![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Voor andere dingen probeer ik af te gaan op waarnemingen. Bijvoorbeeld als ik enkele van jouw posts lees zal ik steeds meer en meer een beeld kunnen vormen van wat voor iemand je bent. En gezien de wetmatigheden van fora zal ik kunnen concluderen dat je hoogst waarschijnlijk een bestaande mens bent. Van de skyman daarentegen bestaat geen enkel bewijs dat geaccepteerd wordt in een objectieve context. Van bidden is bijvoorbeeld bewezen dat het niet beter werkt dan een placebo. Bijgevolg bestaat hij niet voor zover het relevant is, en kan zijn bestaat zonder probleem genegeerd worden in alle discussies. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Europees Commissaris
|
![]() Cogito ergo sum is geen bewijs dat je bestaat en niemand heeft dit ooit gebruikt of erover nagedacht om zijn bestaan te bewijzen.
Of jij echt bestaat weet ik niet zeker en ik kan dit niet bewijzen met wetmatigheden van fora (theoritisch wel). Ik weet wel zeker dat er een opperwezen achter deze reactie staat dat wil heeft, Nederland kan en de reactie geplaatst heeft. Daarvoor heb ik geen theoritische kennis (wetmatigheden van fora) nodig. Dit geldt voor de maker van fora, internet, computer en heel het bestaan. Bidden en God ervaren is geen basis van de denkers die filosofische, logische en rationele argumenten en bewijzen hebben voor God. Dat is meer voor mystici hé. Laatst gewijzigd door porpo : 13 juli 2011 om 00:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dus eigenlijk is god verantwoordelijk voor alles en de mens niet ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Minister-President
|
![]() Onjuist, als je niet onweerlegbaar kan bewijzen dat god bestaat, dan is hij irrelevant. Van jou krijg ik reactie, dus ik kan in zekere mate van jou aannemen dat je bestaat. God bestaat niet, ik heb immers nog nooit een antwoord van hem gekregen, en al helemaal niet wanneer ik hem het meest nodig had. Alles wat ik heb bereikt in mijn leven, heb ik ZELF gedaan, god heb ik daar nooit voor nodig gehad.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Misschien was God er wel telkens jij dacht Deze het meest nodig te hebben, maar erkende je daar helemaal geen God in. Voorbeeld. Een dam is gebroken en een hele woonzone wordt overspoeld door water. Het stortregent en het water blijft maar stijgen. Een dame klimt op haar dak en bidt tot God: God, help me van dit dak. Een reddingsboot komt langs en wil de vrouw laten enteren, maar de vrouw legt het vertrouwen verder in God en blijft bidden. Een nieuwe reddingsboot komt langs, de vrouw blijft bidden tot er uiteindelijk een helikopter een ladder laat vallen. De vrouw laat de ladder onaangeraakt en verdrinkt uiteindelijk. Komt deze vrouw voor God te staan: Wat voor ene bent U God? Ik bid voor redding en toch sta ik hier dood in de hemel. Zegt God daarop: Ik heb U potverdorie 2 reddingsloepen en een helikopter gestuurd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#68 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
En met misschien koop ik nog geen brood. Ik heb onweerlegbaar bewijs nodig wanneer ik mijn leven wil aanpassen aan een imaginaire skyman. Zeker niet wanneer die skyman belachelijke regels heeft zoals geen seks voor het huwelijk en geen kaartspel, alsook verplicht trouwen met de man die je verkracht heeft. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() Je hebt geen bewijs nodig Effect. Als je niet gelooft in God is dat gewoon uw persoon. Maar stel jezelf deze vraag, wat als er wel bewijs was. Wil je dan dat dat bewijs aantoont dat God bestaat of niet bestaat? En wat als het bewijst dat deze wel bestaat? Dan moet jij je leven er toch helemaal niet aan aanpassen? Waarom zou U? U bent een vrije ziel, net zoals iedereen. Misschien, als, enzovoort zijn nu eenmaal de termen die je moet aanvaarden als we over God spreken. Want God is nog steeds niet bewezen ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Minister
|
![]() Klopt. Maar dat is mijn bedoeling niet, zie hoe Effect bad en erop zei dat zijn gebeden niet gehoord werden.
Daaruit concludeer ik al dat hij wel wil geloven, maar niet kan. En ik dacht dan aan dat verhaaltje van die vrouw dat verzopen is door de middelen die al reeds aanwezig waren niet te grijpen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
In god we trust, all the others pay cash. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() Ik bid ook iedere week voor een grote pot te winnen, maar nouga zenne manneke ![]() Toch weerhoudt mij dat niet te geloven dat er IETS is. Iets moet er gewoon zijn of er was helemaal niets. Waar haalde je dat idee ook vandaan dat je je MOET schikken naar God? Uiteraard zal je dan veel meer succes behaald hebben als je dat opgaf ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() Waarom halen mensen toch altijd een hij voor ogen he... Ik geloof sterk in God en bid Deze nog dagelijks voor de bescherming van mijn naasten. En ik weet dat God weet dat die wens boven al mijn materiele wensen reikt. God bestaat, het is maar hoe je het beesje noemt he ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
+ de bewijslast ligt bij u: u maakt een geweldig complexe claim van een bovennatuurlijk en oppermachtig wezen. De simpelere claim is: hij bestaat niet. Volgens occam's razer heb ik gelijk.
Argumentvormen uit deze link zijn uit den boze. de historische figuur Jezus Christus Laatst gewijzigd door Effect : 13 juli 2011 om 15:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Maar daar ben ik geen vertegenwoordiger van. God heeft geen geslacht (denk ik zo). En als dat wel zo was, waarom mannelijk en geen vrouw? Daar een vrouw centraal staat voor balans en evenwicht. Net datgene wat het universum is, elegant op weg naar perfectie. Dus ALS ( ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Minister
|
![]() Citaat:
En ik ben niet geroepen mijn God te bewijzen. Ieder heeft zo zijn eigen God, in welke status zou de wereld vekeren als iedereen persé zijn god zou opdringen of trachten te bewijzen? Zie hoe het Harrie is afgegaan. Doch zal ik het niet nalaten mijn geloofsbelevenis te delen. Ik schaam me er niet voor, ik zeg alleen hoe ik het beleef en dring niemand om het te geloven of niet te geloven. Ieder zijn weg. Dat U in een ander uw gelijk terugvindt is mooi voor U. Maar mijn gelijk staat daar niet in. Ik vind mijn gelijk in andere zaken terug, en zo gaan wij elk ons pad. Laatst gewijzigd door Alienation : 13 juli 2011 om 15:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |