![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er is niet zoiets als 'teveel masturberen'.
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Verder; het weghalen van de voorhuid is simpelweg niet barbaars. In het slechtste geval is het een nutteloze operatie (vermomd als religieus fenomeen) waarbij er onduidelijke wetenschappelijke nadelen zijn (maar er zijn ook claims van voordelen; hygiëne en/of afweerbaarheid van ziekten.) Enfin; ik heb zelf geen religieuze hechtenis aan mannelijke besnijdenissen maar ik ga toch simpelweg niet akkoord met de harde woorden die jij er aan geeft. Als er een religie zou zijn dat oorlellen zou wegsnijden (verdoofd en zonder enige vorm van risico) dan zou ik daar ook wat sceptisch over zijn, maar omdat nu 'barbaars' en dergelijke te noemen. Enfin; misschien heb ik een iets ruimere interpretatie van wat mag onder het mom van cultuur. We kunnen niet allemaal engduikende anti-culturelen zijn, he. Overigens; de moslimcultuur doet ook aan besnijdenissen... Dus als het echt zou gaan over stok/slaan dan zou dat ook aangekaart worden. Maar velen vinden (terecht) dat daar echt wel significante verschillen zijn omdat niet te omschrijven als barbaarse kindermishandeling. Dat is het mijn inziens ook niet.
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Je kan evengoed uw oorlellen afsnijden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
2. Vrouwelijke geslachtsorganen kunnen wel degelijk verwijderd worden voor medische redenen. 3. Voorhuid <> "een stukske vel". Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
D.w.z. als er geen andere redelijk mogelijkheid is. Alle andere redenen zijn barbaars en schaden de integriteit van de persoon, of het nu nuttig, zinvol/zinloos of schadelijk is. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vind via een operatie in het gasthuisberg een oorlel weghalen ook niet 'barbaars', ook al ben ik daar ook geen voorstander van.
En voorhuid is wel degelijk een stukje vel; dat geen echt nut heeft. Ik leid overigens niet af van wat gangbaar is wat aanvaardbaar is, maar vanuit de consequenties. De consequenties zijn minimaal tot niet; dus lijkt me dat niet van die aard om het 'barbaars' te noemen. Je zou ook kunnen zeggen dat het onderscheid tussen abortus op 1 maand of het van een klif smijten van baby's ook hypocriet is, toch gaan er nen hoop mensen het eerste niet barbaars noemen en het tweede wel.
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
En ik blijf bij mijn eerste standpunt: het heeft allemaal niks te maken met lichamelijke integriteit van een kind. Als heel de wereld het uitkotst bij het denken aan een pedofiel, waarom dan niet bij het idee dat er in een kind zijn piemel gesneden wordt? Er klopt toch iets niet hé. Laatst gewijzigd door Ars_Nova : 12 juni 2011 om 22:35. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Lichamelijke integriteit is een concept dat geïnterpreteerd moet worden. Daar gaat altijd een arbitraire grens op zitten.
Ik kots ook niet bij de gedachte dat een gynaecoloog een meisje van 12 haar vagina onderzoekt. Zou dat dan ook moeten?
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dus een jongenbesnijdenis door een doktor mag?
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Onderzoeken is heel iets anders dan weghalen. Natuurlijk, ik verlies liever mijn voorhuid, oorlel, amandelen of appendix dan mijn clitoris, neus, grote teen of een van mijn ogen. Feit blijft wel dat je ook bij die eerste categorie best af en toe mag nadenken waarom het nou zo nodig verwijderd moet worden.
Als je je af en toe wast is er helemaal niets onhygiënisch aan een compleet lichaam, en er zijn ook duidelijke nadelen aan het hele gebeuren, zeker bij mensen die op jonge leeftijd behandeld zijn en dus niet het idee hebben dat het hun eigen keuze was ontstaan best weleens psychologische problemen, en dat komt bovenop de fysieke klachten zoals ontstekingen die zich kunnen voor doen. En oké, toegegeven, ik weet ook niet of een verbod nou echt een goede zet is, maar ik ben wel blij dat de discussie gevoerd wordt, dat sommige mensen kennelijk serieus over dit soort dingen nadenken. En ik ben ook blij dat dit bericht vanuit Amerika komt, dit is tenslote een van de weinig onderwerpen die daar minder religieus geladen zijn dan hier, en daardoor kan de discussie gevoerd worden zonder het eeuwige "Moslims zijn stom", "ja maar Joden zijn cool".
![]() |
![]() |
#74 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Oei filoke, andere fouten ook?
![]()
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#79 | ||
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Daar komt nog iets bij. Mannelijke besnedenen hebben de pech van het verkeerde geslacht te zijn. Wie strijdt voor de rechten van het mannelijk deel van de bevolking, maakt zich meestal weinig populair. Om het met de woorden van de Nederlandse schrijver Bart Croughs te zeggen: Citaat:
![]() |
![]() |
#80 |
Banneling
|
![]() Ik weet niet of het nog veel wordt gedaan.
Maar de joodse besnijder werd veronderstelt onmiddelijk na de ingreep het bloed te weg te zuigen, hij moest zijn mond dus... juist ja... Kan er iemand mij vertellen of dit nog zo is? |
![]() |
![]() |