Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 12 mei 2011, 15:31   #61
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht
Ik geef cronologisch de feiten, u wil de uitleg ACHTERAF van NVA aan de man brengen, en niet de waarheid, tot daar de verschillende invalshoek.

Iemand die een akkoord breekt, is geen haar beter dan iedere andere politicus.

Of is een waal bedriegen minder erg dan een vlaamse kiezer bedriegen? Gevaarlijke denkpiste als u het mij vraagt.
Ah en u hebt het monopolie op de waarheid en beweert dus dat de N-VA liegt. Een normale mens komt dan natuurlijk ook af met bewijzen en begint niet te lullen over verschillende invalshoeken.

Tot nader order heeft De Wever geen akkoord gebroken. Wie iets anders beweert liegt.

Een Waal bedriegen is helemaal niet minder erg. Dat heb ik ook niet beweert. In dit land kan enkel een akkoord gevonden worden als 1 landsgedeelte zijn kiezers bedriegt. In het verleden is dat elke keer Vlaanderen geweest. Nu weigert BDW dat en zitten we met de gebakken peren. Dat is niet de schuld van De Wever, dat is de schuld van dit land dat er geen is.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline  
Oud 12 mei 2011, 15:33   #62
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salvadorii Bekijk bericht
DOORBRAAK!!!!

ah nee, wacht...
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline  
Oud 12 mei 2011, 15:34   #63
spherelike
Europees Commissaris

spherelike's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den ambetantsten Bekijk bericht
Ah u was daar persoonlijk bij! Nu snap ik 't!
U mag gerust zeggen dat ik lieg hoor, dat deert me niet, is zal zeker niet mijn identiteit of die van de aanwezige vrijgeven.
Als u liever blijft geloven wat de betreffende partij als excuus voor het eigen falen aanbrengt, is dat uw goed recht, mij geen zorg.
spherelike is offline  
Oud 12 mei 2011, 15:35   #64
spherelike
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Ah en u hebt het monopolie op de waarheid en beweert dus dat de N-VA liegt. Een normale mens komt dan natuurlijk ook af met bewijzen en begint niet te lullen over verschillende invalshoeken.

Tot nader order heeft De Wever geen akkoord gebroken. Wie iets anders beweert liegt.

Een Waal bedriegen is helemaal niet minder erg. Dat heb ik ook niet beweert. In dit land kan enkel een akkoord gevonden worden als 1 landsgedeelte zijn kiezers bedriegt. In het verleden is dat elke keer Vlaanderen geweest. Nu weigert BDW dat en zitten we met de gebakken peren. Dat is niet de schuld van De Wever, dat is de schuld van dit land dat er geen is.
zie mijn vorige reactie
spherelike is offline  
Oud 12 mei 2011, 15:35   #65
vrijevlaming
Banneling

vrijevlaming's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U mag gerust zeggen dat ik lieg hoor, dat deert me niet, is zal zeker niet mijn identiteit of die van de aanwezige vrijgeven.
Als u liever blijft geloven wat de betreffende partij als excuus voor het eigen falen aanbrengt, is dat uw goed recht, mij geen zorg.
a, u heeft het over de PS?
vrijevlaming is offline  
Oud 12 mei 2011, 15:36   #66
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die van ons ook niet, hoor. Gij kunt immers zeggen wat ge wilt, weten wij veel wie ge bent en of ge waarheid spreekt of niet. Maakt echt niks uit. De boel moet kapot.

ps: De boel = Belgische staat.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline  
Oud 12 mei 2011, 15:37   #67
den ambetantsten
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Excuseer mij vooral weledelgestrenge heer of dame! Ik zal nooit meer aan uw woorden twijfelen.
den ambetantsten is offline  
Oud 12 mei 2011, 15:38   #68
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
zie mijn vorige reactie
En dan moet ik gewoon mijn reactie herhalen. U beweert er zomaar op los zonder dat te staven. Dat is uw goed recht natuurlijk, maar het slaat uiteraard nergens op.

Uit goede bron weet ik dat Elio zijn woord niet hield en dat Bart dus niet anders kon dan de financieringswet op tafel gooien. Ik ga echter niet vertellen wie ik ben en ook zeker mijn bron niet onthullen.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline  
Oud 12 mei 2011, 15:38   #69
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Excuseer mij vooral weledelgestrenge heer of dame! Ik zal nooit meer aan uw woorden twijfelen.
Alé jong, vanaf nu meer dan ooit. Alsof er ook maar ene betrouwbare rondloopt in die cirque. Dus als hij laat uitschijnen van wel: totaal onbetrouwbaar sujet.
Txiki is offline  
Oud 12 mei 2011, 15:40   #70
den ambetantsten
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Alé jong, vanaf nu meer dan ooit. Alsof er ook maar ene betrouwbare rondloopt in die cirque. Dus als hij laat uitschijnen van wel: totaal onbetrouwbaar sujet.
party pooper
Oud 12 mei 2011, 15:42   #71
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Gewoon een minderheidsregering vormen zonder meerderheid aan waalse kant. Ieder op zijnen toer is niks teveel. Geen PS in de regering dus. Wat gaat La Rupette doen? Splitsen?
Cynara Cardunculus is offline  
Oud 12 mei 2011, 15:43   #72
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming Bekijk bericht
yep. Conclusie: ALLES is de schuld van de N-VA. 't Schijnt dat ze regen voorspellen ook
Uiteraard is't allemaal de schuld van de N-VA, ze willen niet buigen!
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline  
Oud 12 mei 2011, 15:44   #73
spherelike
Europees Commissaris

Standaard

U moet mij niet geloven, u mag mij geloven. Een voorstel:

Vraag het na op het partijhoofdkwatier, ik denk dat ze eerder jullie zullen antwoorden dan mij, en laat het mij het antwoord weten aub.

Ik zal dan met zekerheid kunnen uitmaken of die partij inderdaad zijn eigen kiezers niet bedriegt.
spherelike is offline  
Oud 12 mei 2011, 15:44   #74
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben dat niet vergeten, de anderen hier blijkbaar wel, die beweren dat er zonder nieuwe financieringswet geen akkoord mogelijk was. Er was wel degelijk een afspraak zonder aanpassing van de financieringswet, dat lijken NVA-supporters nu te willen vergeten.
Inderdaad, het was perfect mogelijk om de nieuwe bevoegdheidsoverdrachten te financieren met eigen inkomsten van de gewesten, en de federale tarieven te verlagen. Dan had men de rest ongemoeid kunnen laten, en een 50% autonomie bekomen in de belastingen, in te vullen op de manier die de gewesten / gemeenschappen zelf verkozen. Vraag: wie was daar tegen? Denk eens goed na.
Citaat:
En zoals hier iemand zegt, is het Cd&v die het op tafel gegooid heeft, volgens mij om BDW en EDR hun akkoord te torpederen. En de beste vlaming onder ons is daar met open ogen ingetrapt, en wou zich niet laten voorbijsteken.
Toen was meteen alle vertrouwen weg, en is de aanslepende miserie begonnen.
Wie anders beweert liegt.
CD&V én Groen! drongen aan op een herziening van de financieringswet.
BDW zag geen andere uitweg meer, nadat Elio op alle beloften was teruggekomen en er geen enkele vooruitgang geboekt kon worden. Wie anders beweert is intellectueel oneerlijk.
Citaat:
Als BDW vond dat EDR het akkoord niet honoreerde, dan had hij hem dit onder 4 ogen moeten meedelen, met de dreiging dat hij dan ook terugkwam op zijn afspraak. Dat is niet gebeurd, hij is in volle vergadering op de kar van CD&V gesprongen om toch maar de beste te blijven (waarschijnlijk voor eigen achterban).
Ook een vlaamse GOD kan fouten maken, dit is er één van.
En jij was erbij en kunt garanderen dat BDW Elio daar niet voor gewaarschuwd had? Nu, als het volgens Elio mogelijk was om de financiering van de nieuwe bevoegdheidsoverdrachten re realizeren zonder aan de financieringswet te wijzigen: waar is zijn voorstel daaromtrent, en waarom kon hij Groen! en CD&V daar niet van overtuigen?
fonne is offline  
Oud 12 mei 2011, 15:46   #75
den ambetantsten
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
U moet mij niet geloven, u mag mij geloven. Een voorstel:

Vraag het na op het partijhoofdkwatier, ik denk dat ze eerder jullie zullen antwoorden dan mij, en laat het mij het antwoord weten aub.

Ik zal dan met zekerheid kunnen uitmaken of die partij inderdaad zijn eigen kiezers niet bedriegt.
U wou dat u een vlieg was? Of u bent gewoon een vlieg?
Oud 12 mei 2011, 15:46   #76
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U wou dat u een vlieg was? Of u bent gewoon een vlieg?
Nee, hij/zij brengt de koffie
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline  
Oud 12 mei 2011, 15:47   #77
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
party pooper
Wat is dat?
Txiki is offline  
Oud 12 mei 2011, 15:47   #78
den ambetantsten
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Nee, hij/zij brengt de koffie
Madame Arabelle begot! Lang geleden!
Oud 12 mei 2011, 15:50   #79
spherelike
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Inderdaad, het was perfect mogelijk om de nieuwe bevoegdheidsoverdrachten te financieren met eigen inkomsten van de gewesten, en de federale tarieven te verlagen. Dan had men de rest ongemoeid kunnen laten, en een 50% autonomie bekomen in de belastingen, in te vullen op de manier die de gewesten / gemeenschappen zelf verkozen. Vraag: wie was daar tegen? Denk eens goed na.

CD&V én Groen! drongen aan op een herziening van de financieringswet.
BDW zag geen andere uitweg meer, nadat Elio op alle beloften was teruggekomen en er geen enkele vooruitgang geboekt kon worden. Wie anders beweert is intellectueel oneerlijk.

En jij was erbij en kunt garanderen dat BDW Elio daar niet voor gewaarschuwd had? Nu, als het volgens Elio mogelijk was om de financiering van de nieuwe bevoegdheidsoverdrachten re realizeren zonder aan de financieringswet te wijzigen: waar is zijn voorstel daaromtrent, en waarom kon hij Groen! en CD&V daar niet van overtuigen?
Van dat laatste hebben verschillende aanwezigen getuigd, dat Elio in alle staten was toe BDW mee het voorstel steunde, er was duidelijk niet vooraf overlegd tussen de partijen die een akkoord hadden, dat kon iedereen zelf uitmaken, zonder inside information.

Laatst gewijzigd door spherelike : 12 mei 2011 om 15:53.
spherelike is offline  
Oud 12 mei 2011, 15:54   #80
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Salvadorii's schermafbeelding

Standaard

Even een opmerking voor de Bart-bashers; is het ook de schuld van de N-VA dat de 'staatshervorming' van Yves Leterme er niet gekomen is? Was het de schuld van de N-VA dat er van Verhofstadt zijn voorgestelde staatshervorming ook bijna niets in huis kwam? Ongeacht welke partijen en personages voorbij komen, telkens dezelfde problemen. Het lijkt me dan ook bijzonder onwaarschijnlijk dat de moeilijkheden aan één persoon te wijten zouden zijn, hoeveel jullie die ook haten.

Laatst gewijzigd door Salvadorii : 12 mei 2011 om 15:57.
Salvadorii is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be