![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Welja, een Maastrichtenaar zal zich eerst Maastrichtenaar voelen, en dan Nederlander.
Waar zit het probleem? Toch nergens! Ook bij steden met een tamelijk stabiele bevolking met een samenhangend sociaal weefsel en eigen cachet vinden we die reflex. Bij ons. In het noorden van Nederland, maar ook elders in de wereld. Daarmee is niet aangetoond dat Maastrichtenaars zich geen Nederlander zouden voelen. Of "minder" Nederlander. |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Minister-President
|
![]() Nederland is een natie ; Nederlanders hebben een natiegevoel, en alles wat de eenheid van de natie benadrukt of symboliseert, zoals bijvoorbeeld de Nederlandse monarchie, is voor Nederlanders best goed.
België is geen natie ; Belgen (althans de meeste Vlamingen) hebben geen natiegevoel, en alles wat een voorgehouden eenheid van een niet-bestaande natie symboliseert, zoals bijvoorbeeld de Belgische monarchie, kunnen de Belgen missen als de pest. Dat is zoals ik het zou verwoorden als men er mij toe zou dwingen (nou ja, kennelijk hoeft men er mij niet eens toe te dwingen…) |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door respublica : 10 april 2011 om 00:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Dan maar een meerkeuze antwoord : gelieve te schrappen wat u niet past : • mijn slecht karakter • geldzucht • de C.I.A. • mijn goed hart • Al Qaida • domheid • the Men in Black • de democratische logica • een overvloed aan vrije tijd |
|
![]() |
![]() |