Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 24 juni 2011, 00:56   #61
Macchiavelli
Minister

Macchiavelli's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EchteVlaming Bekijk bericht
Geschiedenis toont ons dat in het verleden moslims ver voor ons stonden als het over techniek, humaniteit en wetenschap ging. Interpretaties zijn inderdaad belangrijk en het is net dat waar je moet tegen strijden. Jullie strijd tegen de Islam als een geheel is een verloren strijd. Religies leven van martelaarschap. Jullie haat maakt ze alleen maar sterker, groter en gekker.
De geschiedenis toont vooral aan dat zowat alles wat techniek, humaniteit en wetenschap door de toenmalige islam van andere culturen is gestolen. De grootste wetenschappers waren vaker wel dan niet afkomstig uit door de islam onderworpen volkeren en culturen.
Oud 24 juni 2011, 01:05   #62
EchteVlaming
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Macchiavelli Bekijk bericht
De geschiedenis toont vooral aan dat zowat alles wat techniek, humaniteit en wetenschap door de toenmalige islam van andere culturen is gestolen. De grootste wetenschappers waren vaker wel dan niet afkomstig uit door de islam onderworpen volkeren en culturen.
Zoals dat het geval was in de christelijke geschiedenis?
Ik zou wel graag eens wat over die nieuwe geschiedenis lezen. Fijn hoe U geschiedenis naar Uw hand zet. Selectie is in alles een sterk middel!
EchteVlaming is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2011, 01:16   #63
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zoals dat het geval was in de christelijke geschiedenis?
Ik zou wel graag eens wat over die nieuwe geschiedenis lezen. Fijn hoe U geschiedenis naar Uw hand zet. Selectie is in alles een sterk middel!
Voeg de daad bij 't woord en noem zo eens iets op van terchniek, humaniteit & wetenschap, dat we dat samen stap voor stap kunnen doornemen.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2011, 01:21   #64
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het overgrote deel van Vlaanderen is nog steeds GEEN atheist.
Maar natuurlijk heeft religie nog een (beperkte) invloed in ons leven. Zelfs al bent U overtuigt atheist dan nog heeft ons historisch geloof invloed gehad en heeft dat nog steeds in Uw leven. Voor een groot deel van onze bevolking (bejaarden en 50+) heeft religie nog steeds een zeer sterke tot voelbare invloed.
Invloed is nog wat anders dan onder religieus juk moeten leven, de 'kerk' schrijft niet (meer) voor wat we moeten doen, denken, eten of niet eten...m.a.w.; we leven NIET meer onder de knoet van meneer pastoor...we zijn VRII om al dan NIET 'n religie aan te hangen!

Ik ken redelijk wat bejaarden en 50+ die je vierkant in je gezicht zouden uitlachen als ze lazen wat jij schrijft, niemand laat zich nog de wet voorschrijven door religie.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2011, 02:45   #65
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Iets anders kan zo'n gedrag niet meer verklaren. Zelfs cultuur wordt moeilijk, want in hun thuisland gedragen ze zich zo voor alle duidelijkheid géénszins!!!
Dat lijkt een patroon te zijn want Nato bombardeert ook niet Amsterdam maar wel Tripoli.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2011, 03:31   #66
louis49
Banneling

louis49's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De Bijbel is het hoogste document voor christenen. De Koran voor de moslims.
Dus natuurlijk is dat belangrijk.

Dat net als Jezus, Mohammed een grote bezieler was (een leegte vulde en hoop bracht in een harde maatschappij) is vrij duidelijk. Dat beide een positieve invloed waren (ten minste in eerste instantie) is toch ook niet zo vreemd.
Dat er misbruiken geweest zijn en nog steeds bestaan in naam van beide is een feit. Dat dit vooral bij moslims gebeurt is ook een feit maar dat heeft denk ik meer te maken met levensstandaard...
Maar dat wil helemaal NIET zeggen dat de filosofie van beide religies slecht is en geen maatschappelijke rol kan spelen.

In de plaats van een oorlog te verklaren aan de gehele religie zou U beter misdaad en haat veroordelen. Veralgemening maakt het probleem alleen maar erger. U heeft moslims geen keuze. Ofwel geven ze hun religie op (een religie die ze zo hevig beoefenen als christenen 50 jaar geleden) ofwel zijn ze terrorist. Dat is de boodschap die U verkondigd. U vraagt hen om martelaar te worden.

Nergens spreek ik terrorisme, agressie en criminaliteit goed. Terrorisme en criminaliteit moet bestreden worden. Maar door de Islam, het Christendom of het Jodendom aan te vallen gaan we al vast NIKS oplossen.
zever niet man,99 procent van de cristenen heeft de bijbel nooit gelezen ,uitgezonderd in de US
louis49 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2011, 04:22   #67
AsGardSGO
Minister

AsGardSGO's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Keer op keer hoor ik hier "Anti-islamisme heeft helemaal niets met racisme te maken."

Steeds weer beweren jullie dat een anti-islamist tegen de ideologische (zoals jullie het graag noemen) opvattingen van de islam is en niet kijkt naar de huidskleur, ras, etc.

Ook beweren velen van jullie dat islam zelfs geen religie is maar zoals eerder vermeld een ideologie.
Mijn excuses voor mijn onwetendheid, kan iemand dit verduidelijken, want ik zie toch echt geen verschil met het christelijke en joodse geloof (niet toevallig zijn dit 3 varianten op hetzelfde basis geloof en hebben ze op elkaar gebouwd, waarbij de Islam de nieuwste versie is).

U kan hier ook zeer gemakkelijk beweren dat U niet een racist bent daar 99% van deze kleurlingen toch moslim zijn. En ik zie hier toch ook niet veel blanke moslims rondlopen, net zoals de "bekeringen" toch ook uit blijven.

Ik heb enkel maar iets tegen 99% van een bepaalde nationaliteit, huidskleur, ras, etc... dus ik ben geen racist klinkt vreemd.
Hiermee wil ik niemand racist noemen, ik probeer alleen maar uit te leggen waarom ik het zo moeilijk vind om te geloven dat ze het niet zijn.
Het woord racisme en afgeleide kun je naast terrorisme plaatsen..: vaak misbruikte termen die niet anders dan het hokjes denken of labelen in leven houden.
Elke vorm van religieus of politiek extremisme is verkeerd maar al te vaak toegepast door iedereen, te pas en onpas. Maar ja dat zou ons niet mogen verbazen, dat hoort nu eenmaal bij de Caesar strategie die tot op vandaag ononderbroken is toegepast.

Persoonlijk ben ik tolerant en mag van mijn part iedereen zijn eigen religie hebben als je enkel zo door het leven komt dan doet men maar. Ikzelf heb dat niet nodig om alles rond mij te verklaren of mijn leven te leiden.
Mijn tolerantie stopt dan ook waar de verplichting begint. Denk dat duidelijk is.
Het schermen met deze "kracht"-termen is dan ook vaak een wanhoopsdaad in een discussie over dit thema als de tegen-argumenten op zijn of bepaalde feiten, vaststellingen of observaties (bewust) niet erkend worden.
Niet onbelangrijke kanttekening: het gaat in prio niet over het of een ras maar over geloofsovertuiging of religie zelf.
"If you can"t explain it simply, you don't understand it enough"
- Albert Einstein
AsGardSGO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2011, 07:09   #68
Marxmannetje
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smiley Bekijk bericht
Over de islam van ene 'profeet' mohammed. De islam die 'profeet' mohammed volgde.
Je weet dus totaal niet wat ik bedoel he?
Marxmannetje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2011, 07:14   #69
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marxmannetje Bekijk bericht
Hebben jullie het dan over Soennisme, Soefisme en Khawarij? Of gewoon de Islam die dagelijks in het nieuws voorkomt?
Hoeveel korans denk je dat er zijn?
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2011, 07:15   #70
Marxmannetje
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
Hoeveel korans denk je dat er zijn?
Hoeveel interpretaties van èèn boek denk je dat er zijn?
Oud 24 juni 2011, 07:16   #71
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Kijk ik heb het hier niet over interpretaties maar over bv de Koran. Ik zie niet waar de Koran anders is dan de bijbel (heb beide gelezen en niet interpretaties of fragmenten).

Het verschil zit hem eerder in de radicaliteit, iets wat we in het westen met het katholicisme hadden maar nu bijna verdwenen is (denk maar eens aan de talloze Amerikaanse staten waar je creationisme op school krijgt).

Al die dingen die je zo typerend en slecht vindt aan de Islam was (en is nog steeds op sommige plaatsen) deel van de "christelijke" religie.

Denkt U nu echt dat U een religie gaat deradicaliseren door er zo haatdragend, denigrerend en onbegripvol tegenover te staan?
Héél flink dat U die 75 A4tjes die koran heten, hélémaal geleven heeft. Heeft U de chronologische volgorde aangehouden of de koranische volgorde?

En dan de bijbel helemaal gelezen! dat is nog flinker. ik ken niemand die al de verschillende boeken uit de bijbel heeft gelezen, want dat is het natuurlijk een verzameling van boeken. U weet dan precies eigenlijk niet dat het christendom vooral het Nieuwe Testament volgt en niet het oude? Of is u dat ontgaan tijdens uw bestudering van die geschriften?
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2011, 07:22   #72
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Keer op keer hoor ik hier "Anti-islamisme heeft helemaal niets met racisme te maken."

Steeds weer beweren jullie dat een anti-islamist tegen de ideologische (zoals jullie het graag noemen) opvattingen van de islam is en niet kijkt naar de huidskleur, ras, etc.

Ook beweren velen van jullie dat islam zelfs geen religie is maar zoals eerder vermeld een ideologie.
Mijn excuses voor mijn onwetendheid, kan iemand dit verduidelijken, want ik zie toch echt geen verschil met het christelijke en joodse geloof (niet toevallig zijn dit 3 varianten op hetzelfde basis geloof en hebben ze op elkaar gebouwd, waarbij de Islam de nieuwste versie is).

U kan hier ook zeer gemakkelijk beweren dat U niet een racist bent daar 99% van deze kleurlingen toch moslim zijn. En ik zie hier toch ook niet veel blanke moslims rondlopen, net zoals de "bekeringen" toch ook uit blijven.

Ik heb enkel maar iets tegen 99% van een bepaalde nationaliteit, huidskleur, ras, etc... dus ik ben geen racist klinkt vreemd.
Hiermee wil ik niemand racist noemen, ik probeer alleen maar uit te leggen waarom ik het zo moeilijk vind om te geloven dat ze het niet zijn.
Is dat werkelijk zo?

Kunt u even een bron voor dat cijfer geven?

Dank u,

djimi

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2011, 07:26   #73
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
De Bijbel is het hoogste document voor christenen. De Koran voor de moslims.
Dus natuurlijk is dat belangrijk.

Dat net als Jezus, Mohammed een grote bezieler was (een leegte vulde en hoop bracht in een harde maatschappij) is vrij duidelijk. Dat beide een positieve invloed waren (ten minste in eerste instantie) is toch ook niet zo vreemd.
Dat er misbruiken geweest zijn en nog steeds bestaan in naam van beide is een feit. Dat dit vooral bij moslims gebeurt is ook een feit maar dat heeft denk ik meer te maken met levensstandaard...
Maar dat wil helemaal NIET zeggen dat de filosofie van beide religies slecht is en geen maatschappelijke rol kan spelen.

In de plaats van een oorlog te verklaren aan de gehele religie zou U beter misdaad en haat veroordelen. Veralgemening maakt het probleem alleen maar erger. U heeft moslims geen keuze. Ofwel geven ze hun religie op (een religie die ze zo hevig beoefenen als christenen 50 jaar geleden) ofwel zijn ze terrorist. Dat is de boodschap die U verkondigd. U vraagt hen om martelaar te worden.
Nergens spreek ik terrorisme, agressie en criminaliteit goed.Terrorisme en criminaliteit moet bestreden worden. Maar door de Islam, het Christendom of het Jodendom aan te vallen gaan we al vast NIKS oplossen.[/b]
Dus de islmacritici zijn verantwoordelijk voor de islamitische terreurbewegingen ?

Ook al vergeten dat 3/4 van ALLE christelijke of islamitische gelovigen zijn gekerstend door veroveringen en missionarissen ?

En zoals reeds vermeld werd door iemand anders is voor mij de idiootste moslim van het jaar Joyce van de Hema...een witte bekeerlinge..dus racisme heeft hier niks mee te zoeken..

Laatst gewijzigd door Eigenzinnig : 24 juni 2011 om 07:30.
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2011, 09:40   #74
smiley
Perm. Vertegenwoordiger VN

smiley's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je weet dus totaal niet wat ik bedoel he?
Oh jawel. Weet jij wel wat ik bedoel ?
Oud 24 juni 2011, 10:22   #75
smiley

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Macchiavelli Bekijk bericht
Klopt volledig. Maar of de islamapologeten, de zogenaamde verdraagzamen, dat gaan accepteren ...

Over de Wetenschappen in de landen van de Islam
http://dutch.faithfreedom.org/forum/...hp?f=6&t=12107

Het is tegenwoordig in om pro islam te zijn. Leugens om 'bestwil' worden verspreid om islam toch maar vaste voet in onze contreien te doen krijgen. Leugens door de islampromotors en hun handlangers. Zelfs universiteiten doen daaraan mee.

Laatst gewijzigd door smiley : 24 juni 2011 om 10:24.
smiley is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2011, 10:26   #76
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je hoeft geen 50 jaar terug te gaan om te zien hoe belangrijk en machtig religie hier was. Dat zijn geen vervlogen tijden...
De opmars van creationisme in Amerika toont aan dat religie zelfs nu nog zeer machtig kan zijn in de westerse maatschappij.

Is U enige argument dat ik U doe denken aan een verbannen lid? Fantaseer er maar op los zou ik zeggen...
Dit is al de 3de of 4de maal dat iemand dit aanhaalt. Vind ik toch wel een povere manier van discuseren...
50 jaar?? Besliste toen de kerk wat u moest dragen, mocht u geen ander geloof aanhangen, of werd u gedwongen de mis bij te wonen?
Mochten vrouwen geen auto rijden,hadden zij toestemming van hun man nodig om te werken en werden kinderen massaal uitgehuwelijkt aan wie hetzelfde geloof aanhangt?

Mijn argument dat niet religie maar de staat burgelijke vrijheden bepaald heeft u niet gelezen?

Wanneer u werkelijk koran en bijbel gelezen zou hebben zou u hebben opgemerkt dat de koran zowat alle belangrijke profeten van het Joodse en Christelijke geloof heeft ingelijft, welke gebeurtenis denkt u wordt herdacht bij het offerfeest?

Las u ook in de Koran dat het woord van Allah ( wat de Koran zou weergeven) boven mensen staat en bijgevolg democratie dus verboden is?
Hoe dacht u dat islam verspreidt werd, met flyers of zo? Met geweld, Mohammed was dan ook een warlord, was Jezus dat volgens u ook?

En dan beweert u in alle ernst geen verschillen te zien en koppelt u kritiek aan racisme?
Wie discussieert nu pover? Juist ja...
U doet inderdaad veel aan Wisord denken!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2011, 10:35   #77
smiley

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Las u ook in de Koran dat het woord van Allah ( wat de Koran zou weergeven) boven mensen staat en bijgevolg democratie dus verboden is?
Ook daar zullen de zogenaamde verdraagzamen wel een mouw aan passen met hun leugentjes om bestwil. Democratie is door islam uitgevonden zullen zij zeggen. Zei hun allergeliefde abou jahjah dat destijds ook niet ? De communistenleiders in een communistisch regime worden toch ook door de partijleden verkozen, dus een communistisch regime is democratisch. Zulk een domme praat komt op hetzelfde neer.

Citaat:
De sjaria is niet van menselijke oorsprong, maar van goddelijke openbaring. Allah (swt), de allerhoogste en de unieke (tawhied) schepper zelf is de bron van het recht.

De rechten die door Allah zijn verleend zijn onveranderlijk en onvervreemdbaar en zijn van toepassing op alle mensen; niemand heeft het recht daarop inbreuk te plegen of wijzigingen aan te brengen. Daarom staan zij boven menselijke wetten. In de islam zijn godsdienst en politiek niet van elkaar gescheiden. Pogingen om de islam tot de privé-sfeer te beperken (zogenaamde Euro-islam) zijn gericht op het uitschakelen van de islam. Secularisme wordt daarom afgewezen. Daarnaast is het van belang de strijdbaarheid van de islam te bewaren.
Abou JahJah (de afgod van weldenkend links) http://forum.politics.be/showpost.ph...1&postcount=27
Citaat:
Hoe dacht u dat islam verspreidt werd, met flyers of zo? Met geweld, Mohammed was dan ook een warlord, was Jezus dat volgens u ook?
Zo

De Islam is met het zwaard verspreidNahed Selim
http://dutch.faithfreedom.org/forum/...php?f=4&t=7519

(moet wel gruwelijk zijn voor de 'verdraagzamen' onder ons want nahed selim heeft een bruin kleurtje en die durft zoiets schrijven .... nu kunnen ze de racismekaart immers niet boven halen)

En zo

De heilige oorlog of djihaad van Moslims.
http://www.dutch.faithfreedom.org/fo...d77fa3bbc4eaa8

Citaat:
En dan beweert u in alle ernst geen verschillen te zien en koppelt u kritiek aan racisme?
Dat is voor zogenaamde 'verdraagzamen' het gemakkelijkste. Men heeft hen op school zo leren denken.

Laatst gewijzigd door smiley : 24 juni 2011 om 10:43.
Oud 24 juni 2011, 10:44   #78
Marxmannetje
Banneling

Standaard

Citaat:
Oh jawel. Weet jij wel wat ik bedoel ?
Nee. De Islam is onderverdeeld in stromingen, zoals het Christendom. En is het niet raar dat er moslims zijn die supporteren voor terrorisme en moslims die supporteren tegen terrorisme?

En op wat is het anti-islamisme nu gebaseerd? Op krantenartikeltjes over de allochtone kwajongens? Op wat passages uit de Koran die ze anders interpreteren dan andere moslims? Of gewoon omdat ze niet open staan voor andere culturen, omdat ze bang zijn hun eigen cultuur te verliezen?
Oud 24 juni 2011, 10:45   #79
smiley

Standaard

Citaat:
Nee. De Islam is onderverdeeld in stromingen, zoals het Christendom. En is het niet raar dat er moslims zijn die supporteren voor terrorisme en moslims die supporteren tegen terrorisme?

En op wat is het anti-islamisme nu gebaseerd? Op krantenartikeltjes over de allochtone kwajongens? Op wat passages uit de Koran die ze anders interpreteren dan andere moslims? Of gewoon omdat ze niet open staan voor andere culturen, omdat ze bang zijn hun eigen cultuur te verliezen?
Welke stroming volgde profeet mohammed ? Snapt u het nu of nog steeds niet ?

Laatst gewijzigd door smiley : 24 juni 2011 om 10:47.
Oud 24 juni 2011, 10:51   #80
Marxmannetje
Banneling

Standaard

Citaat:
Welke stroming volgde profeet mohammed ? Snapt u het nu of nog steeds niet ?
Mohammed verkondigde het woord van Allah, naar zijn zeggen. Dus volgde hij geen stroming. Alleen hebben moslims die woorden zo geïnterpreteerd dat ze verschillende stromingen hebben gecreëerd. En nu mijn vraag aan jou: wat snap ik dan precies niet?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be