Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 juli 2011, 10:50   #61
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Kijk nog eens even wat ik las in De Standaard:

Het resultaat is een BIV die minimaal 61,5 euro bedraagt en maximaal 10.000 euro, vergeleken met het maximum van 4.957 euro vandaag. De BIV op een Opel Corsa diesel gaat bijvoorbeeld van 61,5 naar 231,86 euro. Die op een Volkswagen Golf diesel van 495 naar 275,13 euro. Wie geld genoeg heeft, kiest beter voor een Range Rover (3.929, 18 euro BIV) dan voor een Porsche Cayenne (10.000 euro).

Ik stel vast:
de vervuilende Corsa moet, éénmalig bij de "aanschaf van de nummerplaat" een dikke 200 € betalen. Een verhoging van pakweg 150 €.

de iets meer vervuilende auto, de echte bazen-poeper-auto, staat gegarandeerd in iedere kapitalistengarage, de .... golf diesel ... krijgt ... een groffe 250 € korting. (maar moet nog steeds zo'n 275 € betalen.
Niemand reclameert dat zo'n golfje tot op heden zoveel moest betalen ??

en dan de echte bazenpoepersauto's, de Range Rover (vaak voor veeartsen, maar natuurlijk ook voor botentrekkers, paardentrekkers, ...) die 4.000 €moet betalen;

maar de Porche Cayenne .... van 4.000 € naar 10.000 €.
Kwestie van de nva-minister te beschuldigen van bazenpoeperij .... kan dit toch wel tellen, vind ik.
Deze regelgeving telt niet voor bedrijfswagens (gelukkig maar) en ik ken persoonlijk niemand die met een echt zware wagen rijdt die niet in een bedrijf is ingeschreven.
Jij wel misschien?
speurneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2011, 10:50   #62
freelancer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door J.B good Bekijk bericht
Zo is het Henri! Al is het niet enkel de vlaamse regering, heel Europa is zijn pedalen kwijt. Deze onzin waait door heel Europa, de arrogante NVAer behoud er natuurlijk zijn glimlach nog bij. Het is namelijk hun natte droom, rijker worden door andermans miserie!!
Van kleinlinkse fans van een grasetend communistisch land kan men natuurlijk niet meer dan onzin verwachten...

Die willen (of kunnen) natuurlijk niet beseffen dat de rijkdom/welstand van een land door gezonde ondernemingen tot stand komt...

Die denken dat welstand komt door ondernemingen kapot te maken...
freelancer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2011, 10:51   #63
freelancer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
Deze regelgeving telt niet voor bedrijfswagens (gelukkig maar) en ik ken persoonlijk niemand die met een echt zware wagen rijdt die niet in een bedrijf is ingeschreven.
Jij wel misschien?
Het spek staat deze week enorm goedkoop...
freelancer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2011, 10:59   #64
Stingray
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Voor dagdagelijks gebruik wel hé.
Als old-timer ingeschreven zijn geeft x-aantal restricties, ook wat betreft de dagen en uren dat je er mee gaat rijden.
Gebruik hem als eerste wagen en je zit met een probleem. Erg genoeg want 'k heb net ne Charger uit de jaren 70 zien staan ...
Tot nu toe was het zo dat je een verminderde rijtaks kreeg wanneer het voertuig > 25 jaar was. Als je elk jaar naar de keuring ging, kreeg je een gewone plaat en was je niet onderworpen aan de beperkingen geldend voor het statuut old-timer (die na de eerste keuring niet meer naar de keuring moeten). Aangezien mijn wagen, gezien de restauratie gemakkelijk een keuring kan doorstaan, was ik van plan dit te doen.

Als natuurlijk de BIV naar 10000 wordt opgetrokken omdat je met een V8 zit, dan kan je het vergeten en is je aankoop en investering van tijd, moeite en geld, eensklaps gewoonweg niets meer waard.

Er is misschien wel nog een kleine uitweg en die is dat de BIV maar 1 keer betaald dient te worden. Ik schreef hem al een keer op mijn naam in vooraleer ik de restauratie begon.

Laatst gewijzigd door Stingray : 17 juli 2011 om 11:00.
Stingray is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2011, 11:01   #65
Stingray
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
Jij wel misschien?
Correctie : enkel rechtspersonen. De gewone zelfstandigen genieten er niet van.

Mooie regeling niet ? Het grootkapitaal blijft buiten schot en jan met de pet dient alles te betalen.
Oud 17 juli 2011, 11:19   #66
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freelancer Bekijk bericht
Van kleinlinkse fans van een grasetend communistisch land kan men natuurlijk niet meer dan onzin verwachten...

Die willen (of kunnen) natuurlijk niet beseffen dat de rijkdom/welstand van een land door gezonde ondernemingen tot stand komt...

Die denken dat welstand komt door ondernemingen kapot te maken...
Scherp gezien, maar weet je wat het toppunt is? Johnny be good(e) en Henri hebben elkaar gevonden. De één is een grote aanhanger van Rood (of geen brood, jij stomme kloot) en de ander zweert bij de PS, een corrupte profiteursbende.

Normaal gezien kunnen die twee strekkingen mekaars bloed drinken. Maar in het raam van "beklad de N-VA" zijn ze broederlijk verenigd. Er is wel één verzachtende omstandigheid : geen van beide is van de slimste.
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2011, 11:22   #67
J.B good
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Scherp gezien, maar weet je wat het toppunt is? Johnny be good(e) en Henri hebben elkaar gevonden. De één is een grote aanhanger van Rood (of geen brood, jij stomme kloot) en de ander zweert bij de PS, een corrupte profiteursbende.

Normaal gezien kunnen die twee strekkingen mekaars bloed drinken. Maar in het raam van "beklad de N-VA" zijn ze broederlijk verenigd. Er is wel één verzachtende omstandigheid : geen van beide is van de slimste.
En uit wat maak je het besluit? Als jij het morgen ne keer eens bent met henri ben jij dan plots ook een PS aanhanger? Heel uw post is dus op onzin gebaseerd.
J.B good is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2011, 11:24   #68
J.B good
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Het gaat er enkel om dat de N-VA en CD&V staan te roepen dat de nota van EDR belastingverhogingen inhield en zij tegen belastingverhogingen zijn voor het federaale niveau, maar er zelf een heel grote doorvoeren op Vlaams niveau die vooral de werkende Vlaming treft.

Blijkbaar zijn er nog mensen die het door hebben!! Pas op jantje, zo dadelijk ben je een belgicist, communist, anarchist, PSer of nog anders.

Laatst gewijzigd door J.B good : 17 juli 2011 om 11:25.
J.B good is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2011, 11:40   #69
Stingray
Banneling

Standaard

We kunnen dus concluderen dat geen enkele van de politici en geen enkele politieke partij nog te vertrouwen is en dat het weinig zin heeft om feitelijk nog te gaan stemmen.

Denk dat ik de volgende verkiezingen eens gaan weigeren.
Oud 17 juli 2011, 11:47   #70
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stingray Bekijk bericht
We kunnen dus concluderen dat geen enkele van de politici en geen enkele politieke partij nog te vertrouwen is en dat het weinig zin heeft om feitelijk nog te gaan stemmen.

Ik heb nog geen enkele maal mijn stem uitgebracht en ik ben reeds +50.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2011, 12:04   #71
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:

Geen enkele?
Probeer PVDA eens.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2011, 12:05   #72
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik heb nog geen enkele maal mijn stem uitgebracht en ik ben reeds +50.
Je weet toch dat er geen rekening gehouden wordt met niet uitgebrachte stemmen.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2011, 12:18   #73
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Heb dit gevoel het afgelopen weekend ook gekregen.

Ben al 10 jaar bezig met een oldtimerke. Wordt dus onmogelijk om die nog in te schrijven. Zal naar het circuit moeten en daar wat naft op gaan smossen. Zal meer CO2 de lucht in blazen op die manier, dan de 'normale' 500 km om naar een meeting te rijden.

België is nog maar alleen goed om belastingen te betalen.
Een oldtimer heeft een appart statuut.
Oud 17 juli 2011, 12:19   #74
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Geen enkele?
Probeer PVDA eens.
Die zijn ook niet te vertrouwen. Die willen ook macht en onze samenleving beheren volgens politieke maatstaven.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2011, 12:19   #75
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
De Vlaamse regering is de pedalen volledig kwijt. Wie zat daar ook weeral in de meerderheid ?
SP.A?
Oud 17 juli 2011, 12:22   #76
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Voor dagdagelijks gebruik wel hé.
Als old-timer ingeschreven zijn geeft x-aantal restricties, ook wat betreft de dagen en uren dat je er mee gaat rijden.
Gebruik hem als eerste wagen en je zit met een probleem. Erg genoeg want 'k heb net ne Charger uit de jaren 70 zien staan ...
Er is alleen een beperking wat betreft de afstand die je mag afleggen, een straal van (ik dacht) 20 km.
Oud 17 juli 2011, 12:23   #77
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Geen enkele?
Probeer PVDA eens.
Weggegooide stem zolang ze niet aan de kiesdrempel komen.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2011, 12:28   #78
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Wat een geraaskal.

Ook hier is de pers alweer veel te voortvarend en geeft veel te partiële berichtgeving.

Reken zelf maar eens na, voor de verschillende voorbeelden van auto's, welke het totaalplaatje is van de te betalen belasting.
Die belasting bestaat wel uit twee delen: btw en biv.

De "dikke" auto's betalen nog steeds veeeeel meer.

Voor wat het milieu betreft:
die nieuwe auto's zijn in aankoopprijs ook duurder; de koper betaalt de premie van de nieuwe milieutechnologie die in de dure auto zit.

Op politiek vlak:
Bovendien is het maar een zeer beperkte beslissing van de nva. In de Vlaamse regering zit de nva nog steeds als een kleiner broertje.

In al deze verwarring maken onze broertjes van klein-links en misbruikte-vakbondsmilitanten die niet voor zichzelf kunnen nadenken maar gebruik om een centrum-rechtse partij te verwijten van extreem-rechts te zijn.
En maar lummelen en zagen over 'democratie', en over 'groene fiscaliteit' ....
Je probeert de rol van de N-VA in het nieuwe decreet dat de BIV regelt te minimaliseren. Wil je daarmee zeggen dat N-VA in feite grote bezwaren had tegen dit decreet ?

Kan je hiervan de bron geven ?

Wat is in feite de visie van de N-VA in verband met rijktaks, BIV en CO² taks op auto's ?

Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide !
Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2011, 12:31   #79
MAX BAUER
Banneling

Standaard

Het doel van de maatregel is goed. Het wagenpark moet vergroend worden.
Geen enkele maatregel zal terzake ooit volmaakt zijn. Kritikasteren is altijd gemakkelijk.
Het is zeker geen belastingverhoging. Het netto effect hangt af van de keuze die de autokoper maakt.
Ge kunt altijd de minderbelaste weg kiezen.

Laatst gewijzigd door MAX BAUER : 17 juli 2011 om 12:42.
MAX BAUER is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2011, 12:34   #80
MAX BAUER
Banneling

Standaard

Citaat:
Een paard houden kost veel geld en daar moet je ook taksen op betalen.
Plus dat je taksen moet betalen om de mest te mogen veroorzaken.
En je moet dan nog eens taksen betalen om die mest te laten ophalen.
En op een paardenkar moet je ook taksen betalen.
En je mag dan niet eens overal komen met je paard en kar of je hebt een speciale toelating nodig waar je opnieuw voor moet betalen.

En het openbaar vervoer is zo goed dat je er vaak geen gebruik van kan maken.
De plaatsen waar men er wel gebruik van kan maken zijn dan weer onveilig en enkel bereikbaar als het Openbaar vervoer niet in staken is of een panne heeft.
Een en al simplisme. De overheid heeft taken en die moeten gefinancierd worden.

Laatst gewijzigd door MAX BAUER : 17 juli 2011 om 12:36.
MAX BAUER is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be