![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Minister-President
|
![]() ik als hindoe fundamentalist vindt het stenigen van een arme onschuldige hond toch erger dan het stenigen van een mens. De mens is geboren om te lijden en niet de hond.
Wat een geluk dat het hier geen joodse dictatuur is. dewanand |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zie dat een tienvoudige moordenaar reïncarneert als 't zoontje of hondje van uw buurman en u vierkant uitlacht... Wat dan? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Circe opende zelfs topics waarvan ze wist dat het niet waar was of verkeerd voorgesteld, maar ze deed alsof om toch maar de haat ten opzichte van Moslims te kunnen verspreiden bij de minder snuggeren. Andere forummers moesten dan maar haar erop wijzen dat het een 'vergissinkje' was. Maar dat is blijkbaar toegelaten op dit forum aangezien je er nog steeds bent.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Minister-President
|
![]() namaste Manta,
Ja, je komt met een goede vraag. Ik onderzoek dit. Veel Hindoes geloven dat het je karma is als je in een arm milieu geboren wordt, of als je gehandicapt (of te kort, niet blank, ziek, homo, transseksueel, enz) geboren wordt. Sommige Hindoes die een ongeluk krijgen geloven zelfs dat het hun karmische straf is uit zonden van een vorig leven en dat zij hierom nu gestrafd worden in dit leven. Ik onderzoek dit theoretisch en ben het niet ermee eens. Vergelijk het eens met de morele rechtvaardiging om joden te vergassen in nazi duitsland, vs de morele rechtvaardiging om arme lagere kasten te discrimineren, onderdrukken, mishandelen en uit te sluiten in het hindoeistische kastenstelsel. Dit heb ik ook zelf persoonlijk meegemaakt hoor, want ik ben in het kastenstelsel opgevoed. Ook in de islam is er een kastenstelsel en dit is zelfs erger en wreder, dan in India. De vraagstelling of reincarnatie echt natuurkundig kan worden aangetoond is een heel ander verhaal. Wat mensen geloven en wat zij doen om anderen pijn te doen of te onderdrukken is datgene wat in het geloof de gewetenloze (uitschakelen van medemenselijkheid, sympathie, empathie, ethiek) morele rechtvaardiging is. Zelfde principe van je bent als dubbeltje (lagere kaste) geboren en je wordt nooit een kwartje. Vergelijk dit met het communistisch sovjet gelijkheidsideaal in USSR, kapitalistische liberale american dream, apartheid (ook in israel), islam, rassenhierarchie in alle gekleurde naties, kolonialisme (negerslavernij), enz, en je ziet gewoon dat deze dewanistische stelling van mij waar moet zijn: De mens is gek en intelligentie is een stoornis. dewanand hindoe fundamentalist |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Minister-President
|
![]() noot manta
het is onze intelligentie dat altijd het argument verzint of fantaseert om onderscheid te maken, en dit is dan de morele rechtvaardiging van de wandaad of misdaad tegen andere schepsels. intelligentie is iets dat feitelijk heel gevaarlijk is; zie zelf hoe de intelligente mensheid nu een groot gevaar is geworden voor het voortbestaan van honderden diersoorten en andere levensvormen op aarde. Is het feitelijk wel intelligent om de hele aarde 100 keer te kunnen vernietigen met het kernwapenarsenaal van de hele mensheid? Ja hoor, de mens is een vreselijk wezen op aarde. dewanand |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#69 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Verdelgen dan maar?
![]() |
![]() |
#79 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nog zo een en 't begint te sneeuwen....
![]() |
![]() |
#80 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zou dat kunnen ja. Maar heeft het zin tijd te steken in een forumlid dat er zogezegd niet meer is, en mag zijn? Klik jij mij maar wegens laster. Die discussie zal ik dan aangaan met de moderatie.
Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 22 juni 2011 om 23:24. |
![]() |
![]() |