Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 mei 2011, 00:42   #61
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salvadorii Bekijk bericht
Moest je niet partijdig zijn zou je ook vermelden dat de Spaanse staat ook doodseskaders opgericht heeft. Van een terreurorganisatie kan men dit verwachten - voor een staat is het beneden alle peil. De Spaanse staat heeft toen al haar credibiliteit verspeelt.
Ik heb hierboven toevallig al eens gevraagd naar de GAL

alsof ik het daar zou mee eens zijn

blijkbaar ben ik dan toch niet zo partijdig

staatsterrrorisme is dubbel walgelijk

Laatst gewijzigd door eno2 : 23 mei 2011 om 00:42.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2011, 07:58   #62
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Ik moet nog een klein woordje over Bildu schrijven. Dat ga ik kort houden. Bildu is een kartel tussen Eusko Alkartasuna, Alternatiba en onafhankelijken.

Eusko Alkartasuna is een legale partij sinds de jaren tachtig. Een splitsing van de PNV. De partij zit in de EVA, vroeger samen met de Volksunie en nu met de N-VA.

Alternatiba ken ik niet. Ik heb er geen idee van wie dat allemaal is. De onafhankelijken, tja, dat zijn vooral mensen van de ezker abertzalea (Batasuna-strekking zeg maar).

Nu ja, de verkiezingsresultaten zijn overduidelijk. Bildu behaalt een immense overwinning. Wat te verwachten was. Ook in de dorpen waar ik gewoond en gewerkt heb, is Bildu de grootste geworden.

Daar ben ik blij om en dat hebben we gevierd.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2011, 08:00   #63
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Ik heb hierboven toevallig al eens gevraagd naar de GAL

alsof ik het daar zou mee eens zijn

blijkbaar ben ik dan toch niet zo partijdig

staatsterrrorisme is dubbel walgelijk
Ik heb ook niet de indruk dat jij partijdig bent.

Voila, hiermee zijn we aan het einde van de informatieweek. Ik dank jou van ganser harte voor je verzoek, ik heb dat heel aangenaam gevonden.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Oud 23 mei 2011, 10:32   #64
eno2
Banneling

Standaard

Heel leerzaam, ik overlees het nog wel een aantal keren

Bedankt voor de moeite

Laatst gewijzigd door eno2 : 23 mei 2011 om 10:33.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2011, 10:44   #65
Juan
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Ik moet nog een klein woordje over Bildu schrijven. Dat ga ik kort houden. Bildu is een kartel tussen Eusko Alkartasuna, Alternatiba en onafhankelijken.

Eusko Alkartasuna is een legale partij sinds de jaren tachtig. Een splitsing van de PNV. De partij zit in de EVA, vroeger samen met de Volksunie en nu met de N-VA.

Alternatiba ken ik niet. Ik heb er geen idee van wie dat allemaal is. De onafhankelijken, tja, dat zijn vooral mensen van de ezker abertzalea (Batasuna-strekking zeg maar).

Nu ja, de verkiezingsresultaten zijn overduidelijk. Bildu behaalt een immense overwinning. Wat te verwachten was. Ook in de dorpen waar ik gewoond en gewerkt heb, is Bildu de grootste geworden.

Daar ben ik blij om en dat hebben we gevierd.
Ik dacht dat Alternatiba een afsplitsing van Ezker Batua was, het filiaal van Izquierda Unida in Baskenland.
Juan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2011, 10:49   #66
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

En ondertussen stelt de verliezer geen akkoorden te willen sluiten met de winnaar.
Oud 23 mei 2011, 10:50   #67
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Juan Bekijk bericht
Ik dacht dat Alternatiba een afsplitsing van Ezker Batua was, het filiaal van Izquierda Unida in Baskenland.
Ik heb het even opgezocht. Je hebt gelijk.
Oud 23 mei 2011, 19:13   #68
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN

De gemuilkorfde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Ik heb ook niet de indruk dat jij partijdig bent.

Voila, hiermee zijn we aan het einde van de informatieweek. Ik dank jou van ganser harte voor je verzoek, ik heb dat heel aangenaam gevonden.
Ik ben het niet met alles eens, maar vond het wel interessant.
En wat Bildu betreft, ik was ertegen dat zij gelegaliseerd werden (omwille van de linken naar ETA), maar anderzijds, eens de verkiezingen achter de rug zijn moet men de resultaten aanvaarden, anders heeft de kiezer ook geen enkele rechtszekerheid meer.
Dus proficiat aan Bildu, ze zijn wat mij betreft daarmee gelegitimeerd.
Oud 24 mei 2011, 07:59   #69
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Ik ben het niet met alles eens, maar vond het wel interessant.
En wat Bildu betreft, ik was ertegen dat zij gelegaliseerd werden (omwille van de linken naar ETA), maar anderzijds, eens de verkiezingen achter de rug zijn moet men de resultaten aanvaarden, anders heeft de kiezer ook geen enkele rechtszekerheid meer.
Dus proficiat aan Bildu, ze zijn wat mij betreft daarmee gelegitimeerd.
Beste,

Als je lang genoeg de gang van zaken ginder blijft volgen, zal je op een dag merken dat zowat alles met ETA gelinkt wordt door bepaalde Spaanse krachten. Zelfs de PNV is daarmee al gelinkt geweest. Namelijk een paar jaren terug toen de politie een inval voorbereidde in een café waar vermoedelijk de "revolutionaire belasting" doorgesluisd werd. Minstens één iemand heeft toen die mensen en ETA verwittigd. En die iemand(en) waren vermoedelijk iemand van PNV en van de Baskische politie zelf. Zo zie je maar.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be