Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 april 2011, 22:14   #61
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ars_Nova Bekijk bericht
OK het komt misschien grof over, maar ik zou zeggen dat, vooraleer ze massaal beginnen te promoten om mensen zichzelf te laten steriliseren, eens te beginnen nadenken wat de zin is van het leven eindeloos te rekken.
Eens een bepaalde leeftijd voorbij kan er vanalles fout gaan. Op uw 80e is het niet abnormaal dat je kan overlijden aan —bijvoorbeeld— een longontsteking, maar in de rusthuizen/ziekenhuizen kiest men er vaak voor om die mensen er toch nog door te trekken.
IK heb op die manier al 3 grootouders zien aftakelen en ik kan alleen maar zeggen dat het gemengde gevoelens oproept: enerzijds wil je ze natuurlijk niet kwijt, anderzijds zit er een soort van "ontmenselijking" in omdat je ze stap voor stap ziet aftakelen van gezonde, sterke mensen naar triestige hoopjes ellende die 100% hulpbehoevend zijn en pampers moeten dragen, in een deprimerende, stinkende en tegelijk steriel aandoende omgeving.
Ik weet alleszins dat ik zo niet wil leven en er op tijd voor ga kiezen om te sterven, ook al in de wetenschap dat een groot deel van mijn voetafdruk net gemaakt wordt in de laatste hulpbehoevende jaren.
Dat doet er mij als forumbejaarde aan denken dat ik dringend eens naar Zwitserland moet, een euthanasie-kit ophalen.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2011, 22:18   #62
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Groentje18:
Armoede of een lage sociaal-economische-status is allicht de grootste veroorzaker van een geboorte-overschot.
Bedankt voor de aansporing, ik ga er direct aan beginnen, maar wacht, ik ben allicht niet arm genoeg meer.
Oud 14 april 2011, 22:20   #63
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
3 Eeuwen (!) geleden verkondigde Malthus deze theorie.
De aangroei v.d. wereldbevolking is nog NOOIT gestopt.
Het collapspunt was nog niet bereikt
Oud 14 april 2011, 22:45   #64

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Als je landen met een heel grote aandelen jongeren / kinderen ofte een hoog geboortecijfer vergelijkt met landen met een laag geboortecijfer, merk je één groot verschil.
Als je gezinnen onderling met een hoog geboortecijfer vergelijkt met een laag geboortecijfer, merk je hetzelfde verschil.

Armoede of een lage sociaal-economische-status is allicht de grootste veroorzaker van een geboorte-overschot.

In de arme landen maakt men kinderen bij om:
- meer kinderen = meer mensen die kunnen bedelen = meer geld = minder kans dat je later als ouder verhongert
- geen onderwijs = geen seksuele voorlichting = gevolgen van de daad niet kennen ...

Arme gezinnen in dit land, doen hetzelfde:
- kinderen = kinderbijslag
- gebrekkige kennis, soms ook gebrekkig plichtsbewustzijn.
Het mag gezegd worden: de massa's kinderen die deze mensen produceren, laat men dan meestal opgroeien voor rad en galg dankzij het vorige punt. Daarvoor hoef je er maar even een statistiek op na te slaan. Deze kinderen worden later zelf kansarm, als ze al niet achter slot en grendel zitten om omgekomen zijn bij een uit de hand gelopen streek voor het zover komt.

Dus, pak de armoede hardhandig aan, wereldwijd, en het probleem verdwijnt.

Er is echter één groot probleem:

Hoe doen we de economie groeien, als de bevolking niet groeit? ...
Hier sla je de nagel een beetje op de kop. Het is al heel veel jaren dat ik pleit voor een deftig sociaal stelsel over heel de wereld om de overbevolking tegen te gaan.
Karma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2011, 09:38   #65
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ars_Nova Bekijk bericht
OK het komt misschien grof over, maar ik zou zeggen dat, vooraleer ze massaal beginnen te promoten om mensen zichzelf te laten steriliseren, eens te beginnen nadenken wat de zin is van het leven eindeloos te rekken.
Eens een bepaalde leeftijd voorbij kan er vanalles fout gaan. Op uw 80e is het niet abnormaal dat je kan overlijden aan —bijvoorbeeld— een longontsteking, maar in de rusthuizen/ziekenhuizen kiest men er vaak voor om die mensen er toch nog door te trekken.
IK heb op die manier al 3 grootouders zien aftakelen en ik kan alleen maar zeggen dat het gemengde gevoelens oproept: enerzijds wil je ze natuurlijk niet kwijt, anderzijds zit er een soort van "ontmenselijking" in omdat je ze stap voor stap ziet aftakelen van gezonde, sterke mensen naar triestige hoopjes ellende die 100% hulpbehoevend zijn en pampers moeten dragen, in een deprimerende, stinkende en tegelijk steriel aandoende omgeving.
Ik weet alleszins dat ik zo niet wil leven en er op tijd voor ga kiezen om te sterven, ook al in de wetenschap dat een groot deel van mijn voetafdruk net gemaakt wordt in de laatste hulpbehoevende jaren.
Waarom is oud worden en aftakelen 'ontmenselijking'?
Zijn alleen jonge, sterke mensen 'mens' misschien?

Ik zal je zeggen wat ik vind: Ik vind mensen beoordelen op hun economisch nut en hun 'lastfactor' veel meer 'ontmenselijkend' dan hulpbehoevend zijn op je oude dag.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2011, 09:59   #66
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Dus, pak de armoede hardhandig aan, wereldwijd, en het probleem verdwijnt.
Inderdaad. De wereldwijde afname in armoede is dan ook een van de redenen dat wereldwijd de geboortecijfers afnemen.

Citaat:
Hoe doen we de economie groeien, als de bevolking niet groeit? ...
Wel, je zou eens kunnen kijken hoe ze dat doen in al die landen waar de economie significant sneller groeit dan de bevolking. Of waar de economie groeit zonder dat de bevolking groeit.

Keuze genoeg...
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2011, 10:11   #67
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marxmannetje Bekijk bericht
Noem het onmenselijk, maar ze kunnen niet anders.
Bron?
Vito is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2011, 10:39   #68
Marxmannetje
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vito Bekijk bericht
Bron?
Hoe kun je daar nu een bron van geven? Kan ik evengoed vragen aan Jan met de Pet hoe het is waarop Jan antwoord met goed en ik dan vervolgens vraag achter een bron waarin staat dat Jan zich daadwerkelijk goed voelt.

Of ga ze het anders zelf gaan vragen:
http://www.nrv.nl/reizen/china&tabnr...FQQj3godMi1aHg
http://www.neckermann.be/app/upload/...omweten_nl.htm

Ga maar je reis gaan boeken voor het te laat is!

Laatst gewijzigd door Marxmannetje : 15 april 2011 om 10:41.
Marxmannetje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2011, 11:09   #69
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marxmannetje Bekijk bericht
Hoe kun je daar nu een bron van geven?
Als je zegt dat ze niets anders kunnen... Dat is een stoute bewering, maar is die wel gestoeld op de waarheid?

Moest de eenkindpolitiek géén nadelige gevolgen hebben: geen probleem. Maar welke andere technieken zijn er al geprobeerd waardoor dit de enige optie is?
Vito is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be