![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Europees Commissaris
|
![]() dubbel
Vermijd woordenwisselingen met kletskousen: elk kreeg een tong, maar weinigen verstand. Disticha Catonis Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 4 april 2011 om 15:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Bovendien laat enkel een gedweeë slaaf symbolen opeisen. Hitler droeg ook een snor. Doet me vaagjes denken aan die lieden die denken een punt te bewijzen, omdat een 'lépken gröngd under iejen leijer heeft gesjtoan'. Waarom ? Volgens die mensen hun redenering moet de mens als willoze slaaf op quasi-religieuze wijze de geschiedenis naleven. Een erfenis van het ultramontanisme, ofzo ? Schaapjes dienen te volgen, en en in al hun nederigheid zeker geen mening te vormen, maar gezag aanvaarden zonder bevraging. Sterker, een massa mag niet een andere mening hebben, of het zijn sowieso 'slechte mensen'.
Vermijd woordenwisselingen met kletskousen: elk kreeg een tong, maar weinigen verstand. Disticha Catonis Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 4 april 2011 om 15:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door SDG : 4 april 2011 om 16:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Banneling
|
![]() Niet van vriendelijk gezegd overbodige dubbeldraden
trouwens leren lezen is voor mij ook overbodig, vriendelijk gezegd. Voor wanneer Vlaamse achterlijkheid/achterlijke Vlaamsheid (3)? iedereen wacht met groot ongeduld. Laatst gewijzigd door eno2 : 4 april 2011 om 17:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door freelancer : 4 april 2011 om 17:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() De Vlaamse leeuw bestaat in allerlei versies, langgerekt of niet, rode/zwarte klauwen, etc. Mij maakt het geen zak uit. Men kan hoogstens stellen dat de versie met zwarte klauwen de voorkeur geniet van de Vlaamse Beweging. De mate waarin daar allerhande onderliggende betekenissen achter gezocht worden is twijfelachtig en zul je niet snel vinden bij de meeste andere volkeren.
Maar ik denk niet dat iemand überhaupt verwachtte dat het de draadstarter te doen was een genuanceerde discussie op te starten, het gaat duidelijk om hetzelfde laagdrempelige geprovoceer waar drosophila al eerder voor geband is. 't Is al goed, je bent echt gedurfd, tegen de stroom ingaand enzo, wauw. |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Banneling
|
![]() Het valt me wel op dat de koekendozen belgicisten het nooit over inhoud hebben...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() drosophila is niet echt een 'belgicist', gewoon iemand die het trollen tot kunstvorm heeft verheven. Ik denk niet dat ik er al iets van gelezen heb dat geen venijnige, passief-agressieve, zorgvuldig berekende provocatie was. Soms vergist hij/zij zich wel een beetje bij het inschatten en dan is het wenen als hij/zij weer eens geband wordt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik kan niet onmiddellijk een kant en klare referentie geven, maar ik weet wel met zekerheid dat het de dichter Rodenbach was die deze vlag heeft geïntroduceerd als vlag van de Vlaamse Beweging. In die tijd was de Vlaamse Leeuw met rode klauwen immers het symbool van de provincie West-Vlaanderen. En juist daarom werd er een onderscheid gemaakt. Hiermee gaat Rodenbach terug naar de oudste vorm van de Vlaamse Leeuw, want de rode klauwen en tong dateren uit de late middeleeuwen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een nazivlaai heeft vier benen!
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Banneling
|
![]() Wie zijn dat misschien ? Voetballers of artiesten ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Banneling
|
![]() Misschien willen ze niet geassocierd worden met de partij van Di Rupo, en laten ze daarom het rood weg...Die partij is immers verantwoordelijk voor het rampzalige immigratiebeleid van de laatste tientallen jaren...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |