![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nogmaals, het is mij te doen over het structuur, middelen en instrumenten om, bijvoorbeeld, een Vlaams SZ-systeem op poten te zetten.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
#62 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
#63 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ok, maar als je er niet aan begint, komt er niets van. Wachten tot anderen het voor ons gaan oplossen, zal niet lukken. Je hoeft niet ver te kijken.
#64 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
|
![]() |
![]() |
#65 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
't Zal door de warmte komen, wacht, even mijn glas nog eens gaan vullen.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) Laatst gewijzigd door De schoofzak : 4 juni 2011 om 11:26. |
|
![]() |
![]() |
#68 |
Banneling
|
![]() Waarom moet dat Engels er nu weer bij?? Dat is toch voor niets nodig. Spreek Vlaams. Of Zuid-Nederlands.
Laatst gewijzigd door system : 4 juni 2011 om 11:19. |
![]() |
![]() |
#69 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Wij zijn gewoon MultiCultureel.
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
- lang geleden moesten de kaloten op vrijdag vis eten, 's zondags naar de kerk, op de tsjeven stemmen, en nog zo veel van die verplichtingen of verboden (niet in gewijde grond begraven worden na zelfmoord ..., ontslag als leerkracht bij echtscheiding ...). Nu jubelt een pastoor al als iemand zegt 'ik heb gisteren eens nagedacht over de oneindigheid van het heelal', want die pastoor interpreteert dat als "een zoeken naar zingeving". 't Is niet omdat het wijf van den taaie Prince de Laeken wat Nederlands kan broebelen, dat Vlaanderen ineens niet meer recht zou hebben op onafhankelijkheid.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
#71 |
Europees Commissaris
|
![]() Heb ik dat gezegd? Ik reageerde alleen maar op een bericht van jou dat mij heel dubbelzinnig leek.
De vrijheid van meningsuiting is één van het weinige dat deze rotstaat ons nog gunt en ik behoor niet tot de belgische fascisten die bijeenkomsten organiseren met slechts één doel : de Vlaams-nationalisten het zwijgen opleggen. |
![]() |
![]() |
#72 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wees niet zo onverdraagzaam, uw masker hangt los.
![]() |
![]() |
#73 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
fuck; fuck you; motherfucker, oh my god, shit, bullshit, aai dontink so, no way, no way José, by the way, holy shit, computer, personal computer, server, frequently asked questions, azafata en nog een paar andere. Allez, begin maar te zoeken ![]()
|
![]() |
![]() |
#74 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
En dat van BDW als Groene is gewoon ronduit belachelijk, gewoon de nieuwe versie van 'de vrt heeft BDW gemaakt wat hij is...' - awel ik durf wedden dat Eva Brems NIET dertig procent van de stemmen zal halen als ze opkomt voor de senaat. Hij haalt zeker extra stemmen binnen, maar het grote verschil tussen de periode Bourgeois en BDW is niet een van persoonlijkheden maar het debakel van 3 jaar (ondertussen 4 jaar) Chihuahua Yves. Gans uw analyse zit er stevig naast.
![]() |
#75 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik denk ook dat hun electorale plafond op dit ogenblik 40% is, maar tegen 2014, na nog eens drie jaar nonbeleid en 'nons' van de FRs zal die plafond wel wat hoger liggen, hoog genoeg dat ze wel een absolute meerderheid halen in zetels, samen met het VB. Wie dit onwaarschijnlijk acht moet maar naar het voorbeeld van Schotland kijken, waar de SNP 45% haalde, iets dat tot voor kort onmogelijk geacht werd. Wat publiek opinie betreft: Ja, een grote meerderheid van Vlamingen (66%-75%, met nog een deel ik weet het niet/het kan me niet schelen) wilt Belgie zeker behouden, maar niet eenderd welke Belgie. De keuze die ze gaan krijgen van de FRs is een Belgie die niet werkt en niet kan werken of een onafhankelijk Vlaanderen waar er wel nog beslissingen kunnen genomen worden en waar er wel nog beleid gevoerd kan worden. Dit is natuurlijk het paradox van de houding van de FRs - enkel zij kunnen ervoor zorgen dat Vlaanderen als natie aantrekkelijk wordt, en toch doen ze het ![]()
![]() |
#76 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Trouwens het zal heel vlug moeten gebeuren dat verroting, want in 2015 zijn we onafhankelijk...
![]() |
#77 | |
|
![]() Citaat:
de franstalige partijen gaan het niet blijven accepteren dat de Vlamingen niet meer willen toegeven. op een moment zullen ze het beu zijn, krijgen ze goedkeuring van Parijs en het is gedaan. |
|
![]() |
![]() |
#78 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik ben daarvan niet verwonderd. Maar ze willen dit Belgie niet, maar dat is helaas het enige Belgie die ze zullen krijgen van de FRs. De keuze wordt dan tussen dit onwerkbaar Belgie of een Vlaanderen die wel in staat is om problemen aan te pakken. En tegen 2014 zullen de meeste Vlamingen doorhebben dat dit effectief de keuze is dat ze hebben, en dan zal steun voor Belgie smelten als sneeuw voor de zon...
#79 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#80 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() De Belgicisten beseffen nog niet dat dit een historisch proces is, zoald decolonialisatie of de emancipatie van de vrouw, die ondanks wat beperkte korte-termijn-geslinger, enkel in een richting opschuift. Veel van hun (en zeker sommige FRs) denken nog altijd dat de N-VA een eendagsvliegje is, maar ze zullen er bedrogen uitkomen...