Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 8 juli 2011, 18:13   #61
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Salvadorii's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant Bekijk bericht
Transparante ontwikkelingshulp voor Wallonië is wenselijk. Dat land staat zonder ons nu eenmaal op semi-Afrikaans niveau, alle zegebulletins ten spijt.
Zolang wij de rekeningen blijven betalen zullen ze nooit uit dat gat geraken...
Oud 8 juli 2011, 18:14   #62
den ambetantsten
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door michael26 Bekijk bericht
bah neen de journalisten zijn meer bezig met hoe de mond te snoeren van de wever
Bij mij is vandaag een zin in DS blijven nazinderen. In het artikel van Isabel Albers op bladzijde zes staat in de eerste alinea het volgende te lezen:
"Tijdens het weekend ontmoet hij (=Di Rupo) enkele bevriende journalisten om de grote lijnen van de nota uit te leggen en die te interpreteren als een ernstig compromis."
Mevrouw Albers kon moeilijk duidelijker zijn en zet hiermee ook haar eigen hoofdredacteur zonder meer te kakken. Die man vond het immers nodig om luttele uren nadat de nota openbaar werd gemaakt al de loftrompet te steken over diezelfde nota. Duiding - oké, manipulatie - nee bedankt.
den ambetantsten is offline  
Oud 8 juli 2011, 18:16   #63
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
De meerderheid in Vlaanderen wil geen splitsing van het land, deal with it!
De meerderheid in Vlaanderen (80-90%) wil een grondige hervorming van het land, maar dat gaan ze niet krijgen van de parasieten uit het zuiden. De keuze zal zijn dit Belgie en de afgrond of een onafhankelijk Vlaanderen met een toekomst - de keuze zal vlug gemaakt worden, mededankzij de egoistische en arrogante onwil bij de Walen om te hervormen.

Uw land is dood mevrouw...
Oud 8 juli 2011, 18:18   #64
Descartes Jr
Banneling

Descartes Jr's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fj9lnir Bekijk bericht
Wat ik mij vooral afvraag is waarom de Walen eigenlijk nog het land bijeen willen houen?
(behalve het geld dan)

Als ze ons nu nog graag zouden zien, okee. Maar den indruk die kik krijg is dat ze ons eigenlijk totaal kotsbeu zijn en vlaanderen alleen nog maar als een last zien.
Klopt niet. De Vlaming is in het diepe Wallonië een graag geziene buur. Ik woon hier midden tussen de echte Ardenezen en die mensen doen ongevraagd moeite om een woordje Nederlands te spreken, ook al vonden hun (Brusselse en Voerense) politici dat helemaal niet nodig. Ze hebben daar namelijk hetzelfde soort muilentrekkers met profilatiedrang als bij ons. Veel geloei zonder onderbouwde ideeën.

In Brussel is de Vlaming enkel graag gezien zolang hij zich uitdrukt in behoorlijk Frans, met een pluim in zijn gat en een dikke portemonnaie.
Descartes Jr is offline  
Oud 8 juli 2011, 18:23   #65
michael26
Schepen

Standaard

inderdaad in brussel moet je al een dikke portemonee hebben om als vlaming graag gezien te worden en zwijg dan vooral in kraainem en wezembeek wordt je vies bekeken als je nederlands praat
michael26 is offline  
Oud 8 juli 2011, 18:24   #66
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den ambetantsten Bekijk bericht
Ik wil de mensen niet de kost geven die eigenlijk niet wilden scheiden, maar dat ondertussen toch maar mooi zijn... gewoon... omdat het niet meer lukt samen. Liever dat dan mekaar voortdurend verrot schelden en elkaar 't leven onmogelijk maken.
Misschien hebt u gelijk in feit. Als Franstalig heb ik misschien een flater begaan Nederlands te leren, als Franstalig heb ik misschien een flater begaan op dit forum te komen, als Franstalig heb ik misschien een flater begaan interesse voor Vlaanderen te hebben.
Everytime is offline  
Oud 8 juli 2011, 18:25   #67
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salvadorii Bekijk bericht
De meerderheid in Vlaanderen (80-90%) wil een grondige hervorming van het land, maar dat gaan ze niet krijgen van de parasieten uit het zuiden. De keuze zal zijn dit Belgie en de afgrond of een onafhankelijk Vlaanderen met een toekomst - de keuze zal vlug gemaakt worden, mededankzij de egoistische en arrogante onwil bij de Walen om te hervormen.

Uw land is dood mevrouw...
Misschien hebt u gelijk. Het is wel niet "mevrouw" maar "mijnheer".........
Everytime is offline  
Oud 8 juli 2011, 18:28   #68
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr Bekijk bericht
Klopt niet. De Vlaming is in het diepe Wallonië een graag geziene buur. Ik woon hier midden tussen de echte Ardenezen en die mensen doen ongevraagd moeite om een woordje Nederlands te spreken, ook al vonden hun (Brusselse en Voerense) politici dat helemaal niet nodig. Ze hebben daar namelijk hetzelfde soort muilentrekkers met profilatiedrang als bij ons. Veel geloei zonder onderbouwde ideeën.

In Brussel is de Vlaming enkel graag gezien zolang hij zich uitdrukt in behoorlijk Frans, met een pluim in zijn gat en een dikke portemonnaie.
Is het echt zo? In feit heb ik Nederlands voor niets geleerd, denk ik.
Everytime is offline  
Oud 8 juli 2011, 18:29   #69
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Misschien hebt u gelijk. Het is wel niet "mevrouw" maar "mijnheer".........
Ok, meneer dan, sorry.
Oud 8 juli 2011, 18:36   #70
den ambetantsten
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Misschien hebt u gelijk in feit. Als Franstalig heb ik misschien een flater begaan Nederlands te leren, als Franstalig heb ik misschien een flater begaan op dit forum te komen, als Franstalig heb ik misschien een flater begaan interesse voor Vlaanderen te hebben.
Als u interesse voor Vlaanderen zou hebben en als u interesse zou hebben voor democratie zou u moeten toegeven dat op dat vlak in dit land de dingen niet echt lopen zoals ze horen te lopen.

Wat ik, als absoluut niet-fanatiek maar sinds een aantal jaren wel zonder meer overtuigd Vlaams-nationalist, absoluut niet begrijp is het volgende. Indien men in Franstalig België dit land nog een toekomst wou geven, dan was dit perfect mogelijk als men het democratisch deficit in dit land had weggewerkt. Die kans lag open en bloot voor het grijpen, maar men grijpt die niet, nog steeds niet. Franstalig België duwt door zijn houding de Vlamingen naar de deur en eerder vroeg dan laat, en misschien met tegenzin, zullen ze die achter zich dicht trekken.
Oud 8 juli 2011, 18:36   #71
Randa
Burgemeester

Standaard

Je weet maar nooit, of je het nederlands nog eens broodnodig zult hebben, en een taal meer ? dat weegt toch niet om mee te dragen. maar toch, proficiat dat je de moed opgebracht hebt,

maar België zal op een of andere manier gesplitst worden, hoe lang men de doodstrijd ook trekt. een andere oplossing is er niet,
Randa is offline  
Oud 8 juli 2011, 18:37   #72
michael26
Schepen

Standaard

de franstalige willen geen akkoord
michael26 is offline  
Oud 8 juli 2011, 18:38   #73
den ambetantsten
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Ja, die mentaliteit herken ik - helaas - maar al te vaak bij uw Franstalige landgenoten. Ik heb dat nog nooit gedacht over het feit dat ik Frans heb geleerd. Raar hé...
Oud 8 juli 2011, 18:38   #74
michael26
Schepen

Standaard

hoeveel kansen op akkood hebben we al niet gehad, zelfs toen NVA akkoord was, en toch verwierpen de franstaligen elk voorstel
michael26 is offline  
Oud 8 juli 2011, 18:51   #75
Descartes Jr
Banneling

Standaard

Citaat:
Toch niet. Meertaligheid is het beste middel tegen Alzheimer en dementie. Doe er dus nog maar een extra taal bij. Het Antwerps bijvoorbeeld, binnenkort de taal van heel Belgie.
Descartes Jr is offline  
Oud 8 juli 2011, 18:58   #76
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr Bekijk bericht
Toch niet. Meertaligheid is het beste middel tegen Alzheimer en dementie. Doe er dus nog maar een extra taal bij. Het Antwerps bijvoorbeeld, binnenkort de taal van heel Belgie.
Je vais beaucoup plus loin avec l'Anglais qu'avec le Néerlandais de toute façon.
Everytime is offline  
Oud 8 juli 2011, 19:21   #77
Travis66
Europees Commissaris

Travis66's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je vais beaucoup plus loin avec l'Anglais qu'avec le Néerlandais de toute façon.
Waarschijnlijk. Wij geraken ook verder met het Engels dan het Frans. Uw stelling geldt evenwel niet voor de niet benoemde burgemeesters. En ze zou ook niet mogen gelden voor andere politici. En vooral niet voor inwoners van Vlaanderen.

Laatst gewijzigd door Travis66 : 8 juli 2011 om 19:21.
Travis66 is offline  
Oud 8 juli 2011, 19:23   #78
michael26
Schepen

Standaard

si vous aller plus loin avec l'anglais rester allors en wallonie

blijf in wallonie dan
michael26 is offline  
Oud 9 juli 2011, 06:52   #79
Descartes Jr
Banneling

Standaard

Citaat:
Voil�*, la mentalité des Wallons ....

Nous de notre côté, nous allons également beaucoup plus loin avec l'Anglais qu'avec le Français. Pourtant, nous avons le respect d'apprendre le Français.

Pour avancer dans le monde économique, technologique ou scientifique, le Français ne nous aide nullement.

Par contre, il pourrait nous aider pour aller donner de l'aide humanitaire dans le tiers-monde...

Laatst gewijzigd door Descartes Jr : 9 juli 2011 om 06:53.
Descartes Jr is offline  
Oud 9 juli 2011, 06:58   #80
Descartes Jr
Banneling

Standaard

Citaat:
Sauf chez vos voisins Néerlandophones �* Sint-Genesius-Rode ou �* Kraainem, territoires Flamands. Mais cela n'importe pas pour l'homme-du-monde qui vient étaler du hautain Bruxellois �* Politics.be.
Descartes Jr is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be