Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 28 mei 2011, 08:00   #61
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Ik moest direct aan Marc Van Peel denken, blijkbaar de mentor van Vic Van Aelst. Die is jaren geleden zijn job ook kwijtgespeeld door te grappen dat een Antwerpenaar nog liever met een Marokkaan dan met een Nederlander op een eiland vast zou zitten. Vol spanning kijk ik uit naar de volgende sketch van Van Aelst!
Welke job zou Van Peel dan zijn kwijtgespeeld als gevolg van die uitspraak?
Ollanders denigreren kan je zo goed als ongestraft als politicus.
Oud 28 mei 2011, 08:07   #62
EddyBal

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kawadude Bekijk bericht
Een al even intelligente repliek op het soort provocaties die dhr. Van Aelst al eens pleegt, vanuit franstalig België:

"Les Francophones ont depuis toujours habité dans toute la Belgique sans en demander l'autorisation �* quiconque.

C'est pas les psychorigides de la NVA qui vont changer cela..."

Meer weten? http://www.lalibre.be/actu/elections...663563/?page=2
Wedden van wél? Allee, als het dan nog belgie heet he.
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 28 mei 2011, 20:47   #63
suqar_7loe

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Waarom turken en geen afghanen, Palestijnen of Marokkanen?
Oud 28 mei 2011, 20:52   #64
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Waarom turken en geen afghanen, Palestijnen of Marokkanen?
Volgens mij was het een 'inside joke'.

Herinnert u zich het stof dat de heer Peumans deed opwaaien n.a.v. een kwisvraag op TV?

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline  
Oud 28 mei 2011, 21:59   #65
Gwylan
Minister-President

Gwylan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Volgens mij was het een 'inside joke'.

Herinnert u zich het stof dat de heer Peumans deed opwaaien n.a.v. een kwisvraag op TV?
Het kwam in de pers, dus veel inside was er niet aan. Wat de joke kan zijn in dergelijke stellingen snap ik ook al niet goed, trouwens.

Volgens mij wordt het zo stilaan de hoogste tijd dat de N-VA openlijk en zeer duidelijk afstand neemt van die kerel, vòòr hij nog méér schade kan aanrichten.

Voor de aanbidders, een objectieve vraag : welk mogelijk voordeel heeft de N-VA bij de fratsen van Van Aelst ?
Gwylan is offline  
Oud 28 mei 2011, 22:03   #66
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht
... : welk mogelijk voordeel heeft de N-VA bij de fratsen van Van Aelst ?
De Turkse stem.

En bij uitbreiding, zeker gezien de toekomstige demografie van Vlaanderen, de 'vreemdelingen'-stem.

Al die Franstalige stemmen die de NVA nu verliest zullen ze maar op de koop moeten toenemen zeker.
Eberhard Leclerc is offline  
Oud 28 mei 2011, 22:05   #67
Gwylan
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
De Turkse stem.

En bij uitbreiding, zeker gezien de toekomstige demografie van Vlaanderen, de 'vreemdelingen'-stem.

Al die Franstalige stemmen die de NVA nu verliest zullen ze maar op de koop moeten toenemen zeker.
Tiens, kunnen de Turkse kiezers in (bijvoorbeeld) Gent dan een “Franstalige stem” uitbrengen ?
Gwylan is offline  
Oud 28 mei 2011, 22:16   #68
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Tiens, kunnen de Turkse kiezers in (bijvoorbeeld) Gent dan een “Franstalige stem” uitbrengen ?
Als die op de kieslijsten staat wél.

Niet dat veel dat zouden doen overigens.
De rethoriek van iemand als Van Aelst kan wél helpen bij het winnen van de migranten voor de Nederlandstalige gemeenschap in Belgie. Zij zijn het uiteindelijk die gaan beslissen hoe het met Belgie verder gaat.
Het jarenlang paaien door VL partijen van Franstalige witmannen en witvrouwen terwijl gekakt werd op de migrant heeft iig desastreus gewerkt. Zoveel is zeker.

Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 28 mei 2011 om 22:16.
Oud 28 mei 2011, 22:20   #69
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Voor de aanbidders, een objectieve vraag : welk mogelijk voordeel heeft de N-VA bij de fratsen van Van Aelst ?
A: ik ben geen aanbidder
B: de NVA heeft absoluut nood aan profilering.
Tot nu toe heeft de NVA nog niets anders gedaan dan in regeringen te stappen waarvan ze gezworen hadden het niet te doen, absoluut, met de hand op het hart zweren dat ze zeker en vast NIET voor een onafhankelijk Vlaanderen gaan, eindeloos overleg plegen in het Frans met de franstaligen, het cordon veroordelen maar het rigoureus toepassen, dagdagelijks alle mogelijke bruggen naar een eventuele Forza Flandria opblazen, enz enz....

Zij hebben dus hoge nood aan iemand die terug voor een schijn van geloofwaardigheid kan zorgen...
Oud 28 mei 2011, 22:27   #70
Gwylan
Minister-President

Standaard

Citaat:
Als die op de kieslijsten staat wél.

Niet dat veel dat zouden doen overigens.
De rethoriek van iemand als Van Aelst kan wél helpen bij het winnen van de migranten voor de Nederlandstalige gemeenschap in Belgie. Zij zijn het uiteindelijk die gaan beslissen hoe het met Belgie verder gaat.
Het jarenlang paaien door VL partijen van Franstalige witmannen en witvrouwen terwijl gekakt werd op de migrant heeft iig desastreus gewerkt. Zoveel is zeker.
Ah bon. Ik wist niet dat er in bijvoorbeeld Gent Franstalige kieslijsten waren, maar als u het zegt wil ik het graag geloven. Erg veel succes hebben ze kennelijk niet, vermits ik ze bij de lijst der verkozenen niet terugvind.

Dat, meer algemeen gezien, de stemmen van migranten een groeiende rol zullen spelen in het bepalen van de politieke koers in Vlaanderen (en in België, zolang het nog bestaat) lijkt mij wel logisch. Het lijkt mij dan ook evident dat de Vlaamse partijen, van welke aard ook, oog hebben voor de migranten.

Dat dit specifiek of wie weet zelfs uitsluitend voor de Turken of ex-Turken zou moeten gelden lijkt mij al wat minder logisch. En dat dit alles kennelijk moet overgoten worden met een extremistisch “anti andere culturen”-sausje, komt mij helemaal niet als een voordeel over voor de N-VA (noch voor een andere partij, overigens).
Gwylan is offline  
Oud 28 mei 2011, 22:34   #71
Gwylan
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
A: ik ben geen aanbidder
B: de NVA heeft absoluut nood aan profilering.
Tot nu toe heeft de NVA nog niets anders gedaan dan in regeringen te stappen waarvan ze gezworen hadden het niet te doen, absoluut, met de hand op het hart zweren dat ze zeker en vast NIET voor een onafhankelijk Vlaanderen gaan, eindeloos overleg plegen in het Frans met de franstaligen, het cordon veroordelen maar het rigoureus toepassen, dagdagelijks alle mogelijke bruggen naar een eventuele Forza Flandria opblazen, enz enz....

Zij hebben dus hoge nood aan iemand die terug voor een schijn van geloofwaardigheid kan zorgen...
Ja, dat begrijp ik.

Evenwel : als er iemand is die de geloofwaardigheid van de N-VA sterk in het gedrang brengt, eerder dan ze te bevorderen, is het wel Van Aelst.

Ik dacht dat de N-VA zich zou profileren (en dat reeds had gedaan, trouwens) als een democratische partij met een bonafide Vlaamse instelling. Ik stel vast dat figuren als een Van Aelst die partij wensen te profileren als een extremistische nationalistische partij, die lak heeft aan democratie.

Ik vind dat absoluut niet de weg die de N-VA op moet gaan.

Laatst gewijzigd door Gwylan : 28 mei 2011 om 22:35.
Gwylan is offline  
Oud 28 mei 2011, 22:35   #72
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Ah bon. Ik wist niet dat er in bijvoorbeeld Gent Franstalige kieslijsten waren, maar als u het zegt wil ik het graag geloven. Erg veel succes hebben ze kennelijk niet, vermits ik ze bij de lijst der verkozenen niet terugvind.

Dat, meer algemeen gezien, de stemmen van migranten een groeiende rol zullen spelen in het bepalen van de politieke koers in Vlaanderen (en in België, zolang het nog bestaat) lijkt mij wel logisch. Het lijkt mij dan ook evident dat de Vlaamse partijen, van welke aard ook, oog hebben voor de migranten.

Dat dit specifiek of wie weet zelfs uitsluitend voor de Turken of ex-Turken zou moeten gelden lijkt mij al wat minder logisch. En dat dit alles kennelijk moet overgoten worden met een extremistisch “anti andere culturen”-sausje, komt mij helemaal niet als een voordeel over voor de N-VA (noch voor een andere partij, overigens).
waarom zou een Vlaamse partij (of partijlid) zich sowieso solidair moeten verklaren met niet te verkrijgen waalse of franstalige brusselse stemmen? Wij kunnen als Vlaming toch ook niet op Lauretje of op Eliootje of zelfs niet op Madame Millefois NON stemmen. Natuurlijk zijn we meer solidair met de in Vlaanderen wonende Turken dan de in Wallonie wonende "belgen-die-toch-nooit-voor-ons-zullen-stemmen"

wat is het probleem daarvan? moeten de vlaamse politici nu ook al beginnen vertellen dat ze solidair zullen zijn met de Grieken Ieren en Portugezen?
Cynara Cardunculus is offline  
Oud 28 mei 2011, 22:38   #73
SDG
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht
Welke job zou Van Peel dan zijn kwijtgespeeld als gevolg van die uitspraak?
Ollanders denigreren kan je zo goed als ongestraft als politicus.
Indien Van Peel daarentegen gezegd had dat hij liever met een Ollander dan met een Marokkaan - of bij uitbreiding zelfs met om het even wie - op een eiland had gezeten, was zijn politieke carrière voorbij geweest.
SDG is offline  
Oud 28 mei 2011, 22:45   #74
Gwylan
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
waarom zou een Vlaamse partij (of partijlid) zich sowieso solidair moeten verklaren met niet te verkrijgen waalse of franstalige brusselse stemmen? Wij kunnen als Vlaming toch ook niet op Lauretje of op Eliootje of zelfs niet op Madame Millefois NON stemmen. Natuurlijk zijn we meer solidair met de in Vlaanderen wonende Turken dan de in Wallonie wonende "belgen-die-toch-nooit-voor-ons-zullen-stemmen"

wat is het probleem daarvan? moeten de vlaamse politici nu ook al beginnen vertellen dat ze solidair zullen zijn met de Grieken Ieren en Portugezen?
Als u in Vlaanderen allen solidair bent met ALLE in Vlaanderen wonende migranten, vind ik dat een goede zaak. Ik hoop derhalve dat het niet enkel om de Turken gaat.

Dat u niet solidair wenst te zijn met de Walen is een keuze die u kunt maken. De N-VA kan die keuze ook maken, natuurlijk.

In voorkomend geval zult u het evenwel niet erg vinden dat ik helemaal niet meer begrijp waarom de N-VA deelneemt aan besprekingen tot de vorming van een federale bestuursmeerderheid : het “federale” houdt immers ook de Walen in. Waarom zou de N-VA enerzijds niet solidair willen zijn met de Walen, maar anderzijds kennelijk in een regering willen stappen die geacht moet worden net zo goed de belangen van de Walen te behartigen ?
Gwylan is offline  
Oud 28 mei 2011, 23:46   #75
EddyBal

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het kwam in de pers, dus veel inside was er niet aan. Wat de joke kan zijn in dergelijke stellingen snap ik ook al niet goed, trouwens.

Volgens mij wordt het zo stilaan de hoogste tijd dat de N-VA openlijk en zeer duidelijk afstand neemt van die kerel, vòòr hij nog méér schade kan aanrichten.

Wel, hetvoordeel is dat enkele dingen eens cru gezegd worden waar teveel rond de pot wordt gedraaid. Hij is zeker geen voorbeeld voor de NVA, maar zal menig kiezer laten nadenken en op NVA laten stemmen. Ook verzuurde propaganda heeft zijn effect. Jammer genoeg. Maar elke stem zou wel eens kunnen tellen, en als het een Vrij Vlaanderen dichterbij brengt, laat maar komen dan.
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 29 mei 2011, 00:28   #76
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
waarom zou een Vlaamse partij (of partijlid) zich sowieso solidair moeten verklaren met niet te verkrijgen waalse of franstalige brusselse stemmen?
Het gaat eerlijk gezegd vooral om de niet te verkrijgen witte autochtone stem van de Franstaligen in Vlaanderen zélf.

De 'allochtone' stem in Vlaams Brabant is wél te verkrijgen. Alhoewel dat moeite (en pijn) genoeg zal gaan kosten.

De impliciete boodschap in de uitspraak van Van Aelst was voor iedere migrant duidelijk. Het is echter niet genoeg, het is zelfs niet meer dan een begin.
Oud 29 mei 2011, 00:38   #77
SDG
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Het gaat eerlijk gezegd vooral om de niet te verkrijgen witte autochtone stem van de Franstaligen in Vlaanderen zélf.

De 'allochtone' stem in Vlaams Brabant is wél te verkrijgen. Alhoewel dat moeite (en pijn) genoeg zal gaan kosten.

De impliciete boodschap in de uitspraak van Van Aelst was voor iedere migrant duidelijk. Het is echter niet genoeg, het is zelfs niet meer dan een begin.
Voor zover dat de bedoeling was. Mij lijkt het eerder dat de boodschap van Van Aelst eerder anti-Waals dan pro-allochtoon was, waardoor deze essentie in alle commotie die er rond gemaakt wordt uiteindelijk verloren gaat en waardoor het eerste in de gedachten van de mensen uiteindelijk zwaarder doorweegt dan het tweede.

Laatst gewijzigd door SDG : 29 mei 2011 om 00:41.
SDG is offline  
Oud 29 mei 2011, 00:45   #78
Gwylan
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal Bekijk bericht
Wel, hetvoordeel is dat enkele dingen eens cru gezegd worden waar teveel rond de pot wordt gedraaid. Hij is zeker geen voorbeeld voor de NVA, maar zal menig kiezer laten nadenken en op NVA laten stemmen. Ook verzuurde propaganda heeft zijn effect. Jammer genoeg. Maar elke stem zou wel eens kunnen tellen, en als het een Vrij Vlaanderen dichterbij brengt, laat maar komen dan.
Er zijn, mijnheer Bal, « sommige dingen » die een democraat niet zegt, noch zacht, noch cru.

Dat Van Aelst geen democraat is, wisten we al. Dat de N-VA geen duidelijke afstand van hem neemt, maar zelfs “sommige dingen” door hem minstens schijnbaar in naam van de N-VA laat poneren, kan weinig anders betekenen dan dat de N-VA in wezen geen democratische partij is.

U kunt dat goedkeuren, maar ik keur dat ten strengste af.

Ik was hier één van de eersten om de Vlaamse kiezers te feliciteren met hun keuze voor een Vlaamsvoelende partij. Ik ervaar met spijt dat ik mij zeer ernstig heb vergist. Voor mij is de N-VA is in ieder geval in ijltempo elke voorgehouden geloofwaardigheid aan het verliezen.

Bovendien is er enerzijds het ontnuchterend gevoel dat veel van het weinig goeds dat Belgische Franstaligen mij en mijn landgenoten gezegd hebben en zeggen over “de Vlamingen” jammer genoeg minstens voor een deel waar blijkt te zijn, en anderzijds – meer algemeen – de zeer spijtige vaststelling dat “de Vlaamse zaak” zich laat recupereren door extremisten van het laagste allooi. Ik vind dat uiterst betreurenswaardig.

De Vlamingen zijn – ik herhaal dat voor de duizendste maal – de bevolkingsgroep die in België de ruime meerderheid uitmaakt : het gaat geenszins om een onderdrukte minderheid. Het is derhalve schrijnend dat die bevolkingsgroep, om in eigen land zijn democratische rechten en macht te doen gelden, er kennelijk niets beters op vindt dan de frustratie om de eigen politieke onkunde en onbekwaamheid te verpakken in extremisme en zelfs racisme.
Gwylan is offline  
Oud 29 mei 2011, 04:23   #79
koppijn
Minister-President

koppijn's schermafbeelding

Standaard

'Walen rusten niet voor kabeljauw in Oostende Frans spreekt' Van Aelst (N-VA)
Mission pas accomplie:Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  Knipsel.PNG
Bekeken: 119
Grootte:  407,1 KB
ID: 80954
De Vlamingen rusten niet voor kabeljauw in Oostende terug oostends klapt.
Lijkt mij een iets correcter uitspraak.
Oud 29 mei 2011, 07:28   #80
koppijn
Minister-President

koppijn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vic Van Aelst is duidelijk niet uw vriendje. Een klassieke bullenbak waar je toch niet te veel belang aan moet geven. Elk circus dat naam waardig heeft nu eenmaal zijn clowns. La cirque Belgique had reeds Olivier Maingain als nationale clown, en nu wordt hij aangevuld met Vic Van Aelst. Ik zou er veel voor over hebben om ze samen in één kamertje op te sluiten. Laat het circus nu maar beginnen.
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  vic1.jpg
Bekeken: 206
Grootte:  66,2 KB
ID: 80955

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be