Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 9 mei 2011, 11:10   #61
EddyBal
Perm. Vertegenwoordiger VN

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Ik denk niet dat het om te lachen is, het heeft meer met macht te maken. N-VA wil de macht zonder ooit maar beleid te voeren. Ze voeren een theater op als schijngordijn.
Ik denk datr wat JIJ schrijft, wél om te lachen is. Jij wil alleen maar kolmen zijken...

Wel, veel plezier met de jongste nederlaag en de volgende die nog méér pijn zal doen.
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.

Laatst gewijzigd door EddyBal : 9 mei 2011 om 11:11.
EddyBal is offline  
Oud 9 mei 2011, 11:22   #62
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik denk niet dat het om te lachen is, het heeft meer met macht te maken. N-VA wil de macht zonder ooit maar beleid te voeren. Ze voeren een theater op als schijngordijn.

De macht hebben zonder beleid te voeren. Waar je het blijft halen mag een raadsel heten.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline  
Oud 9 mei 2011, 11:26   #63
Jakko
Minister-President

Standaard

Citaat:
Leden en gedachtengoed. Het Vlaams Belang is afgescheurd omdat het de harde lijn van de VU zag verzachten. De VU is uit elkaar gevallen omdat id21/spirit koos voor een beleidspartij te worden en geen blokkeringspartij. De N-VA had bijna voldoende stemmen bij het uiteenvallen van de VU om zelfs de naam VU verder te gebruiken.
Ik dacht het al en vele van die leden hebben zich dan weer geïntigreerd in andere partijen, denken we maar aan Anciaux. Ze mochten inderdaad de naam niet meer behouden, maar als erfopvolger houdt ik het echter enkel bij de N-VA.
Jakko is offline  
Oud 9 mei 2011, 11:34   #64
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jakko Bekijk bericht
Wat staat er in de octopusnota over een republiek?

De Vlaamse verzuchtingen die ik zonet heb geformuleerd zijn zonder uitzondering ingegeven door het vaste verlangen om te komen tot een meer kwaliteitsvol en slagvaardiger bestuur. De resoluties uit 1999 die het Vlaamse denkkader vormen, vinden hun verantwoording in de notie van de optimale bestuurskracht. Ik ben ervan overtuigd dat de realisatie van heel wat van deze vragen niet alleen Vlaanderen maar ook Wallonië en Brussel ten goede zal komen. De Vlaamse overheid wil de Belgische federale staat niet in vraag stellen of ondergraven maar heeft integendeel de vaste wil om met toepassing van een aantal beginselen zoals subsidiariteit, verantwoordelijkheid en solidariteit ons model te laten evolueren tot een voldragen federaal systeem.
Het ter sprake brengen van de octopusnota is dus volledig off-topic.

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 9 mei 2011 om 11:35.
ViveLaBelgique is offline  
Oud 9 mei 2011, 11:39   #65
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zo is dat! Hier mag niet gesproken worden over de Octopusnota!
Oud 9 mei 2011, 11:39   #66
Jakko
Minister-President

Standaard

Citaat:
Een hele ingewikkelde uitleg en ik kan hem ook niet helemaal volgen. Je kan beter namen noemen dan er een beeldroman van te maken, dat is veel duidelijker. Als N-VA het echt meent dat de koning een PS koning is en dat dus de PS bepaalt wat de koning doet als 'scheidsrechter' tijdens de regeringformatie dan moeten ze niet de monarchist gaan uithangen. Dat van die regels is dikke bullshit. De regels zijn niet bepaald door de grondwet en ze berusten op gebruiken. Gebruiken zijn een flexibele basis voor regels.

Ze kunnen wel degelijk een front vormen met andere partijen ( inclusief MR) om een regering te vormen zonder inspraak van de koning. Ze moeten gewoon voldoende vertrouwen vinden in het parlement voor één eerste minister. De koning moet deze eerste minister inzweren als deze wordt voorgedragen door het parlement.
Je bedoelt dat ze berusten op wat gelul uit de 7de dag? We weten toch allemaal hoe gans Wallonië het voorstel van De Wever om zich nog eens een keer te smijten, onthaalden. Maak jezelf toch geen blaasjes wijs.
Jakko is offline  
Oud 9 mei 2011, 11:49   #67
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal Bekijk bericht
De commentaren tijdens het weekend, zullen Alberto zeker niet ontgaan zijn, en hij zal zich dus wel hoeden om nog al te duidelijke foute beslissingen te nemen. Misschien maakt hij Bart zelfs FORMATEUR, een opdracht die wel iets mag duren in de tijd (+-100 dagen?) met eventuele verlengingen, maar waar hij uiteindelijk toch niet zal in slagen wegens de halsstarrigheid in het zuiden.

Ofwel komen er verkiezingen bij bij de gemeenteverkiezingen, ofwel maakt men een regering na +- 3 jaar onderhandelen. Een regering die weinig of niks doet, maar waar de NVA uiteindelijk niet zal inzitten... op enkele maanden hoopt de rest dan niet al te erge fouten te maken en terug zetels te kunnen winnen bij de vierjaarlijkse verplichte stembusgang... ijdele hoop natuurlijk: de bevoplking zal hun stoute spelletjes afstraffen... of denken ze nu echt dat de bevolking niet ziet wat men met hun stemmen aan het doen is? onnozelaars toch he.. zo lang naar school geweest en zo dom.
De andere partijen gaan zich verzetten tegen een blijvende blokkering. De PS, CDH, VB en N-VA zijn grote voorstander voor een verdere blokkering maar niet om dezelfde redenen.

Als men verder gaat op dit elan dan gaat de andere partijen meer openlijk de rol van de koning tijdens regeringsformaties in vraag stellen. Ze willen de blokkeringspartijen hun excuus ( we mogen niet van de koning) ontnemen. De echte reden waarom de koning De Wever zijn gang niet laat gaan is simpelweg omdat de meerderheid van de verkozen parlementsleden er tegen is.

Verder is er nog meer subversiviteit en provocatie te verwachten vanuit de lopende regering.

Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
Oud 9 mei 2011, 11:52   #68
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal Bekijk bericht
Ik denk datr wat JIJ schrijft, wél om te lachen is. Jij wil alleen maar kolmen zijken...

Wel, veel plezier met de jongste nederlaag en de volgende die nog méér pijn zal doen.
Dergelijke kleinmenselijke reacties dragen niets bij tot de discussie. Ze zijn meer gepast op een voetbalforum waar supporters van hun leedvermaak uiten.

Oud 9 mei 2011, 11:53   #69
Jakko
Minister-President

Standaard

Citaat:
En waarom niet? N-VA houdt zich toch aan de regeltjes?
Jakko is offline  
Oud 9 mei 2011, 12:00   #70
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
De macht hebben zonder beleid te voeren. Waar je het blijft halen mag een raadsel heten.
http://forum.politics.be/showthread....or#post5378551

Ik ga je niet kunnen overtuigen. Ik weet dat. Je kan enkel zelf je ogen open doen.

Oud 9 mei 2011, 12:00   #71
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De N-VA is geen jonge partij. De N-VA en het Vlaams Belang zijn de overblijvende erfopvolgers van de Volksunie.
Als we Bart Dewever opvoeren is het: "De N-VA is een éénmanspartij".
Voeren we iemand anders op, is het weeral niet goed.
Oud 9 mei 2011, 12:07   #72
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jakko Bekijk bericht
Ik dacht het al en vele van die leden hebben zich dan weer geïntigreerd in andere partijen, denken we maar aan Anciaux. Ze mochten inderdaad de naam niet meer behouden, maar als erfopvolger houdt ik het echter enkel bij de N-VA.
Waarmee we het over eens zijn dat N-VA geen jonge partij is. Het is natuurlijk zo dat ze een rise & fall hebben gekend en dat ze nu terug een rise kennen. Dit kan natuurlijk als excuus dienen voor de onvolwassenheid in de politiek van de nieuwe generatie.

Het gedachtengoed van de N-VA is helemaal niet nieuw. Het is ook verder gebeiteld tijdens de hevige ambras bij het afscheuren van het Vlaams Blok en het uiteenvallen van de VU.

Oud 9 mei 2011, 12:11   #73
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dergelijke kleinmenselijke reacties dragen niets bij tot de discussie. Ze zijn meer gepast op een voetbalforum waar supporters van hun leedvermaak uiten.
Dan zullen we maar zwijgen over de laatste zin van de openingspost zeker? Die is meer gepast op het forum van de Ché waar vadsige mannen een vleeskeuring houden.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline  
Oud 9 mei 2011, 12:12   #74
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De VU is uit elkaar gevallen omdat id21/spirit koos voor een beleidspartij te worden en geen blokkeringspartij.

Of zou het toch meer met de carrière-planning van Bert Anciaux te maken hebben gehad. We weten hoe het met de rest van de ID21 splinter is afgelopen.

Citaat:
De N-VA had bijna voldoende stemmen bij het uiteenvallen van de VU om zelfs de naam VU verder te gebruiken.
Ware er niet die idioot van een Johan Sauwens geweest, had de VU nu nog altijd bestaan, en waren we geen 10 jaar verloren.
fonne is offline  
Oud 9 mei 2011, 12:12   #75
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Als we Bart Dewever opvoeren is het: "De N-VA is een éénmanspartij".
Voeren we iemand anders op, is het weeral niet goed.
Dat is mijn probleem toch niet.

Ik denk dat Liesbeth Homans er op vooruit gaat in hier media-optredens. Ze slaat niet zoveel meer de ogen in de lucht waardoor je met een camera op je gezicht heel veel kan afleiden aan haar lichaamstaal.

Dat neemt niet weg dat ik graag andere personen van het N-VA in beeld zie die ook de toestemming hebben om een N-VA standpunt toe te lichten.

Ik heb er geen probleem mee dat de N-VA ontmaskerd wordt en voor mij moet intelligente Bart De Wever niet altijd het woord voeren. Zeker niet op momenten als deze, want er is simpelweg geen nood aan communicatie over de regeringsvorming. Het debat wordt niet in de media gevoerd, dixerit Bart De Wever.

Oud 9 mei 2011, 12:15   #76
Jakko
Minister-President

Standaard

Citaat:
Waarmee we het over eens zijn dat N-VA geen jonge partij is. Het is natuurlijk zo dat ze een rise & fall hebben gekend en dat ze nu terug een rise kennen. Dit kan natuurlijk als excuus dienen voor de onvolwassenheid in de politiek van de nieuwe generatie.

Het gedachtengoed van de N-VA is helemaal niet nieuw. Het is ook verder gebeiteld tijdens de hevige ambras bij het afscheuren van het Vlaams Blok en het uiteenvallen van de VU.
Geen jonge partij meer, inderdaad voor wat er nog van de erfenis overbleef. Met groeipijnen hebben ze zeker te kampen gehad.

Klein bedrijf in volle ontwikkeling

Laatst gewijzigd door Jakko : 9 mei 2011 om 12:18.
Jakko is offline  
Oud 9 mei 2011, 12:15   #77
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is een feit dat het moderne populisme waarmee de Belgische partijen zo graag uitpakken, bij gebrek aan valabele argumenten, de N-VAers niet zo goed afgaat.

Citaat:
De Meetingpartij en de Frontpartij niet vergeten.
fonne is offline  
Oud 9 mei 2011, 12:17   #78
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Dan zullen we maar zwijgen over de laatste zin van de openingspost zeker? Die is meer gepast op het forum van de Ché waar vadsige mannen een vleeskeuring houden.
Daar verschillen we van mening. Ik wil hier niet de Siegfried Bracke gaan uithangen maar hij heeft wel ergens een punt gehad dat de mensen niet meer luisteren naar wat je te vertellen hebt als je teveel aandacht trekt met je garderobe.

Oud 9 mei 2011, 12:20   #79
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De andere partijen gaan zich verzetten tegen een blijvende blokkering. De PS, CDH, VB en N-VA zijn grote voorstander voor een verdere blokkering maar niet om dezelfde redenen.

Als men verder gaat op dit elan dan gaat de andere partijen meer openlijk de rol van de koning tijdens regeringsformaties in vraag stellen. Ze willen de blokkeringspartijen hun excuus ( we mogen niet van de koning) ontnemen. De echte reden waarom de koning De Wever zijn gang niet laat gaan is simpelweg omdat de meerderheid van de verkozen parlementsleden er tegen is.

Verder is er nog meer subversiviteit en provocatie te verwachten vanuit de lopende regering.
Terwijl diezelfde meerderheid de NVA wel oproept om zijn verantwoordelijkheid te nemen. We kunnen het er dus over eens zijn dat die meerderheid helemaal geen akkoord wil maken met de NVA en dat het dus niet de NVA is die niet bereid is tot compromis, maar de traditionele partijen. Bedankt om dit zo te verduidelijken. Het is niet de koning, het zijn de traditionele partijen.
fox is offline  
Oud 9 mei 2011, 12:22   #80
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daar verschillen we van mening. Ik wil hier niet de Siegfried Bracke gaan uithangen maar hij heeft wel ergens een punt gehad dat de mensen niet meer luisteren naar wat je te vertellen hebt als je teveel aandacht trekt met je garderobe.
Spreken we nu al in de hij vorm als je het over uzelf hebt of ben je vergeten in te loggen met 1 van je dubbelnicks?

En je hebt gelijk, van u weten we al langer dat verpakking belangrijker is als inhoud. bedankt om dat nog eens te verduidelijken

Laatst gewijzigd door fox : 9 mei 2011 om 12:23.
fox is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be