Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 april 2011, 16:11   #61
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Versteylen is een jezuïet.
Dat zijn (bijna) altijd sluwe slimmeriken.
Als je zo een wil "pakken" moet je onmenselijk vroeg opstaan.

Nee toch niet

http://www.nnieuws.be/magazine/48912...adevergoeding/

118 miljoen schadevergoeding..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2011, 16:13   #62
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Hangt het kind niet uit..

Ik denk dat vangheluwe veel geinsinueerd en nog meer gelogen heeft over dat geld geven, maar doe nu niet alsof het chanteren van een pedofiel een onrealistische fantasie is...

Vangheluwe blijft een vieselijke kinderprutser, gechanteerd of niet..alleen mijn idee over het 'getraumatiseerd slachtoffertje' zou wel serieus wijzigen in het geval van een chantage ( wat ik nogmaals ernstig betwijfel )..
Allez, je betwijfelt het, het zijn insinuaties en leugens, maar het is wel het enige waarover je het in deze draad gehad hebt. Wie hangt er hier eigenlijk het kind uit?
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2011, 16:14   #63
Steve_M

Standaard

Citaat:
Uw vriendjes hebben al 1300 jaar een kinderprutser als 'lijsttrekker'...ik vraag me af waar gij u weer druk om maakt..

En kom weer niet zeiken dat men alle gelovige moslims wil linken aan een pedofeet, want uw CD&V linkje met een pedobisschop is zeker niks om fier over te zijn..
Ja, want Vangheluwe was de uitzondering. De duizenden priesters die intussen wereldwijd gevat zijn waren ook zeldzame uitzonderingen. En dat de CD&V tegen het verlengen van de verjaringstermijn was, was ook toeval.
Oud 15 april 2011, 16:37   #64
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Ja, want Vangheluwe was de uitzondering. De duizenden priesters die intussen wereldwijd gevat zijn waren ook zeldzame uitzonderingen. En dat de CD&V tegen het verlengen van de verjaringstermijn was, was ook toeval.
nee, geen uitzondering, maar helaas is pedofilie niet een exclusief katholieke afwijking zoals u wat graag wil insinueren, helaas omdat we er dan zouden vanaf zijn binnen een decennium..

'To catch a predator' kijk daar maar eens naar, de maatschappij is vergeven van kinderprutsers met of zonder 'colleke'.

Wie voor of tegen een verlenging was weet ik niet, maar u en alle politieke partijen weet dat een aanpassing van de verjaringstermijn NIET van toepassing is op lopende zaken , en dus vangheluwe en vrienden geen voor- of nadeel hebben bij een aanpassing
Oud 15 april 2011, 16:42   #65
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Allez, je betwijfelt het, het zijn insinuaties en leugens, maar het is wel het enige waarover je het in deze draad gehad hebt. Wie hangt er hier eigenlijk het kind uit?
gij jongen,

Mijn afkeer over een mogelijke chantage vertaald gij maar al te graag in een nuancering of vergoeilijking van Vangheluwes geprutst met kinderen..
Oud 15 april 2011, 16:43   #66
Steve_M

Standaard

Citaat:
nee, geen uitzondering, maar helaas is pedofilie niet een exclusief katholieke afwijking zoals u wat graag wil insinueren, helaas omdat we er dan zouden vanaf zijn binnen een decennium..
Geef anders even aan waar ik dat insinueer. De meerderheid van de gevallen van seksueel misbruik gebeuren in familiale kring. Ook in de sportwereld en jeugdbewegingen (zoals de Roger er snel bijsleepte). Maar er is een groot verschil: als een zwemleraar wordt betrapt op gepruts, dan wordt jij aangegeven en draait hij de doos in. Als een priester betrapt werd/wordt, dan verplaatsen ze hem naar een andere parochie.

Citaat:
'To catch a predator' kijk daar maar eens naar, de maatschappij is vergeven van kinderprutsers met of zonder 'colleke'.
Heb ik al eens gezien. Ja, er zijn ook andere pedofielen. Wat is je punt? En belangrijker, worden die pedofielen (waarvan ik me herinner dat er ook daar een deel geestelijken bijzaten) beschermd door een of andere organisatie? Of steken ze die gewoon in de cel?

Citaat:
Wie voor of tegen een verlenging was weet ik niet, maar u en alle politieke partijen weet dat een aanpassing van de verjaringstermijn NIET van toepassing is op lopende zaken , en dus vangheluwe en vrienden geen voor- of nadeel hebben bij een aanpassing
Niet alleen ik en de politieke partijen weten dat, Vangheluwe weet dat ook. Daarmee dat hij gisteren zo breed zat te lachen en honderduit vertelde over zijn strapatsen.
Oud 15 april 2011, 16:45   #67
Steve_M

Standaard

Citaat:
gij jongen,

Mijn afkeer over een mogelijke chantage vertaald gij maar al te graag in een nuancering of vergoeilijking van Vangheluwes geprutst met kinderen..
Ik stel alleen maar vast, hoor. Vangheluwe maakt van zijn slachtoffer een dader (klassiek bij pedo's) en jij volgt hem daarin. Ik vind dat eerlijk gezegd totaal niet van belang.
Oud 15 april 2011, 17:01   #68
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik stel alleen maar vast, hoor. Vangheluwe maakt van zijn slachtoffer een dader (klassiek bij pedo's) en jij volgt hem daarin. Ik vind dat eerlijk gezegd totaal niet van belang.
Ik wel simpel..
Vangheluwe blijft hoe dan ook een dader maar slachtoffers moeten zich ook aan de wet houden en krijgen van mij geen vrijgeleide om zelf de crimineel uit te hangen..

En dat heeft niks met bisschoppen te maken , toen het eerste slachtoffertje van michael jackson zijn miljoenen ontving heb ik hem onmiddelijk van mijn compassielijst geschrapt.

Ik begrijp ook niet dat die man dat geld heeft aangenomen, ..tenzij op advies van de famillie die een soort interne minnelijke schikking zocht om een publieke schande te vermijden..

We kennen natuurlijk het hele verhaal niet..

Laatst gewijzigd door Eigenzinnig : 15 april 2011 om 17:03.
Oud 15 april 2011, 17:01   #69
Max van Dietschland

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Ik heb hier een aantal dingen over te zeggen:

1. Vangheluwe heeft een zieke, perverte geest en het zal nooit meer goedkomen met deze mens. Hij sleurt iedereen mee in zijn val: zijn familie, zijn slachtoffers en de Heilige Kerk. Bovendien probeerde hij nog te insinueren dat het slachtoffer hem afperste met een paar miljoen BEF. Graag zou ik de versie van het slachtoffer ook eens horen. Het zou ook goed kunnen dat Vangheluwe gewoon dat geld gaf om zijn geweten te sussen en het slachtoffer bang was om voor de reacties, voor een doofpotoperatie en dergelijke. Een grondig onderzoek naar de gebeurtenissen lijkt me dan ook aangewezen.Door de details van het misbruik gewoon in de media te gooien vernedert hij nogmaal eens zijn slachtoffer en eigenlijk de volledige kerkgemeenschap. Daarom herhaal ik mijn eis dat de Heilige Vader deze figuur onmiddelijk uit de katholieke Kerk moet zetten met de zwaarste straf: ex-communicatie !

2. Ik vind ook wel dat de media hier een smerige rol heeft gespeeld, door dit ranzig creatuur zo'n forum te geven, gewoon voor de sensatie en de kijkcijfers, en zonder de slachtoffers of wie ook te verwittigen. Zo smeert VT4al een proces aan VTM aan, gewoon om de exclusieve beelden. Bovendien komt deze zaak een aantal extreem progressieven in de media goed uit, want dit is een natuurlijk een nieuwe zware kap voor de katholieke kerk. Door het gebral van deze zieke geest 1 miljoen keer uit te vergroten alsof er een massamoord gebeurd is, lijkt de media toch de kerk verder de dieperik in te willen sleuren.

3. Al heeft de kerk dit toch ook wel een beetje aan zijn eigen te danken. Door deze man nog in de katholieke geloofsgemeenschap toe te laten, stelt men zich uiteraard kwetsbaar op. De redenen dat ze dat gedaan hebben zijn eerbaar, dat is een zondaar niet zomaar laten vallen. Dat heeft Jezus ook gedaan. Maar men brengt hiermee wel de volledige geloofsgemeenschap in gevaar, zeker ook omdat het iemand betreft die absoluut niet normaal is in de bovenkamer. Vergeving kan pas gebeuren als er oprecht berouw getoond wordt, iemand die zijn fouten voluit erkend en ook bereid is om boete te doen, om zijn straf te aanvaarden en niet wachten tot de feiten verjaard zijn en zo zijn straf te ontlopen. Zo iemand moet gewoon uit.

https://x.com/dietschland
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2011, 17:07   #70
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht

1. Vangheluwe heeft een zieke, perverte geest en het zal nooit meer goedkomen met deze mens. Hij sleurt iedereen mee in zijn val: zijn familie, zijn slachtoffers en de Heilige Kerk. Bovendien probeerde hij nog te insinueren dat het slachtoffer hem afperste met een paar miljoen BEF. Graag zou ik de versie van het slachtoffer ook eens horen. Het zou ook goed kunnen dat Vangheluwe gewoon dat geld gaf om zijn geweten te sussen en het slachtoffer bang was om voor de reacties, voor een doofpotoperatie en dergelijke. Een grondig onderzoek naar de gebeurtenissen lijkt me dan ook aangewezen.Door de details van het misbruik gewoon in de media te gooien vernedert hij nogmaal eens zijn slachtoffer en eigenlijk de volledige kerkgemeenschap. Daarom herhaal ik mijn eis dat de Heilige Vader deze figuur onmiddelijk uit de katholieke Kerk moet zetten met de zwaarste straf: ex-communicatie !

2. Ik vind ook wel dat de media hier een smerige rol heeft gespeeld, door dit ranzig creatuur zo'n forum te geven, gewoon voor de sensatie en de kijkcijfers, en zonder de slachtoffers of wie ook te verwittigen. Zo smeert VT4al een proces aan VTM aan, gewoon om de exclusieve beelden. Bovendien komt deze zaak een aantal extreem progressieven in de media goed uit, want dit is een natuurlijk een nieuwe zware kap voor de katholieke kerk. Door het gebral van deze zieke geest 1 miljoen keer uit te vergroten alsof er een massamoord gebeurd is, lijkt de media toch de kerk verder de dieperik in te willen sleuren.

3. Al heeft de kerk dit toch ook wel een beetje aan zijn eigen te danken. Door deze man nog in de katholieke geloofsgemeenschap toe te laten, stelt men zich uiteraard kwetsbaar op. De redenen dat ze dat gedaan hebben zijn eerbaar, dat is een zondaar niet zomaar laten vallen. Dat heeft Jezus ook gedaan. Maar men brengt hiermee wel de volledige geloofsgemeenschap in gevaar, zeker ook omdat het iemand betreft die absoluut niet normaal is in de bovenkamer. Vergeving kan pas gebeuren als er oprecht berouw getoond wordt, iemand die zijn fouten voluit erkend en ook bereid is om boete te doen, om zijn straf te aanvaarden en niet wachten tot de feiten verjaard zijn en zo zijn straf te ontlopen. Zo iemand moet gewoon uit.
ik ook om de twijfels weg te halen en om Vangheluwe definitief als een criminele fantast te ontmaskeren..

Dat Vangheluwe geld heeft gegeven uit gewetensbezwaar betwijfel ik, schuldbesef en oprecht berouw heb ik nog niet gezien bij die vent. Mogelijk heeft hij dit zelf gegeven als een soort zwijggeld..
Oud 15 april 2011, 17:13   #71
Max van Dietschland

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freelancer Bekijk bericht
Ik vind het ook een schande...

Maar wat ik ook een schande vind.. dat zijn de sensafielen ....

Hebt U Liesbeth Imbo e.d. bezig gehoord in De Ochtend van radio1?
Hoogtijd dat men de sensafielen ook eens grondig onderzoekt..

En nu--- Peeters en Pechal...
En seffens....
En straks...

En de waarde van die sensafielen stijgt in waarde... ongeacht welke schade ze (kunnen) veroorzaken...
Dat is uiteraard ook waar, het draait om sensatie, kijk en luistercijfers en misschien, ik zeg wel misschien, ook om de kerk die in hun ogen reactionair en conservatief is, aan te pakken. Hierbij vergeten ze wel dat die twee slachtoffers dit nu al 24 uur constant moeten horen of lezen.

https://x.com/dietschland
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2011, 17:43   #72
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht

Ik begrijp de frustratie, boosheid en gekwetstheid van de goedbedoelende en oprechte katholiek Max.
Maar ik vind bijvoorbeeld een Danneels een even groot krapuul.
Hij wist volgens mij heel goed waar er stront aan de knikker zat.
Hij wist bovendien even goed als de ganse katholieke kerk al generaties lang wist dat het boerkesvolk hier (en elders) ongelooflijk werd uitgebuit en gediscrimineerd.
Men kan onmogelijk van Danneels een superintelligente "herder" maken en anderzijds verklaren dat hij een domme kloot was.
Maar neen: hij moest toch, met goud beladen, in zijn peperdure kathedraal de mis opdragen voor en de loftrompet steken van de machtshebbers in wiens dienst hij stond...bah...walgelijke kaloten...
Als zelfbenoemde dragers van de moraal begrijp ik de eerste sossen heel goed als zij zagen hoe deze machtshebbers hun volk uitbuitten terwijl ze datzelfde volk hun "moraal" door de strot splitsten.
Spijtig dat ook zij hun eigen "moraal" hebben geofferd op het altaar van de macht...en ook dat frustreert mij mateloos...
Oud 15 april 2011, 17:44   #73
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Uw vriendjes hebben al 1300 jaar een kinderprutser als 'lijsttrekker'...ik vraag me af waar gij u weer druk om maakt..

En kom weer niet zeiken dat men alle gelovige moslims wil linken aan een pedofeet, want uw CD&V linkje met een pedobisschop is zeker niks om fier over te zijn..
Kijk jij voor je gaat slapen altijd even onder je bed of er geen moslim onder ligt?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2011, 18:08   #74
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Kijk jij voor je gaat slapen altijd even onder je bed of er geen moslim onder ligt?
Ik kijk wel altijd of er geen linkse hypocriete collaborateur onderligt die zichzelf een atheist noemt als de RKK in de vuurlinie ligt maar wel hartzeer krijgt bij elke sneer naar mo en zijn volgelingen..dat wel
zum kotzen dat soort huichelaars..die kunnen langs Vangheluwe gaan staan met hun hypocrisie..

Laatst gewijzigd door Eigenzinnig : 15 april 2011 om 18:09.
Oud 15 april 2011, 18:09   #75
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik kijk wel altijd of er geen linkse hypocriete collaborateur onderligt die zichzelf een atheist noemt als de RKK in de vuurlinie ligt maar wel hartzeer krijgt bij elke sneer naar mo en zijn volgelingen..dat wel
Oud 15 april 2011, 18:10   #76
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tiens... Zo iemand kwam ik nog nooit tegen...
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oud 15 april 2011, 18:17   #77
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Tiens... Zo iemand kwam ik nog nooit tegen...
Vangheluwe heeft naar eigen zeggen ook nog nooit een pedofiel gezien..

Laatst gewijzigd door Eigenzinnig : 15 april 2011 om 18:22.
Oud 15 april 2011, 18:26   #78
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vangheluwe heeft naar eigen zeggen ook nog nooit een pedofiel gezien..
Ik schat de geloofwaardigheid van Van Gheluwe iets lager in dan jij...

Citaat:
Oud 15 april 2011, 18:42   #79
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
zum kotzen dat soort huichelaars..die kunnen langs Vangheluwe gaan staan met hun hypocrisie..
Inderdaad, huichelaars.
Vangheluwe wordt terecht verkettert terwijl een andere pedofiel (Mo) verheerlijkt/aanbeden wordt.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2011, 18:44   #80
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Inderdaad, huichelaars.
Vangheluwe wordt terecht verkettert terwijl een andere pedofiel (Mo) verheerlijkt/aanbeden wordt.
Waar ?? Door wie ??

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be