Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Bekijk resultaten enquête: Wat denken jullie?
Dit lijkt me een goed idee. 4 12,12%
Dit lijkt me geen goed idee. 28 84,85%
Ik heb hier helemaal geen mening over. 1 3,03%
Aantal stemmers: 33. Je mag niet stemmen in deze enquête

Discussietools
Oud 23 juli 2011, 23:52   #61
Ferre
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT Bekijk bericht
Nu zijn we andere tijden, en in het moderne Europa, met al zijn rechten (en plichten) zal men het recht van eigen moedertaal zeker niet ontnemen.
Behalve als je met Franstaligen te maken hebt, denk ik dan persoonlijk. Er is altijd een dominante cultuur/taal. De dominante cultuur wordt bepaald door de spelregels. Ik zou de spelregels niet aan Franstaligen overlaten.
Little off-topic:
Quebec city had 100 jaar geleden 40% Engelstaligen. Nu geen 1,5% meer. In een zee van Engelstaligen slaagt Quebec erin Engelstaligen weg te pesten of te verfransen. Net zoals ze hier met de Vlamingen doen in Brussel en rand. Quebec wordt/is mono Franstalig. Enkel in Montreal blijft een grotere Engelstalige minderheid maar die gaat ook achteruit. Zelf wel zeer consequent in heel Canada hun grondwettelijk taalrechten voor de Franstaligen opeisen maar iedere uiting van Engels in Quebec aanvechten als een kaakslag aan (Franstalig) Quebec.

Citaat:
Het zou vooral goed zijn niet teveel invloeden vanuit Holland meer te krijgen, want hun vieze taal beïnvloedt onze mooie dialecten, jammer.
Een persoonlijke appreciatie die ik niet deel.

Citaat:
Vlaanderen zal dan net als Wallonië een département zijn in het grote Frankrijk, en dezelfde rechten en plichten genieten als alle andere départementen.
Dat is dan niet veel soeps. De regio Nord-Pas de Calais probeert al een eeuwigheid een meer historische/betekenisvollere naam te verkrijgen. Blijkbaar is dat mission impossible omdat het steevast refereert naar de Nederlanden en dat ligt te gevoelig. En wat betreft de erkenning in één of andere vorm van locale talen, heb ik ook nog niet veel gezien binnen Frankrijk.

We maken al deel uit van het grote Europa binnen België of Vlaanderen. Waarom onszelf opsluiten in een Frans(talig)e wereld?
Ferre is offline  
Oud 23 juli 2011, 23:56   #62
nabat54
Minister-President

nabat54's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
60% van de Fransen zien een aansluiting van Wallonië bij Frankrijk wel zitten.
Ik vraag me af of er veel verschil zou zijn indien het gans België zou zijn? Ik denk dat er nog meer warm zouden lopen met dat idee.

Ik begin meer en meer ook in deze optie te geloven: indien België niet meer langer draait (zoals het zijn moet) dan kan het maar beter in Frankrijk opgaan.
Beter dat dan dat Vlaanderen alleen achterblijft, of erger nog: door die protestantse Hollanders ingelijfd wordt.

Maar er moet één grote voorwaarde zijn: de plaatselijke talen en dialecten moeten behouden blijven. Ik ben ervan overtuigd dat dit zo zal zijn: sterker nog: ik geloof dat dit de Nederlandse taal, en beter nog: de dialecten beter zal vrijwaren naar de toekomst toe.

We zijn dan niet meer dat kleine landje, maar één groot land. Vlaanderen heet dan Département Flandre, enz.

Wat er met de Koninklijke familie moet gebeuren, tja dat weet ik niet. Dat is het enige wat me wat tegenhoudt: wat met die mensen? Ik stel voor dat Zij voor eeuwig hun titels behouden behalve die van Koning natuurlijk. Het Hoofd, nu de Koning en later Zijn oudste Zoon, wordt Duc de Brabant. De Tweede Zoon Comte de Flandre bv. En ze blijven protocollaire rollen vervullen om onze départementen te vertegenwoordigen. Dat lijkt me een faire oplossing.

Wat denken jullie daarvan?

Hier een link:http://www.hln.be/hln/nl/1274/De-for...rankrijk.dhtml
Indien Belgie niet meer langer draait waarom zou het dan wel werken als het opgenomen is
in Frankrijk ?

Frankijkr respecteert de plaatselijke talen en dialecten ?
Moet je eens gaan vragen bij de Basken, de Corsicanen, de Bretoenen, de Elzassers, de Ocitaniers !
Je wil een vlaamse ETA, FLNC, ARB ?

Wat is er mis met een klein landje ?
Wil je liever in een land wonen die atoombommen heeft en nucleaire onderzeers ? is het dat ?

Koninklijke familie,...dat is echt wel de giller.

Vraag ? Wat moet je gedronken of gerookt hebben om zoiets op een forum te plaatsen ?
Everyone, Republican or otherwise has their own particular part to play. No part is too great or too small, no one is too old or too young to do something. Bobby Sands (1954-1981) on hunger strike in 1981 Long Kesh
The foggy dew http://www.youtube.com/watch?v=28Bq_2soGIA
"Marre des revendications linguistiques flamandes! De la modestie svp quand on a une langue si locale"
SHAME betoging in Brussel op 23/01/2011
Tiocfaidh ár lá
nabat54 is offline  
Oud 24 juli 2011, 00:40   #63
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Ik vind dat we ons moeten beperken tot het overnemen van de staatsvorm, en die verder perfectioneren (door ondermeer het BROV als wettelijk en wettig politiek beleidsinstrument in voege te brengen).

"Leve de Republiek!", dus.

En: "Vrijheid, Gelijkheid, Broederlijkheid".

Mét de Walen als het kan, zonder als het moet.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline  
Oud 24 juli 2011, 00:55   #64
MaGNiFiCaT
Perm. Vertegenwoordiger VN

MaGNiFiCaT's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nabat54 Bekijk bericht
Indien Belgie niet meer langer draait waarom zou het dan wel werken als het opgenomen is
in Frankrijk ?

Frankijkr respecteert de plaatselijke talen en dialecten ?
Moet je eens gaan vragen bij de Basken, de Corsicanen, de Bretoenen, de Elzassers, de Ocitaniers !
Je wil een vlaamse ETA, FLNC, ARB ?

Wat is er mis met een klein landje ?
Wil je liever in een land wonen die atoombommen heeft en nucleaire onderzeers ? is het dat ?

Koninklijke familie,...dat is echt wel de giller.

Vraag ? Wat moet je gedronken of gerookt hebben om zoiets op een forum te plaatsen ?
Versta mij niet verkeerd: ik verkies nog steeds Belgie boven annexatie bij gelijk welk land. Een unitair Belgie. maar Vlaanderen alleen, dat lukt nooit.
Oud 24 juli 2011, 01:04   #65
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Leuk idee. Aansluiting bij Frankrijk en Hollandofobe indoctrinatie. Ga een hartinfarct krijgen, Fabiola, u bent toch al 10 jaar dood maar beseft het nog niet.

Laatst gewijzigd door Weyland : 24 juli 2011 om 01:04.
Weyland is offline  
Oud 24 juli 2011, 01:11   #66
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Versta mij niet verkeerd: ik verkies nog steeds Belgie boven annexatie bij gelijk welk land. Een unitair Belgie. maar Vlaanderen alleen, dat lukt nooit.
U lijkt te vergeten dat België - voorlopig toch nog - door Vlaanderen van het bankroet wordt gevrijwaard, en dat ondanks alle tegenwerking die Vlaanderen vanwege datzelfde België ondervindt.

Waarom 'Vlaanderen alleen' - dus verlost van het Belgisch blok aan het been - nooit zou lukken moet u mij toch maar eens uitleggen.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!

Laatst gewijzigd door djimi : 24 juli 2011 om 01:12.
djimi is offline  
Oud 24 juli 2011, 01:12   #67
nabat54
Minister-President

nabat54's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik sta verbaasd van uw inhoudelijk antwoord op mijn vragen die ik gesteld had als reactie op uw openingspost................
Everyone, Republican or otherwise has their own particular part to play. No part is too great or too small, no one is too old or too young to do something. Bobby Sands (1954-1981) on hunger strike in 1981 Long Kesh
The foggy dew http://www.youtube.com/watch?v=28Bq_2soGIA
"Marre des revendications linguistiques flamandes! De la modestie svp quand on a une langue si locale"
SHAME betoging in Brussel op 23/01/2011
Tiocfaidh ár lá
nabat54 is offline  
Oud 24 juli 2011, 01:15   #68
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Dat zijn andere mensen dan de Vlaamse schapen.
Ik ben van mening dat Vlamingen in dit scenario minder makke schaapjes zouden worden. Maar goed, één manier om erachter te komen... De Vlaamse Leeuw is maar een poesje, maar een kat in het nauw kan ook gevaarlijk uit de hoek komen.

Laatst gewijzigd door Weyland : 24 juli 2011 om 01:15.
Weyland is offline  
Oud 24 juli 2011, 04:53   #69
graaf de bethune
Gouverneur

Standaard

Wat is me dat toch weer allemaal. De ene wil Vlaanderen bij Frankrijk en de andere wil Vlaanderen bij Nederland. Zijn wij dan echt een volkje dat niet in staat is zijn eigen te besturen???? Hebben wij dan altijd een meester nodig???? Onze politiekers zeggen dat Vlaamse onafhankelijkheid economisch niet haalbaar is. Hallo??? Diezelfde politiekers zijn wel de eerste om gelukwensen te sturen naar Montenegro, Kosovo, Zuid-Soedan, als die landen via referendum onafhankelijk worden. Allemaal landen die in economisch mindere omstandigheden kiezen voor onafhankelijkheid. Maar wij Vlamingen, neen, wij zijn daar niet toe in staat. Alsof we een kind van 15 jaar zijn dat vraagt aan zijn ouders om alleen te gaan wonen. Daar zeggen ze ook tegen dat het daar niet toe in staat is. Foei, foei, arm Vlaanderen.Ik begin er echt aan te twijfelen dat wij stammen uit voorouders die in 1302 een georganiseerd Frans leger in de pan hebben gehakt.
graaf de bethune is offline  
Oud 24 juli 2011, 05:05   #70
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Vlaanderen bij Nederland (eerder vereniging der Nederlanden) is niet te vergelijken met Vlaanderen bij Frankrijk.

Laatst gewijzigd door Weyland : 24 juli 2011 om 05:08.
Weyland is offline  
Oud 24 juli 2011, 05:35   #71
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Ik vind Frankrijk een prima land om in te wonen en Frankrijk heeft ook de intelligentie gehad om ervoor te zorgen dat alle subculturen gekraakt werden zodat men in Frankrijk een enkele taal spreekt en zich tot een enkele cultuur waant, de enige manier om een natie te hebben die aaneen hangt. Wat heethoofden die aan hun cultuur hielden zoals de Corsikanen en de Basken en wat Bretoenen zijn nu herleid tot een hoopje miserabel en belachelijk terroristengespuis.

Maar qua mentaliteit en dergelijke komen de Fransen en de Walen toch dichter bij elkaar dan de Vlamingen zou ik denken, en ik zie het voordeel niet in voor de Vlaming om zijn taal op te even, om wat eigenlijk te winnen ? Bestuur te krijgen vanuit Parijs ? Ik denk eerlijk gezegd, en ik kan ze goed begrijpen, dat de Walen zich best "thuis" zouden voelen in Frankrijk.
Ik denk echter dat de Franstalige Brusselaars met hunnen dikke nek zouden verschieten dat ze als provinciaalse boerkes gaan beschouwd worden (terecht!) en dat er daar een prefect wat orde op zaken komt stellen.

Ik zou zeggen, als je Frankrijk leuk vindt (zoals ik), wel, ga er wonen. De mensen die in Belgie gebleven zijn en die daar dus niet zijn gaan wonen, ik zie niet in wat ze erbij zouden winnen om een stukje Frankrijk te worden in Vlaanderen.

Marreuh... de vereniging met Nederland vind ik minstens even griezelig, hoor. Ik zie echt niet in waarom we bij andere staten zouden moeten ingelijfd worden. Als dat het idee is, dan zijn we belachelijke oenen he. Een ganse trammelant maken voor "zelfbestuur" en dan dat zelfbestuur gaan verkwanselen aan de eerste de beste buur.

Laatst gewijzigd door patrickve : 24 juli 2011 om 05:38.
patrickve is offline  
Oud 24 juli 2011, 05:43   #72
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Marreuh... de vereniging met Nederland vind ik minstens even griezelig, hoor. Ik zie echt niet in waarom we bij andere staten zouden moeten ingelijfd worden. Als dat het idee is, dan zijn we belachelijke oenen he. Een ganse trammelant maken voor "zelfbestuur" en dan dat zelfbestuur gaan verkwanselen aan de eerste de beste buur.
Niet akkoord. Ten eerste is het zo dat zelfbestuur een illusie is. In een onafhankelijk Vlaanderen zou je nog steeds diezelfde elite hebben als vandaag, alleen zonder de Franstalige partijen (op misschien regionale partijtjes na). Ten tweede gaan mensen die voor een vereniging met Nederland uit van een ideaalbeeld waarin men niet spreekt van bestuurd worden van buitenaf, maar van horen tot het geheel. Sommige mensen beweren ook dat de politieke cultuur in Nederland veel volwassener is en dat onze elite waarvan sommigen niet van moeten weten het liefst niet aan de macht zien en hopen dat als we bij Nederland horen een politieke volwassenwording zich afdwingt, net zoals in de zuidelijke provincies van Nederland (die van geluk mogen spreken niet tot België te horen, wat mogelijk had kunnen geweest zijn).
De reden dat we een apart land zijn is trouwens ook maar door geschiedkundig toeval, eigenlijk is het een politieke keuze om ons Vlaanderen en niet Zuid-Nederland te noemen. Sterker, de naam Nederland is uitgevonden in onze contreien, al is de beschaving die hier heerste inderdaad ook in gewijzigde vorm verhuisd naar het Noorden. Ik heb niet gevraagd om die stomme grens.

Een vereniging met Nederland is honderden malen minder griezelig dan één bij Frankrijk vanuit mijn Nederlandstalig standpunt. Misschien komt dat omdat ik een erg op Nederland gerichte Antwerpenaar ben.

Citaat:
Wat heethoofden die aan hun cultuur hielden zoals de Corsikanen en de Basken en wat Bretoenen zijn nu herleid tot een hoopje miserabel en belachelijk terroristengespuis.
Laten we eerlijk zijn: de terroristen zijn met heel wat minder dan diegenen die nog aan hun cultuur vasthouden. Verder heb ik ook nog nooit over Bretoens terrorisme gehoord. Belachelijk vind ik het niet om vast te houden aan de Bretoense, Baskische of gelijk welke cultuur, noch zijn het daarom 'heethoofden'. Het is menselijk eerder.
Of bedoelt u dat de Franse overheid hen als dusdanig herleid heeft mits propaganda ?

Laatst gewijzigd door Weyland : 24 juli 2011 om 05:59.
Weyland is offline  
Oud 24 juli 2011, 06:01   #73
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weyland Bekijk bericht
Niet akkoord. Ten eerste is het zo dat zelfbestuur een illusie is. In een onafhankelijk Vlaanderen zou je nog steeds diezelfde elite hebben als vandaag, alleen zonder de Franstalige partijen (op misschien regionale partijtjes na).
Het bovenstaande....

is in tegenspraak met:

Citaat:
Ten tweede gaan mensen die voor een vereniging met Nederland uit van een ideaalbeeld waarin men niet spreekt van bestuurd worden van buitenaf, maar van horen tot het geheel. Sommige mensen beweren ook dat de politieke cultuur in Nederland veel volwassener is en dat onze elite waarvan sommigen niet van moeten weten het liefst niet aan de macht zien en hopen dat als we bij Nederland horen een politieke volwassenwording zich afdwingt, net zoals in de zuidelijke provincies van Nederland (die van geluk mogen spreken niet tot België te horen, wat mogelijk had kunnen geweest zijn).
als je erover denkt.

Want je zegt eigenlijk dat "onze politieke elite" dan aan de kant zal gezet worden door een "veel volwassener politieke elite uit het noorden".

Dat is in tegenspraak met "we vormen een geheel" he.

Wie zegt er trouwens niet dat wij de Nederlanders naar de vaantjes helpen, door onze sjoemelpraktijken en onze achterbakse manieren van doen ginder te importeren ?

Citaat:
De reden dat we een apart land zijn is trouwens ook maar door geschiedkundig toeval
Alle naties zijn het produkt van geschiedkundig toeval. Als liberaal vind ik dat hoe minder "natie" er is, hoe beter (zij het met een minimale ondergrens, de nachtwakerstaat), en heb maar weinig affiniteiten met "naties". Ik vind dat het op zijn best bestuurlijke organisaties zijn die zo veel mogelijk het bestuur moeten implementeren dat ik ongeveer wens op democratische wijze, en dat kan het beste met vele kleine staatjes, die zich lokaal kunnen aanpassen aan de democratische wensen. En die kunnen samenwerken in vrijblijvend verband met anderen om "grootse" dingen te doen maar zonder dwingelandij.
Hoe meer naties dus splitsen, hoe beter het is in mijn opinie. Ze moeten daarom zelfs niet HELEMAAL splitsen, zolang het bestuurlijke maar splitst.

En qua volk, ik voel mij persoonlijk helemaal, maar dan ook helemaal niet verbonden met Nederlanders. Ik heb niks tegen die mensen, maar ik zou zeggen dat ik meer affiniteiten heb met Duitsers of Fransen dan met Nederlanders, die voor mij even 'dichtbij' staan als Denen of Ieren of zo. Dat we toevallig een taal spreken is niet voldoende opdat het zou "klikken". Let wel, ik heb niks TEGEN Nederlanders, maar voor mij zijn dat "vreemdelingen", meer dan een Fransman of een Duitser een "vreemdeling" is. Raar maar waar.
Oud 24 juli 2011, 06:17   #74
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Want je zegt eigenlijk dat "onze politieke elite" dan aan de kant zal gezet worden door een "veel volwassener politieke elite uit het noorden".

Dat is in tegenspraak met "we vormen een geheel" he.
Dit volgt later. Als individu of als lage populatie is het moeilijk om een mentaliteitswisseling te krijgen. Een grote cultuur kan dat (maar niet gegarandeerd, toegegeven) wel doordrukken. Als enkeling kan ik slecht heel miniem bijdragen aan de verbetering van een land. De gemeenschap echter heb ik nooit in de hand. Die is er of die is er niet. Hoe individualistisch je ook bent, men is steeds afhankelijk van de maatschappij. De moderne mens is afhankelijk van andere mensen.

Citaat:
Wie zegt er trouwens niet dat wij de Nederlanders naar de vaantjes helpen, door onze sjoemelpraktijken en onze achterbakse manieren van doen ginder te importeren ?
Ik acht de Nederlanders als sterker dan dat. Volgens mij zijn ze veel invloedrijker dan mensen hier. Wel kan het zijn dat we het rotte deel van Nederland zouden worden. Nu spreek ik niet positief over onze regio, maar ik heb wel het beste voor met dit land en zeg maar mijn mening.

Citaat:
Alle naties zijn het produkt van geschiedkundig toeval. Als liberaal vind ik dat hoe minder "natie" er is, hoe beter (zij het met een minimale ondergrens, de nachtwakerstaat), en heb maar weinig affiniteiten met "naties".
Citaat:
Ik vind dat het op zijn best bestuurlijke organisaties zijn die zo veel mogelijk het bestuur moeten implementeren dat ik ongeveer wens op democratische wijze, en dat kan het beste met vele kleine staatjes, die zich lokaal kunnen aanpassen aan de democratische wensen. En die kunnen samenwerken in vrijblijvend verband met anderen om "grootse" dingen te doen maar zonder dwingelandij.
Hoe meer naties dus splitsen, hoe beter het is in mijn opinie. Ze moeten daarom zelfs niet HELEMAAL splitsen, zolang het bestuurlijke maar splitst.

Persoonlijk vind ik dat naties er altijd zullen blijven bestaan. Je kan die niet ontkennen dat je er zelf niet immuun voor bent. Je zegt het immers zelf: je hebt een affiniteit met de Franse cultuur (wellicht omdat je ertussen opgegroeid bent, zijnde een Brusselaar die veel met Franstaligen optrok en later met Fransen).
Verder denk ik dat het splitsen van naties er vooral voor zorgt dat je veel halfbakken oninterressante landen bij krijgt die bekend staan om hun navelstaarderij. Een natie is best op z'n maximale potentieel aanwezig, vind ik. Nationalisme moet niet als religie beleden worden dat alle aspecten van het menselijk leven beheerst worden, maar ik vind het wel gezond om een natiebesef te hebben. Fransen bezitten dit, Nederlanders ook (al ontkennen zij dit zelf, ze zijn patriotischer dan ze van zichzelf denken, maar nog steeds nuchter). Het feit dat de Belg en ook de Vlaming zich vlees noch vis voelt beschouw ik geen voordeel. Niemand in de wereld vind de Belg of de Vlaming interessant, dat is omdat hij enkel consumeert en anderen emuleert wegens gebrek aan eigen natiegevoel.

Citaat:
maar ik zou zeggen dat ik meer affiniteiten heb met Duitsers of Fransen dan met Nederlanders, die voor mij even 'dichtbij' staan als Denen of Ieren of zo. Dat we toevallig een taal spreken is niet voldoende opdat het zou "klikken". Let wel, ik heb niks TEGEN Nederlanders, maar voor mij zijn dat "vreemdelingen", meer dan een Fransman of een Duitser een "vreemdeling" is. Raar maar waar.
Ik heb veel affiniteiten met Nederlanders. Ik ben tot dat besef gekomen nadat ik er veel contacten mee had (uit verschillende provincies, zowel stedeling als suburbaan). Voor mij is Nederland een buitenlands binnenland en Wallonië een binnenlands buitenland. Ik zou zelfs zeggen dat Nederland me beter bevalt dan Vlaanderen. Wel is het zo dat indien ik Vlaanderen zou verlaten het land hier nog steeds zou stikken van ontevreden burgers en de situatie zou nog steeds weinig stabiel zijn hier.
Verder is de Franstalige wereld voor mij een vreemde wereld. Als ik die betreed hetzij in het echt, hetzij virtueel voel ik me steeds als de 'buitenstaander'. Ik wil de Franse cultuur wel begrijpen, maar ik ben niet echt compatibel met ze. Over de Duitse cultuur weet ik niet veel af en ik heb het altijd een zonde gevonden dat ik niet voldoende tijd heb kunnen steken om Duits als taal te leren (nooit één lesuur gehad op school bovendien).

A propos, er zijn mensen die zichzelf kunnen inleven in verschillende culturen. Men zegt wel eens: hoe meer talen (eigenlijk eerder culturen) men kent, zo veel meer is men mens. Dit klopt volgens mij volkomen.

Laatst gewijzigd door Weyland : 24 juli 2011 om 06:28.
Weyland is offline  
Oud 24 juli 2011, 07:38   #75
Inno
Minister-President

Inno's schermafbeelding

Standaard

Een aansluiting bij Duitsland mag ook altijd.
Inno is offline  
Oud 24 juli 2011, 07:39   #76
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Een aansluiting bij Nieuw Zeeland zou tof zijn !
Oud 24 juli 2011, 07:41   #77
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
Nog liever Nederlander dan Fransman!!!
Geen van beiden.
Henri1 is offline  
Oud 24 juli 2011, 07:42   #78
Inno
Minister-President

Inno's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Geen van beiden.
staatsloos
Inno is offline  
Oud 24 juli 2011, 07:43   #79
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja ik weet het wel dat gij je halve Hollander voelt.
Met alle respect, maat dat doet er in deze discussie niet toe.
We blijven gewoon Belgen met alle voor- en nadelen die daaraan verbonden zijn.
Henri1 is offline  
Oud 24 juli 2011, 07:44   #80
Inno
Minister-President

Inno's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Met alle respect, maat dat doet er in deze discussie niet toe.
We blijven gewoon Belgen met alle voor- en nadelen die daaraan verbonden zijn.
Neen,dat zullen we niet doen.
Inno is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be