Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 april 2011, 11:18   #61
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
En keurt u het dan goed dat een leraar - om wat voor reden ook - zijn leerlingen een kwartier voor het einde van de les in de steek laat?
Zeker als ze al zo'n magere uurrooster hebben dat ze meer tijd hebben dan welke andere werknemer ook om van alles te doen in hun vrije tijd!
Overigens zou ik nooit als leraar mijn taak als beeindigd beschouwen net op het uur dat de bel gaat. Ik zou wachten tot mijn leerlingen het lokaal verlaten hadden, open staan voor een mogelijke vraag van één van hen en als laatste buitengaan. Geen haar op mijn hoofd zou er aan denken om hen alleen te laten of een collega voor hen te laten opdraaien.
vermits hij toch islamleraar is, is het daarom heel aannemelijk dat hij dan met heel zijn klas naar de moskee gaat. Ineens alles opgelost.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2011, 16:43   #62

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Als het lijkt op zever, als het klinkt gelijk zever, als het er af loopt gelijk zever (en in sommige omstandigheden, als het smaakt gelijk zever) ....

Ik weet het onvoorwaardelijk beter: de menselijke voortplanting is de laatste 30 jaar niet gewijzigd;
Ik weet het onvoorwaardelijk beter: zeven maal zeven is nog altijd 49;
En zelfs boterham is nog altijd tartine, en dat is vrouwelijk.

Differentieer dus maar - vaak terecht - - maar nog veel vaker intellectuele zelfbevrediging ...
Is die verzuring omdat je je verveelt nu je in pensioen bent?
Karma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2011, 16:49   #63
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karma Bekijk bericht
Ik zou als veertien of vijftienjarige niet graag hebben dat mijn ouders me stonden op te wachten aan de schoolpoort hoor.
Niets te maken met het feit dat leraars onmogelijk een kwartier vroeger vertrekken.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2011, 18:44   #64

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Niets te maken met het feit dat leraars onmogelijk een kwartier vroeger vertrekken.
Was een reactie op jouw reactie

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karma

Moest ge weten hoeveel leerkrachten de vrijdag te vroeg vertrekken ....

Jouw reactie
Geen ene?
Ouders en grootouders staan aan de poort en zien alles.
Karma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2011, 22:30   #65
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dan moet hij een keuze maken wat hij precies wil in zijn leven :
imam of leraar.
Moeten moeten? Die man moet helemaal niets, meisje. Laat die man zelf maar bepalen wat hij met zn leven doet. De blokkers zijn zich weer nekeer goed belachelijk aan het maken, bende artiesten.
Oud 18 april 2011, 07:47   #66
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Moeten moeten? Die man moet helemaal niets, meisje. Laat die man zelf maar bepalen wat hij met zn leven doet. De blokkers zijn zich weer nekeer goed belachelijk aan het maken, bende artiesten.
De man moet inderdaad niks. Hij MAG kiezen: imam of leraar.

Da's wat anders hé.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2011, 08:14   #67
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En keurt u het dan goed dat een leraar - om wat voor reden ook - zijn leerlingen een kwartier voor het einde van de les in de steek laat?
Zeker als ze al zo'n magere uurrooster hebben dat ze meer tijd hebben dan welke andere werknemer ook om van alles te doen in hun vrije tijd!
Overigens zou ik nooit als leraar mijn taak als beeindigd beschouwen net op het uur dat de bel gaat. Ik zou wachten tot mijn leerlingen het lokaal verlaten hadden, open staan voor een mogelijke vraag van één van hen en als laatste buitengaan. Geen haar op mijn hoofd zou er aan denken om hen alleen te laten of een collega voor hen te laten opdraaien.
Ik lees dat het schepencollege van Beringen die man de toelating heeft gegeven naar het vrijdaggebed te gaan. Iets verder lees ik dat de directie hem de toelating heeft gegeven een kwartiertje vroeger te vertrekken.
Hoe dan ook, die man heeft een gunst gevraagd, en heeft die gunst gekregen. Het heeft dan ook geen zin om die leerkracht te viseren. Dan eerder de directie of bij uitbreiding het schepencollege van Beringen.

Je hebt gelijk. Een leerkracht verlaat als laatste het leslokaal. En je laat de leerlingen niet in de steek. Ik lees echter nergens dat de leerlingen in de steek worden gelaten.

Wat mij het meest stoort in dit bekopt artikel is dat het VB de verkeerde viseert.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be