Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 april 2011, 21:38   #61
Marxmannetje
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT Bekijk bericht
Och het is maar achter uw toetsenklavier dat je een grote bek kunt opzetten he. In het echt zou ge dat niet moeten doen, en ge weet dat wel. Doe wat ge wilt, maar ge hebt niemand iets op te leggen tegen hun wil! Je kunt mensen iets aanmanen, verzoeken, vriendelijk vragen (en in vrijwel alle gevallen lukt dat dan wel!), maar niet te gebieden. En als je dat nu nog niet weet, tja, dan weet je erg weinig.
Een vriend van mij vroeg zelfs aan mij of ik mij niet stoorde aan het feit dat hij rookte, terwijl hij klaagde over de rokers die dat doen om stoer te doen, of de rokers die hun sigaretten op de grond smijten. Ga zelf maar eens naar Gent of Antwerpen en kijk daar op de grond. Om de meter wel 20 sigaretten. Tof hè!
Marxmannetje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2011, 21:42   #62
MaGNiFiCaT
Perm. Vertegenwoordiger VN

MaGNiFiCaT's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Je bent tegen de rechtstaat met andere woorden?
Waar haal jij dat nu? Er is nergens een wet die verbied om buiten te roken. Maar ik heb het meer over het onveroorloofd gedrag van duvelke.

Laatst gewijzigd door MaGNiFiCaT : 23 april 2011 om 21:43.
MaGNiFiCaT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2011, 21:44   #63
MaGNiFiCaT

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marxmannetje Bekijk bericht
Een vriend van mij vroeg zelfs aan mij of ik mij niet stoorde aan het feit dat hij rookte, terwijl hij klaagde over de rokers die dat doen om stoer te doen, of de rokers die hun sigaretten op de grond smijten. Ga zelf maar eens naar Gent of Antwerpen en kijk daar op de grond. Om de meter wel 20 sigaretten. Tof hè!
Dit is dan sluikstorten, zoals ge een papiertje of verpakking gaat lozen. En dit mag voor mijn part serieus aangepakt worden.
Oud 23 april 2011, 21:44   #64
Marxmannetje
Banneling

Standaard

Citaat:
Er is nergens een wet die verbied om buiten te roken.
Dat zouden ze ook beter moeten doen. Dat ze in hun eigen huis de longen van degene die in hun buurt komen verkankeren, op de grond sigaretten gooien dat je er bijna niet anders kunt doen dan op stappen en wat weet ik nog allemaal.
Oud 23 april 2011, 21:46   #65
Marxmannetje
Banneling

Standaard

Citaat:
Dit is dan sluikstorten, zoals ge een papiertje of verpakking gaat lozen. En dit mag voor mijn part serieus aangepakt worden.
En wat met de longen en mee-rokers? Wat moet ik zeggen tegen iemand die naast mij begint te roken? "Oh, dank u meneer, ik wil ook wel kanker krijgen of je stinkende geur die mij bijna doet kotsen binnen krijgen!"
Oud 23 april 2011, 21:59   #66
Steve_M

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waar haal jij dat nu? Er is nergens een wet die verbied om buiten te roken. Maar ik heb het meer over het onveroorloofd gedrag van duvelke.
Hier:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT
Doe wat ge wilt, maar ge hebt niemand iets op te leggen tegen hun wil! Je kunt mensen iets aanmanen, verzoeken, vriendelijk vragen (en in vrijwel alle gevallen lukt dat dan wel!), maar niet te gebieden. En als je dat nu nog niet weet, tja, dan weet je erg weinig.
Als dat inderdaad zo zou zijn, dan zou er heel wat wetten overbodig zijn, want je zou dan kunnen rekenen op de goede wil van de mensen. Helaas handelen vele mensen uitsluitend uit eigenbelang, zonder rekening te houden met de gevolgen van hun gedrag.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2011, 22:03   #67
MaGNiFiCaT

Standaard

Citaat:
En wat met de longen en mee-rokers? Wat moet ik zeggen tegen iemand die naast mij begint te roken? "Oh, dank u meneer, ik wil ook wel kanker krijgen of je stinkende geur die mij bijna doet kotsen binnen krijgen!"
Wel, ga gewoon van die persoon vandaan he. En als dit nu je gezel is, wel dan verzoek je hem vriendelijk om niet te roken, en hij zal niet roken. Indien hij wel rookt, dan mag je je serieuze vragen stellen over hem, of jullie beiden.
Oud 23 april 2011, 22:05   #68
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zeg dat tegen die van 't schoon verdiep, er bestond zoiets als een asbak aan een vuilnisbak...
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2011, 22:07   #69
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als je weet dat er in een café gerookt mag worden moet je daar niet binnenstappen als je er zo'n probleem mee hebt natuurlijk...
Oud 23 april 2011, 22:10   #70
MaGNiFiCaT

Standaard

Citaat:
Hier:

Als dat inderdaad zo zou zijn, dan zou er heel wat wetten overbodig zijn, want je zou dan kunnen rekenen op de goede wil van de mensen. Helaas handelen vele mensen uitsluitend uit eigenbelang, zonder rekening te houden met de gevolgen van hun gedrag.
Ivm roken moet je buiten idd kunnen rekenen op de goede wil van de medemens, want er is geen wet die verbied om buiten te roken, dus niemand heeft een ander te verbieden om buiten te roken. Indien ge toch wenst -voor welke onveroorloofde reden dan ook- dat iemand niet buiten rookt, vraag het dan vriendelijk maar verbied het hem niet. Met mensen iets te verbieden -wat gewoon onveroorloofd is in de meeste gevallen- zult ge veel minder het gewenste effect verkrijgen, of zelf het tegenovergestelde verkrijgen dan wanneer je het vriendelijk verzoekt.
Oud 23 april 2011, 22:16   #71
Steve_M

Standaard

Citaat:
Ivm roken moet je buiten idd kunnen rekenen op de goede wil van de medemens, want er is geen wet die verbied om buiten te roken, dus niemand heeft een ander te verbieden om buiten te roken. Indien ge toch wenst -voor welke onveroorloofde reden dan ook- dat iemand niet buiten rookt, vraag het dan vriendelijk maar verbied het hem niet. Met mensen iets te verbieden -wat gewoon onveroorloofd is in de meeste gevallen- zult ge veel minder het gewenste effect verkrijgen, of zelf het tegenovergestelde verkrijgen dan wanneer je het vriendelijk verzoekt.
Sorry, ik had je eerste post verkeerd geïnterpreteerd. Buiten roken moet natuurlijk gewoon kunnen.
Oud 23 april 2011, 22:30   #72
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Sorry, ik had je eerste post verkeerd geïnterpreteerd. Buiten roken moet natuurlijk gewoon kunnen.
Behalve voor de postbode (die ook niet op de werkvloer mag roken hé)?
Oud 23 april 2011, 22:41   #73
Steve_M

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Behalve voor de postbode (die ook niet op de werkvloer mag roken hé)?
Uit het KB:

A. Ruimte in open lucht

Het rookverbod geldt niet voor werkzaamheden in open lucht. In dit verband kan men denken aan de landbouw – werk op het veld – of aan de (open) bouw. Het verslag aan de Koning vermeldt eveneens de binnenkoer van de onderneming als een open ruimte.

Oud 23 april 2011, 22:47   #74
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Uit het KB:

A. Ruimte in open lucht

Het rookverbod geldt niet voor werkzaamheden in open lucht. In dit verband kan men denken aan de landbouw – werk op het veld – of aan de (open) bouw. Het verslag aan de Koning vermeldt eveneens de binnenkoer van de onderneming als een open ruimte.

Hééé, maar als den boer in z'nen tractor zit mag hij dat dus ni
Oud 24 april 2011, 08:46   #75
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zeg dat tegen die van 't schoon verdiep, er bestond zoiets als een asbak aan een vuilnisbak...
Men kan moeilijk in elke straat meerdere vuilnisbakken met asbakken plaatsen. Dus de peukjes maar op de grond gooien ?

Ik zie trouwens nog een roker niet snel zeggen: oh ginds 120 meter verder staat een vuilnisbak met asbak, snel even daarheen zodat ik mijn peukje op een milieuvriendelijke en correcte manier kan doen verdwijnen.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2011, 09:06   #76
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Vandaag in Brussel.
5. tot 10.000 mensen verwacht.

Oeps: http://www.gva.be/nieuws/binnenland/...ookverbod.aspx

Die café-uitbaters zijn natuurlijk gebrand op wat fiskale tegemoetkomingen .. en dat begrijpen wij.
Want een zelfstandige doet dat altijd. (wordt de grote markt verkeersvrij gemaakt: omzetverlies ... wordt ze enige tijd later terug niet-verkeersvrij: omzetverlies ...)

Maar dat ze niet afkomen met gezondheidsargumenten hé.

En wie al eens verder komt dan zijn Vlaamse of Waalse kerktoren, in het buitenland dus, weet ook dat er nul komma nul ingeboet moet worden aan gezelligheid.

Er zijn federale regelstjes....
Jullie stellen nu vloms regeltjes in het vooruitzicht....
En dan zijn er de Europese regeltjes....

Is dat allemaal beter ?
Nope, laat iedere volwassene eens voor zichzelf uitmaken wat maatschappelijk verantwoord is en wat niet.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2011, 09:38   #77
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke Bekijk bericht
ja, dat verbieden wij jullie wel. Iedereen is vrij om in dat cafe binnen te gaan, zonder rook te moeten inhaleren. Anders moet je geen cafe openen
Waarom? Wat hebben wij u misdaan dat dat verboden moet worden?
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2011, 09:39   #78
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke Bekijk bericht
kameraad, ge hebt daarin niets te protocollen zenne
Je kan niet kiezen, het is van MOETEN
Leuke samenleving dat jij wenst: een beetje jouw preferenties opleggen aan andere mensen. :/
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
Oud 24 april 2011, 09:40   #79
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Eén van jouw personeelsleden heeft me vertrouwelijk gemaild. Hij/zij wil eigenlijk wel stoppen met roken, maar het lukt niet zo goed.
Daarenboven voelt hij/zij zich onder sociale druk gezet door jullie zogenaamde unanieme gezamenlijke beslissing.

Bovendien heb ik net in mijn glazen bol gekeken. De volgende m/v die jullie zullen aanwerven ...

Hebdem ??

In het Wilde Westen waren niet veel wetten.
Beschaving komt er naarmate democratische wetten toegepast worden in de maatschappij.
Ik heb geen personeel en ik ben redelijk zeker dat jij aan't zeveren bent. Enfin; ik weet dat wel 100% zeker.

Alweer: waarom mogen wij niet onderling uitmaken of er gerookt wordt, hier? Waarom moet jij ons dwingen een bepaalde keuze te maken?
Oud 24 april 2011, 10:45   #80
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als je weet dat er in een café gerookt mag worden moet je daar niet binnenstappen als je er zo'n probleem mee hebt natuurlijk...
Hoe egoïstisch kan je zijn? Niet-rokers moeten dan maar uit cafés wegblijven of zich de stinkende kleren, geprikkelde ogen en andere ongemakken laten welgevallen, omdat er rokers zijn die te tam zijn om zich enkele meters te verplaatsen en buiten te roken... Een café is den drankgelegenheid, geen rookgelegenheid.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be