![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik kreeg als ze antwoord dat ze het standpunt van de overheid gingen afwachten alvorens zélf een standpunt in te nemen. Onafhankelijk zei u toch? ![]() Laatst gewijzigd door daiwa : 14 juli 2011 om 22:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ten eerste staan bepaalde groepen allochtonen er bekend om dat ze van de door hen gehuurde woningen en woonomgeving een zwijnenstal maken. Alle grote verhuurders zoals woningbouwverenigingen en -stichtingen die aan Afrikanen hebben verhuurd, hebben bijvoorbeeld met zaken als uitgebroken tussenmuren te maken gehad, omdat Afrikanen vaak van huis uit gewend zijn dat de hele familie, inclusief opa's, oma's, aangetrouwde ooms en tantes, met zijn allen in één grote ruimte wonen. Ten tweede zijn allochtonen vaker van het OCMW afhankelijk, hebben ze vaker betalingsproblemen, en zijn ze bovengemiddeld vertegenwoordigd in de criminaliteitscijfers. Kortom, als verhuurder weet je gewoon dat wanneer je aan bepaalde allochtonen verhuurt, het risico dat je huis gesloopt wordt groter is, het risico dat de huur niet of niet op tijd betaald wordt groter is, de kans op verloedering van de woonomgeving groter is, de kans dat het huis dat je verhuurt voor criminele doeleinden gebruikt wordt groter is. Als je met beduidend minder risico aan anderen kunt verhuren, dan doe je dat als verhuurder. Je bent per slot van rekening verhuurder, en niet een filantropische vzw of zoiets.
![]() |
![]() |
#64 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#65 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
ook verder: Citaat:
Laatst gewijzigd door filosoof : 14 juli 2011 om 22:30. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Minister
|
![]() Citaat:
‘Ik wou een appartement van zo'n 500 �* 600euro verhuren aan een Marokkaanse familie, maar ik kreeg telefoon van de buren dat zij die mensen niet naast zich wilden: die mensen waren namelijk in traditionele klederdracht, met hoofddoeken en zo, en dat zagen zij niet zitten.' De makelaar deed wat hij altijd doet in zo'n geval: hij belde de eigenaar, en die zei hem een huurder te zoeken met wie de buren geen problemen zouden hebben. De makelaar heeft dus gedaan wat de eigenaar hem vroeg te doen.
![]() |
![]() |
#67 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De makelaar heeft het recht een niet mis te verstane boodschap te brengen. Mogelijk wordt dit geïnterpreteerd als 'schelden' maar hij hoeft niet tolerant te zijn als hij dat niet wil.
![]() |
#68 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Banneling
|
![]() Wat is dat hier voor een fascistisch land, waar je niet eens je woning mag verhuren , of niet verhuren, aan wie je wilt ? Krankzinnig gewoon !
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Banneling
|
![]() Je kan ook, zoals in somige andere landen, een vreemdeling beletten hier huizekensmelker te worden, en hier eigendom te verwerven, dan zou je daar allemaal geen last mee hebben.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Banneling
|
![]() Ik wil in een samenleving leven waar ik niet alle vijf stappen tegen een allochtoon bots. En al zeker niet in mijn trappenhuis, of in mijn straat, mijn gemeente...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik zie die mensen liever komen dan gaan, dus ik ga ze geen mogelijkheid geven zich hier te nestelen. Van een puur zakelijke kant zou ik ook zeggen dat als ik er enkele binnenlaat, dit andere ,autochtone , huurders gaat doen vertrekken. Die gaan dan vervangen worden door meer allochtonen, en zo verloedert een wijk stillekesaan. Op halfkorte termijn gaat mijn huurhuis in waarde verliezen. En uiteindelijk ben je verplicht te verkopen. Aan een allochtoon, en voor een habbekrats. Want iemand anders vind je niet meer om daar nog te gaan wonen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() menheer wa doede gij daar in die buurt ? da's t antwoord da ge van de flikke krijgt ! dus komt mij niks vertellen over discriminatie he !
![]() |
![]() |
#79 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Stel, ikheb ieste huur staan: k verhuuur aaanwie k wil !!!!
of: Stel ge verkooop iets , wiemeeest biedt .... is nieuwe eigenaar !! Simpel toch !!!! Ingeval vanmeeer geïnteresseeerde ivm huren: als gewoon zegt ,(weesubtiel) bv: gehooort nog wel vanmij , of k laat nog wel ietswete , dan zeg j niksverkeeerd (volges mij) !!
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Dat ligt eerder aan het feit dat het pand niet voldoet aan de huurder dan omgekeerd.