Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 24 juli 2011, 03:04   #61
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gfpatch Bekijk bericht
Ik ben atheïst ik respecteer religie in welke vorm dan ook en vooral de personen zolang ik er geen hinder van heb.
Dat is volledig wederzijds.
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2011, 03:06   #62
Alienation
Minister

Alienation's schermafbeelding

Standaard

Suqar,
Nochtans simpel verwoord, maar ik meen het. We moeten samen leven, dat we nu willen of niet. We kunnen het onszelf moeilijk maken, of we kunnen het gemakkelijk maken en even alle bullshit opzij schuiven.

Ik kan héél goed begrijpen hoe het kan voelen. In één hok geplaatst te worden.
Kunt gij geloven dat ik racisme binnenin mijn eigen volk heb ervaren? Enfin "racisme". Gewoon omdat ik uit een andere stad kom. Ik kan na de zoveelste reacties daarop ook geen energie meer opbrengen daar tegenin te gaan.
En als ik dat toch deed, werd het moeilijk me in te houden. En verlaagde ik me snel mee tot hun niveau, veralgemenen.
Ik weet nog heel goed hoe ik was op jongere leeftijd.... misschien was ik de ergste van allemaal en betaal ik nu mijn karma schuld af. Who knows.

Maar ik begin meer en meer te beseffen dat wij allemaal mensen zijn.
Ik ben al enkele dagen multiculturaliteit gaan opsnuiven, en mij valt op. Wij willen allemaal hetzelfde. Kinderen willen spelen op de speeltuin, ouders willen het beste voor hun kinderen, we willen allemaal onze buik rond eten en op ons gemakske kunnen zitten.
Oud 24 juli 2011, 03:07   #63
Alienation
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Ik hoop van over een weekje toch een pauze in te lassen. Hopelijk voorgoed.
Dat zou ik ten zeerste betreuren
Oud 24 juli 2011, 03:10   #64
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alienation Bekijk bericht
Dat zou ik ten zeerste betreuren
Over een week begint de vastenmaand. Die tijd kan ik beter nuttig gebruiken door bijvoorbeeld vrijwilligerswerk te doen of iets anders. Op dit forum maak ik mezelf niet nuttig, verre van als ik mn reacties zo eens nalees.
Oud 24 juli 2011, 03:18   #65
Alienation
Minister

Standaard

Citaat:
Over een week begint de vastenmaand. Die tijd kan ik beter nuttig gebruiken door bijvoorbeeld vrijwilligerswerk te doen of iets anders. Op dit forum maak ik mezelf niet nuttig, verre van als ik mn reacties zo eens nalees.
Nie zeveren he Ik denk dat ge nog meer impact hebt dan ge zelf durft vermoeden op dit forum

Natuurlijk zou ge uw tijd nuttiger kunnen gebruiken als op een forum zitten, maar daarvoor moet ge niet voorgoed verdwijnen he...... Eens af en toe binnenspringen ej
Oud 24 juli 2011, 12:10   #66
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®staaf
Ik had echt graag van voorstanders gehoord, wat ze van mijn favoriete boerka-versie vinden.
Dat het de langverwachte outing van de Belgicisten is?
Uiteraard.
Als Belgicist kan ik niet anders dan tegen de 'zwarten' zijn.
Oud 24 juli 2011, 13:20   #67
gfpatch
Provinciaal Gedeputeerde

gfpatch's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nie zeveren he Ik denk dat ge nog meer impact hebt dan ge zelf durft vermoeden op dit forum

Natuurlijk zou ge uw tijd nuttiger kunnen gebruiken als op een forum zitten, maar daarvoor moet ge niet voorgoed verdwijnen he...... Eens af en toe binnenspringen ej

Churchill: "Ik geloof alleen in statistieken als ik ze zelf gemanipuleerd heb!"

Laatst gewijzigd door gfpatch : 24 juli 2011 om 13:20.
gfpatch is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2011, 13:59   #68
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat kunnen wij moslims doen om op te treden tegen de extremisten? Ik heb het vaak gevraagd en nooit een antwoord gekregen. Ik zweer je dat ik alles zou doen dat ik kan maar ik en vele anderen staan met de rug tegen de muur. Denk je echt dat ik fier ben op bepaalde geloofsbroeders? Wat kan ik nog meer doen buiten facebookgroepen openen a la 'ik ben moslim en anti sharia4belgium' en mijn afkeer tonen tegenover deze daden? Ik weet het gewoon niet meer.
Ik denk dat je heel veel zou kunnen doen, maar daarom kun je dat nog niet alleen..trek om te beginnen de discussies open, ook in moskees, ook in organisaties en in het bijzonder vrouwenverenigingen.
Wat hebben moslims echt nodig om moslim te zijn in het Westen?
-Moet die hoofddoek of blijft het een persoonlijke voorkeur en ga je daar geen punt van maken wanneer dat botst met een Westerse en seculiere omgeving op werkvloeren en in scholen?
-Waarom voeden we jongens anders op dan meisjes? Waaerom geven we hen meer vrijheid, eisen we gen gehoorzaamheid en discipline die we dochter vaak wel opleggen?
- Waarom laten we zonen s' avonds nog buiten? Hoe kunnen vaders meer betrokken worden op de opvoeding, meer met zonen en minder met vzw of moskee bezig zijn?
- Hoe breng je tijd door op een kwalitatieve manier als gezin? Welke voordelen heeft dit?
- Is het verstandig kinderen te laten trouwen met partners uit het herkomstland of vragen we dan om problemen en moedigen we beter contacten aan onder jongeren die hier geboren zijn zodat ze hier ene partner kunnnen ontmoeten?
- Wat gaan we zelf doen aan taalachterstand en gebrekkige opleidingen?
- Wat zien wij als gelovigen als radicaal en verzetten we ons tegen als zijnde islamitisch gedachtengoed? Waar geven we het signaal wanneer we die invloed merken bij onze kinderen of omgeving? Hoe gaan we daarmee om en hoe bevorderen we onderling discussie over wat we als "islamitisch" in het Westen accepteren en wat niet? Kunnen we daarbij respect en acceptatie van en voor Westerlingen even centraal zetten dan overtuiging?

Nog wat Suqar? Werk genoeg en dat zou je zelf moeten weten!

Stof genoeg,
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2011, 15:25   #69
Alienation
Minister

Standaard

Nu eerlijk gezegd alice, ik ben ook meer beschermend naartoe een meisje dan naartoe een jongen hoor.
Ik ben helemaal niet gelovig opgevoed, enfin... God bestaat volgens mijn ouders, maar die weg moesten we zelf opzoeken.

Moest ik een zoon hebben, die zou mogen uitgaan zolang ie wilt vanaf zijn 16. Maar mijn dochter? FORGET IT!

En ik mag hiermee misschien een hele waaier van verwijten over me heen roepen, ik ben eerlijk. Shoot me down for it wat ge maar wilt. Maar het zal de situatie hier niet veranderen.

Al bij al, de grootste verantwoordelijkheid ligt bij uw eigen volk, uw regeringen.
Het zijn zij die het hier verneuken, en wij laten ons maar al te graag afleiden met onnozliteiten.
Oud 24 juli 2011, 19:10   #70
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Suqar,
Nochtans simpel verwoord, maar ik meen het. We moeten samen leven, dat we nu willen of niet. We kunnen het onszelf moeilijk maken, of we kunnen het gemakkelijk maken en even alle bullshit opzij schuiven.
Het is inderdaad simpel verwoord. Misschien daarom dat het zo mooi klinkt.

Citaat:
Ik kan héél goed begrijpen hoe het kan voelen. In één hok geplaatst te worden.
Misschien wel ja. Het is alleszins geen fijn gevoel. Op den duur heb je zoiets van 'ze vinden me allemaal slecht dus foert, dan word ik maar slecht'
Citaat:
Kunt gij geloven dat ik racisme binnenin mijn eigen volk heb ervaren? Enfin "racisme". Gewoon omdat ik uit een andere stad kom. Ik kan na de zoveelste reacties daarop ook geen energie meer opbrengen daar tegenin te gaan.
En als ik dat toch deed, werd het moeilijk me in te houden.
Dat kan ik goed geloven ja. Ik zou het geen probleem vinden mocht iemand mij haten omdat ik uit een andere stad kom. Daar zou ik echt niet van wakker liggen. Ik vind het wel kwetsend dat iemand mij associeert met straattuig waar ik zelf een probleem mee heb en dat iemand mij bij voorbaat in een hokje stopt alleen maar omdat ik ervoor gekozen heb om als moslima door het leven te gaan. Mensen beseffen niet hoe gemeen ze kunnen zijn soms en dan wijs ik in de eerste plaats naar mezelf.
Citaat:
En verlaagde ik me snel mee tot hun niveau, veralgemenen.
Dat heb ik ook. En achteraf kan ik mn kop wel tegen de muur bonken maar spijt komt altijd achteraf. Het is sterker dan mezelf maar ik heb de neiging om haatreacties te beantwoorden met een haatreactie.

Citaat:
Maar ik begin meer en meer te beseffen dat wij allemaal mensen zijn.
Fijn om dat te lezen.
Citaat:
Ik ben al enkele dagen multiculturaliteit gaan opsnuiven, en mij valt op. Wij willen allemaal hetzelfde. Kinderen willen spelen op de speeltuin, ouders willen het beste voor hun kinderen, we willen allemaal onze buik rond eten en op ons gemakske kunnen zitten.
Mooi gezegd. Een mens is opzoek naar innerlijke rust. Of het nu om een Belg, Marokkaan of Chinees gaat. We zijn en blijven mensen hé. En als we nu eens zouden stilstaan bij het feit dat ons leven vergankelijk is en dat er ooit een einde komt aan ons leven dan zouden we niet zo verzuurd door het leven gaan. Maar we zouden het beste proberen te maken van onze samenleving waarin nu eenmaal mensen voorkomen met een verschillende afkomst en religie.
Oud 24 juli 2011, 19:35   #71
Snerror
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Dat is volledig wederzijds.
Dan volg je de Koran niet helemaal zoals het hoort, waarvoor respect.
De Koran citeert letterlijk; 'Luistert niet naar de ongelovigen en bestrijdt hen met grote ijver." [25:52]' Dat is niet echt respectvol lijkt me.
Zoek maar op.
Oud 24 juli 2011, 19:50   #72
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Snerror Bekijk bericht
Dan volg je de Koran niet helemaal zoals het hoort, waarvoor respect.
De Koran citeert letterlijk; 'Luistert niet naar de ongelovigen en bestrijdt hen met grote ijver." [25:52]' Dat is niet echt respectvol lijkt me.
Zoek maar op.
Ik ken het vers en ik heb dat vers hier al meermaals besproken. Lees hier de uitleg over vers 52: http://www.tafsir.com/Default.asp

Als je het niet vind, dan zoek ik het wel eens op voor jou.
Oud 24 juli 2011, 20:07   #73
Snerror
Europees Commissaris

Standaard

Ik vind het niet, maar dat is spijtig genoeg niet de enige vers waar ik me zorgen over maak...

http://koenraadelst.bharatvani.org/a...oorongel2.html

Is daar allemaal zo een uitleg voor?
Oud 24 juli 2011, 20:09   #74
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Snerror Bekijk bericht
Ik vind het niet, maar dat is spijtig genoeg niet de enige vers waar ik me zorgen over maak...

http://koenraadelst.bharatvani.org/a...oorongel2.html

Is daar allemaal zo een uitleg voor?
Ja, alle verzen staan uitgelegd. En alle tafsirs waar de moslims zich op baseren ook. Ik moet nu even gaan. Ik zoek het zeker eens op voor je. Mocht ik het vergeten, pm je maar even.
Oud 24 juli 2011, 20:14   #75
Snerror
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ja, alle verzen staan uitgelegd. En alle tafsirs waar de moslims zich op baseren ook. Ik moet nu even gaan. Ik zoek het zeker eens op voor je. Mocht ik het vergeten, pm je maar even.
Ok bedankt. Wat ik wel vreemd vind is dat ik geen enkel van deze quotes op een positieve manier kan interpreteren. Ligt dat aan mij?
En, zelfs als de quotes uit hun context getrokken zijn, is het dan niet normaal dat er zoveel moslims het op een fundamentalistische manier interpreteren zoals ik?
Het lijkt erop dat je wel heel goed geïnformeerd moet zijn en echt kennis van zaken moet hebben vooraleer je het op een vreedzame manier kan interpreteren.

P.S. @Suqar; niets van wat ik zeg is bedoelt om je te beledigen of te irriteren. Ik maak me oprecht zorgen en vraag het me echt af.

Laatst gewijzigd door Snerror : 24 juli 2011 om 20:27.
Snerror is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2011, 20:22   #76
suqar_7loe

Standaard

Citaat:

Ik zal wel eens piepen hoor, geen nood. Maar tijdens de Ramadan wil ik me nuttig maken. Ik ben op de Gentse feesten al eens gaan informeren om me even nuttig te maken als vrijwilliger tussen de vluchtelingen. Ik zie nog wel.

Over impact gesproken. Dat doet me eraan denken van straks eens een draad te openen die ik al heel lang wilde openen.

Bedankt voor de post!
Oud 24 juli 2011, 20:31   #77
hurricane
Europees Commissaris

hurricane's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Die boerka is een broeikas

ongezond en onhygiënisch

weg ermee
Het mysterie van de broeikasgassen is in één keer opgelost zie
hurricane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2011, 22:16   #78
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nu eerlijk gezegd alice, ik ben ook meer beschermend naartoe een meisje dan naartoe een jongen hoor.
Ik ben helemaal niet gelovig opgevoed, enfin... God bestaat volgens mijn ouders, maar die weg moesten we zelf opzoeken.

Moest ik een zoon hebben, die zou mogen uitgaan zolang ie wilt vanaf zijn 16. Maar mijn dochter? FORGET IT!

En ik mag hiermee misschien een hele waaier van verwijten over me heen roepen, ik ben eerlijk. Shoot me down for it wat ge maar wilt. Maar het zal de situatie hier niet veranderen.

Al bij al, de grootste verantwoordelijkheid ligt bij uw eigen volk, uw regeringen.
Het zijn zij die het hier verneuken, en wij laten ons maar al te graag afleiden met onnozliteiten.
U ziet niet de nuance tussen zonen maar laten doen waar ze zin in hebben, en dit vaak op belachelijk jonge leeftijd en dochters opsluiten vanaf de pubertijd of beide kinderen gelijk behandelen?
Wat gaat u tegen uw dochter zeggen" ge zijt een meiske dus mag je minder dan je broer?"
Dan heeft u volgens mij nog geen kinderen!

Je kunt het best beide kinderen laten uitgaan wanneer ze daar klaar voor zijn, dus de gevolgen van hun gedrag kunnen inschatten en verantwoordelijkheid kunnen nemen om geen al te foute keuzes te maken..op 16 jaar uitgaan is voor een jongen ook erg vroeg,schoolfuiven buiten beschouwing gelaten..
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2011, 22:29   #79
gfpatch
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Ik zal wel eens piepen hoor, geen nood. Maar tijdens de Ramadan wil ik me nuttig maken. Ik ben op de Gentse feesten al eens gaan informeren om me even nuttig te maken als vrijwilliger tussen de vluchtelingen. Ik zie nog wel.

Over impact gesproken. Dat doet me eraan denken van straks eens een draad te openen die ik al heel lang wilde openen.

Bedankt voor de post!
Ik begrijp het tijdens de eerste maand van de vakantie heb ik veel tijd om op het forum te komen. De tweede maand ben ik de hele tijd weg op vakantie.

In september begint voor mij het turnseizoen terug en ben ik 10 maanden bezig met kinderen als trainer en bestuurslid.

Dus vanaf 31 juli zal ik minder aanwezig zijn op het forum

Ik ben benieuwd naar je draad...

Laatst gewijzigd door gfpatch : 24 juli 2011 om 22:30.
Oud 24 juli 2011, 22:32   #80
gfpatch
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
U ziet niet de nuance tussen zonen maar laten doen waar ze zin in hebben, en dit vaak op belachelijk jonge leeftijd en dochters opsluiten vanaf de pubertijd of beide kinderen gelijk behandelen?
Wat gaat u tegen uw dochter zeggen" ge zijt een meiske dus mag je minder dan je broer?"
Dan heeft u volgens mij nog geen kinderen!

Je kunt het best beide kinderen laten uitgaan wanneer ze daar klaar voor zijn, dus de gevolgen van hun gedrag kunnen inschatten en verantwoordelijkheid kunnen nemen om geen al te foute keuzes te maken..op 16 jaar uitgaan is voor een jongen ook erg vroeg,schoolfuiven buiten beschouwing gelaten..
Mijn dochter mag nochtans minder dan haar broer op dezelfde leeftijd.
Het is een meisje he.
En ik denk dat dat bij andere ouders ook zo is.

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be