Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 28 mei 2011, 12:16   #61
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht
La belgique moest al heel lang verdwenen zijn.

of nooit hebben bestaan.
Het feit dat het Verenigde Koninkrijk der Nederlanden niet lukte en al na 15 jaar roemloos ten onder ging en België nog steeds bestaat na 180 jaar, is eigenlijk een bewijs dat het noodzakelijk is. Anders was het al lang verdwenen. Net zoals het Ver. Kon. der Nederl.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 28 mei 2011 om 12:19.
Het Oosten is offline  
Oud 28 mei 2011, 12:16   #62
azert
Perm. Vertegenwoordiger VN

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reinaert68 Bekijk bericht
Is het geen tijd dat Vlamingen op hun strepen gaan staan en hun politieke rechten opeisen? Een sterk signaal dat de nood aan een grondige staatshervorming alleen groter is geworden en de politieke spelletjes enkel in een drama zullen eindigen? Een overduidelijk nee tegen de Franstalige blokkade en financiële chantage?

Een van de grootste successen in de geschiedenis van de Vlaamse ontvoogding was het protest in Leuven voor een Nederlandstalige universiteit. De tijd is volgens mij gekomen dat de Vlaming zijn stem laat horen in de straten van Brussel. Een betoging mét inhoud, niet-partijgebonden, waarin Vlamingen massaal hun eisen voor een confederaal België en de uitvoering van de octopusnota naar voor schuiven. Of kijken we moedeloos toe en zijn we de laffe, verdeelde Vlamingen die men ons verhoopt te zijn?
Zelf om te gewoon te winkelen of de stad te bezoeken durven weinig Vlamingen naar Brussel gaan; hoe zouden ze dan voor een betoging naar Brussel trekken; alwaar ze door de Brusselaars niet op applaus zullen ontvangen worden.
En op de Vlaamse jeugd moeten ze ook al niet rekenen en als die al uit hun kot komen, is het om mee te doen met manifestaties die eerder Pro-België zijn.
azert is offline  
Oud 28 mei 2011, 12:22   #63
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht
Zelf om te gewoon te winkelen of de stad te bezoeken durven weinig Vlamingen naar Brussel gaan; hoe zouden ze dan voor een betoging naar Brussel trekken; alwaar ze door de Brusselaars niet op applaus zullen ontvangen worden.
En op de Vlaamse jeugd moeten ze ook al niet rekenen en als die al uit hun kot komen, is het om mee te doen met manifestaties die eerder Pro-België zijn.

Nu nog zorgen dat de Vlaamse jeugd niet gaat stemmen en Belgie kan blijven bestaan.
Oud 28 mei 2011, 13:07   #64
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door White Raven Bekijk bericht
België moet gewoon verdwijnen.
"gewoon" verdwijnen, wil dat zeggen dat er een zee voor in de plaats moet komen?
Vito is offline  
Oud 28 mei 2011, 13:09   #65
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb eerder de indruk dat de jeugd anti-Belgischer is dan de ouderen. Misschien heeft dat te maken met het gebrek aan levenservaring of het revolutionaire karakter ervan, maar als puntje bij paaltje komt heeft zelfs de meest rabiate Vlaams-nationalist er voordeel bij dat België blijft bestaan, al is dat zelfs pro forma...
Vito is offline  
Oud 28 mei 2011, 13:17   #66
Bokkenreyder

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vito Bekijk bericht
"gewoon" verdwijnen, wil dat zeggen dat er een zee voor in de plaats moet komen?
Lijkt een beetje op de - al afgezaagde - Franstalige litanie waarbij ze de hoop uitdrukkingen dat door de opwarming van de aarde Vlaanderen spoedig overstroomd wordt. (cfr. Franstalige forums) Een ander waardeloos gemekker is dat ze geen enkel Vlaams product meer zullen kopen of niet meer naar de Vlaamse kust op vakantie zullen gaan. Het is allemaal om je een breuk te lachen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline  
Oud 28 mei 2011, 13:24   #67
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
Lijkt een beetje op de - al afgezaagde - Franstalige litanie waarbij ze de hoop uitdrukkingen dat door de opwarming van de aarde Vlaanderen spoedig overstroomd wordt. (cfr. Franstalige forums) Een ander waardeloos gemekker is dat ze geen enkel Vlaams product meer zullen kopen of niet meer naar de Vlaamse kust op vakantie zullen gaan. Het is allemaal om je een breuk te lachen.
Ga ik mee akkoord, best leuk dat België zal "verdwijnen" �* la Copperfield.

Ik bedoel: zou het niet heilzamer zijn op de voordelen van Vlaanderen te drukken in plaats van het anti-België gevoel zonder een alternatief aan te reiken (Vlaanderen? Groot-Nederland? Benelux? EU?).
Vito is offline  
Oud 28 mei 2011, 13:30   #68
EddyBal

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Het feit dat het Verenigde Koninkrijk der Nederlanden niet lukte en al na 15 jaar roemloos ten onder ging en België nog steeds bestaat na 180 jaar, is eigenlijk een bewijs dat het noodzakelijk is. Anders was het al lang verdwenen. Net zoals het Ver. Kon. der Nederl.
Kan U7 de REDE in deze gedachtengang eens uitleggen? Want op dit ogenblik zijn er onmenselijke toestanden op verschillende plaatsen op de wereld, die zeker niet zouden moeten bestaan, maar toch al decennia, zo niet eeuwen, voortbestaan...
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 28 mei 2011, 13:39   #69
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
België is een typisch land op de rand van de Romaanse en Germaanse cultuur. Dat maakt het land interessant en boeiend om in te vertoeven. Ik zou dan ook geneigd zijn te zeggen: leve België! Het moet wel wat verbouwd worden en zeker niet afgeschaft.
België is eerder een typisch land op de rand van de afgrond.

Het had iets kunnen worden als de grote meerderheid der dragers van de Romaanse cultuur niet zo lang zo enthousiast zo ostentatief de dragers van de Germaanse cultuur had uitgekotst.

Aangezien de meerderheid der dragers van de Romaanse cultuur nog niet veel van houding is veranderd, ziet het er niet onmiddellijk naar uit dat 'wat verbouwen' veel gaat helpen om het land van de afgrond weg te houden.

Een suggestie: lees er de lezerscommentaren op de fora van Le Soir, La Libre Belgique, Le Vif, ... maar eens op na.

Daar kunt u de typisch Belgische "Romaanse cultuur" in al haar glorie onder ogen zien.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!

Laatst gewijzigd door djimi : 28 mei 2011 om 13:53.
djimi is offline  
Oud 28 mei 2011, 13:39   #70
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
Ga ik mee akkoord, best leuk dat België zal "verdwijnen" �* la Copperfield.

Ik bedoel: zou het niet heilzamer zijn op de voordelen van Vlaanderen te drukken in plaats van het anti-België gevoel zonder een alternatief aan te reiken (Vlaanderen? Groot-Nederland? Benelux? EU?).

Uw België, mijn waarde Vito, heeft alleen nog overlevingskans en kan alleen een meerwaarde betekenen in een verregaande confederatie. Dat moet nu wel iedere rabiate Belg stilaan duidelijk worden.

Citaat:
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline  
Oud 28 mei 2011, 13:46   #71
respublica
Minister

Standaard

Citaat:
Ik heb eerder de indruk dat de jeugd anti-Belgischer is dan de ouderen. Misschien heeft dat te maken met het gebrek aan levenservaring of het revolutionaire karakter ervan, maar als puntje bij paaltje komt heeft zelfs de meest rabiate Vlaams-nationalist er voordeel bij dat België blijft bestaan, al is dat zelfs pro forma...
Het traditionele belgische patriottisme is echt wel morsdood bij de jeugd. Weinig jongeren hebben nog een Belgische leefwereld, laat staan dat ze warm worden van de tricolor en de toespraken van de koning. Er is geen emotionele band met België.

Echter, veel linkse jongeren in Vlaanderen zijn pro-Belgisch en associëren België, naar mijn mening ten onrechte, met waarden als interculturaliteit en solidariteit. Dit is echter geen oprechte vaderlandsliefde, en indien we deze mensen kunnen overtuigen dat Vlaanderen niet 'kleiner' of minder solidair zal zijn dan België, maar net democratischer en doeltreffender, zal ook hun ongegronde liefde voor de Belgische onstaat verdwijnen.
respublica is offline  
Oud 28 mei 2011, 13:55   #72
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Uw België, mijn waarde Vito, heeft alleen nog overlevingskans en kan alleen een meerwaarde betekenen in een verregaande confederatie. Dat moet nu wel iedere rabiate Belg stilaan duidelijk worden.
Verloren moeite, de Vlaming moet toegeven of Belgie zal stoppen, dat is de realiteit.
Oud 28 mei 2011, 14:05   #73
azert

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gekke redenering: BE kan blijven bestaan als we alleen nog het koningshuis en een voetbalploeg behouden.

Zoals in een huwelijk je besluit om het te redden maar een muur te metselen in de living en de keuken en enkel nog de zolder gemeenschappelijk te houden.
azert is offline  
Oud 28 mei 2011, 14:11   #74
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Gekke redenering: BE kan blijven bestaan als we alleen nog het koningshuis en een voetbalploeg behouden.

Zoals in een huwelijk je besluit om het te redden maar een muur te metselen in de living en de keuken en enkel nog de zolder gemeenschappelijk te houden.
Inderdaad, Belgie kan alleen blijven bestaan als de Vlaming bang en onderdanig is.

Wat hij niet meer blijkt te zijn gezien de evolutie sinds 2007.
Oud 28 mei 2011, 14:24   #75
captain jack
Gouverneur

captain jack's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Betogingen allerhande. In grote lijnen meestal VB en NSV en Voorpost betogingen. Maar dat is lang geleden, waarom?
Omdat ik u veel zie afgeven op allerhande initiatieven, maar blijkbaar zijt ge tegenwoordig ook niet meer gemotiveerd.
captain jack is offline  
Oud 28 mei 2011, 14:36   #76
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door captain jack Bekijk bericht
Omdat ik u veel zie afgeven op allerhande initiatieven, maar blijkbaar zijt ge tegenwoordig ook niet meer gemotiveerd.
Niet gemotiveerd is misschien niet helemaal juist omschreven, het is eerder zo dat ik heb ingezien dat die fratsen, plezant als ze soms konden zijn, niet veel of helemaal niets uithalen.

Herinner u hoe dat De Haene - met medewerking van de ouders Marchal, de witte betoging politiek recupereerde en ze als dusdanig totaal irrelevant maakte, nog voor ze zelfs maar plaats had gevonden.

Ik begreep al snel dat geen enkele voorpost/NSV/VB betoging op kon tegen de combinatie van zoveel cynisch opportunisme en de politieke onnozelheid van het volk.
Oud 28 mei 2011, 14:56   #77
Frans Oghtendlicht
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ik begrijp het, de belgo-fascistische staat is u liever dan een Vlaamse republiek.
Is dat nu typisch voor nazionalisten dat ik moet kiezen tussen belgie of vlaanderen? Ik wil GEEN VAN DE TWEE.
Frans Oghtendlicht is offline  
Oud 28 mei 2011, 14:59   #78
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:

Nope, een huwelijk kan je alleen redden door elkaar de vrijheid te geven, verantwoordelijk te zijn voor de vrijheid die je krijgt en elkaar te vertrouwen dat niemand die gekregen vrijheid misbruikt. En vooral bij dit laatste schort het in België: er zijn er die hun vrijheid misbruiken ten nadele van de anderen. Denk maar eens aan het verschil in bestraffingsbeleid van de RVA en FOREM bij misbruiken. Daarom moet België een lat-relatie worden waarbij je nog enkele dingen gezamenlijk doet en toch je zo groot mogelijke vrijheid en eigenheid met de verantwoordelijkheid voor je eigen inkomsten en uitgaven behoudt. Die lat-relatie is de enige kans om te overleven.

Citaat:
Bokkenreyder is offline  
Oud 28 mei 2011, 14:59   #79
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door White Raven Bekijk bericht
Is dat nu typisch voor nazionalisten dat ik moet kiezen tussen belgie of vlaanderen? Ik wil GEEN VAN DE TWEE.
Bachten de Kuppe misschien wel?

Citaat:
Bokkenreyder is offline  
Oud 28 mei 2011, 15:01   #80
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:

Pfffff, dat koningshuis en zelfs die voetbalploeg kunnen me gestolen worden.

Citaat:
Bokkenreyder is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be