Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 8 juni 2004, 16:03   #61
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Ipod jullie jullie ?
Niet zo veralgemenen he.
Ik heb graag dat als de mensen over mij spreken ze in het enkelvoud praten.
Want waar verspreid ik persoonlijke laster Ipod ?
Waar gooi ik het prive leven van mensen te grabbel ?
Geef daar eens een voorbeeld van waar ik dat doe ?

Piano haalde hier het voorbeeld aan van Di Rupo en zijn pedofilie beschuldiging. Ik zwijg daarover. Ik walg van Di Rupo en van zijn maffia PS vanwege hun beleid.
Ik heb waardering voor de PS waar ze opkomen voor de belangen van hun land (Wallonie). Echt waar dat vind ik knap.

Moest Di Rupo pedofiel zijn (wat ik niet kan beoordelen dus zwijg ik erover) dan vind ik dat hij inderdaad niet mijn eerste minister kan zijn. een pedofiel als eerste minister staat niet zo netjes he.
Maar de beschuldigingen zijn niet hard gemaakt en IK zou er nooit over gepraat hebben. Maar Piano heeft het aangehaald. En in eerste instantie heb ik gezegd dat ik er niet over wou praten en gevraagd of Piano het snampte, maar hij snapte het niet. Das niet mijn schuld he.

Maar nu zal ik nooit Di Rupo weigeren omdat hij eventueel pedofiel zou zijn (prive zaak). Ik moet gewoon Di Rupo weigeren omdat hij de leider is van een partij die maffiapraktijken tot de zijne heeft gemaakt die aaneenhangt van mensen die de belastingsbetaler opgelicht hebben.(= politiek)

En as ge dat verschil niet wilt of kunt snappen dan is het weeral spijtig voor U.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline  
Oud 8 juni 2004, 16:09   #62
k9

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard
Voor deze verkiezingen had ik mij voorgenomen en bekendgemaakt dat ik voor het eerst vlaams Blok ging kiezen. Sindsdien bekijk ik het moddergooien als nieuwe nationale sport (wel in 1 richting) met grote ogen.
Heel het priveleven van Vlaams Blokkers wordt openbaar gemaakt.
Zoals het leven van chantal pauwels openbaar is gemaakt? Politiekers zijn openbare figuren, als je daar niet tegen kan hoor je niet in de politiek .

Citaat:
Ik vind dat om te k*tsen zo'n praktijken. Politieke tegenstanders val je aan op hun standpunten. Niet voor de rechtbank met politiek processen maar in debatten en in het parlement.
Zolang ze zich aan de wet houden geef ik je gelijk. ALs ze de wet overtreden is het echter iets anders.

Citaat:
Per artikel in De Morgen (en dat hier gequote wordt en als groot nieuws wordt gezet) dat nog eens over het prive leven gaat van eender welke Vlaams Blokker dat niets met politiek te maken heeft zet ik een streepje op een blad blokjespapier (hedde hem). En zolang ik streepjes heb staan op dat blad papier stem ik op het Vlaams Blok.

Er staat nu al 1 streepje op. Wat zijn normaal de volgende verkiezingen ? Gemeenteraad ? Tja dan zal ik dan ook op het Vlaams Blok stemmen of op hun eventuele opvolger.

dus doe gerust voort met hier zulke privezaken te posten en ik zal voort doen met Vlaams Blok stemmen.

Prive = prive en politiek = politiek.
Wat een onzin, jij laat dus jouw stemgedrag bepalen door de morgen?

Als morgen het Vlaams blok weer begint te zagen over jahjah en over zijn prive leven begint, ga je dan een streepje aftrekken of zo?

Als morgen de winter begint te mekkeren over het huis van chantal pauwels ga je dan een streepje aftrekken ?

...
k9 is offline  
Oud 8 juni 2004, 16:29   #63
thePiano

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa
"We zijn de voorbije weken uitgescholden voor het vuil van de straat. Maar ik voorspel dat op de verkiezingsavond van 13 juni opnieuw in honderdduizenden Vlaamse huisgezinnen de bekende woorden van hoop en trouw zullen klinken: Eigen volk eerst, Vlaanderen eerst, Vlamingen eerst !"

Frank Vanhecke Partijfeest 6 juni 2004.
Je vergeet er nog een paar "Eigen Criminelen Eerst' 'Eigen Vuiligheid Eerst' enz..
Oud 8 juni 2004, 16:31   #64
iPod
Partijlid

iPod's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spolpoel
Moslims demoniseren?
Feiten bij hun naam noemen bedoelt u.
Maar omdat die feiten niet fraai zijn en de multikullies ogenschijnlijk té vaak plaatsvervangende schaamte bezorgen, hanteren zij de gemakkelijkste vluchtstrategie : doen of hun neus bloedt én de boodschapper afschieten.

Kijk, vandaag demoniseert zelf de politiek correcte pers de moslims Ipod.
Oei, oei, wat nu?
Ok dus is het geen laster wat de pers met het blok doet ,men noemt gewoon de feiten bij naam. Dank u wel voor de rechtzetting.

De pers demoniseert geen moslims. De pers heeft het gewoon over extremisten, maar blijkbaar lezen jullie enkel moslims.

Jullie lezen blijkbaar enkel wat jullie goed uitkomt dus.

'We leven al jaren in een multiculturele maatschappij. Antwerpen is één van die steden met de meeste multiculturele invloeden. Anders had je nooit zo'n grote groeiende economie, haven en nieuwe trendzettende stad gehad'

-Jurgen Verstrepen-
iPod is offline  
Oud 8 juni 2004, 16:52   #65
The Agitator
Burger

The Agitator's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rood Valkje
dat krapuleus gedoe van de top van wurgen van kleine hondjes, mensen de ogen uit hun hoofd schieten, eigen vrouw in midden van de straat
molesteren, moslimvrouwen berwerken en kleine kinderen folteren,...
Vervang de term "honden" door "schapen" en het stukje "in 't midden van de straat" door "achter gesloten deuren" en je hebt net een prachtige omschrijving gegeven van vele van onze allochtone vrienden... 8)
The Agitator is offline  
Oud 8 juni 2004, 16:56   #66
iPod
Partijlid

iPod's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Agitator
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rood Valkje
dat krapuleus gedoe van de top van wurgen van kleine hondjes, mensen de ogen uit hun hoofd schieten, eigen vrouw in midden van de straat
molesteren, moslimvrouwen berwerken en kleine kinderen folteren,...
Vervang de term "honden" door "schapen" en het stukje "in 't midden van de straat" door "achter gesloten deuren" en je hebt net een prachtige omschrijving gegeven van vele van onze allochtone vrienden... 8)
Dus nog maar eens een bewijs dan hoe geintegreerd moslims zijn.

'We leven al jaren in een multiculturele maatschappij. Antwerpen is één van die steden met de meeste multiculturele invloeden. Anders had je nooit zo'n grote groeiende economie, haven en nieuwe trendzettende stad gehad'

-Jurgen Verstrepen-
iPod is offline  
Oud 8 juni 2004, 17:03   #67
Verhofstadthater
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door S.
Citaat:
Voor deze verkiezingen had ik mij voorgenomen en bekendgemaakt dat ik voor het eerst vlaams Blok ging kiezen. Sindsdien bekijk ik het moddergooien als nieuwe nationale sport (wel in 1 richting) met grote ogen.

Ik vind dat om te k*tsen zo'n praktijken. Politieke tegenstanders val je aan op hun standpunten. Niet voor de rechtbank met politiek processen maar in debatten en in het parlement.
Politieke tegenstanders val je echter niet aan op hun prive leven. Zeker niet als dat prive leven niets te maken heeft met de politiek.

Ik heb hier deze week nog gezegd dat ik mijn stem NU (=13/6/2004) aan het Vlaams Blok zou geven en de volgende verkiezingen wist ik het nog niet.

Wel nu weet ik het stilaan wel.

Per artikel in De Morgen (en dat hier gequote wordt en als groot nieuws wordt gezet) dat nog eens over het prive leven gaat van eender welke Vlaams Blokker dat niets met politiek te maken heeft zet ik een streepje op een blad blokjespapier (hedde hem). En zolang ik streepjes heb staan op dat blad papier stem ik op het Vlaams Blok.

Er staat nu al 1 streepje op. Wat zijn normaal de volgende verkiezingen ? Gemeenteraad ? Tja dan zal ik dan ook op het Vlaams Blok stemmen of op hun eventuele opvolger.

dus doe gerust voort met hier zulke privezaken te posten en ik zal voort doen met Vlaams Blok stemmen.

Het kiezen voor de underdog ligt misschien wel in Uw aard, maar de verkiezingen gaan over wie het beste een beleid zou voeren.

Er zijn trouwens van alles excessen. Kijk maar naar mensen als Guderian en Ancapa. Wat is het verschil tussen hun hysterische aanpak van al wie het Blok niet rechts voorbij steekt, en de aanpak van mensen als Bloxbuster?
Grote nonsens. Verkiezingen gaan om principes. Als het gaat om goed beleid, kon je al lang uit het raam gesprongen hebben, want zowel CD&V als VLD hebben er weinig van gebakken doorheen de jaren.
Ik schaar mij volledig achter de verklaring van Tegendradigaard. En nu komen natuurlijk de verontwaardigden schreeuwen dat deze poster al lang Blokker is. Alsof er geen kiezers voor deze partij meer kunnen bijkomen. Alsof de paar extra procenten op 13 juni niet door extra kiezers veroorzaakt worden.
Verhofstadthater is offline  
Oud 8 juni 2004, 17:04   #68
Verhofstadthater
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9
Citaat:
Zoals het leven van chantal pauwels openbaar is gemaakt? Politiekers zijn openbare figuren, als je daar niet tegen kan hoor je niet in de politiek .

Citaat:
Zolang ze zich aan de wet houden geef ik je gelijk. ALs ze de wet overtreden is het echter iets anders.

Citaat:

Wat een onzin, jij laat dus jouw stemgedrag bepalen door de morgen?

Als morgen het Vlaams blok weer begint te zagen over jahjah en over zijn prive leven begint, ga je dan een streepje aftrekken of zo?

Als morgen de winter begint te mekkeren over het huis van chantal pauwels ga je dan een streepje aftrekken ?

...
Wat Pauwels en Jahjah betreft gaat het over misdrijven met politieke motieven in het achterhoofd.
Oud 8 juni 2004, 17:18   #69
ICE-MAN
Parlementslid

ICE-MAN's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iPod
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spolpoel
Moslims demoniseren?
Feiten bij hun naam noemen bedoelt u.
Maar omdat die feiten niet fraai zijn en de multikullies ogenschijnlijk té vaak plaatsvervangende schaamte bezorgen, hanteren zij de gemakkelijkste vluchtstrategie : doen of hun neus bloedt én de boodschapper afschieten.

Kijk, vandaag demoniseert zelf de politiek correcte pers de moslims Ipod.
Oei, oei, wat nu?
Ok dus is het geen laster wat de pers met het blok doet ,men noemt gewoon de feiten bij naam. Dank u wel voor de rechtzetting.

De pers demoniseert geen moslims. De pers heeft het gewoon over extremisten, maar blijkbaar lezen jullie enkel moslims.

Jullie lezen blijkbaar enkel wat jullie goed uitkomt dus.
het valt de meesten op het forum hier blijkbaar moeilijk om uw standpunten aangaande persvrijheid (van riooljournalistiek) te volgen...... gezien de integriteit en de schone foto van het onderschrift in uw postings.....tja heeft waarschijnlijk niets met de privé-persoon aanvallen te maken.......
Oud 8 juni 2004, 17:21   #70
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano

"voor het eerst" ? Hou je zelf voor de gek.
Voor elk procent dat het Vlaams Blok stijgt stemmen er anders een hoop mensen voor het eerst op die partij.

De vraag is: waarom doen die mensen dit?

Het zijn de partijen die tactieken hanteren zoals Piano en filosoof die daar verantwoordelijk voor zijn.
Nochtans ging het kopstuk numero uno het succes van zijn beleid laten afmeten aan het terugdringen van het Vlaams Blok.
Maar zelfs een politiek proces zorgde voor het tegenovergestelde.
Een normaal mens zou denken dat er geleerd wordt uit een (toch duidelijk verkeerde?) taktiek. Maar neen, hoor!
Ik zou dus zeggen: doe zo voort, jongens.

Kort samengevat:
Als iedereen die niet akkoord is met Knuppel en het ZB niet zwijgt, stem ik op het ZB

Vreemd misschien, maar die redenering doet me aan een precedent denken.. Toen klonk dat "Maul halten!"
filosoof is offline  
Oud 8 juni 2004, 17:35   #71
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof
Citaat:

Voor elk procent dat het Vlaams Blok stijgt stemmen er anders een hoop mensen voor het eerst op die partij.

De vraag is: waarom doen die mensen dit?

Het zijn de partijen die tactieken hanteren zoals Piano en filosoof die daar verantwoordelijk voor zijn.
Nochtans ging het kopstuk numero uno het succes van zijn beleid laten afmeten aan het terugdringen van het Vlaams Blok.
Maar zelfs een politiek proces zorgde voor het tegenovergestelde.
Een normaal mens zou denken dat er geleerd wordt uit een (toch duidelijk verkeerde?) taktiek. Maar neen, hoor!
Ik zou dus zeggen: doe zo voort, jongens.

Kort samengevat:
Als iedereen die niet akkoord is met Knuppel en het ZB niet zwijgt, stem ik op het ZB

Vreemd misschien, maar die redenering doet me aan een precedent denken.. Toen klonk dat "Maul halten!"
Ik zou zeggen, houdt jullie mond niet alleen zo ver mogelijk open, laat er vooral de wijsheden uit 'De Morgen' uitlopen.
We leven nu eenmaal in de glorietijd waarin jullie lichtende voorbeelden het moeten hebben van muilkorfwetten en andere vrijheden van de democratie.
Oud 8 juni 2004, 17:39   #72
Chucky
Provinciaal Statenlid

Chucky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof

Kort samengevat:

Ik zou zeggen, houdt jullie mond niet alleen zo ver mogelijk open, laat er vooral de wijsheden uit 'De Morgen' uitlopen.
We leven nu eenmaal in de glorietijd waarin jullie lichtende voorbeelden het moeten hebben van muilkorfwetten en andere vrijheden van de democratie.
8) De Morgen (samen met "de Standaard") wordt algemeen (niet alleen door de linkerzijde) door vriend en vijand beschouwd, als de kwaliteitskrant.(dat je daar niet van houd, is jouw probleem) Maar ik vermoed, dat jij je info bij "'t Pallieterke" haalt 8)
Chucky is offline  
Oud 8 juni 2004, 17:43   #73
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

De enige échte kwaliteitskrant die naam waardig is 'De Tijd'.
Oud 8 juni 2004, 17:47   #74
Verhofstadthater
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chucky
Citaat:

8) De Morgen (samen met "de Standaard") wordt algemeen (niet alleen door de linkerzijde) door vriend en vijand beschouwd, als de kwaliteitskrant.(dat je daar niet van houd, is jouw probleem) Maar ik vermoed, dat jij je info bij "'t Pallieterke" haalt 8)
Nu nog een perfecte zin leren schrijven en de Morgen wordt misschien ooit nog een volwaardige kwaliteitskrant... als de paus zwanger is weliswaar.
Oud 8 juni 2004, 17:48   #75
Verhofstadthater
Parlementslid

Standaard

Citaat:
De enige échte kwaliteitskrant die naam waardig is 'De Tijd'.
Inderdaad, meest objectieve krant.
Oud 8 juni 2004, 17:52   #76
S.
Minister

S.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

Het Blok vond -bij monde van haar voorzitter- De Morgen nochtans een strontkrant. In een reactie op zijn website zei Rob Verreycken dat hij dat terecht vond. Ondertussen is die reactie al verwijderd.

Persoonlijk vind ik De Morgen toch de minst kwaliteitsvolle van de drie kwaliteitskranten.
7 augustus 2001: Bush vertrekt naar zijn ranch in Texas voor een maandje vakantie.
S. is offline  
Oud 8 juni 2004, 17:55   #77
Chucky
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door S.
Citaat:

Het Blok vond -bij monde van haar voorzitter- De Morgen nochtans een strontkrant. In een reactie op zijn website zei Rob Verreycken dat hij dat terecht vond. Ondertussen is die reactie al verwijderd.

Persoonlijk vind ik De Morgen toch de minst kwaliteitsvolle van de drie kwaliteitskranten.
Ik lees zowel, de Standaard, als de Morgen. Ze vullen elkaar goed aan, vind ik 8)
Chucky is offline  
Oud 8 juni 2004, 18:03   #78
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik lees zowel, de Standaard, als de Morgen. Ze vullen elkaar goed aan, vind ik 8)
Laat ons zeggen dat de standaard iets minder rioolachtig is dan de morgen. Maar om toch iets objectiviteit te hebben zult ge toch den tijd moeten lezen.
Bob is offline  
Oud 8 juni 2004, 18:03   #79
lustige lezer
Parlementslid

lustige lezer's schermafbeelding

Standaard

Het valt me op dat de meeste op-blok-kappers precies het programma van VB nog nooit gelezen hebben en denken alle wijsheid in pacht te hebben. Daarbij schijnen ze het leuk te vinden delen van de bevolking constant te beledigen voor het vuil van het straat en rascisten.
Deze mensen mogen de bijbel nog eens nalezen, begin eerst met jezelf!!
lustige lezer is offline  
Oud 8 juni 2004, 18:05   #80
Chucky
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lustige lezer
Het valt me op dat de meeste op-blok-kappers precies het programma van VB nog nooit gelezen hebben en denken alle wijsheid in pacht te hebben. Daarbij schijnen ze het leuk te vinden delen van de bevolking constant te beledigen voor het vuil van het straat en rascisten.
Deze mensen mogen de bijbel nog eens nalezen, begin eerst met jezelf!!
8) sorry, als 100% vrijzinnig, heb ik geen boodschap aan de bijbel
Chucky is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be