Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 12 april 2011, 22:51   #61
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jakko Bekijk bericht
Je mag het altijd proberen hoor, of dacht je misschien dat ze die truck nog niet kennen? Hij is al zo oud dat ik hem haast vergeten was. Voor alle duidelijkheid: rood staat voor diegene die het voorstel een goed idee vinden, en niet voor SP.A. Ik denk persoonlijk dat de meesten het truckje van "de anonieme bronnen van de Morgen" doorhebben.
Idd, die 53% is er alvast helemaal mee akkoord. Ik heb voor één keertje trouwens ook eens rood gestemd
Savatage is offline  
Oud 12 april 2011, 22:56   #62
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
<<Met het voorstel om de gewesten een bonus uit te keren per werkloze die ze schorsen "toont de N-VA haar ware gelaat". Dat zegt sp.a-voorzitster Caroline Gennez in een reactie aan Belga.>>

Lees gans het artikel hier.

Ik denk dat Caroline Gennez de SP.A nog wat meer de grond wilt inboren... want met zo'n opmerkingen gaat ze niet populairder worden.

En de SP.A staat al historisch laag. Doet ze dat met opzet of zo?

Caroline Gennez, voorzitster van sp.a. © photo news
Zolang Caroline Gennez maar haar gelaat niet laat zien vind ik het allemaal OK. Maar als ik die haar mottige kop te zien krijg word ik misselijk.
Garry is offline  
Oud 12 april 2011, 22:58   #63
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Ik heb voor één keertje trouwens ook eens rood gestemd

Heeft moeite gekost zeker?
daiwa is offline  
Oud 13 april 2011, 08:38   #64
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Op naar de derde generatie werklozen in Walenland.

Grootvader gans zijn leven gedopt;
vader gans zijn leven gedopt;
zoon is nu 25 en rekent er op ....

(en in 't zwart de hof van de burgemeester gaan onderhouden, daar durven 'zijn' politie en "zijn" bevriende ambtenaren toch niet te controleren)

Hoezee ... Vlaanderen betaalt .... en als morgen door het potverteer niets meer betaalbaar is in de ziekenkas en pensioenen ... dan zien we dat morgen wel.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 13 april 2011, 08:41   #65
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boontjes Bekijk bericht
Dat is toch het MEEST ABSURDE voorstel ooit gehoord!!!
1° Werklozen schorsen is kompleet onmenselijk, een solidaire maatschappij totaal onwaardig-> niet iedereen kan werken! + wees eerlijk: er is nu eenmaal onvoldoende werk + men kan nu eenmaal niet iedereen om het even wat laten doen (enfin, men kan b.v. een werkloze advocaat niet in de bouw gaan zetten..)
Dat is de max ! Als je een voorbeeld geeft, geef dan een goed voorbeeld. Advocaten die werkloos worden krijgen geen werkloosheidsuitkering.
ViveLaBelgique is offline  
Oud 13 april 2011, 08:46   #66
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Dat is de max ! Als je een voorbeeld geeft, geef dan een goed voorbeeld. Advocaten die werkloos worden krijgen geen werkloosheidsuitkering.
Ik denk dat hier veeleer bedoeld wordt een jonge werkloze kerel met een diploma rechten op zak. Een "potentiële" advokaat dus.
Oud 13 april 2011, 08:51   #67
Jakko
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Ik denk dat hier veeleer bedoeld wordt een jonge werkloze kerel met een diploma rechten op zak. Een "potentiële" advokaat dus.
Inderdaad, de meesten zullen het ook zo wel begrepen hebben met een beetje goede wil: onder je diploma gaan werken.

Laatst gewijzigd door Jakko : 13 april 2011 om 08:54.
Jakko is offline  
Oud 13 april 2011, 09:05   #68
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Ik denk dat hier veeleer bedoeld wordt een jonge werkloze kerel met een diploma rechten op zak. Een "potentiële" advocaat dus.
Een potentiële advocaat volgt stage. Als iemand met een diploma rechten geen ambitie heeft om advocaat te worden volgt deze geen stage en is hij dus ook geen potentiële advocaat.
ViveLaBelgique is offline  
Oud 13 april 2011, 10:29   #69
frank1234
Gouverneur

Standaard

er is geen werk voor iedereen
frank1234 is offline  
Oud 13 april 2011, 10:40   #70
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
(en in 't zwart de hof van de burgemeester gaan onderhouden, daar durven 'zijn' politie en "zijn" bevriende ambtenaren toch niet te controleren)

Hoezee ... Vlaanderen betaalt .... en als morgen door het potverteer niets meer betaalbaar is in de ziekenkas en pensioenen ... dan zien we dat morgen wel.
Denk jij dat dit enkel voor Wallonië geldt? Enig idee hoeveel Vlaamse doppers (onder het mom van prépensioen uit de statistieken gehouden) een zwarte bijverdienste hebben?
Enig verschil: een beroepswerkloze zal een strikt minimumvergoeding ontvangen, terwijl die geprépensioneerde een dik dopgeld (hij heeft er in het verleden ook voor gewerkt) ontvangt aangevuld met een dikke premie van de ex-werkgever.(die dat langs de andere kant weerterugbetaald krijgt van de overheid via allerlei steun en gunstmaatregelen.)

Laatst gewijzigd door pajoske : 13 april 2011 om 10:42.
pajoske is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be