Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 16 mei 2011, 16:09   #61
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht

Tut tut lange tenenman...ik val de fakulteit economie helmaal niet aan kwa kwaliteit...dat zou trouwens zeer oneeerlijk zijn mijnentwege omdat ikzelf geen economist ben...
Dat doe je wel, zwart op wit zelfs, in je vorige bericht. Ik ga dus echt geen moeite meer doen want dit is te belachelijk voor woorden.

Citaat:
Ik zeg alleen maar dat de Grauwe en Eyskens tjeverige en gewetenloze klootzakken zijn.
Dat hun persoonlijkheid (of gebrek eraan) een schaduw zou werpen op de fakulteit economie heb ik nergens gezegd, maar als u persee over de relatie klootzakken-kwaliteit wil beginnen...be my guest and knock yourself out..

Jij zei helemaal niet alleen maar dat en je zei wel degelijk dat hun persoonlijkheid afstraalde op die faculteit. Iedereen kan het zien als ze er je berichten op na slaan. En o ja, vooraleer je begint, ik doe niet mee aan semantische discussies. Je voorgaande berichten staan bol van de neerbuigendheid dus doe geen moeite.

Citaat:
Nog iets: het is walgelijk hoe u enerzijds op uw paard zit wegens een NIET aanval op uw fakulteit terwijl u zo achteloos en argumentloos op de fakulteit van de pol-en-sokkers kapt...ook daar zitten kerels/madammen tot wiens enkels wij niet komen...
Wat jij walgelijk vindt zal mij een zorg zijn. Iedereen weet dat het niveau van de faculteit pol en soc beneden alle universitaire niveau is. Zo simpel is dat en vandaar komt ook die roepnaam. Dat jij nu zogezegd "geschokt" bent doet me serieus denken aan de "geschoktheid" van de franstaligen bij elk voorstel van de vlamingen.

Citaat:
Neen, ik ben geen pol-en-sokker
Mooi voor u

Citaat:
Komaan Fox, 't is de moment...één van die zeldzame keren dat u mij zal kunnen terechtwijzen...kom op met die argumenten, bewijzen, vaststellingen en conclusies..
Wees gerust, dat is al meermaals gebeurd, en niet alleen door mij.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!

Laatst gewijzigd door fox : 16 mei 2011 om 16:10.
fox is offline  
Oud 16 mei 2011, 16:13   #62
Frans Oghtendlicht
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
In een kaartenhuisje of in een luchtkasteel?
Ik zou hopen in een kaartenhuisje, want dan hebben we toch tenminste nog kaarten...
Frans Oghtendlicht is offline  
Oud 16 mei 2011, 16:20   #63
Jakko
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Helaas is dat waar, maar het houdt een deel van het publiek in de illusie dat 't later beter zal worden. ("als je braaf bent ga je na je dood naar de Hemel en krijg je rijstpap met een gouden lepel") : http://www.jhuger.com/kisshank.php
(in 't Frans bestaat 't ook: http://zartregu.blogspot.com/2002/09...religions.html

Het juiste woord is boerenbedrog ('volksverlakkerij')
En welk deel van de bevolking mag dat dan wel zijn? Volgens de stemtest gelooft enkel de PVDA+ niet in rijstpap met gouden lepeltjes.

staatshervorming - standpunt Vlaamse partijen

Laatst gewijzigd door Jakko : 16 mei 2011 om 16:22.
Jakko is offline  
Oud 16 mei 2011, 16:21   #64
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Dat doe je wel, zwart op wit zelfs, in je vorige bericht. Ik ga dus echt geen moeite meer doen want dit is te belachelijk voor woorden.

Jij zei helemaal niet alleen maar dat en je zei wel degelijk dat hun persoonlijkheid afstraalde op die faculteit. Iedereen kan het zien als ze er je berichten op na slaan. En o ja, vooraleer je begint, ik doe niet mee aan semantische discussies. Je voorgaande berichten staan bol van de neerbuigendheid dus doe geen moeite.

Wat jij walgelijk vindt zal mij een zorg zijn. Iedereen weet dat het niveau van de faculteit pol en soc beneden alle universitaire niveau is. Zo simpel is dat en vandaar komt ook die roepnaam. Dat jij nu zogezegd "geschokt" bent doet me serieus denken aan de "geschoktheid" van de franstaligen bij elk voorstel van de vlamingen.

Mooi voor u

Wees gerust, dat is al meermaals gebeurd, en niet alleen door mij.

Conclusie:
A/ u kan geen enkele quote van mij aanhalen waar ik de kwaliteit van de fakulteit economie zou hebben in vraag gesteld
B/ u ontkent niet dat De Grauwe en Eyskens tjeverige klootzakken zijn
C/ U vindt de fakulteit Politieke en Sociale wetenschappen...en in tegenstelling tot u citeer ik wel: kijk Fox zo doe je dat: "Iedereen weet dat het niveau van de faculteit pol en soc beneden alle universitaire niveau is"...beneden alle universitaire niveau...wat een hoogmoed zeg...

Beseft u niet, Fox, dat u in de laatste paar interventies nu net dat gedaan hebt waarvan ik Eyskens en De Grauwe NIET heb beschuldigd namelijk een zeer bedenkelijk intellectueel niveau...en dat mijn beste straalt in tegenstelling tot hoger vernoemde klootzakken WEL af op de fakulteit waar u "gevormd" bent geweest en door dewelke u een diploma (mag ik hopen) is uitgereikt.
Oud 16 mei 2011, 17:34   #65
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frans Oghtendlicht Bekijk bericht
Ik zou hopen in een kaartenhuisje, want dan hebben we toch tenminste nog kaarten...

Akkoord.

"Elk jaar 25 miljard minder ton zuurstof in de atmosfeer door fossiele brandstoffen."

http://www.demorgen.be/dm/nl/5397/Mi...dstoffen.dhtml

"Mensheid zit tegen limiet natuurlijke rijkdommen."

http://www.demorgen.be/dm/nl/5397/Mi...jkdommen.dhtml

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline  
Oud 16 mei 2011, 17:42   #66
Frans Oghtendlicht
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Akkoord.

"Elk jaar 25 miljard minder ton zuurstof in de atmosfeer door fossiele brandstoffen."

Zo gezien zijn luchtkastelen wellicht een groeisector... de vraag zal sterk stijgen!

Laatst gewijzigd door Frans Oghtendlicht : 16 mei 2011 om 17:42.
Frans Oghtendlicht is offline  
Oud 16 mei 2011, 17:56   #67
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Wat verstaat u niet aan volgende zin?

Ze hadden zichzelf gewoon beter bij hun corebusiness gehouden in plaats van wat te gaan rommelen in de politiek
Dat iemand met een diploma economie (OK, eentje van de KUL, maar toch een diploma) als eerste minister alles wat hij geleerd heeft over economie vergeet en een land bijna ten gronde heeft gericht. De schade betalen we vandaag nog altijd terug. Blijkbaar is het woord "beroepseer" bij economen een onbekend begrip.
fonne is offline  
Oud 16 mei 2011, 18:08   #68
Fieseler

Standaard

[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
.......(OK, eentje van de KUL, maar toch een diploma).......
Oud 16 mei 2011, 18:19   #69
Amon_Re

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frans Oghtendlicht Bekijk bericht
Wel, voor mij is dat wel een doel, maar dan niet in de betekenis van "Vlaanderen onafhankelijk", wel in de betekenis van onafhankelijk van dwangsystemen die niet aan onze controle onderworpen zijn.
Good luck with that.

Citaat:
Ongetwijfeld. De democratische strijd gaat uiteraard ook daarover, maar laten we eerlijk zijn, het is een luxeprobleem aangezien uw stem sowieso niets waard is. Zelfs al is de Waalse stem dubbel zo veel waard, twee keer niets blijft niets. U vecht een strijd om de kruimels te verdelen, terwijl de taart ver weg verstopt werd.
Ik zie niet in hoe dat in een onafhankelijk Vlaanderen per se beter gaat zijn, je gaat je misschien kunnen verlossen van één blok aan uw been, maar je hangt sowieso nog vast aan al die andere blokken.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline  
Oud 16 mei 2011, 18:38   #70
Fieseler

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Ik zie niet in hoe dat in een onafhankelijk Vlaanderen per se beter gaat zijn, je gaat je misschien kunnen verlossen van één blok aan uw been, maar je hangt sowieso nog vast aan al die andere blokken.
Zeer zeker...en wat we doen doen we niet noodzakelijk beter...maar ik leg mij graag neer bij een democratische beslissing, ook al is het de verkeerde, waarop wij dan collectief kunnen worden afgerekend, dan op een diktaat van het antidemocratische Belgofone establishment.

Citaat:
de wolf en de hond

Op een nacht, 't was heldere maan, kwam een eenzame wolf, vanuit de schaduw te voorschijn. Hij was mager en hij stierf bijna van de honger. Terwijl hij rondliep kwam hij opeens een erg dikke, goed gevoede hond tegen. De twee groetten elkaar en de wolf merkte op, terwijl hij de hond van onder tot boven bekeek: "Mijnheer, wat ziet u er buitengewoon goed uit. Ik geloof niet ooit een gezonder en gelukkiger dier te hebben gezien. Vertelt u mij eens, hoe het komt, dat u beter schijnt te leven dan ik? Zonder valse bescheidenheid kan ik gerust zeggen, dat ik op de jacht mijn leven honderd keer vaker op het spel zet dan u. En toch bent u goed gevoed, terwijl ik bijna sterf van de honger." De hond gromde: "U kunt een even goed leven hebben als ik, als u doet, wat ik doe," zei hij kortaf. De wolf spitste zijn oren. "En wat is dat dan?" vroeg hij.

De hond lachte geheimzinnig, zoals ieder doet, die een geheim kent. "Het is heel eenvoudig, ik bewaak het huis gedurende de nacht en houd zo de dieven buiten de deur."

"Dat zou ik graag doen, want ik heb het nu ellendig," zei de wolf. "Mijn leven in het bos, waar ik last heb van regen, vorst en sneeuw, verruilen voor een warm dak boven mijn hoofd en lekker eten, zou me wel passen." De hond draaide zich om, gaf de wolf een teken hem te volgen en begon de weg af te lopen.

Terwijl ze naast elkaar voortsukkelden, zag de wolf toevallig een rare streep om de nek van de hond. Hij kon zijn nieuwsgierigheid niet bedwingen en vroeg hem hoe hij daar aan kwam. De hond deed of hij de vraag niet hoorde. Maar de wolf drong op een antwoord aan. "U moet dan weten," zei de hond tenslotte, "dat ik overdag vastgebonden ben, anders verlies ik mijn geduld en bijt ik een onschuldige vreemdeling. Ik mag alleen 's nachts vrij rondlopen." - Hij hield op en vervolgde toen op een toon, die scheen te betekenen, dat het zo nu eenmaal hoorde: "Als ik overdag toch nergens heenga, kan ik alleen maar slapen. 's Nachts, als ik vrij rondloop, ben ik des te waakzamer. Mijn baas en de hele familie zijn erg trots op me en ze geven me borden met botjes en restjes van de tafel. Mijn beloning is prima, dat zeg ik u."

De wolf bleef ineens staan. "Wat mankeert u?" vroeg de hond ongeduldig. "Kom op, treuzel niet zo." - "Nee," antwoordde de wolf, "neem me niet kwalijk, maar ik ga niet verder mee. Mijn vrijheid is me te lief en ik wil geen koning zijn op de voorwaarden, die u beschrijft." Terwijl hij dit zei, draaide de wolf zich om en rende terug naar het bos.

Vrijheid is beter dan comfort in gevangenschap
Oud 16 mei 2011, 18:48   #71
Amon_Re

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Zeer zeker...en wat we doen doen we niet noodzakelijk beter...maar ik leg mij graag neer bij een democratische beslissing, ook al is het de verkeerde, waarop wij dan collectief kunnen worden afgerekend, dan op een diktaat van het antidemocratische Belgofone establishment.
Een democratisch België of democratisch Vlaanderen, beide zijn goed voor mij. Niet de klucht waarin we nu leven.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline  
Oud 16 mei 2011, 18:52   #72
Fieseler

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Een democratisch België of democratisch Vlaanderen, beide zijn goed voor mij. Niet de klucht waarin we nu leven.
second that...

Laatst gewijzigd door Fieseler : 16 mei 2011 om 18:52.
Fieseler is offline  
Oud 17 mei 2011, 08:16   #73
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Dat iemand met een diploma economie (OK, eentje van de KUL, maar toch een diploma) als eerste minister alles wat hij geleerd heeft over economie vergeet en een land bijna ten gronde heeft gericht. De schade betalen we vandaag nog altijd terug. Blijkbaar is het woord "beroepseer" bij economen een onbekend begrip.
Blijkbaar is er nog steeds iets wat je niet verstaat aan mijn zin. Als u niet zegt wat dat is, kan ik moeilijk een antwoord geven op uw tirade hé.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!

Laatst gewijzigd door fox : 17 mei 2011 om 08:22.
fox is offline  
Oud 17 mei 2011, 21:46   #74
Glenneke
Provinciaal Statenlid

Glenneke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nog iets: het is walgelijk hoe u enerzijds op uw paard zit wegens een NIET aanval op uw fakulteit terwijl u zo achteloos en argumentloos op de fakulteit van de pol-en-sokkers kapt...ook daar zitten kerels/madammen tot wiens enkels wij niet komen...

Neen, ik ben geen pol-en-sokker
Maddens is volgens mij bijvoorbeeld een erg capabel man. Het is op zijn strategie (bewust niet doctrine, klinkt zo negatief) dat NVA (een tijd) (ge)werkt (heeft)
Oud 21 mei 2011, 13:18   #75
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Akkoord.

25 miljard ton zuurstof, wat moeten we ons daarbij voorstellen?
Citaat:

En dan hadden we het nog niet over de pensioenen en de wereldwijde op schulden gebouwde economie.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
"Er is geen nood aan een staatshervorming" (Paul De Grauwe).

Politici bewijzen al een viertal jaar dat ze weinig relevant zijn en dat ze zich met dingen bezighouden die er weinig toe doen.

Er worden mythes opgebouwd.

Wat er echt toe doet zijn (1) de pensioenen en (2) de wereldwijde op schulden gebouwde economie.

Lees meer hier.
Oud 21 mei 2011, 13:22   #76
freelancer
Banneling

Standaard "Er is geen nood aan een staatshervorming" (Paul De Grauwe).

En alle ondernemers smeken om een grondige staatsthervorming...
Ons Polleke...
freelancer is offline  
Oud 21 mei 2011, 14:25   #77
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freelancer Bekijk bericht

En alle ondernemers smeken om een grondige staatsthervorming...
Ons Polleke...
"alle ondernemers" ??? Je bedoelt sommige vertegenwoordigers van sommige belangenorganisaties (als voka, unizo, vbo).

Het soort dat verantwoordelijk is voor de bankencrisis.

Laatst gewijzigd door Nr.10 : 21 mei 2011 om 14:26.
Nr.10 is offline  
Oud 21 mei 2011, 14:36   #78
freelancer
Banneling

Standaard

Citaat:
"alle ondernemers" ??? Je bedoelt sommige vertegenwoordigers van sommige belangenorganisaties (als voka, unizo, vbo).

freelancer is offline  
Oud 21 mei 2011, 14:47   #79
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

²!!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline  
Oud 21 mei 2011, 15:20   #80
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:

volgens mij betreft het eerder gasten zoals Stevaert, Janssens, de gucht, Van Miert, Di rupo en tuttu quanti
Wat zaten die te doen in de raden van bestuur van de banken (Dexia, Fortis, Ethias), buiten hun eigen zakken vullen?

Om van het PS-bijhuis de nationale bank maar te zwijgen, daar zitten ook nogal wat vakbonds pigs bij trouwens.
Wat presteren die mannen in ruil voor de kruiwagen vol geld waarmee ze maandelijks naar huis stappen?

Laatst gewijzigd door born2bewild : 21 mei 2011 om 15:24.
born2bewild is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be