Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 7 juni 2011, 13:14   #61
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
In jouw dorp misschien niet.

In Vlaanderen zijn het er nog rond de 4,9 miljoen en daar mag je er elk jaar 30.000 vanaf trekken, met een versnelling vanaf 2015.
www.express.be
11,5 miljoen Belgen in 2020
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2011, 13:18   #62
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
In jouw dorp misschien niet.

In Vlaanderen zijn het er nog rond de 4,9 miljoen en daar mag je er elk jaar 30.000 vanaf trekken, met een versnelling vanaf 2015.
www.express.be

http://users.telenet.be/latinos/belgica/belgiumN.html
In het noorden van Belgie - Vlaanderen - wonen de Vlamingen. Zij spreken Nederlands. de Vlamingen zijn met 5,5 miljoen mensen.

In het zuiden van Belgie ligt Wallonie. In Wallonie wonen de Walen. Zij spreken Frans en ze zijn met 3,5 miljoen. Maar in Oost-Wallonie is ook het Duits een officiele taal. 60.000 mensen spreken daar Duits.

Laatst gewijzigd door eno2 : 7 juni 2011 om 13:19.
Oud 7 juni 2011, 13:59   #63
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
neen, dat is een door de politie overbeschermde landgenoot

ik mocht er niet eens op slaan
Schandalig, hé?
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2011, 14:12   #64
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door QuasiX Bekijk bericht
Heb jij de opdracht om alle thema's te "moslimaliseren"?
Jezus vroeg haar dat, in een visioen.

Laatst gewijzigd door filosoof : 7 juni 2011 om 14:16.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2011, 14:14   #65
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
www.express.be

http://users.telenet.be/latinos/belgica/belgiumN.html
In het noorden van Belgie - Vlaanderen - wonen de Vlamingen. Zij spreken Nederlands. de Vlamingen zijn met 5,5 miljoen mensen.

In het zuiden van Belgie ligt Wallonie. In Wallonie wonen de Walen. Zij spreken Frans en ze zijn met 3,5 miljoen. Maar in Oost-Wallonie is ook het Duits een officiele taal. 60.000 mensen spreken daar Duits.
Dat artikel lijkt me wat kinderlijk geschreven en het is ook niet duidelijk van wanneer het dateert maar er staan toch wat leerzame dingen in vooral voor degenen die maar niet willen toegeven dat Vlamingen een ander slag mensen zijn :
Citaat:
De belgen
Welke karakteristieken* maken de belgen anders dan hun buren?
Belgen maken niet zo veel lawaai als de Nederlanders; ze zijn niet zo nationalistisch* als de Fransen; ze zijn niet zo strijdlustig* en ze hebben niet zo veel zelfvertrouwen* als de Duitsers; en ze hebben niet de hooghartigheid* van de Engelsen.

Welke karakteristieken maken van de belgen dan echte belgen??
De laatste jaren* tonen de Belgen in Europa hun diplomatiek talent.* Ze zoeken vooral naar praktische oplossingen;* hun principes* zijn dan niet zo belangrijk ( soms willen ze die principes te gemakkelijk opgeven*). De Belg heeft weining vertrouwen* in de autoriteiten.* Dat is een gevolg* van veel eeuwen vreemde overheersing* ( eerst de Spanjaarden, dan de Oostenrijkers, dan de Fransen, dan de Nederlanders en in deze eeuw twee keer de duitsers)

Daarom vinden de belgen hun eigen huis heel belangrijk; het is een vesting.* In die vesting kom je niet gemakkelijk binnen, als je niet van familie bent.

De Vlamingen
En de Vlaming dan? Heeft de Vlaming geen eigen karakteristieken? Zeker wel; Sinds de Tweede Wereldoorlog* hebben de Vlamingen veel zelfvertrouwen, meer dan vroeger. Ze hebben nu een sterke economie en een eigen identiteit.* Ook de liefde voor de eigen taal, literatuur* en schilderkunst* maakt van Vlaanderen een sterke eenheid.*

Al bij al* blijft de Vlaming meer een man van het zuiden dan van het noorden, meer Latijns van geest* dan Germaans, meer gebonden aan* zijn dorp dan aan zijn land. En hij werkt hard. Zo kan Vlaanderen met vertrouwen de volgende eeuw binnengaan.
Dat "weinig vertrouwen in de overheid" tengevolge van vele eeuwen vreemde overheersing wordt er echt niet beter op. Al overheersen de "vreemdelingen" momenteel (nog) niet, we zijn verplicht terdege met hen rekening te houden.
Oud 7 juni 2011, 14:30   #66
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Dat artikel lijkt me wat kinderlijk geschreven en het is ook niet duidelijk van wanneer het dateert maar er staan toch wat leerzame dingen in vooral voor degenen die maar niet willen toegeven dat Vlamingen een ander slag mensen zijn :

Dat "weinig vertrouwen in de overheid" tengevolge van vele eeuwen vreemde overheersing wordt er echt niet beter op. Al overheersen de "vreemdelingen" momenteel (nog) niet, we zijn verplicht terdege met hen rekening te houden.

Typisch dat je weer gaat veralgemenen en kinderlijke artkels gaat gebruiken om uw 'gelijk' te halen..... het wij/zij denken zit erg diep bij u. De geschiedenis heeft ons toch een paar dingen geleerd en dat is dat de drang om een individu op basis van zijn religie en cultuur te beoordelen/veroordelen.... ons tot oorlog enz brengt. Het vooroordeel loslaten in de massa groeit uit tot discriminatie, die dan weer transformeert in haat dat geweld brengt en mogelijk kan leiden tot genocide of een holocaust.

Die haat en vooroordelen zijn als een kanker waar deze rechtse meute zich in terug kan vinden. Ze blijven de eenzijdige waarheid aanhalen om hun haat te rechtvaardigen tot het de ziel van een hele natie heeft leeggevreten en ze hun gewenste oorlog hebben.
Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2011, 14:39   #67
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord Bekijk bericht
Typisch dat je weer gaat veralgemenen en kinderlijke artkels gaat gebruiken om uw 'gelijk' te halen..... het wij/zij denken zit erg diep bij u. De geschiedenis heeft ons toch een paar dingen geleerd en dat is dat de drang om een individu op basis van zijn religie en cultuur te beoordelen/veroordelen.... ons tot oorlog enz brengt. Het vooroordeel loslaten in de massa groeit uit tot discriminatie, die dan weer transformeert in haat dat geweld brengt en mogelijk kan leiden tot genocide of een holocaust.

Die haat en vooroordelen zijn als een kanker waar deze rechtse meute zich in terug kan vinden. Ze blijven de eenzijdige waarheid aanhalen om hun haat te rechtvaardigen tot het de ziel van een hele natie heeft leeggevreten en ze hun gewenste oorlog hebben.
Het artikel werd hier oorspronkelijk door Eno geplaatst niet door mij!
En in mijn commentaar ging het me er niet om om "mijn gelijk te halen" (wat schermt u toch graag met die uitdrukking!) maar gewoon om te illustreren dat er mensen zijn die wel degelijk bepaalde kwaliteiten en kenmerken toekennen aan Belgen en aan Vlamingen waardoor dezen zich onderscheiden van andere volkeren dit in tegenstelling met sommige forummers die er zonder meer van uitgaan dat er niks specifieks is aan een Belg of Vlaming.
Het ging me dus helemaal niet om rechts of links maar om die kwaliteiten en kenmerken.
Na zo'n onschuldig commentaar zit u meteen op uw paard en wenst me de les te lezen, echt eentonig want u geeft altijd dezelfde ongenuanceerde rechtlijnige mening en eerlijk gezegd tamelijk verzuurd lijkt u ook wel!
Oud 7 juni 2011, 14:44   #68
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Het artikel werd hier oorspronkelijk door Eno geplaatst niet door mij!
En in mijn commentaar ging het me er niet om om "mijn gelijk te halen" (wat schermt u toch graag met die uitdrukking!) maar gewoon om te illustreren dat er mensen zijn die wel degelijk bepaalde kwaliteiten en kenmerken toekennen aan Belgen en aan Vlamingen waardoor dezen zich onderscheiden van andere volkeren dit in tegenstelling met sommige forummers die er zonder meer van uitgaan dat er niks specifieks is aan een Belg of Vlaming.
Het ging me dus helemaal niet om rechts of links maar om die kwaliteiten en kenmerken.
Na zo'n onschuldig commentaar zit u meteen op uw paard en wenst me de les te lezen, echt eentonig want u geeft altijd dezelfde ongenuanceerde rechtlijnige mening en eerlijk gezegd tamelijk verzuurd lijkt u ook wel!

Kan je inhoudelijk reageren op mijn post AUB?
Oud 7 juni 2011, 14:48   #69
smiley
Perm. Vertegenwoordiger VN

smiley's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Typisch dat je weer gaat veralgemenen en kinderlijke artkels gaat gebruiken om uw 'gelijk' te halen..... het wij/zij denken zit erg diep bij u.
Het wij/zij denken zit diep in islam ingebakken. Toch raar dat ik u daar niet over hoor.

Citaat:
De geschiedenis heeft ons toch een paar dingen geleerd en dat is dat de drang om een individu op basis van zijn religie en cultuur te beoordelen/veroordelen.... ons tot oorlog enz brengt.
Islam is oorlog. Wat denkt u dat de islamitische soort van vrede is ?

Citaat:
Het vooroordeel loslaten in de massa groeit uit tot discriminatie, die dan weer transformeert in haat dat geweld brengt en mogelijk kan leiden tot genocide of een holocaust.
Discriminatie haat en geweld zit in islam ingebakken. Toch vreemd dat jij steeds maar weer de boodschapper aanvalt, diegenen die daar voor waarschuwen en niet die ideologie.

Citaat:
Die oorlog is al lang bezig (al sinds de 7de eeuw) en wisord heeft het nog steeds niet door. De relatieve vrede die er sinds de 19de eeuw heerste is omdat islam militair niet meer bij machte is een jihad te voeren. Dus doen zij het nu op een andere manier. Islam heeft altijd zitten teren op niet-moslims.

Laatst gewijzigd door smiley : 7 juni 2011 om 14:53.
smiley is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2011, 14:53   #70
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smiley Bekijk bericht
Het wij/zij denken zit diep in islam ingebakken. Toch raar dat ik u daar niet over hoor.

Islam is oorlog. Wat denkt u dat de islamitische soort van vrede is ?

Discriminatie haat en geweld zit in islam ingebakken. Toch vreemd dat jij steeds maar weer de boodschapper aanvalt, diegenen die daar voor waarschuwen en niet die ideologie.

Die oorlog is al lang bezig (al sinds de 7de eeuw) en wisord heeft het nog steeds niet door.
Heel uw post is opgebouwd uit het wij/zij denken...., raar dat je het mij verweet hier een opmerking over te geven. Ik val namelijk die manier van denken aan...., je hebt nog steeds niet door dat die manier van denken nu net fundament van heel dit probleem is.
Oud 7 juni 2011, 14:57   #71
smiley
Perm. Vertegenwoordiger VN

smiley's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Heel uw post is opgebouwd uit het wij/zij denken...., raar dat je het mij verweet hier een opmerking over te geven. Ik val namelijk die manier van denken aan...., je hebt nog steeds niet door dat die manier van denken nu net fundament van heel dit probleem is.
Dat is niet mijn manier van denken. Ik leer u de ware islam kennen. De islam die ene 'profeet' mohammed op de wereld heeft gezet.

http://www.youtube.com/watch?v=z1DNz...layer_embedded

Vandaar dat ik tegen islam ben. Tegen dat wij/zij denken. Tegen de discriminatie die daar ingebakken zit. U moet de rollen niet omdraaien. U schiet alweer op de boodschapper om islam te sparen. Raar toch.

http://www.youtube.com/watch?v=XriDO...eature=related
Oud 7 juni 2011, 15:05   #72
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smiley Bekijk bericht
Dat is niet mijn manier van denken. Ik leer u de ware islam kennen. De islam die ene 'profeet' mohammed op de wereld heeft gezet.

http://www.youtube.com/watch?v=z1DNz...layer_embedded

Vandaar dat ik tegen islam ben. Tegen dat wij/zij denken. Tegen de discriminatie die daar ingebakken zit. U moet de rollen niet omdraaien. U schiet alweer op de boodschapper om islam te sparen. Raar toch.

http://www.youtube.com/watch?v=XriDO...eature=related

Beste Smiley, ik draai zeker de rollen niet om.... herlees uw posts eens. Bewijs me eens dat je niet aan het veralgemenen bent. Ik ben evengoed tegen elke geloof maar daarom nog niet tegen gelovigen en al zeker niet tegen een hele bevolkingsgroep omwille van hun cultuur waar dit geloof een onderdeel van kan zijn..... net zoals de RKK een onderdeel van onze cultuur is of je dit nu wil of niet.
Oud 7 juni 2011, 15:57   #73
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Citaat:
Kan je inhoudelijk reageren op mijn post AUB?
Inhoudelijk:
Ten eerste : het artikel werd oorspronkelijk door Eno geplaatst en ikzelf maakte de opmerking dat het wat kinderlijk geschreven is. U hoeft dus niet te doen of u dat uitgevonden hebt.
Ten tweede : ik wilde geen gelijk halen in dit geval. Na een algemene opmerking over de stijl van het artikel gaf ik enkel commentaar op één item en dit commentaar geldt het algemene feit dat Belgen weinig vertrouwen in de overheid hebben en dat dit er in de huidige omstandigheden (immigratie) niet op verbetert.
Verder : Als ik meen dat we rekening moeten houden met de vreemdelingen is dat geen vooroordeel maar gewoon de vaststelling van een feit. Ontkent u dat we hier in België minstens een miljoen vreemdelingen hebben en dat met die mensen rekening moet gehouden worden? Wilt u hen negeren? Wilt u ontkennen dat die mensen van diverse afkomst hun eigen problemen en moeilijkheden meebrengen en dat ze daar graag een oplossing voor vinden?
Als u dat ontkent dan hebt ù misschien geen vooroordelen maar dan loopt u wel met heel grote oogkleppen rond!
U spreekt toch zo gauw en onnadenkend met grote woorden : haat, kanker, rechtse meute …
Gisteren was het dag op dag 66 jaar geleden dat mijn vader thuis keerde na een vijfjarige krijgsgevangenschap. Hij vertelde me dat hij zijn land niet meer herkende. Er waren de verwoestingen maar er was ook de haat zowel van de Witten (de “goeden” dus die zich op vreselijke wijze gewroken hebben in bepaalde plaatsen) als van de Zwarten. Misschien vraagt u zich af waarom ik dat erbij haal. Wanneer ik mensen als u hoor praten, denk ik dikwijls hoe de na-oorlogse generaties tot hiertoe weinig noemenswaardige problemen gekend hebben en a.h.w. vreselijk verwend zijn opgevoed.
Maar er is wel degelijk een levensgroot probleem tengevolge van de enorme toevloed van vreemdelingen en u weigert het probleem te zien. In de jaren ’30 zagen weinigen het probleem van de steeds toenemende dreiging van Duitsland, nu zien weinigen het probleem veroorzaakt door de grote inwijking.
Het is vijf voor twaalf. Waarschijnlijk zal het vijf na twaalf zijn voor sommige stijfhoofdigen eindelijk willen toegeven dat er al lang moest ingegrepen worden om te zorgen dat deze massa vreemdelingen zich hier integreren t.t.z. respect en begrip leren opbrengen voor het land waar en het volk met wie zij hun toekomst wensen te delen.
Oud 7 juni 2011, 16:49   #74
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Schandalig, hé?
Heeft die geluk gehad dat ik het gegeven niet misbruikt heb dat hij mij eens bij de politie gaan aanklagen is dat ik hem 's nachts op straat aangevallen had- ik had hem daarvoor ook al eens echt in elkaar kunnen slaan
Oud 7 juni 2011, 16:56   #75
eno2
Banneling

Standaard

@ marie

ik heb alleen bevolkingscijfers aangehaald voor Eberhardt die beweert dat autochtonen uitsterven, en die onjuiste cijfers opgaf

de hele tekst interesseert me verder niet, persoonlijk

Dat de tekst een info is voor Latino's in Ghent is natuurlijk charmant

Graapig dat jullie als Vlamingen daar verder mee stoeien
Oud 7 juni 2011, 23:09   #76
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Omdat er meer mensen wereldburger worden
Mij valt juist op dat méér en méér mensen iets tegen allochtonen krijgen...In mijn omgeving zelfs linksen, en groenen. Iedereen heeft wel een vriend of familielid dat door vreemd uitschot bestolen of ineengesagen is tegenwoordig, in het geval het je zelf niet overkomen is. En welke vrouw is nog niet voor hoer uitgemaakt door de Nieuwe Medeburgers, bespuwd of erger ?
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2011, 23:13   #77
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Rechts betekent nog "realisten doordat ze tegen allochtonen zijn"? Aaahzo!
Kijk!? Ik ben nu "dubbel" benieuwd!

Artung-artung!
Geachte dames en heren,

Een uitvinding in Vlaanderen.
En een goede uitvinding kan geld opbrengen! (algemene bewering)
Een goede allochtoon is een allochtoon die vrijwillig het land verlaten heeft.
Oud 7 juni 2011, 23:16   #78
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Jouw verwijzing is door de extreem rechtse crapuul gemaakt. Moslims zouden zoiets eventueel in het Arabisch schrijven voor zichzelf en niet voor de Vlamingen.
Als ze in Vlaanderen wonen mogen ze het in het Vlaams schrijven. Of is dat hen te min ? Want zoja, mogen ze het afstappen.
Oud 7 juni 2011, 23:18   #79
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
nog nooit naar het buitenland geweest, gewoond, of gewerkt?
Ik wel, waarom ?
Oud 7 juni 2011, 23:21   #80
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

ik heb alleen bevolkingscijfers aangehaald voor Eberhardt die beweert dat autochtonen uitsterven, en die onjuiste cijfers opgaf

Wil jij hier komen beweren dat je met een TFR (total fertility rate) van 1,4 voor de witte Vlaamse vrouw sinds 1970 NIET uitsterft ?

Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 7 juni 2011 om 23:22.
Eberhard Leclerc is nu online   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be