![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Minister
|
![]() Suqar,
Nochtans simpel verwoord, maar ik meen het. We moeten samen leven, dat we nu willen of niet. We kunnen het onszelf moeilijk maken, of we kunnen het gemakkelijk maken en even alle bullshit opzij schuiven. Ik kan héél goed begrijpen hoe het kan voelen. In één hok geplaatst te worden. Kunt gij geloven dat ik racisme binnenin mijn eigen volk heb ervaren? Enfin "racisme". Gewoon omdat ik uit een andere stad kom. Ik kan na de zoveelste reacties daarop ook geen energie meer opbrengen daar tegenin te gaan. En als ik dat toch deed, werd het moeilijk me in te houden. En verlaagde ik me snel mee tot hun niveau, veralgemenen. Ik weet nog heel goed hoe ik was op jongere leeftijd.... misschien was ik de ergste van allemaal en betaal ik nu mijn karma schuld af. Who knows. Maar ik begin meer en meer te beseffen dat wij allemaal mensen zijn. Ik ben al enkele dagen multiculturaliteit gaan opsnuiven, en mij valt op. Wij willen allemaal hetzelfde. Kinderen willen spelen op de speeltuin, ouders willen het beste voor hun kinderen, we willen allemaal onze buik rond eten en op ons gemakske kunnen zitten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Minister
|
![]() Dat zou ik ten zeerste betreuren
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
|
![]() Over een week begint de vastenmaand. Die tijd kan ik beter nuttig gebruiken door bijvoorbeeld vrijwilligerswerk te doen of iets anders. Op dit forum maak ik mezelf niet nuttig, verre van als ik mn reacties zo eens nalees.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Natuurlijk zou ge uw tijd nuttiger kunnen gebruiken als op een forum zitten, maar daarvoor moet ge niet voorgoed verdwijnen he...... Eens af en toe binnenspringen ej |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als Belgicist kan ik niet anders dan tegen de 'zwarten' zijn. ![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
![]()
"If you cannot point your finger at anything and say that is wrong, then you also take part in your own cultural collaps." Churchill: "Ik geloof alleen in statistieken als ik ze zelf gemanipuleerd heb!" Laatst gewijzigd door gfpatch : 24 juli 2011 om 13:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat hebben moslims echt nodig om moslim te zijn in het Westen? -Moet die hoofddoek of blijft het een persoonlijke voorkeur en ga je daar geen punt van maken wanneer dat botst met een Westerse en seculiere omgeving op werkvloeren en in scholen? -Waarom voeden we jongens anders op dan meisjes? Waaerom geven we hen meer vrijheid, eisen we gen gehoorzaamheid en discipline die we dochter vaak wel opleggen? - Waarom laten we zonen s' avonds nog buiten? Hoe kunnen vaders meer betrokken worden op de opvoeding, meer met zonen en minder met vzw of moskee bezig zijn? - Hoe breng je tijd door op een kwalitatieve manier als gezin? Welke voordelen heeft dit? - Is het verstandig kinderen te laten trouwen met partners uit het herkomstland of vragen we dan om problemen en moedigen we beter contacten aan onder jongeren die hier geboren zijn zodat ze hier ene partner kunnnen ontmoeten? - Wat gaan we zelf doen aan taalachterstand en gebrekkige opleidingen? - Wat zien wij als gelovigen als radicaal en verzetten we ons tegen als zijnde islamitisch gedachtengoed? Waar geven we het signaal wanneer we die invloed merken bij onze kinderen of omgeving? Hoe gaan we daarmee om en hoe bevorderen we onderling discussie over wat we als "islamitisch" in het Westen accepteren en wat niet? Kunnen we daarbij respect en acceptatie van en voor Westerlingen even centraal zetten dan overtuiging? Nog wat Suqar? ![]() Stof genoeg, |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Minister
|
![]() Nu eerlijk gezegd alice, ik ben ook meer beschermend naartoe een meisje dan naartoe een jongen hoor.
Ik ben helemaal niet gelovig opgevoed, enfin... God bestaat volgens mijn ouders, maar die weg moesten we zelf opzoeken. Moest ik een zoon hebben, die zou mogen uitgaan zolang ie wilt vanaf zijn 16. Maar mijn dochter? FORGET IT! En ik mag hiermee misschien een hele waaier van verwijten over me heen roepen, ik ben eerlijk. Shoot me down for it wat ge maar wilt. Maar het zal de situatie hier niet veranderen. Al bij al, de grootste verantwoordelijkheid ligt bij uw eigen volk, uw regeringen. Het zijn zij die het hier verneuken, en wij laten ons maar al te graag afleiden met onnozliteiten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | ||||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Europees Commissaris
|
![]() Dan volg je de Koran niet helemaal zoals het hoort, waarvoor respect.
De Koran citeert letterlijk; 'Luistert niet naar de ongelovigen en bestrijdt hen met grote ijver." [25:52]' Dat is niet echt respectvol lijkt me. Zoek maar op.
![]() |
#72 | |
|
![]() Citaat:
Als je het niet vind, dan zoek ik het wel eens op voor jou. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik vind het niet, maar dat is spijtig genoeg niet de enige vers waar ik me zorgen over maak...
http://koenraadelst.bharatvani.org/a...oorongel2.html Is daar allemaal zo een uitleg voor?
![]() |
#74 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
En, zelfs als de quotes uit hun context getrokken zijn, is het dan niet normaal dat er zoveel moslims het op een fundamentalistische manier interpreteren zoals ik? Het lijkt erop dat je wel heel goed geïnformeerd moet zijn en echt kennis van zaken moet hebben vooraleer je het op een vreedzame manier kan interpreteren. P.S. @Suqar; niets van wat ik zeg is bedoelt om je te beledigen of te irriteren. Ik maak me oprecht zorgen en vraag het me echt af.
https://stratlingo.com Laatst gewijzigd door Snerror : 24 juli 2011 om 20:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
|
![]() Citaat:
Over impact gesproken. Dat doet me eraan denken van straks eens een draad te openen die ik al heel lang wilde openen. Bedankt voor de post! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat gaat u tegen uw dochter zeggen" ge zijt een meiske dus mag je minder dan je broer?" Dan heeft u volgens mij nog geen kinderen! ![]() Je kunt het best beide kinderen laten uitgaan wanneer ze daar klaar voor zijn, dus de gevolgen van hun gedrag kunnen inschatten en verantwoordelijkheid kunnen nemen om geen al te foute keuzes te maken..op 16 jaar uitgaan is voor een jongen ook erg vroeg,schoolfuiven buiten beschouwing gelaten.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
In september begint voor mij het turnseizoen terug en ben ik 10 maanden bezig met kinderen als trainer en bestuurslid. Dus vanaf 31 juli zal ik minder aanwezig zijn op het forum ![]() Ik ben benieuwd naar je draad...
"If you cannot point your finger at anything and say that is wrong, then you also take part in your own cultural collaps." Churchill: "Ik geloof alleen in statistieken als ik ze zelf gemanipuleerd heb!" Laatst gewijzigd door gfpatch : 24 juli 2011 om 22:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Het is een meisje he. En ik denk dat dat bij andere ouders ook zo is.
"If you cannot point your finger at anything and say that is wrong, then you also take part in your own cultural collaps." Churchill: "Ik geloof alleen in statistieken als ik ze zelf gemanipuleerd heb!" |
|
![]() |
![]() |