![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#62 | ||
|
![]() Citaat:
Belastingen maken deel uit van een oneerlijke concurrentie. Daarom moet er naar een eengemaakt belastingssysteem gezocht worden voor de EU. Protectionisme van een sector, zoals bvb. een invoerverbod is in principe reeds verboden door de EU. Landen die erop betrapt worden dat te doen zonder goede reden (in de realitaat lees: excuus), krijgen boetes.
![]() |
![]() |
#63 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
En met het geld dat in het buitenland is uitgegeven kopen zij ook producten terug. Ook de exporterende firma's winnen er dus bij. Want de handelsbalans is ongeveer in evenwicht.
![]() |
![]() |
#64 | |
|
![]() Citaat:
Denk hier eens over na : wat ben je met 1 miljoen$ per maand als een brood er 2 miljoen $ kost? PS: het belgische BBP is 275miljard € (eind 2003) dat is 330miljard$ of met 10,2 miljoen inwoners een BBP per inwoner van 32250$ . In de VS ligt dat op 37000$ dat is een verschil van 13% geen 70%. Je cijfers zijn verkeerd of heel heel oud. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
|
![]() Citaat:
Probeer eens iets deftig te antwoorden of is dat te moeilijk? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#68 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#69 | |
|
![]() Citaat:
![]() Je kan toch niet anders dan toegeven dat over het algemeen het leven in de VS duurder is dan in EU? Dan komt daar nog bij dat je in europa meestal minder kosten hebt voor zaken zoals gezondheidszorg , onderwijs, pensioen,.... dan in de VS. Enfin zoals ik al zei de vergelijking is onzinnig. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | ||
|
![]() Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | ||
|
![]() Citaat:
Uiteindelijk beinvloeden de wisselkoersen Eric's percentage vrij zwaar. Wat "Heel lang geleden" is volgens K9 zou wel eens ergens in de tech boom kunnen zijn. K9s reactie getuigt niet van veel openheid, want uiteindelijk maakt het niet zoveel uit: Blijkbaar ligt de productiviteit per capita ook in periodes van een sterke Euro en zwakke dollar nog steeds hoger in de VS. Van daaruit worden een aantal conclusies getrokken over de verschillen tussen de economische systemen. Ik zou eerder over de gevolgtrekking praten dan over de cijfers zelf...
![]() |
![]() |
#72 | ||
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Ik heb daar twee jaar gewoond: De US is flink goedkoper. Electriciteit en benzine: de helft. Telefoon: een fractie Allerlei hardware en toebehoren: zeker 1/3 goedkoper Autos: zeker 1/3 goedkoper. Vrijetijds- en sportkledij: de helft. Het enige wat ik kon ondervinden dat er duurder was is luxe: luxekleding, luxe voedingsartikkelen, clubs, luxescholen enz. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | ||
|
![]() Citaat:
Huisvesting: Ik betaalde hier minder als 1/10e van wat men in Belgie betaalt. Voeding: De consument heeft de keuze tussen minder duur en duurder als in Belgie. Op restaurantsbezoeken na, vrij vergelijkbaar. Transport:Op dit ogenblik $2 voor 3.5 liter benzine. Ik betaalde voor mijn wagen, die toch een vlotte 6000cc en 400PK heeft, exact $37 wegentax. De autos zelf zijn ook goedkoper. Uitzondering: De imports uit Europa (BMW etc.), die hebben een hogere prijs zonder sales tax, na sales tax kosten ze evenveel. "Taxe de mise en circulation" bestaat niet in de VS. Kledij: Overduidelijk een pak goedkoper in de VS. De enige uitzondering zijn de Armanis etc., die kosten evenveel. Ik heb moeite om te geloven dat het leven hier duurder is, zeker voor mij niet. In mijn ervaring is het leven hier een pak goedkoper.
![]() |
![]() |
#75 | |||
|
![]() Citaat:
Wat je echter wel kan doen is je conclusies trekken over de productiviteit. Uiteindelijk resulteert die in meer groei/capita. En dat lijkt me toch een duidelijk genoeg signaal.
![]() |
![]() |
#76 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat ik gezien heb in andere topics is dat u stelselmatig één kant van de zaak gebruikt om iemand anders stelling af te breken en over de andere kant zwijgt, en U licht niks toe en verwisselt om de haverklap de woorden in uw stellingen (herinner U nog het topic over werkgelegenheid). Als U niet iets degelijk kunt uitleggen doe dan direct geen moeite. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |||||
|
![]() Citaat:
Het appartement was ietsje groter dat wel en ongeveer hetzelfde uitgerust (niks dus ![]() Citaat:
Als je dezelfde standard wil als in belgie=> duurder restaurant, onvergelijkbaar je betaalt een fortuin wat in belgie makkelijk betaalbaar is. Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | ||
|
![]() Citaat:
![]() |