Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord

Discussietools
Oud 21 mei 2011, 14:54   #61
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
De taxibestuurder lijkt al op voorhand veroordeeld. Zijn daad wordt beoordeeld zonder rekening te houden met context en omstandigheden. Dat de Brusselse taxibestuurders al jaren gediscrimineerd worden zal niet in rekening gebracht worden. Er wordt alleen gekeken naar de daad an sich. Dat die gasten 12 uur per dag of nacht werken voor 1200 �* 1500 euro (al het al zoveel is), 6 of 7 daen in de week zal ook wel niet telen. We hebben wel een gerecht maar recht dat is iets voor en verre toekomst vrees ik.
1: hij weet dat hij de wet breekt
2: het is allesbehalve een normale reactie om iemand te proberen dood te rijden. Ik wil gerust geloven dat die mens een stuk de zinnen kwijt was, maar dat neemt niet weg dat die agent voor hetzelfde geld dood was en het dus wel degelijk om een moordpoging gaat.

Veel begrip heb ik daar dus niet voor.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2011, 15:16   #62
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Dat is duidelijk een punt: je zal als taxichauffeur maar een klient van Brussel naar Zaventem gebracht hebben en dan verplicht worden leeg terug te keren terwijl er een lange rij passagiers staat aan te schuiven voor je blanke collegas, die er de flikken bijroepen indien ze je iemand zien oppikken.
En dan is het natuurlijk een normale reactie dat je een agent die alleen maar zijn job uitvoert 2km lang over je motorkap meesleurt daarbij allerhande pogingen doend om 'ervan af te geraken' waarbij je goed beseft dat dat voor die man levensbedreigend is.

Die kerel mag alleszins wat mij betreft nooit meer achter het stuur zitten; (buiten andere straffen die hem te wachten staan)
Oud 21 mei 2011, 16:09   #63
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Die situatie voor die reiziger ondertussen moet onvoorstelbaar geweest zijn...zoiets maken ze zelfs niet mee in Bagdad of Kaboel
tja daar hebben ze een regering die het land zo'n beetje leidt ook é.
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2011, 19:10   #64
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt Bekijk bericht
1: hij weet dat hij de wet breekt
2: het is allesbehalve een normale reactie om iemand te proberen dood te rijden. Ik wil gerust geloven dat die mens een stuk de zinnen kwijt was, maar dat neemt niet weg dat die agent voor hetzelfde geld dood was en het dus wel degelijk om een moordpoging gaat.

Veel begrip heb ik daar dus niet voor.
1. De wet is er voor de mens en niet omgekeerd. En als macht misbruik maakt van de wet, als de wet dus misbruikt wordt dan legt elk weldenkend mens die naast zich neer.
2. Welke idioot gaat ook voor een rijdende auto gaan staan ? En waarom dan nog. Om bij de politie te gaan moet je precies ook niet van de snuggerste zijn en een gebrek aan realiteitszin kan precies ook geen kwaad. Een normaal mens waagt misschien zijn leven voor een ander mens in en brand of tijdens een oorlog of om en moordenaaar of zwar crimineel te stoppen maar welk een mongool waagt zijn leven in een geldelijk conflict tussen corrupte taxibedrijven en burgervaders ? Ik durf er mijn klak voor verwedden dat hij nooit voor de auto zou gesprongen zijn als een blanke in zat. Enkel irrationele rassenhaat doet iemand zo het noorden verliezen.
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2011, 21:00   #65
groentje
Minister-President

groentje's schermafbeelding

Standaard

Què? Sorry, maar een doorsnee politieagent gaat niet voor een auto liggen met het gedacht 2 km op de motorkap mee te moeten reizen. Die gaat er vanuit dat menig weldenkend mens dan stopt.
En die regel oneerlijk? Ik geef eerlijk toe dat er mindere kanten aan zijn. Maar ze volgen wel een zekere logica, waar wel iets voor te zeggen is. Niet alles is wit-zwart.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet. Beetje tragisch grappig eigenlijk hoe sneller de mensheid wil vooruit raken, hoe meer ze vast komt te zitten in zichzelf en files en te dikke puree.
Jeroen Boone
groentje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2011, 00:57   #66
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
1. De wet is er voor de mens en niet omgekeerd. En als macht misbruik maakt van de wet, als de wet dus misbruikt wordt dan legt elk weldenkend mens die naast zich neer.
2. Welke idioot gaat ook voor een rijdende auto gaan staan ? En waarom dan nog. Om bij de politie te gaan moet je precies ook niet van de snuggerste zijn en een gebrek aan realiteitszin kan precies ook geen kwaad. Een normaal mens waagt misschien zijn leven voor een ander mens in en brand of tijdens een oorlog of om en moordenaaar of zwar crimineel te stoppen maar welk een mongool waagt zijn leven in een geldelijk conflict tussen corrupte taxibedrijven en burgervaders ? Ik durf er mijn klak voor verwedden dat hij nooit voor de auto zou gesprongen zijn als een blanke in zat. Enkel irrationele rassenhaat doet iemand zo het noorden verliezen.
Uw insinuaties zijn gewoon ziekelijk. Ik heb er echt geen ander woord voor. Ik heb nog nergens enige aanwijzing gezien dat die agent die persoon ziekelijk treiterde.

Eender wat wordt verexcuseerd met zogenaamd en absoluut onbewezen racisme. Ik weet niet of u zelf blank bent, maar als dat het geval is, zou u dan niet beter gewoon zelfmoord plegen? Blijkbaar beschouwt u blanken toch als een inherent racistisch en minderwaardig ras, dus is het OK om ze af te maken.

De grootste racisten zijn mensen zoals u.

Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 22 mei 2011 om 00:57.
Oud 22 mei 2011, 05:45   #67
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt Bekijk bericht
Uw insinuaties zijn gewoon ziekelijk. Ik heb er echt geen ander woord voor. Ik heb nog nergens enige aanwijzing gezien dat die agent die persoon ziekelijk treiterde.

Eender wat wordt verexcuseerd met zogenaamd en absoluut onbewezen racisme. Ik weet niet of u zelf blank bent, maar als dat het geval is, zou u dan niet beter gewoon zelfmoord plegen? Blijkbaar beschouwt u blanken toch als een inherent racistisch en minderwaardig ras, dus is het OK om ze af te maken.

De grootste racisten zijn mensen zoals u.
Ik ben blank en ga ervan uit dat in zo goed als iedereen, ongeacht huidskleur of afkomst, onbewust racisme schuilt. Sommige mensen zijn zich daar van bewust en proberen daar niet naar te handelen wat nogal eens mislukt. Velen verkeren in waan en nog anderen laten zich lekker helemaal gaan.
Voorts insinueer ik niets maar zeg het gewoon ronduit hoe ik het denk. Die politieman is door slechte opleiding en het teveel naar films kijken, misschien vanuit een romantisch heldendom en meer dan waarschijnlijk gedreven door onderhuids racisme voor een futiliteit voor een wagen gesprongen met getrokken pistool dan nog wel. Die kunne ze beter interneren.
Bij een alcoholcontrole liet ik eens mijn koppeling los terwijl ik nog in eerste stond en ik kan u zeggen dat iedereen weg sprong ipv ervoor te gaan staan. Een politieman wordt er volgens mij op getraind steeds zijn eigen veiligheid en die van zijn collega naast hem in het oog te houden. Pas wanneer gewichtige zaken gebeuren gaan ze berekende risico's nemen. Een kind dat ontvoerd wordt, zware gewapende recidivisten die vluchten, terrorisme, ... .
Ik acht de kans zelfs groot dat de politieagent die gewapend voor een taxi springt die een klant wenst te vervoeren dat niet zal doen als in die wagen gewapende gangsters hadden gezeten en het dan wel aan zijn serieuzer collega's had overgelaten.
Dat wil wel niet zeggen dat ik de actie van de taxibestuurder goedpraat. Ik kan ze alleen meer begrijpen dan die van de politieagent die toch een opleiding dient genoten te hebben.

Laatst gewijzigd door Scherven A. Mok : 22 mei 2011 om 06:05.
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2011, 14:33   #68
groentje
Minister-President

groentje's schermafbeelding

Standaard

Dat de politieopleiding in België niet meteen top is, daar wil ik je nog wel in volgen. Dat een onderhoudse vrees/afkeer voor het vreemde eigen is aan de mens, dat wil ik ook nog wel geloven. Je gevolgtrekkingen zijn echter inderdaad nogal, euhm, sterk.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet. Beetje tragisch grappig eigenlijk hoe sneller de mensheid wil vooruit raken, hoe meer ze vast komt te zitten in zichzelf en files en te dikke puree.
Jeroen Boone
groentje is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be