![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het aantal woorden van twee letters is te klein voor zijn grote boodschap. Al zou hij die beter in het toilet doen dan hier.
|
![]() |
![]() |
#62 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
De man formuleert warempel beter dan een doorsnee jezuiët. Neemt niet weg dat Eric en zijn acolieten in eerste plaats begaan zijn met geestesspelletjes. Eric bevestigt aldus : nv-a'ers zijn de nieuwe tsjeven, en we weten allen: die slikken. Lepeltje suiker nodig, Bart?
Gecertificeerd trol en beëdigd chroniqueur van het post-flamingantisme ~ Laureaat Annual Global Trollathon, Fukunasi (JP), January 2016 Officieel biograaf van Melikan Kucam #InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate
Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 23 april 2011 om 07:20. |
|
![]() |
![]() |
#63 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Overigens heeft die Defoort volkomen gelijk. Ook dat is nieuw : bij de oude tsjeven gebeurde dat nooit. En met het slikken valt het zodanig mee dat Van Yp en Van Saksen Coburg, net zoals alle partijen die aan het Franstalig staatsregime trouw zwoeren, tot dusver de “nieuwe tsjeven” geen millimeter in hun richting konden doen plooien. Eigenaardig, trouwens : beginselvastheid blijkt de belgicisten danig op de zenuwen te werken. Voor hen moeten politiekers kennelijk even onbetrouwbare als onbekwame windhanen zijn, of het is niet goed. |
|
![]() |
![]() |
#64 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Niks nieuws onder zon, want u schijnt te vergeten, mijn waarde Gwylain, dat ook de "ouwe tsjeven" uiterst beginselvast waren en zijn. Mijnheer Defoort, vertrouwd met de betere jezuïeten gebruiken, zal u vast wel beamen dat het er gewoon op aankomt een in wezen betekenisloos beginsel te selecteren om aan vast te houden; bijvoorbeeld de grote staatshervorming. Zolang die staatshervorming ongedefinieerd en "groot" genoeg is, kan je flexibel voet bij stuk houden.
Gecertificeerd trol en beëdigd chroniqueur van het post-flamingantisme ~ Laureaat Annual Global Trollathon, Fukunasi (JP), January 2016 Officieel biograaf van Melikan Kucam #InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate
Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 23 april 2011 om 10:05. |
|
![]() |
![]() |
#65 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik kan mij wel herinneren ooit iets gelezen te hebben over de immense afkeer die Grrrrote Liberale Staatsman Guy had gekregen van de tsjeven, toen andermaal was gebleken dat ze “da joeng” in de zak hadden gezet. En zelfs onder mekaar waren de tsjeven kennelijk niet al te rechtlijnig : u moet maar eens aan Martens vragen hoe blij hij was toen zijn voormalige kabinetschef, dat dik mens uit Vilvoorde, het gras van onder zijn voeten maaide om zelf op de premierstoel te gaan zitten. Dat het streven naar en de door allen erkende noodzaak tot een ingrijpende staatshervorming een “betekenisloos beginsel” zou zijn, laat ik voor uw rekening. Mij lijkt het bijvoorbeeld vanwege de PS niet al te fair dat ze enerzijds constant beweren een “grote staatshervorming” voor te staan, maar er anderzijds alles aan doen om die onmogelijk te maken. Ik kan evenwel begrijpen dat de (minstens voorlopige) rechtlijnigheid van de N-VA sommigen in België shockeert. Men is immers volkomen gewoon geraakt aan mossel-noch-vis politieke zeden, waarbij elke partij onvoorwaardelijk bereid is om alle mogelijke principes en kiesbeloften te laten verwateren tot een dun wansmakelijk soepje, zo lang er maar ministerpostjes kunnen verkregen worden…. |
|
![]() |
![]() |
#66 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het wetsvoorstel dat hiertoe leidde was van de hand van Jan Verroken, ere wie ere toekomt. Terug naar de huidige situatie, die fundamenteel veranderd is. Er zijn nog een paar wanhopige pogingen om het zelfbestuur van Vlaanderen te boycotten, belichaamd door Marc Eyskens, één van de laatste overblijvende krokodillen die zich actueel ontpopt tot bekladder van de reputatie van Bart De Wever, maar door niemand van zijn partij gevolgd wordt. Ik zou je een reeks namen kunnen bezorgen van Vlaamsvoelende CD&V politici, maar één naam volstaat, deze van de huidige Vlaamse Minister-president Kris Peeters. Een man die te vertrouwen is. |
|
![]() |
![]() |
#67 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En dan over Peeters, iemand die perse wil dat Frans leren voor Vlamingen verplicht blijft doet me twijfelen over zijn agenda.
![]() |
![]() |
#68 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik weet niet of Kris Peeters een man is “die te vertrouwen is”. Tot heden heeft hij inderdaad nog niet zoveel tjevenstreken uitgehaald, zo lijkt het mij. Maar we zullen moeten afwachten tot het er eens echt op aankomt om te zien hoe “Vlaams” hij is. Ik antwoord bij deze tevens op de post van mijnheer Xenophon : u weet wellicht dat ik inzake het onderricht van de Franse taal eenzelfde standpunt huldig als Peeters. En voor degenen die zouden twijfelen : dat standpunt – minstens in mijnen hoofde – heeft geen ene bal te maken met Belgische communautaire toestanden, maar met het feit dat Vlamingen als kleine taalgroep en in het raam van welke staatsindeling ook, Frankrijk (en Wallonië) als buurland zullen blijven hebben. Eén en ander betekent overigens niet dat ik het onderricht van het Engels (en eventueel Duits) minder belangrijk acht : minstens het Engels dient evenzeer tot het verplicht talenpakket te behoren. Wat daarbij als “tweede” dan wel “derde” taal dient beschouwd heeft voor mij weinig of geen belang. Naar mijn stellige overtuiging zou het een immense stommiteit zijn mocht Vlaanderen zich van zijn buurlanden afsluiten, zelfs al zou dat enkel op taalgebied zijn. Talenkennis is een enorme troef in deze internationale wereld : ik vind dat het onderwijs er alles moet aan doen – zelfs middels een verplicht te volgen leerprogramma – om de talenkennis van jongeren uit te breiden, eerder dan deze terug te schroeven. Het argument dat door sommigen wordt aangehaald, of minstens geïmpliceerd, als zou de kennis van andere talen – in casu de Franse taal – een gevaar betekenen voor de Vlaamse volksaard etc… slaat nergens op. |
|
![]() |
![]() |
#69 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Jan, Bart en Valère slikten vandaag.
Zalig gewoon, het debat vandaag in het parlement ging niet over het door NV-A tot breekpunt gepromoveerde meerjarenbegroting maar .. de boerka. Beginselvastheid .. mon cul.
|
![]() |
![]() |
#70 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Anderzijds lijkt het mij zéér ondemocratisch en zelfs politiek gevaarlijk dat de ontslagnemende regering Leterme ten aanzien van de Europese Unie een meerjarenbegroting zou voorleggen die uiteraard haar legislatuur ruim overschrijdt, zonder zich eerst verzekerd te hebben van de steun van een meerderheid in de kamer van volksvertegenwoordigers die in haar huidige samenstelling overigens nooit het vertrouwen in de regering Leterme heeft gestemd. |
|
![]() |
![]() |
#71 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een groter contrast is er niet mogelijk,maar troost u Verhofstadt was nét zo erg... Alles voor het postje,en de rest in de vuilbak... ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
#72 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
"Begin maart dreigde Jambon nog dat N-VA uit de onderhandelingen zou stappen als de regering in lopende zaken toch een meerjarenbegroting indient bij Europa. " Bron : bijvoorbeeld hier of hier, doch goegel en sprokkel zelf wat rond. beginselvadsig virmiljoen
Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 28 april 2011 om 20:59. |
|
![]() |
![]() |
#73 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 28 april 2011 om 20:47. |
|
![]() |
![]() |
#74 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#75 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Bedoelde informatie heeft evenwel geen ene bal te maken met wat ik in mijn post 70 stel. Laatst gewijzigd door Gwylan : 28 april 2011 om 21:15. |
|
![]() |
![]() |
#76 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#77 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Misschien heb je het nieuws nog niet goed door, de regering Leterme II is gevallen.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
|
![]() |
![]() |
#78 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik stelde : Anderzijds lijkt het mij zéér ondemocratisch en zelfs politiek gevaarlijk dat de ontslagnemende regering Leterme ten aanzien van de Europese Unie een meerjarenbegroting zou voorleggen die uiteraard haar legislatuur ruim overschrijdt, zonder zich eerst verzekerd te hebben van de steun van een meerderheid in de kamer van volksvertegenwoordigers die in haar huidige samenstelling overigens nooit het vertrouwen in de regering Leterme heeft gestemd. Mijn antwoord op uw vraag “Welke meerderheid ?” is : Een meerderheid in de kamer van volksvertegenwoordigers. De federale kamer van volksvertegenwoordigers telt 150 leden. Een meerderheid is de helft + 1, zegge dus 76 volksvertegenwoordigers. Mijn reactie op uw stelling “Misschien heb je het nieuws nog niet goed door, de regering Leterme II is gevallen” is : In de volksmond wordt wel eens gesteld dat een regering “gevallen” is, maar in werkelijkheid – wees gerust, ik bespaar u alle details – betekent dit dat de regering, bij monde van haar eerste minister, haar ontslag heeft aangeboden bij het staatshoofd. Een regering die aldus haar ontslag heeft aangeboden, noemt men een “ontslagnemende” regering, vandaar dat ik spreek over “de ontslagnemende regering Leterme”, begrijpt u. Ik had “het nieuws”, dat volgens mij nu al net iets langer dan een vol jaar geen echt nieuws meer is, dus wel degelijk “goed door”, maar mijn gewoonte om de dingen te noemen zoals ze zijn en niet zoals ze wel eens verkeerdelijk worden omschreven, bracht u wellicht in de war. Ik hoop u hiermee duidelijkheid te hebben verschaft. Graag gedaan, hoor. |
|
![]() |
![]() |
#80 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
“een uit opperste frustratie spruitende panische angst, resulterend in een totaal onvermogen tot het formuleren van nuttige argumenten, gepaard gaand met een kennelijk onweerstaanbare drang om meer rationele mensen allerhande aandoeningen, ziekten, en karakterstoornissen toe te schrijven”. |
|
![]() |