Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 juli 2011, 12:12   #61
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Racaille van het ergste soort waren het ja.
Het grootste racaille zat in de kringen die de "Heilige" (sic!) Inquisitie op het getouw zette. Daarvoor moet je meer dan schurk zijn.
Oud 6 juli 2011, 12:55   #62
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Het grootste racaille zat in de kringen die de "Heilige" (sic!) Inquisitie op het getouw zette. Daarvoor moet je meer dan schurk zijn.
Dat was minstens evengrote racaille inderdaad. Edoch, in uw plaats zou ik het vervolg maar twee keer zeer diep nadenken vooraleer u nog de naam 'geus' als eretitel bezigt.

Laatst gewijzigd door system : 6 juli 2011 om 12:56.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2011, 17:20   #63
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
het akkoord zal uitgevoerd worden maar niet de Hedwigepolder.
het maakt toch niets uit welke polder het is?

trouwens de Westerschelde is verdiept. waarom dan nog al die heisa?
Dat maakt wel degelijk uit.
Akkoorden zijn akkoorden en die moeten gehonoreerd worden.

Zegt veel zoniet alles over de sereniteit van de Hollanders.

Laatst gewijzigd door Henri1 : 6 juli 2011 om 17:20.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2011, 17:21   #64
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
en mss ook een bijkomende rede om Doel van de kaart te vegen en om de Antwerpse haven uit te breiden?
die havenlobby denkt enkel aan zichzelf, niet het algemeen belang (laat staan het milieu)
Tiens, u gooit het over een andere boeg ?
Verandert niets aan het feit dat Hollanders slechte zakenpartners zijn.
Oud 6 juli 2011, 17:27   #65
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Die we met respect moeten bejegenen en met een gezond maar doeltreffend wantrouwen moeten benaderen.

Laatst gewijzigd door system : 6 juli 2011 om 17:30.
Oud 6 juli 2011, 18:45   #66
Spinoza
Minister-President

Spinoza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Die we met respect moeten bejegenen en met een gezond maar doeltreffend wantrouwen moeten benaderen.
Een tijdje terug had het Nederlandse Ministerie van Buitenlandse Zaken in het buitenland laten onderzoeken wat men daar vond van het zakendoen met de Nederlanders.

Er waren dingen die beter konden, maar er waren ook dingen waar men zeer over te spreken was. Wat vaak als positief punt werd genoemd was de betrouwbaarheid van de Nederlanders.

Eigenlijk zijn Belgen de enigen die onbetrouwbaarheid als een wezenskenmerk zien van de Nederlander/Ollander. Hoe groot acht u de kans dat de Belgen het goed zien, en de rest van de wereld verkeerd?
Spinoza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2011, 18:52   #67
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza Bekijk bericht
Een tijdje terug had het Nederlandse Ministerie van Buitenlandse Zaken in het buitenland laten onderzoeken wat men daar vond van het zakendoen met de Nederlanders.

Er waren dingen die beter konden, maar er waren ook dingen waar men zeer over te spreken was. Wat vaak als positief punt werd genoemd was de betrouwbaarheid van de Nederlanders.

Eigenlijk zijn Belgen de enigen die onbetrouwbaarheid als een wezenskenmerk zien van de Nederlander/Ollander. Hoe groot acht u de kans dat de Belgen het goed zien, en de rest van de wereld verkeerd?
Zijn dat dezelfde buitenlanders die beweren dat het Nederlands bier de crême de la crême is ?

Dan zijn we akkoord.
Oud 6 juli 2011, 18:55   #68
system
Banneling

Standaard

Citaat:

We gaan door op de ervaringen die we hebben met Nederlanders. Het zijn per slot van rekening onze buren. En heel veel Nederlanders zijn betrouwbare handelspartners. Het probleem echter is dat de Nederlander altijd het onderste uit de kan wil halen. En hij aarzelt niet om dit te bekomen door alle mogelijke trukjes uit zijn mouw te schudden en kneepjes te bedenken. Wij redeneren eerder vanuit de filosofie : 'leven en laten leven'. Gun de andere ook wat. Waarschijnlijk komt dit omdat we ook op dit vlak wat meer zuiders zijn en Bourgondisch.

Laatst gewijzigd door system : 6 juli 2011 om 19:14.
Oud 6 juli 2011, 18:57   #69
Spinoza
Minister-President

Standaard

Citaat:
Zijn dat dezelfde buitenlanders die beweren dat het Nederlands bier de crême de la crême is ?

Dan zijn we akkoord.
Dat heb ik nog nooit iemand serieus horen beweren. Wel is het zo dat ze vinden dat het niet slechter is dan Belgisch pils. Maes, Jupiler en Stella zijn echt niet slechter dan bijvoorbeeld Heineken, Grolsch of Hertog Jan. Maar je moet Heineken natuurlijk niet vergelijken met een abdijbier, want dat is als met appels en peren.
Oud 6 juli 2011, 18:58   #70
Spinoza
Minister-President

Standaard

Citaat:
We gaan door op de ervaringen die we hebben met Nederlanders. Het zijn per slot van rekening onze buren. En heel veel Nederlanders zijn betrouwbare handelspartners. Het probleem echter is dat de Nederlander altijd het onderste uit de kan wil hebben. En hij aarzelt niet om dit te bekomen door alle mogelijke trukjes uit zijn mouw te schudden en kneepjes te bedenken. Wij redeneren eerder: 'leven en laten leven'. Waarschijnlijk komt dit omdat we ook op dit vlak wat Bourgondisch zijn.
Kijk, nu ben je al wat genuanceerder. Natuurlijk heb je onder Nederlanders onbetrouwbare mensen. Maar zeker niet meer dan bij andere volkeren, zoals bijvoorbeeld de Belgen. Want die weten ook wat liegen en bedriegen is.
Oud 6 juli 2011, 19:18   #71
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Kijk, nu ben je al wat genuanceerder. Natuurlijk heb je onder Nederlanders onbetrouwbare mensen. Maar zeker niet meer dan bij andere volkeren, zoals bijvoorbeeld de Belgen. Want die weten ook wat liegen en bedriegen is.
Ik ben altijd genuanceerd. Alleen, u denkt maar dat ik het niet ben. En dat is dus fout. Als ik bijvoorbeeld stel dat de Nederlanders gierig zijn, dan is dat bij ons niet zo'n scheldwoord met dezelfde connotatie als bij u. Bij ons betekent 'gierig' eerder 'vrij zuinig'. Maw, ook hier is er een verschil in taal tussen Noord en Zuid en een verschil in levensfilosofie.

Laatst gewijzigd door system : 6 juli 2011 om 19:24.
Oud 6 juli 2011, 19:37   #72
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben altijd genuanceerd. Alleen, u denkt maar dat ik het niet ben. En dat is dus fout. Als ik bijvoorbeeld stel dat de Nederlanders gierig zijn, dan is dat bij ons niet zo'n scheldwoord met dezelfde connotatie als bij u. Bij ons betekent 'gierig' eerder 'vrij zuinig'. Maw, ook hier is er een verschil in taal tussen Noord en Zuid en een verschil in levensfilosofie.
Waar ik naar school geweest ben betekent "gierig" gewoon gierig terwijl "zuinig" veeleer niet verkwistend, spaarzaam betekent. En ik ben er zeker van dat dit in Nederland ook zo is. Als u, op dat vlak verschillen ziet in taal tussen Nederland en Vlaanderen dan ziet u verschillen die er niet zijn. Zoiets heet Fata Morgana.

Omtrent uw "altijd genuanceerd" zijn laat ik de afweging over aan mijn forumgenoten.

Laatst gewijzigd door quercus : 6 juli 2011 om 19:38.
quercus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2011, 20:07   #73
Lavox
Gouverneur

Lavox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waar ik naar school geweest ben betekent "gierig" gewoon gierig terwijl "zuinig" veeleer niet verkwistend, spaarzaam betekent. En ik ben er zeker van dat dit in Nederland ook zo is. Als u, op dat vlak verschillen ziet in taal tussen Nederland en Vlaanderen dan ziet u verschillen die er niet zijn. Zoiets heet Fata Morgana.

Omtrent uw "altijd genuanceerd" zijn laat ik de afweging over aan mijn forumgenoten.
System is dan waarschijnlijk niet naar school geweest.

Heer, laat het prinsenvolk der oude Nederlanden, niet ondergaan in haat, in broedertwist en schande.

Laatst gewijzigd door Lavox : 6 juli 2011 om 20:08.
Lavox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2011, 20:19   #74
system
Banneling

Standaard

Citaat:

Neen. 'Gierig' betekent eigenlijk 'ziekelijk zuinig zijn', 'vrekkig'.

U moet beter leren nuanceren.

Laatst gewijzigd door system : 6 juli 2011 om 20:22.
Oud 6 juli 2011, 20:33   #75
Hollander
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hollander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als ik bijvoorbeeld stel dat de Nederlanders gierig zijn, dan is dat bij ons niet zo'n scheldwoord met dezelfde connotatie als bij u. Bij ons betekent 'gierig' eerder 'vrij zuinig'. Maw, ook hier is er een verschil in taal tussen Noord en Zuid en een verschil in levensfilosofie.
Citaat:
Neen. 'Gierig' betekent eigenlijk 'ziekelijk zuinig zijn', 'vrekkig'.

U moet beter leren nuanceren.

Ben je nou compleet losgeslagen?
Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2011, 20:35   #76
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht
Waarom die conclusie ?

Omdat de vlaamse gedachte niet in uw kraam past ?
Oud 6 juli 2011, 20:37   #77
Lavox
Gouverneur

Lavox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom die conclusie ?

Omdat de vlaamse gedachte niet in uw kraam past ?
Dit is gewoon fout.
Heeft niet met Vlaamse gedachten te maken.
Het enige juiste is zoals het in de woordenboeken staat.

Heer, laat het prinsenvolk der oude Nederlanden, niet ondergaan in haat, in broedertwist en schande.

Laatst gewijzigd door Lavox : 6 juli 2011 om 20:37.
Lavox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2011, 20:38   #78
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht
En daarom zeg ik ook dat er een verschil is in taal tussen het noorden en het zuiden.

In de ogen van de Nederlanders betekent gierig 'vrekkig'. Het heeft dus een zeer negatieve connotatie.

Bij ons is dat niet altijd het geval. Iemand die gierig is betekent bij ons vaak iemand die vrij zuinig is.

Laatst gewijzigd door system : 6 juli 2011 om 20:40.
Oud 6 juli 2011, 20:50   #79
Spinoza
Minister-President

Standaard

Citaat:
En daarom zeg ik ook dat er een verschil is in taal tussen het noorden en het zuiden.

In de ogen van de Nederlanders betekent gierig 'vrekkig'. Het heeft dus een zeer negatieve connotatie.

Bij ons is dat niet altijd het geval. Iemand die gierig is betekent bij ons vaak iemand die vrij zuinig is.
Nog even en u gaat ons vertellen dat wij het eigenlijk moeten opvatten als een compliment.
Oud 6 juli 2011, 21:17   #80
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Nog even en u gaat ons vertellen dat wij het eigenlijk moeten opvatten als een compliment.
Ik wijs gewoon op een taalgevoeligheid en inhoudelijk taalverschil tussen Noord en Zuid. Verschil dat vaak heeft geleid tot misverstanden. Zoals het op dit forum dikwijls het geval is.

Laatst gewijzigd door system : 6 juli 2011 om 21:17.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be