Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 21 april 2011, 09:29   #61
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
Stop nu toch eens met over jezelf te schrijven. By the way, het is "debiliteiten". Schrijf woorden die je juist kunt spellen. Dat komt tenminste niet zo zielig over.
Het aantal woorden van twee letters is te klein voor zijn grote boodschap. Al zou hij die beter in het toilet doen dan hier.
fonne is offline  
Oud 23 april 2011, 07:15   #62
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

4x10E6's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Vermits iedereen het er over eens is dat N-VA het probleem is, waarom gedraagt dan iedereen zich onverantwoordelijk door geen regering zonder N-VA te vormen?

Defoort: "Un gouvernement sans la N-VA? Allez-y!".

Het is niet de N-VA die persé ten koste van alles in een regering wil!
Eric Defoort : "Aux partis flamands qui critiquent la formation nationaliste et lui reprochent de fuir ses responsabilités et de de complaire dans les petits jeux politiques, Eric Defoort répond qu'ils "seraient alors complètement irresponsables de ne pas former tout de suite un gouvernement... Si ces formations jugent que les propositions figurant aujourd'hui sur la table sont �* ce point alléchantes, qu'ils signent un accord de gouvernement et laissent donc tomber ces énergumènes de la N-VA! "

De man formuleert warempel beter dan een doorsnee jezuiët. Neemt niet weg dat Eric en zijn acolieten in eerste plaats begaan zijn met geestesspelletjes. Eric bevestigt aldus : nv-a'ers zijn de nieuwe tsjeven, en we weten allen: die slikken. Lepeltje suiker nodig, Bart?

#InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate

Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 23 april 2011 om 07:20.
4x10E6 is offline  
Oud 23 april 2011, 08:31   #63
Gwylan
Minister-President

Gwylan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 Bekijk bericht
Eric Defoort : "Aux partis flamands qui critiquent la formation nationaliste et lui reprochent de fuir ses responsabilités et de de complaire dans les petits jeux politiques, Eric Defoort répond qu'ils "seraient alors complètement irresponsables de ne pas former tout de suite un gouvernement... Si ces formations jugent que les propositions figurant aujourd'hui sur la table sont �* ce point alléchantes, qu'ils signent un accord de gouvernement et laissent donc tomber ces énergumènes de la N-VA! "

De man formuleert warempel beter dan een doorsnee jezuiët. Neemt niet weg dat Eric en zijn acolieten in eerste plaats begaan zijn met geestesspelletjes. Eric bevestigt aldus : nv-a'ers zijn de nieuwe tsjeven, en we weten allen: die slikken. Lepeltje suiker nodig, Bart?
Als de N-VA’ers de « nieuwe tsjeven » zijn, moeten we vaststellen dat die « nieuwe tsjeven » tot heden tienduizend maal beginselvaster zijn dan de oude. Dat ziet er voorlopig dus goed uit.

Overigens heeft die Defoort volkomen gelijk. Ook dat is nieuw : bij de oude tsjeven gebeurde dat nooit. En met het slikken valt het zodanig mee dat Van Yp en Van Saksen Coburg, net zoals alle partijen die aan het Franstalig staatsregime trouw zwoeren, tot dusver de “nieuwe tsjeven” geen millimeter in hun richting konden doen plooien.

Eigenaardig, trouwens : beginselvastheid blijkt de belgicisten danig op de zenuwen te werken. Voor hen moeten politiekers kennelijk even onbetrouwbare als onbekwame windhanen zijn, of het is niet goed.
Gwylan is offline  
Oud 23 april 2011, 10:04   #64
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht
Als de N-VA’ers de « nieuwe tsjeven » zijn, moeten we vaststellen dat die « nieuwe tsjeven » tot heden tienduizend maal beginselvaster zijn dan de oude. Dat ziet er voorlopig dus goed uit.

Overigens heeft die Defoort volkomen gelijk. Ook dat is nieuw : bij de oude tsjeven gebeurde dat nooit. En met het slikken valt het zodanig mee dat Van Yp en Van Saksen Coburg, net zoals alle partijen die aan het Franstalig staatsregime trouw zwoeren, tot dusver de “nieuwe tsjeven” geen millimeter in hun richting konden doen plooien.

Eigenaardig, trouwens : beginselvastheid blijkt de belgicisten danig op de zenuwen te werken. Voor hen moeten politiekers kennelijk even onbetrouwbare als onbekwame windhanen zijn, of het is niet goed.

Niks nieuws onder zon, want u schijnt te vergeten, mijn waarde Gwylain, dat ook de "ouwe tsjeven" uiterst beginselvast waren en zijn.
Mijnheer Defoort, vertrouwd met de betere jezuïeten gebruiken, zal u vast wel beamen dat het er gewoon op aankomt een in wezen betekenisloos beginsel te selecteren om aan vast te houden; bijvoorbeeld de grote staatshervorming. Zolang die staatshervorming ongedefinieerd en "groot" genoeg is, kan je flexibel voet bij stuk houden.

Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 23 april 2011 om 10:05.
4x10E6 is offline  
Oud 23 april 2011, 11:18   #65
Gwylan
Minister-President

Standaard

Citaat:
Niks nieuws onder zon, want u schijnt te vergeten, mijn waarde Gwylain, dat ook de "ouwe tsjeven" uiterst beginselvast waren en zijn.
Mijnheer Defoort, vertrouwd met de betere jezuïeten gebruiken, zal u vast wel beamen dat het er gewoon op aankomt een in wezen betekenisloos beginsel te selecteren om aan vast te houden; bijvoorbeeld de grote staatshervorming. Zolang die staatshervorming ongedefinieerd en "groot" genoeg is, kan je flexibel voet bij stuk houden.
Dat de oude tsjeven ooit beginselvast zouden zijn geweest is mij absoluut niet bekend, maar misschien bekijk ik dat vanaf te grote afstand.

Ik kan mij wel herinneren ooit iets gelezen te hebben over de immense afkeer die Grrrrote Liberale Staatsman Guy had gekregen van de tsjeven, toen andermaal was gebleken dat ze “da joeng” in de zak hadden gezet. En zelfs onder mekaar waren de tsjeven kennelijk niet al te rechtlijnig : u moet maar eens aan Martens vragen hoe blij hij was toen zijn voormalige kabinetschef, dat dik mens uit Vilvoorde, het gras van onder zijn voeten maaide om zelf op de premierstoel te gaan zitten.

Dat het streven naar en de door allen erkende noodzaak tot een ingrijpende staatshervorming een “betekenisloos beginsel” zou zijn, laat ik voor uw rekening. Mij lijkt het bijvoorbeeld vanwege de PS niet al te fair dat ze enerzijds constant beweren een “grote staatshervorming” voor te staan, maar er anderzijds alles aan doen om die onmogelijk te maken.

Ik kan evenwel begrijpen dat de (minstens voorlopige) rechtlijnigheid van de N-VA sommigen in België shockeert. Men is immers volkomen gewoon geraakt aan mossel-noch-vis politieke zeden, waarbij elke partij onvoorwaardelijk bereid is om alle mogelijke principes en kiesbeloften te laten verwateren tot een dun wansmakelijk soepje, zo lang er maar ministerpostjes kunnen verkregen worden….
Gwylan is offline  
Oud 23 april 2011, 15:07   #66
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Dat de oude tsjeven ooit beginselvast zouden zijn geweest is mij absoluut niet bekend, maar misschien bekijk ik dat vanaf te grote afstand.Ik kan mij wel herinneren ooit iets gelezen te hebben over de immense afkeer die Grrrrote Liberale Staatsman Guy had gekregen van de tsjeven, toen andermaal was gebleken dat ze “da joeng” in de zak hadden gezet. En zelfs onder mekaar waren de tsjeven kennelijk niet al te rechtlijnig : u moet maar eens aan Martens vragen hoe blij hij was toen zijn voormalige kabinetschef, dat dik mens uit Vilvoorde, het gras van onder zijn voeten maaide om zelf op de premierstoel te gaan zitten.

Dat het streven naar en de door allen erkende noodzaak tot een ingrijpende staatshervorming een “betekenisloos beginsel” zou zijn, laat ik voor uw rekening. Mij lijkt het bijvoorbeeld vanwege de PS niet al te fair dat ze enerzijds constant beweren een “grote staatshervorming” voor te staan, maar er anderzijds alles aan doen om die onmogelijk te maken.

Ik kan evenwel begrijpen dat de (minstens voorlopige) rechtlijnigheid van de N-VA sommigen in België shockeert. Men is immers volkomen gewoon geraakt aan mossel-noch-vis politieke zeden, waarbij elke partij onvoorwaardelijk bereid is om alle mogelijke principes en kiesbeloften te laten verwateren tot een dun wansmakelijk soepje, zo lang er maar ministerpostjes kunnen verkregen worden….
Nee, je opmerking is volledig terecht. De oude tsjeven waren en zijn zeer beginselvast...in het toegeven t.o.v. de franstaligen. Tot einde jaren 50 van vorige eeuw was er geen enkel probleem : hetgeen de franstaligen eisten bekwamen ze. Toen begin jaren 60 de voormalige Volksunie succes begon te krijgen werd de CVP ongerust en kreeg ze een vleugje Vlaamse reflex hetgeen resulteerde in 1968 tot de volledige vervlaamsing van de voorheen tweetalige universiteit van Leuven.
Het wetsvoorstel dat hiertoe leidde was van de hand van Jan Verroken, ere wie ere toekomt.

Terug naar de huidige situatie, die fundamenteel veranderd is. Er zijn nog een paar wanhopige pogingen om het zelfbestuur van Vlaanderen te boycotten, belichaamd door Marc Eyskens, één van de laatste overblijvende krokodillen die zich actueel ontpopt tot bekladder van de reputatie van Bart De Wever, maar door niemand van zijn partij gevolgd wordt. Ik zou je een reeks namen kunnen bezorgen van Vlaamsvoelende CD&V politici, maar één naam volstaat, deze van de huidige Vlaamse Minister-president Kris Peeters. Een man die te vertrouwen is.
robert t is offline  
Oud 23 april 2011, 15:23   #67
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Nee, je opmerking is volledig terecht. De oude tsjeven waren en zijn zeer beginselvast...in het toegeven t.o.v. de franstaligen. Tot einde jaren 50 van vorige eeuw was er geen enkel probleem : hetgeen de franstaligen eisten bekwamen ze. Toen begin jaren 60 de voormalige Volksunie succes begon te krijgen werd de CVP ongerust en kreeg ze een vleugje Vlaamse reflex hetgeen resulteerde in 1968 tot de volledige vervlaamsing van de voorheen tweetalige universiteit van Leuven.
Het wetsvoorstel dat hiertoe leidde was van de hand van Jan Verroken, ere wie ere toekomt.

Terug naar de huidige situatie, die fundamenteel veranderd is. Er zijn nog een paar wanhopige pogingen om het zelfbestuur van Vlaanderen te boycotten, belichaamd door Marc Eyskens, één van de laatste overblijvende krokodillen die zich actueel ontpopt tot bekladder van de reputatie van Bart De Wever, maar door niemand van zijn partij gevolgd wordt. Ik zou je een reeks namen kunnen bezorgen van Vlaamsvoelende CD&V politici, maar één naam volstaat, deze van de huidige Vlaamse Minister-president Kris Peeters. Een man die te vertrouwen is.
In het openbaar misschien niet nee, dat hebben ze geleerd sinds Mevrouw de voorzitter haar "Vlaams zijn is goed voor tijdens de verkiezingen."

En dan over Peeters, iemand die perse wil dat Frans leren voor Vlamingen verplicht blijft doet me twijfelen over zijn agenda.
Oud 23 april 2011, 17:22   #68
Gwylan
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht

Dank voor de uitleg, mijnheer Robert. Ik kan mij daar, voor zover ik er iets van afweet, bij aansluiten.

Ik weet niet of Kris Peeters een man is “die te vertrouwen is”. Tot heden heeft hij inderdaad nog niet zoveel tjevenstreken uitgehaald, zo lijkt het mij. Maar we zullen moeten afwachten tot het er eens echt op aankomt om te zien hoe “Vlaams” hij is.

Ik antwoord bij deze tevens op de post van mijnheer Xenophon : u weet wellicht dat ik inzake het onderricht van de Franse taal eenzelfde standpunt huldig als Peeters. En voor degenen die zouden twijfelen : dat standpunt – minstens in mijnen hoofde – heeft geen ene bal te maken met Belgische communautaire toestanden, maar met het feit dat Vlamingen als kleine taalgroep en in het raam van welke staatsindeling ook, Frankrijk (en Wallonië) als buurland zullen blijven hebben.

Eén en ander betekent overigens niet dat ik het onderricht van het Engels (en eventueel Duits) minder belangrijk acht : minstens het Engels dient evenzeer tot het verplicht talenpakket te behoren. Wat daarbij als “tweede” dan wel “derde” taal dient beschouwd heeft voor mij weinig of geen belang.

Naar mijn stellige overtuiging zou het een immense stommiteit zijn mocht Vlaanderen zich van zijn buurlanden afsluiten, zelfs al zou dat enkel op taalgebied zijn. Talenkennis is een enorme troef in deze internationale wereld : ik vind dat het onderwijs er alles moet aan doen – zelfs middels een verplicht te volgen leerprogramma – om de talenkennis van jongeren uit te breiden, eerder dan deze terug te schroeven.

Het argument dat door sommigen wordt aangehaald, of minstens geïmpliceerd, als zou de kennis van andere talen – in casu de Franse taal – een gevaar betekenen voor de Vlaamse volksaard etc… slaat nergens op.
Gwylan is offline  
Oud 28 april 2011, 19:56   #69
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Jan, Bart en Valère slikten vandaag.

Zalig gewoon, het debat vandaag in het parlement ging niet over het door NV-A tot breekpunt gepromoveerde meerjarenbegroting maar .. de boerka.

Beginselvastheid .. mon cul.

4x10E6 is offline  
Oud 28 april 2011, 20:12   #70
Gwylan
Minister-President

Standaard

Citaat:

Zalig gewoon, het debat vandaag in het parlement ging niet over het door NV-A tot breekpunt gepromoveerde meerjarenbegroting maar .. de boerka.

Wat een debat over het al dan niet toelaten van de boerka te maken heeft met de beginselvastheid van de N-VA, of met uw cul, is mij niet duidelijk.

Anderzijds lijkt het mij zéér ondemocratisch en zelfs politiek gevaarlijk dat de ontslagnemende regering Leterme ten aanzien van de Europese Unie een meerjarenbegroting zou voorleggen die uiteraard haar legislatuur ruim overschrijdt, zonder zich eerst verzekerd te hebben van de steun van een meerderheid in de kamer van volksvertegenwoordigers die in haar huidige samenstelling overigens nooit het vertrouwen in de regering Leterme heeft gestemd.
Gwylan is offline  
Oud 28 april 2011, 20:28   #71
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Niks nieuws onder zon, want u schijnt te vergeten, mijn waarde Gwylain, dat ook de "ouwe tsjeven" uiterst beginselvast waren en zijn. Mijnheer Defoort, vertrouwd met de betere jezuïeten gebruiken, zal u vast wel beamen dat het er gewoon op aankomt een in wezen betekenisloos beginsel te selecteren om aan vast te houden; bijvoorbeeld de grote staatshervorming. Zolang die staatshervorming ongedefinieerd en "groot" genoeg is, kan je flexibel voet bij stuk houden.
Man,man,vergelijk dé Wilfried Martens uit zijn studententijd in leuven én zijn Vlaamse standpunten eens met diezelfde Wilfried in zijn glorietijd als eerste minister in de opeenvolgende regeringen Martens als belgicist pur sang en knipmes eerste klas dat steevast plooide voor iedere vingerknip der franstaligen...

Een groter contrast is er niet mogelijk,maar troost u Verhofstadt was nét zo erg...

Alles voor het postje,en de rest in de vuilbak...
Svennies is offline  
Oud 28 april 2011, 20:33   #72
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Wat een debat over het al dan niet toelaten van de boerka te maken heeft met de beginselvastheid van de N-VA, of met uw cul, is mij niet duidelijk.

Anderzijds lijkt het mij zéér ondemocratisch en zelfs politiek gevaarlijk dat de ontslagnemende regering Leterme ten aanzien van de Europese Unie een meerjarenbegroting zou voorleggen die uiteraard haar legislatuur ruim overschrijdt, zonder zich eerst verzekerd te hebben van de steun van een meerderheid in de kamer van volksvertegenwoordigers die in haar huidige samenstelling overigens nooit het vertrouwen in de regering Leterme heeft gestemd.
Best vervelend die acute aanvallen van geheugenverlies.

"Begin maart dreigde Jambon nog dat N-VA uit de onderhandelingen zou stappen als de regering in lopende zaken toch een meerjarenbegroting indient bij Europa. "
Bron : bijvoorbeeld hier of hier, doch goegel en sprokkel zelf wat rond.

beginselvadsig
virmiljoen

Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 28 april 2011 om 20:59.
4x10E6 is offline  
Oud 28 april 2011, 20:43   #73
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Man,man,vergelijk dé Wilfried Martens uit zijn studententijd in leuven én zijn Vlaamse standpunten eens met diezelfde Wilfried in zijn glorietijd als eerste minister in de opeenvolgende regeringen Martens als belgicist pur sang en knipmes eerste klas dat steevast plooide voor iedere vingerknip der franstaligen...

Een groter contrast is er niet mogelijk,maar troost u Verhofstadt was nét zo erg...

Alles voor het postje,en de rest in de vuilbak...:
Vooropgesteld dat dit een beginsel zou zijn, hielden de ouwe en houden de nieuwe tjeven hier wel erg aan vast. Zo promoveerde Valère, graaier par excellence, deze week tot kamercommissie voorzitter.

Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 28 april 2011 om 20:47.
4x10E6 is offline  
Oud 28 april 2011, 21:01   #74
freelancer
Banneling

Standaard

Citaat:

Pas maar op... want zit uw cul ook niet in een boerka?
freelancer is offline  
Oud 28 april 2011, 21:14   #75
Gwylan
Minister-President

Standaard

Citaat:
Best vervelend die acute aanvallen van geheugenverlies.

"Begin maart dreigde Jambon nog dat N-VA uit de onderhandelingen zou stappen als de regering in lopende zaken toch een meerjarenbegroting indient bij Europa. "
Bron : bijvoorbeeld hier of hier, doch goegel en sprokkel zelf wat rond.

beginselvadsig
virmiljoen
Dank voor de informatie en de links, maar dat wist ik allemaal wel, hoor. Eén van mijn hersencellen houdt dergelijke - en veel andere -zaken bij, wijl de tweede al die gegevens tracht te verwerken en te begrijpen, ziet u.

Bedoelde informatie heeft evenwel geen ene bal te maken met wat ik in mijn post 70 stel.

Laatst gewijzigd door Gwylan : 28 april 2011 om 21:15.
Gwylan is offline  
Oud 28 april 2011, 21:28   #76
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Dank voor de informatie en de links, maar dat wist ik allemaal wel, hoor. Eén van mijn hersencellen houdt dergelijke - en veel andere -zaken bij, wijl de tweede al die gegevens tracht te verwerken en te begrijpen, ziet u.

Bedoelde informatie heeft evenwel geen ene bal te maken met wat ik in mijn post 70 stel.
Ieder zijn en jij jouw meug. Met uw geheugen schort niets, doch aan die leesblindheid zal u dringend toch iets moeten verhelpen.

4x10E6 is offline  
Oud 28 april 2011, 21:53   #77
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Welke meerderheid ?

Misschien heb je het nieuws nog niet goed door, de regering Leterme II is gevallen.

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline  
Oud 28 april 2011, 22:11   #78
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Welke meerderheid ?

Misschien heb je het nieuws nog niet goed door, de regering Leterme II is gevallen.
zegt het woord "ontslagnemend" u niets..
Svennies is offline  
Oud 29 april 2011, 00:06   #79
Gwylan
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Welke meerderheid ?

Leuk. Dergelijke makkelijke vragen beantwoord ik graag.

Ik stelde :

Mijn antwoord op uw vraag “Welke meerderheid ?” is :

Een meerderheid in de kamer van volksvertegenwoordigers. De federale kamer van volksvertegenwoordigers telt 150 leden. Een meerderheid is de helft + 1, zegge dus 76 volksvertegenwoordigers.

Mijn reactie op uw stelling “Misschien heb je het nieuws nog niet goed door, de regering Leterme II is gevallen” is :

In de volksmond wordt wel eens gesteld dat een regering “gevallen” is, maar in werkelijkheid – wees gerust, ik bespaar u alle details – betekent dit dat de regering, bij monde van haar eerste minister, haar ontslag heeft aangeboden bij het staatshoofd. Een regering die aldus haar ontslag heeft aangeboden, noemt men een “ontslagnemende” regering, vandaar dat ik spreek over “de ontslagnemende regering Leterme”, begrijpt u.
Ik had “het nieuws”, dat volgens mij nu al net iets langer dan een vol jaar geen echt nieuws meer is, dus wel degelijk “goed door”, maar mijn gewoonte om de dingen te noemen zoals ze zijn en niet zoals ze wel eens verkeerdelijk worden omschreven, bracht u wellicht in de war.

Ik hoop u hiermee duidelijkheid te hebben verschaft. Graag gedaan, hoor.
Gwylan is offline  
Oud 29 april 2011, 00:51   #80
Gwylan
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ieder zijn en jij jouw meug. Met uw geheugen schort niets, doch aan die leesblindheid zal u dringend toch iets moeten verhelpen.
Ik heb daarnet mijn definitie van “belgicisme” aangevuld met :

een uit opperste frustratie spruitende panische angst, resulterend in een totaal onvermogen tot het formuleren van nuttige argumenten, gepaard gaand met een kennelijk onweerstaanbare drang om meer rationele mensen allerhande aandoeningen, ziekten, en karakterstoornissen toe te schrijven”.
Gwylan is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be