![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Moest iedereen in België tweetalig zijn die minderheden zouden ook minder en minder over territoriale grenzen verlopen. Zijn het niet degenen die tweetaligheid afwijzen die uiteindelijk België afwijzen? |
|
![]() |
![]() |
#62 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat dan met de Duitstalige gemeenschap? Verplichten van Frans en Nederlands te spreken? Klinkt me nogal politie-staat achtig. Laatst gewijzigd door bgf324 : 11 juni 2011 om 15:06. |
|
![]() |
![]() |
#63 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Ten eerste weet niemand wie de kiezers zijn van de NVA. Hoogstens ken je anoniem degenen die zeggen gestemd te hebben of willen stemmen voor de NVA. En dan zegt een aantal ervan terug te willen keren naar de unitaire staat. En dan besluit je kritiekloos wat er gezegd wordt. Een vreemde manier om aan een discussie deel te nemen. |
|
![]() |
![]() |
#64 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat het zuiden geen Nederlands wil leren...ik vermoed daar superioriteitsgevoelens achter. In de Belgische context zijn Nederlands en Frans de belangrijkste talen. Indien men liever Engels dan Nederlands leert dan richt men zich op de Europese context in de eerste plaats. Maar ondertussen de Vlamingen van separatisme beschuldigen...daar klopt iets niet. Zou het niet kunnen dat het het Zuiden eerder separatistisch is? Door Vlaanderen de stappen te laten zetten hopen ze hun grondgebied uit te breiden vermoed ik. Ik begin (toch enigszins als buitenstaander in heel die zaak) steeds meer de indruk te krijgen dat die zegswijze "België zal Franstalig zijn of niet zijn" inderdaad in het achterhoofd speelt. Het zuiden zoekt geen wederzijdse beïnvloeding of respect, maar enkel uitbreiding van de Franstalige invloed in Vlaanderen. De vragen om gebiedsuitbreiding zijn hiervoor een belangrijke aanwijzing. In vele landen zou het ondenkbaar zijn dit proces van kolonisatie gevolgd door separatisme. Immigratie is anders. Immigranten leren de taal van hun nieuwe thuis en vragen niet om afsplitsingen van grondgebied. Het 'Vlaams nationalisme' is m.i. eerder een reactie op dit soort van onrechtvaardigheden dan dat het geboren is uit een historische wens de regio die nu Vlaanderen genoemd wordt onafhankelijk te maken (als Maaslander voel ik me echt niet zo 'Vlaams' hoor, dat is een recent fenomeen). Neem dit historische onrecht weg uit België, en het land heeft een toekomst. Anders zie ik het verder en verder degenereren. De schuld hiervoor wordt te exclusief bij de Vlaams Nationalisten gelegd. De rol van het koningshuis als symbool voor België spreekt ook boekdelen over het onrecht dat in dit land ingebed is sinds haar ontstaan. Als je ergens perfecte tweetaligheid nodig hebt is het daar. De volgende prinses misschien eens niet ver van Vlaanderen uit Aarlen halen en wat meer de rol van koningshuis ook echt opnemen. Het kan natuurlijk ook zijn dat het maar wat opportunisten zijn daar in Laken die het feestje trekken zo lang het kan. Ik weet het niet. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 11 juni 2011 om 15:48. |
|
![]() |
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voorbeeld: Als de wet die sommige vormen van abortus uit het strafrecht haalde, gestemd werd in het parlement met een meerderheid van 55 procent: betekent dit dat dat de minderheid van 45 procent beschermd moet worden, zodat de wet geen doorgang kon vinden ?
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vertegenwoordigt die 55% de mannen en die 45% de vrouwen ?
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
|
![]() |
![]() |
#67 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het betekent dat je je meerderheid niet misbruikt om te onderdrukken. Slechts de praktijk kan hier duidelijkheid brengen vanuit welke principes gehandeld wordt. Er bestaan wetten en internationale instanties die aangesproken kunnen worden indien een democratie haar meerderheid misbruikt. Democratie is niet dat de meerderheid ongehinderd haar wil aan de minderheid kan opleggen. Het betekent wel dat elke burger evenwaardig is, wat niet het geval is in België op dit moment.
Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 11 juni 2011 om 16:26. |
![]() |
![]() |
#68 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
#69 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() lees als halve buitenstaander eens het volgende;
er is de laatste jaren veel veranderd in belgië http://www.demorgen.be/dm/nl/2461/De...-a-dream.dhtml |
![]() |
![]() |
#70 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Uit die tekst: Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 11 juni 2011 om 17:08. |
|||
![]() |
![]() |
#71 | |
|
![]() Citaat:
in FR-BE kiest men nu vooral voor taalbadonderwijs waarbij er veel meer uren in het NL zijn dan de enkele uren FR per week die de VL krijgen. en ik begrijp het ook niet goed: nu krijgen veel VL een job omdat ze tweetalig zijn, binnenkort zijn er veel minder tweetalige VL wegens verwaarlozing van het Frans; zelfs soms haat en anderzijds de FR die alsmaar meer en beter NL spreken; gedaan met de VL die massaal een job kregen wegens tweetalig. Ik begrijp het toch; dan kunnen de VL weer kankeren. lees ook: http://www.demorgen.be/dm/nl/2461/De...DE-WALEN.dhtml |
|
![]() |
![]() |
#72 | ||||
|
![]() [quote]
Citaat:
Citaat:
![]() U bent, samen met gans Wallonië, duidelijk nog steeds niet mee. Een job KRIJG je niet. Een job moet je verdienen en voor een job moet je werken. In Vlaanderen zijn er tienduizenden jobs die niet ingevuld geraken door luierikken, n'import welke taal ze wel of niet spreken. Citaat:
Wij Vlamingen staan in voor 87% van de export. Kanker daar maar eens over. Citaat:
de morgen over werk ![]() de morgen over Wallonië ![]()
Though i walk through the valley of the shadow of death, i will fear no evil, for thou art with me Laatst gewijzigd door Fieseler : 11 juni 2011 om 17:24. |
||||
![]() |
![]() |
#73 | |
|
![]() Citaat:
![]() Het is niet omdat er één Waal een aardig mondje Nederlands spreekt, dat die ineens de ganse bevolking personificeert! 99.99% van die anderen kennen het niet en een HOOG persentage WEIGERT zelfs de opgedane kennis ervan, te gebruiken waar het wettelijk verplicht is. Maar ze zullen ondervinden dat de Vlaming hard kan zijn wanneer het nodig is. Gapart zei pas op TV dat hij nog steeds onwel wordt als hij een Vlaamse leeuw ziet wapperen in Voeren... Het ziet er gezondheidsweize niet al te goed uit voor de Brusselaars in Brussel en de rand. ![]()
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen. |
|
![]() |
![]() |
#74 | |
|
![]() Citaat:
Het wraaksein is gegeven, hij is hun tergen moe; Met vuur in 't oog, met woede springt hij den vijand toe. Hij scheurt, vernielt, verplettert, bedekt met bloed en slijk En zegepralend grijnst hij op 's vijands trillend lijk. ___ |
|
![]() |
![]() |
#75 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de praktijk wordt daar evenwel nogal 'flexibel' mee omgesprongen. Er zijn opties waarbij het aantal lesuren Nederlands in het hoger middelbaar tot 2 per week is teruggeschroefd, er zijn duizenden leerlingen die worden gedelibereerd, en van diegenen die wél een 'voldoende' op het rapport kregen zijn er niet weinigen die enkele jaren nadien nauwelijks nog één correcte zin in het Nederlands kunnen produceren. Ik spreek uit eigen ervaring, en hoor ook wat collega's vertellen.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
#76 |
|
![]() Goed idee; ik denk dat jullie bij de internationale pers met een filmpje van 30 jaar geleden erg veel sympathie zullen kweken.
|
![]() |
![]() |
#77 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
en dat maakt ons hartje warm |
|
![]() |
![]() |
#78 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
ge kunt blijven emmeren tot ge een ons weegt Laatst gewijzigd door born2bewild : 11 juni 2011 om 18:04. |
|
![]() |
![]() |
#79 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In mijn post staat: 'gestemd in het parlement ..' Wat heeft dan dan belang wie die wet gestemd heeft, of dat vrouwen of venten zijn, een regeringsmeerderheid of een alternatieve meerderheid ?
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
#80 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |