![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
alsof ik het daar zou mee eens zijn blijkbaar ben ik dan toch niet zo partijdig staatsterrrorisme is dubbel walgelijk Laatst gewijzigd door eno2 : 23 mei 2011 om 00:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik moet nog een klein woordje over Bildu schrijven. Dat ga ik kort houden. Bildu is een kartel tussen Eusko Alkartasuna, Alternatiba en onafhankelijken.
Eusko Alkartasuna is een legale partij sinds de jaren tachtig. Een splitsing van de PNV. De partij zit in de EVA, vroeger samen met de Volksunie en nu met de N-VA. Alternatiba ken ik niet. Ik heb er geen idee van wie dat allemaal is. De onafhankelijken, tja, dat zijn vooral mensen van de ezker abertzalea (Batasuna-strekking zeg maar). Nu ja, de verkiezingsresultaten zijn overduidelijk. Bildu behaalt een immense overwinning. Wat te verwachten was. Ook in de dorpen waar ik gewoond en gewerkt heb, is Bildu de grootste geworden. Daar ben ik blij om en dat hebben we gevierd.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voila, hiermee zijn we aan het einde van de informatieweek. Ik dank jou van ganser harte voor je verzoek, ik heb dat heel aangenaam gevonden.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Banneling
|
![]() Heel leerzaam, ik overlees het nog wel een aantal keren
Bedankt voor de moeite Laatst gewijzigd door eno2 : 23 mei 2011 om 10:33. |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En ondertussen stelt de verliezer geen akkoorden te willen sluiten met de winnaar.
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb het even opgezocht. Je hebt gelijk.
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
En wat Bildu betreft, ik was ertegen dat zij gelegaliseerd werden (omwille van de linken naar ETA), maar anderzijds, eens de verkiezingen achter de rug zijn moet men de resultaten aanvaarden, anders heeft de kiezer ook geen enkele rechtszekerheid meer. Dus proficiat aan Bildu, ze zijn wat mij betreft daarmee gelegitimeerd.
![]() |
![]() |
#69 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als je lang genoeg de gang van zaken ginder blijft volgen, zal je op een dag merken dat zowat alles met ETA gelinkt wordt door bepaalde Spaanse krachten. Zelfs de PNV is daarmee al gelinkt geweest. Namelijk een paar jaren terug toen de politie een inval voorbereidde in een café waar vermoedelijk de "revolutionaire belasting" doorgesluisd werd. Minstens één iemand heeft toen die mensen en ETA verwittigd. En die iemand(en) waren vermoedelijk iemand van PNV en van de Baskische politie zelf. Zo zie je maar.
|
![]() |
![]() |