Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 9 juli 2011, 23:39   #61
Gwylan
Minister-President

Gwylan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior Bekijk bericht
De juridische waarde van dat document is nihil.
Als u met “juridische waarde” verwijst naar het feit dat het document geen wettekst (laat staan een grondwet) is, hebt u in ieder geval volkomen gelijk.

Een document hoeft evenwel geen wettekst te zijn om “juridische waarde” te hebben. Laten we niet in detail gaan, maar bijvoorbeeld een overeenkomst tussen partijen, voor zover conform de vigerende wetgeving, heeft in zekere zin “kracht van wet” voor deze die ze ondertekenen cq. onderschrijven. Aldus heeft een overeenkomst wel degelijk “juridische waarde”, ook al is het geen "wet", uiteraard. In wezen kan zelfs elk document in bepaalde gevallen minstens een juridische betekenis hebben. Bref…

Hier gaat het om een “Handvest” (in mijn taal “une charte”), zegge een oorkonde of een pact, of in elk geval een soortement plechtig document dat regels inhoudt waaraan men verklaart zich te willen houden. In modernere vorm zou men het misschien evenzeer een “intentieverklaring” kunnen noemen.

De juridische afdwingbaarheid daarvan is uiterst twijfelachtig, en in de praktijk zo goed als onbestaand.

Kortom, ook in praktische zin hebt u gelijk : dat document dient als een politiek statement te worden gezien, maar méér dan dat is het niet.

De herbenaming van de Communauté française (sic) de Belgique tot « Fédération Wallonie-Bruxelles » is eigenlijk ook zoiets : een politiek statement zonder juridische, laat staan grondwettelijke waarde.
Gwylan is offline  
Oud 9 juli 2011, 23:40   #62
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
volgens de laatste berichten houdt yves enkel zijn middelste been stijf
Zowel Ief en Stief hebben last van hun gerief.
Zucht is offline  
Oud 10 juli 2011, 00:01   #63
Ambiorix1
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Ik denk dat we met zijn allen zullen stoppen met lachen als Dewever en co hun goesting krijgen.
Je denkt wellicht teveel.

In het buitenland lachen ze al langer met ons en nog harder als de belgisten hun goesting krijgen...
En nog even en de financiele wereld zal ons vierkant uitlachen.
Ambiorix1 is offline  
Oud 10 juli 2011, 00:42   #64
eno2
Banneling

Standaard

Gwylan
Citaat:
in mijn taal “une charte
Ha zo
eno2 is offline  
Oud 10 juli 2011, 06:10   #65
EddyBal
Perm. Vertegenwoordiger VN

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fj9lnir Bekijk bericht
Bwa, ik denk toch dat moest KP de CVP verlaten, de partijkoers toch weer een ruk richting Belgiscisme zou maken.
Ik ben eigenlijk als NVA-aanhanger nog vrij content van Kris Peeters.
Veel mooie woorden, géén daden. Hij weet niet in het minste te wegen op de vertegenwoordigers die in de federale regering zitten. En hij wil koste wat kost de SOSSEN in de Vlaamse regering houden... Te dom om uit te steken boven de liberalen, en de sossen zijn dan maar de idioten van dienst? Want die hebben al meer dan één scheve schaats gereden he, en dan spreek ik niet alleen van Lieten... niet één bekwame sos in de Vlaamse regering.
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 10 juli 2011, 06:15   #66
EddyBal

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freelancer Bekijk bericht
Van Peeters?
Ja. Of zit die in een ANDERE CD&V misschien??

De zogezegde "Vlamingen" binnen de CD&V kunnen maar één ding doen als de richting van de CDéV Belgicistisch blijft: overlopen! Doen ze dat niet, wel, dan zijn ze even belgisch gezind als de rest, en zijn de mooie Vlaamse woordjes alleen maar "keeping up appearances" en zijn ze niet minder of eigenlijk erger volksverraders, want ze zijn wolven in schapevacht!
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 10 juli 2011, 06:17   #67
EddyBal

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Is hij er verantwoordelijk voor dat je geen Engels kan kiezen als tweede taal op school?
En op welke manier?
Wegens niet willen. Het is de Vlaamse regering dat dat bepaalt, NIEMAND ANDERS! En wie is daar de baas?

Ah, ge weet het!

Awel dan?
EddyBal is offline  
Oud 10 juli 2011, 06:23   #68
EddyBal

Standaard

Citaat:
Ik versta er niets van maar vind het wel indrukwekkende bespreking.

Dat Vlaamse Handvest, dient dat nu al ergens voor?

Zo niet hoef ik het niet te lezen
Je kan het lezen om een idee te hebben, maar zodra de échte Vlaamse partijen aan de macht komen, zal dat er gauw anders uitzien
EddyBal is offline  
Oud 10 juli 2011, 06:23   #69
EddyBal

Standaard

Citaat:
Ik versta er niets van maar vind het wel indrukwekkende bespreking.

Dat Vlaamse Handvest, dient dat nu al ergens voor?

Zo niet hoef ik het niet te lezen
Je kan het lezen om een idee te hebben, maar zodra de échte Vlaamse partijen aan de macht komen, zal dat er gauw anders uitzien
EddyBal is offline  
Oud 10 juli 2011, 06:25   #70
EddyBal

Standaard

Citaat:
Voor wanneer een Limburgs Handvest, of een handvest per arrondissement, tant qu'on y est...?
Niemand vond dat de moeite waard om aan te beginnen.
EddyBal is offline  
Oud 10 juli 2011, 06:27   #71
EddyBal

Standaard

Citaat:
Sport is belangrijker dan defensie en politie?
Mankeert er wer wat aan je leesbril?

"de federale regering heeft nog bevoegdheden die aan ons toebehoren en die ze moet afgeven"

Voila. Waarom hang jij zo graag de onnozelaar uit?
EddyBal is offline  
Oud 10 juli 2011, 11:14   #72
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Kris Peeters......... Ik herinner mij zijn aanwezigheid in Namen voor de Feest van de Franse Gemeenschap. Hij werd verwelkomt door de rattachisten van de RWF die zeer luid "De Marseillaise" zongen. Peeters zei dan tegen de Franstalige journalisten dat "splitsen geen oplossing was", dat "hij voor discussie was". Hypocrisie tot en met vauit een Peeters die zowiezo meer voor Vlaanderen is dan voor België?
Everytime is offline  
Oud 10 juli 2011, 11:15   #73
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Kris Peeters......... Ik herinner mij zijn aanwezigheid in Namen voor de Feest van de Franse Gemeenschap. Hij werd verwelkomt door de rattachisten van de RWF die zeer luid "De Marseillaise" zongen. Peeters zei dan tegen de Franstalige journalisten dat "splitsen geen oplossing was", dat "hij voor discussie was". Hypocrisie tot en met vauit een Peeters die zowiezo meer voor Vlaanderen is dan voor België?
parbleu
hoe erg
born2bewild is offline  
Oud 10 juli 2011, 11:19   #74
Bokkenreyder

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat een facistische daad: meer voor Vlaanderen dan voor België zijn, als Vlaams minister-president!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline  
Oud 10 juli 2011, 11:21   #75
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix1 Bekijk bericht
Je denkt wellicht teveel.

In het buitenland lachen ze al langer met ons en nog harder als de belgisten hun goesting krijgen...
En nog even en de financiele wereld zal ons vierkant uitlachen.
En ze hebben het totaal gelijk.
Everytime is offline  
Oud 10 juli 2011, 11:24   #76
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal Bekijk bericht
Wegens niet willen. Het is de Vlaamse regering dat dat bepaalt, NIEMAND ANDERS! En wie is daar de baas?

Ah, ge weet het!

Awel dan?
Ik heb dat zo niet gevolgd, ik weet alleen dat mijn kleinkinderen tot mijn verwondering hun tweede taal nog steeds niet kunnen kiezen en zodanig worstelen met het Frans dat ze moeten op taalkamp gaan in de Ardennen in de vakantie .En 'k vinde kikke daa erg. Merde!

Ze mogen de Kris daar eens goed tegen zijn benen voor schoppen
En ook in zijn gat.
eno2 is offline  
Oud 10 juli 2011, 11:25   #77
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
Wat een facistische daad: meer voor Vlaanderen dan voor België zijn, als Vlaams minister-president!
Als men separatist is, zegt men niet tegen journalisten dat "splitsen geen oplossing is" terwijl men het zowiezo anders denkt. Ik heb liever eerlijkheid.
Everytime is offline  
Oud 10 juli 2011, 11:26   #78
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Als men separatist is, zegt men niet tegen journalisten dat "splitsen geen oplossing is" terwijl men het zowiezo anders denkt. Ik heb liever eerlijkheid.
sterk te betwijfelen
born2bewild is offline  
Oud 10 juli 2011, 11:26   #79
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal Bekijk bericht

Voila. Waarom hang jij zo graag de onnozelaar uit?
Dat is misschien maar schone schijn????????
eno2 is offline  
Oud 10 juli 2011, 11:28   #80
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb dat zo niet gevolgd, ik weet alleen dat mijn kleinkinderen tot mijn verwondering hun tweede taal nog steeds niet kunnen kiezen en zodanig worstelen met het Frans dat ze moeten op taalkamp gaan in de Ardennen in de vakantie .En 'k vinde kikke daa erg. Merde!

Ze mogen de Kris daar eens goed tegen zijn benen voor schoppen
En ook in zijn gat.
Er is niets verkeerds als Vlaming naar Wallonië te gaan net als er niets verkeerds is als Franstalig naar Vlaanderen te gaan.
Everytime is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be