes?

Let wel, ik verwijt de mensen die zonnepanelen hebben niks, die maken maar gebruik van de mogelijkheden die er zijn. En gelijk hebben ze. Maar het is weer typisch: in plaats van het systeem aan te passen, kiezen ze het simpelste: een feitelijke monopolist krijgt toelating om door te rekenen aan de consumenten, wat een domino-effect gaat hebben.
Het is niet zozeer het systeem dat slachtoffer is van zijn succes, maar het systeem werd slecht uitgetekend.
Men had limieten moeten zetten op het aantal te verkrijgen certificaten. Maar zover hebben sommigen NIET gedacht, en anderen dan weer WEL gedacht, wat maakt dat de enen idioot zijn, en de anderen egoïstisch doortrapt.

Het hele thema 'milieu' heeft al voor veel meer negatief gezorgd dan positief.
Oud 31 maart 2011, 22:22   #69
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Midas Bekijk bericht
Kan men aub Verhofstadt en co eindelijk de rekening eens presenteren voor hun "blind" geloof in de "vrije-markt" en het privatiseren van overheidsbedrijven en nutsvoorzieningen ?

Net zoals de katholieken vroeger geloofden dat de wereld "plat" was, geloven de neoliberale in hun "vrije markt".

Het wordt tijd dat men bepaalde nutsvoorzieningen zoals energie terug nationaliseert. En dat politici eindelijk het verstand krijgen om geen problemen te creeren (iets waar ze nu kampioen in zijn), maar om problemen te voorzien en te verhelpen.
De energiemarkt is nog altijd sterk gereguleerd hier in België. De aanhoudende prijsstijgingen van energie hebben weinig te maken met de vrije markt hier in België, maar meer met mislukkingen van politici die gefinancieerd moeten worden ..
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2011, 22:25   #70
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pegasus6869 Bekijk bericht
Waarom moet ik betalen voor degene die zonnepanelen heeft ???????
Ik kan mij dit niet kopen......dat degene die zich dit kunnen permiteren de meerkost zelf betalen.
Waarom moet ik maandelijks bergen geld afstaan van mijn loon voor mensen die er niets voor moeten doen?
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2011, 07:30   #71
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Dat ze de eigenaars van zonnepanelen meer laten betalen, of de waarde van die groenestroomcertificaten doen dalen.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2011, 07:31   #72
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CyberpunX Bekijk bericht
Jij geeft op voor je begint.

Ik vraag er achter, ik hoop op gezond verstand. Maar blijkbaar is dat eerder toegespitst op mensen een steek te zetten ipv constructief na te denken.
Zegt degene die eerder schreef er zelf niet over te willen nadenken en dus maar afwacht. Je gaf zelf aan er niks van te kennen, en toch opmerken "je geeft op voor je begint"? Wie niet weet waarover hij het heeft, kan beter niet zeggen wat anderen zouden moeten/kunnen doen. Mij heb je geen lessen te leren over iets DOEN, makker.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.

Laatst gewijzigd door Txiki : 1 april 2011 om 07:32.
Oud 1 april 2011, 07:32   #73
Den Bal
Gouverneur

Den Bal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je hebt het niet goed begrepen, denk ik. Het is Eandis die de verhoging gaat doorvoeren en daar kan je dus niet opzeggen.

Los daarvan: wat is er grappig?
Eandis verhoogt de prijs omdat Eandis de groene stroomcertificaten moet kopen van iemand die zonnepanelen heeft. Dit wordt aan Eanids door de Vlaamse Regering opgelegd.
Den Bal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2011, 07:33   #74
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Bal Bekijk bericht
Eandis verhoogt de prijs omdat Eandis de groene stroomcertificaten moet kopen van iemand die zonnepanelen heeft. Dit wordt aan Eanids door de Vlaamse Regering opgelegd.
Ja, dat weet ik. De tariefbepaling van Eandis en van de andere netbeheerders, is evenwel een bevoegdheid van de Creg.
Oud 1 april 2011, 07:37   #75
Den Bal
Gouverneur

Standaard

Citaat:
ge zou kunnen verhuizen ...
In Vlaanderen kan je verhuizen naar bvb Harelbeke, Hasselt, ... .
Dan kom je bij Infrax.
Dju! Ook die zijn door de Vlaamse Regering verplicht deze subsidie uit te betalen.
Oud 1 april 2011, 07:44   #76
Den Bal
Gouverneur

Standaard

Citaat:
dat is hier toch volledig offtopic ??? zelfs elektriciteit is niet taboe, alleen elektriciteit via eandis als ge geen zonnepanelen hebt is hier t probleem toch ehe
Neen. Via alle Netbeheerders in Vlaanderen. Het is een subcidie via Vlaams Decreet.
Oud 1 april 2011, 07:46   #77
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Bal Bekijk bericht
In Vlaanderen kan je verhuizen naar bvb Harelbeke, Hasselt, ... .
Dan kom je bij Infrax.
Dju! Ook die zijn door de Vlaamse Regering verplicht deze subsidie uit te betalen.
Uiteraard.
Oud 1 april 2011, 07:54   #78
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Moet ik extra gaan betalen omwille van een systeem dat slachtoffer is van z'n succes?

Let wel, ik verwijt de mensen die zonnepanelen hebben niks, die maken maar gebruik van de mogelijkheden die er zijn. En gelijk hebben ze. Maar het is weer typisch: in plaats van het systeem aan te passen, kiezen ze het simpelste: een feitelijke monopolist krijgt toelating om door te rekenen aan de consumenten, wat een domino-effect gaat hebben.
En wie was de minister die dit in elkaar geflanst heeft zonder over de gevolgen na te denken?.

Tip 1: De vierkantswortel van 25
Tip 2: Het schrijven van een tesis
Tip 3: Dochter van

Laatst gewijzigd door guido 007 : 1 april 2011 om 08:12.
guido 007 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2011, 07:55   #79
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CyberpunX Bekijk bericht
Start een FB groep om met alle consumenten samen op dezelfde dag opzeg te doen.
Hoe ga je dat doen?
Zelf draden leggen???
Oud 1 april 2011, 07:55   #80
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
En wie was de minister die dit in elkaar geflanst heeft zonder over de gevolgen na te denken?.

Tip 1: De vierkantswortel van 25
Tip 2: Het schriven van een tesis
Tip 3: Dochter van
Dat weten we wel. Maar serieus blijven: die minister flanst dat niet alleen ineen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be