![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Staatssecretaris
|
![]() Vernietiging van samenlevingen, oorlog als nevenverschijnselen, gewoon in een hoekje geduwd, mensenlevens als offers voor de fascistische ideologie van imperialisten, kapitalisten, social outcasts, dat noem jij een constante, om mensen te verneuken. Slachtpartijen in Centraal-Afrika, genocides op het Amerikaanse continent, verkrachtingen in Noord-Afrika van migranten als colleteral damage, en daar kom jij even mee aandraven, fuck. Sportief zijn als er teruggeslagen wordt.
Laatst gewijzigd door Conscience : 6 mei 2011 om 23:12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Wel even een belangrijke nuance aanbrengen: ik heb het hier wel degelijk over migratie: het feit dat mensen om wat voor reden dan ook ervoor kiezen om permanent elders te gaan leven. Ik heb het hier niet over georganiseerde invasies of veroveringsoorlogen, waarin een aantal van de gruwelijkheden die jij opnoemt kaderen. Bij invasies zit je onmiddellijk in een oorlogsdynamiek en daar horen spijtig genoeg onvermijdelijk ook oorlogsmisdaden bij. (Ook dat is een trieste constante in de geschiedenis.) Eén van de strategieën van extremistische politieke partijen en groeperingen is net om het valse beeld op te hangen dat de migranten in onze streken geen migranten zijn, maar leden van een vreemde invasiemacht. Op die manier willen extremisten hun eigen vijandretoriek justifiëren, want eens je iemand als "de vijand" ziet gelden andere regels dan de normale samenlevingsregels, dan geldt het recht van de sterkste. Ik pleit helemaal niet om hen in deze strategie te volgen, in tegendeel. Ik pleit ervoor om tot elke prijs te vermijden om in dat conflictmodel, waarbij één groep zich superieur voelt tegenover de andere (de vijand) verzeild te geraken. Want eens je in dat model zit is het einde zoek.
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Noemt U het dan nog migratie? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als ik het dus over de islamitische ideologie heb, hoeft U me geen voorbeeld te geven van een halfslachtige niet praktizerende moslim (zo ken ik er ook hopen, geen probleem mee). Maar de serieuze volgelingen zoals deze in onderstaand filmpje lijken me wel interessant om eens naar te luisteren. Vrijheid van "godsdienst" weetjewel? (ik neem een "wit" voorbeeldje, anders zou het weer eens racisme kunnen zijn nietwaar?) Vier delen: http://www.youtube.com/watch?v=Gz5c4...layer_embedded |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() @Doki
Migratie... 't is altijd zo geweest, dus nu moet het ook zo maar zijn. enz Zwak argument. De aarde heeft eeuwen in het centrum van het centrum van het universum gestaan... Met uw argumentatie zou wetenschap geen millimeter vooruitgaan. Maar daar zou jij vermoedelijk niet wakker van liggen. Laatst gewijzigd door kwantum : 7 mei 2011 om 08:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Als ik in mijn eigen omgeving hier in Brussel rondkijk, dan moet ik zeggen dat de meeste problemen eigenlijk niets te maken hebben met religieus fanatisme. Als er één groep is die momenteel voor problemen zorgt in deze stad, dan zijn het de bendes van totaal losgeslagen jongeren die in Brussel veelal van maghrebijnse of afrikaanse origine zijn. Dat zijn allerminst moslims, de meeste van die gasten gaan nooit of zeer zelden naar een moskee en hun baldadig gedrag (zuipen, vandalisme, drugs, aanrandingen, enz.) staat diagonaal tegenover de voorschriften van de Islam. Het probleem met die jongeren is een ernstig maatschappelijk probleem, maar staat volledig los van religie. Van religieus extremisme zie ik hier eigenlijk zeer weinig tot niets, wat trouwens niet wil zeggen dat het niet bestaat. Ik lees en hoor wel dat bepaalde imams haatdragende propaganda verspreiden, maar het gegeven blijft grotendeels binnenskamers en onderhuids. Bij de stemming van het boerkaverbod is in de Brusselse straten bijvoorbeeld geen spontane volksopstand uitgebroken, wat je toch zou kunnen verwachten mocht een groot deel van de islamieten hier extremistisch ingesteld zijn. Persoonlijk denk ik dat de link tussen Islam en maatschappelijke problemen niet alleen voortkomt uit het gegeven van religieus fanatisme, maar ook en evenzeer uit de cultureel bepaalde eigenschap van de maghrebijnse migrantengemeenschap om zich zeer wantrouwig op te stellen tegenover gezag en bij het minste incident de rangen te sluiten. Die eigenschap is perfect te verklaren, want in de landen van herkomst zijn overheid en ordediensten veelal vergeven van de corruptie en geldt er geen gelijkheid van behandeling. Als je in Algerije of in Marokko iets mispeutert (of zelf zonder iets te mispeuteren, als je een verkeerde mening hebt), dan kan je maar beter uit de handen van de politie blijven en als je toch in hun handen valt dan kan je maar beter je connecties gebruiken of geld bovenhalen om je hachje te redden. Die reflex om in alle omstandigheden wantrouwig te zijn tegenover de overheid, en om de situatie te willen beïnvloeden door omkopen, connecties te gebruiken of te marchanderen, hebben migranten van de eerste generatie meegenomen naar hun gastland. In hun mentaliteit is geen enkele situatie vast bepaald door regels, maar is alles bespreekbaar en regelbaar. En als iemand iets heeft misdaan en door de politie gezocht wordt, dan zie je dat die gemeenschap een scherm van stilte optrekt uit wantrouwen naar de politie. Dat gedrag, dat dus cultureel bepaald is maar in onze cultuur onaangepast (omdat we er meestal vanuit mogen gaan dat politie en overheid hier min of meer correct hun werk doen), wordt vaak verkeerd geïnterpreteerd als dat moslims onvoorwaardelijk mede-moslims in bescherming zouden nemen, zelfs al zijn het misdadigers.
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
By the way, als je het toch hebt over 'extreem-rechts' waar jullie het toch zo graag over hebben, kan jij mij eens uitleggen hoe het komt dat in de dertiger jaren toen joden asiel vroegen in de wereld, nul komma nul joden in de islamitische wereld een thuishaven vonden? Gewoon om te weten in welk kamp je bent. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Kan je proberen om je post op een duidelijkere manier te formuleren ajb? Het laatste stuk is duidelijker, maar niet correct. Ik spreek niet graag over extreem rechts. Ik walg van extreem rechts, dus waarom zou ik er graag over spreken? Wat die opmerkingen over het opvangen van joden na de Shoa erbij komt doen weet ik niet. Wat wil je daarmee aantonen? Dat alle islamieten een soort van erfelijk bepaalde haat tegen joden hebben? En ik ben helemaal niet in een "kamp", want ik geloof niet in een wereldvisie die mensen in kampen van "goeie" en "slechte" indeelt. Denken in kampen kan alleen maar leiden tot het opsluiten van mensen in kampen.
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Is wel belangrijk, ga de volgende keer dat je chinees wil gaan eten eens eerst in de keuken kijken. Vraag dit al je binnenkomt. Als men dit weigert, draai je dan om en ga buiten. Een resto met propere keuken is maar al te fier om zijn keuken te laten zien...
|
![]() |
![]() |