Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 april 2011, 19:55   #61
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Loopt hij iets van schade op als er een boerkavrouw voorbijloopt?
Die kans zit er in indien dergelijke kerel als onderstaande onder dat laken zit.

Een Somalische man die gezocht werd voor de moord op een agente is erin geslaagd Groot-Brittannië te verlaten, vermomd als een gesluierde vrouw. Dat schrijft de krant The Times.

Op het ogenblik van zijn vlucht was hij een van de meest gezochte mannen in Groot-Brittannië en had hij 21 veroordelingen op zijn naam.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2011, 19:55   #62
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Door het verbod in het strafrecht in te schrijven, hebben de rechtbanken nu eindelijk wat werk.
Die verveelden zich steendood.
Die rechtbanken zouden zich beter eens met ernstige zaken bezighouden. Onze jeugd bijvoorbeeld. Pedo's oprollen. En ga zo maar door..
Oud 29 april 2011, 19:56   #63
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Dus de maatschappij oordeelt dat 't schade met zich meebrengt, zo een boerka? Komaan, wat hebt gij vandaag gegeten, zeg?

Ernstig blijven en vooral geen domme reacties neertypen.
daar zijn experten voor..persoonlijk zie ik geen trauma's ontstaan uit nonkel paters die eens aan mijn pietje trekken maar daar zijn ook experten voor..

Soms moet men zich kunne neerleggen bij het professionele oordeel van een ander..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2011, 19:58   #64
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben realistisch en ik denk dat er wel vrouwen (enkelingen weliswaar) die de boerka dragen omdat de man hen verplicht of dat liever heeft. Daar moet tegen opgetreden worden maar een verbod voor alle vrouwen dan vind ik erover.
.
Dat optreden moeten imans doen want naar ongelovigen ( niet moslims) luisteren fanatieke moslims toch niet.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2011, 19:59   #65
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Die rechtbanken zouden zich beter eens met ernstige zaken bezighouden. Onze jeugd bijvoorbeeld. Pedo's oprollen. En ga zo maar door..
Het probleem 'burka' is niet echt een acuut en dringend probleem, dat is waar, maar in bespeur alweer een flauw excuus om er dan maar niets aan te doen..
Oud 29 april 2011, 19:59   #66
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Volledig mee akkoord..helaas idem dito voor de extreem-linkse tegenstanders van dit verbod..beiden geven geen zak om die vrouwmensen..
Nochtans halen die "extreem-linkse tegenstanders van dit verbod" argumenten aan waaruit blijkt dat ze wel een zak geven om die vrouwen.

Je gaf zelf toe dat het een punt is.
http://forum.politics.be/showthread....29#post5435029
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2011, 19:59   #67
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Die kans zit er in indien dergelijke kerel als onderstaande onder dat laken zit.

Een Somalische man die gezocht werd voor de moord op een agente is erin geslaagd Groot-Brittannië te verlaten, vermomd als een gesluierde vrouw. Dat schrijft de krant The Times.

Op het ogenblik van zijn vlucht was hij een van de meest gezochte mannen in Groot-Brittannië en had hij 21 veroordelingen op zijn naam.
Kom kom, daarnet nog een overval gebeurt door een overvaller die zich vermomt had in een postbode in Antwerpen.

Ik weet niet of gij het weet maar een boerkavrouw zou gerust mogen verplicht worden haar boerka naar omhoog te trekken ter identificatie. Doorgaans gebeurt dat ook. In NL bijvoorbeeld mogen deze vrouwen dat doen in de combi zonder pottenkijkers.
Oud 29 april 2011, 20:03   #68
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Nochtans halen die "extreem-linkse tegenstanders van dit verbod" argumenten aan waaruit blijkt dat ze wel een zak geven om die vrouwen.

Je gaf zelf toe dat het een punt is.
http://forum.politics.be/showthread....29#post5435029
dat klopt, maar bij nader inzicht heb ik geconcludeert dat het een flinterdun excuus was...

In de zin van laat maar anders krijgen ze misschien nog meer slaag..
Oud 29 april 2011, 20:04   #69
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
daar zijn experten voor..persoonlijk zie ik geen trauma's ontstaan uit nonkel paters die eens aan mijn pietje trekken maar daar zijn ook experten voor..

Soms moet men zich kunne neerleggen bij het professionele oordeel van een ander..
Experts? Ja, welke eigenlijk? Toch niet de vetgemeste Vlamingen en gestrikte Franstaligen in de wetstraat?

Jij bent nooit misbruikt geweest vandaar dat ge een boerka vergelijkt met een pastoor die jouw leven eens goed door elkaar schudt en jou trauma's tot de kist bezorgt. Ik vind dit trouwens een grote belediging en een kwetsende opmerkingen naar alle mensen die wel een trauma hebben overgehouden aan misbruik/verkrachting.
Oud 29 april 2011, 20:06   #70
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Het probleem 'burka' is niet echt een acuut en dringend probleem, dat is waar, maar in bespeur alweer een flauw excuus om er dan maar niets aan te doen..
Ik bespeur iemand die niet weet waar een boerkaverbod goed voor is. Je bent al een hele tijd rond de pot aan het draaien. 'Ja, de experts zeggen dat er een boerkaverbod moet komen, dus ik volg de elite'. Dat is het enige dat ik hieruit afleid.
Oud 29 april 2011, 20:08   #71
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Experts? Ja, welke eigenlijk? Toch niet de vetgemeste Vlamingen en gestrikte Franstaligen in de wetstraat?

Jij bent nooit misbruikt geweest vandaar dat ge een boerka vergelijkt met een pastoor die jouw leven eens goed door elkaar schudt en jou trauma's tot de kist bezorgt. Ik vind dit trouwens een grote belediging en een kwetsende opmerkingen naar alle mensen die wel een trauma hebben overgehouden aan misbruik/verkrachting.
Ah u kent mij ?

Niet dat uw zaken zij maar een (ook minderjarige) oudere neef heeft mij ooit iets 'voorgesteld' waar ik geen nee op durfde zeggen, dus kleppie houden ..
Oud 29 april 2011, 20:09   #72
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Dat optreden moeten imans doen want naar ongelovigen ( niet moslims) luisteren fanatieke moslims toch niet.
*Imams bedoel je. Imaan wilt zeggen 'geloof'. Dat even ter info.

Uhm de imaams hebben niks te zeggen over hoe ik en andere moslims leven. Dat zijn de laatste die zich met ons leven moeten bemoeien. Ieder is verantwoordelijk voor zn eigen daden.

Ondanks dat je misschien wel een beetje gelijk hebt.
Oud 29 april 2011, 20:10   #73
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik bespeur iemand die niet weet waar een boerkaverbod goed voor is. Je bent al een hele tijd rond de pot aan het draaien. 'Ja, de experts zeggen dat er een boerkaverbod moet komen, dus ik volg de elite'. Dat is het enige dat ik hieruit afleid.
De 'vetgemeste' verkozenen in de wetstraat beslissen iets en u hebt daar een probleem mee..

het is dan wel niet voorgeschreven door mijn god en zijn profeet maar ik kan het toch nie hebbe dat daar iemand iets over zegt...
Oud 29 april 2011, 20:11   #74
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
dat klopt, maar bij nader inzicht heb ik geconcludeert dat het een flinterdun excuus was...

In de zin van laat maar anders krijgen ze misschien nog meer slaag..
Ja. Maar ondertussen waren we bezig over wie de indruk geeft tenminste een zak te geven om die vrouwen.

Niets van wat het VB vertelt geeft die indruk.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2011, 20:12   #75
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Ah u kent mij ?

Niet dat uw zaken zij maar een (ook minderjarige) oudere neef heeft mij ooit iets 'voorgesteld' waar ik geen nee op durfde zeggen, dus kleppie houden ..
Ik houd mijn kleppie voor niemand. Capiche?

Mijn oprechte excuses mocht ik jou gekwetst hebben. Maar jouw reactie kwam raar over. Alsof u totaal niet inzit met mensen die trauma's hebben overgehouden aan misbruik/verkrachting.

Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 29 april 2011 om 20:12.
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2011, 20:15   #76
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
is een punt maar het blijft calimerogezwets van iemand die voelt dat ze geen steun krijgt..

ze moet dan maar haar amnesty energie steken in het vervolgen van venten die hun vrouw niet willen buitenalaten zonder schaamdoek..
Goed ja. Je kan best gelijk hebben hoor.

Wat ik vooral vaststel is dat er zeer vlug naar repressieve maatregelen wordt gegrepen. Het zijn nu eenmaal de goedkoopste maatregelen: smoor het kwaad in de kiem. Bestrijd vooral de symptomen. De oorzaken blijven buiten schot. Het slachtoffer komt paginagroot in de krant.

Waar ik het vooral niet mee eens ben. Eva Brems pleit voor godsdienstvrijheid. Als ik haar moet geloven zou bij de meeste boerkadraagsters het dragen van boerka gebeuren op vrijwillige basis. Ik betwijfel dit, of is er iemand die de mening deelt van Eva Brems ?
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2011, 20:16   #77
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
De 'vetgemeste' verkozenen in de wetstraat beslissen iets en u hebt daar een probleem mee..

het is dan wel niet voorgeschreven door mijn god en zijn profeet maar ik kan het toch nie hebbe dat daar iemand iets over zegt...
Ik heb daar inderdaad een probleem mee. Ik heb niet gestemd voor de vetgemeste verkozene.

Ik kan ook niet hebben dat forummers mij beledigen, mij extremiste noemen, mij een makak noemen, mij hier buiten willen, niet meer online komen omdat ik als moslima hier reageer. En toch leer ik ermee leven.
Oud 29 april 2011, 20:17   #78
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is onmogelijk, vrees ik. Maar het zou wel mooi zijn.
Niet onmogelijk, wel moeilijk.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2011, 20:19   #79
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik houd mijn kleppie voor niemand. Capiche?

Mijn oprechte excuses mocht ik jou gekwetst hebben. Maar jouw reactie kwam raar over. Alsof u totaal niet inzit met mensen die trauma's hebben overgehouden aan misbruik/verkrachting.
ik ga nog straffer spreken..

Laat de slachtoffers maar oordelen (volledig onafhankelijk) wat zij vinden van dit misbruik, de maatschappij heeft daar feitelijkgeen zak mee te maken..en kan zelfs trauma's veroorzaken/verergeren door de feiten te demoniseren en de slachtoffers een schuldgevoel aan te praten..
Oud 29 april 2011, 20:21   #80
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik heb daar inderdaad een probleem mee. Ik heb niet gestemd voor de vetgemeste verkozene.

Ik kan ook niet hebben dat forummers mij beledigen, mij extremiste noemen, mij een makak noemen, mij hier buiten willen, niet meer online komen omdat ik als moslima hier reageer. En toch leer ik ermee leven.
Het is niet dat ik u helemaal niet begrijp hoor, als ex-roker kan ik het ook niet hebben dat men rokers constant marginaliseert..
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be