![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ah ok, je wil Lejeune afschaffen omdat de veroordeelde onfair behandeld wordt, ok.
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Het is geweldpleging die, afhankelijk van de bedoeling, kan geklasseerd worden van hooliganisme tot moordpoging met voorbedachte rade. Je hebt geen stokken van plakaten afgerukt om sushi te eten wel. Is de daad dan ook nog eens succesvol kan hij meteen geklasseerd worden als slagen en verwondingen tot moord met voorbedachte rade. Symbolisch is dit alvast niet. Een symbolische stokslag kwam dan misschien bij sommige Amerikaanse indianenstammen voor ( In volle strijd 'slechts' gewapend met een stok de vijand aantikken en zich wegmaken zonder te verwonden of te doden), in het westen bestaat dit niet. Sterker nog. Wanneer iemand jou met een stok bedreigt (laat staan hem effectief gebruikt) heb je het volste recht jezelf met geweld te verdedigen. Moest de politie half zo gewelddadig zijn als hij hier wordt voorgesteld was deze grote onschuld nu dus dood. Hij mag eerder blij zijn niet in Rusland of Afghanistan dit te hebben geprobeerd... Eigen schuld, dikke bult.
CLAESSENS Joris ![]() Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter ![]() Bron: de koran. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Minister-President
|
![]() Misschien moet je dat vragen aan de slachtoffers van reeds driemaal veroordeelde en hervallen pedofielen?
CLAESSENS Joris ![]() Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter ![]() Bron: de koran. |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik weet niet ofdat jij die hebt meegemaakt als ik je verontwaardiging hoor.
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Tussen haakjes. Indien ik de politie, of iemand anders, gewapend te lijf zou gaan zou ik weten waarom en ook wat de gevolgen kunnen zijn. Ik zal me achteraf zeker niet als de vermoorde onschuld voordoen... Indien de Politie ongeoorloofd geweld gebruikt zou ik dat met alle mogelijke bewijzen staven en aanklagen... omdat dat mijn burgerplicht zou zijn. Deze kerel ging gewapend de politie te lijf. Indien hij toerekeningsvatbaar is zijn de gevolgen voor hem. Indien niet zou je van onschuld kunnen spreken. Wat welke anderen waar dan ook al dan niet gedaan hebben, VB of niet, is hier van geen enkele relevantie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Banneling
|
![]() Tsja...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Daarmee vervalt de rest van je tekst. behalve: Citaat:
niettemin betaamt het een (goede) rechter proportionele straffen uit te spreken gebaseerd op de feiten en niet op basis van TV beelden van anderen en ook niet als afschrikwekkend voorbeeld. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat ik toen van die VB'ers nooit heb gehoord, "stop mannen, dit is moordpoging met voorbedachte rade!"
De tijden veranderen blijkbaar.
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Banneling
|
![]() ![]() Beroemde human rights advocaat Thank you Michael Mansfield. We need people like you to protect us from an overpowering and bullying police force. Laatst gewijzigd door eno2 : 7 augustus 2011 om 13:24. |
![]() |
![]() |