![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Parlementslid
|
![]() Tomb schreef :
Citaat:
- BB's boek is dus niet racistisch; - "de 'r'echter in Gent heeft maar wat gezanikt ! Goed dat we onze klassieken kennen !
![]() |
![]() |
#62 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
de grens is de wet, die gemaakt wordt door mensen die we zelf verkiezen, nl de parlementsleden |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Minister-President
|
![]() Ik had graag een veroordeling van de schijvers en promotoren van boeken zoals "De weg van de moslim" en van diegenen (zoals mevrouw Onckelinckx) die dat boek verdedigen.
Graag ook veroordeling van andere literatuur die oproept tegen andersdenkenden en andersvoelenden.
![]() |
#66 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | ||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
De overgang van woorden naar daden is echter een flexibele grens. Je kunt als persoon immers een "vijand" vertroetelen terwijl je anderen met woorden aanzet tot lynchen. Mag je zeggen dat er problemen zijn met vreemdelingen? Natuurlijk, dat mag, dat moet zelfs en die problemen moeten aangepakt worden. Mag je zeggen dat alle vreemdelingen problemen opleveren en dat je alle vreemdelingen daarvoor wil straffen? Natuurlijk zou dat mogen en dat gebeurd ook vaak maar niet in het westen. Dergelijke stellingname is hier in europa en in overeenkomst met de internationale rechten van de mens zelfs verboden. Ik begrijp ook wel dat die rechten van de mens door niemand ernsig worden genomen aangezien het grote voorbeeld van vrijheid, democratie en deze basisrechten in de westerse wereld deze zaken totaal aan z'n laars lapt. Er zijn dus wel grenzen aan de vrije meninguiting volgens mij. Die grenzen liggen mijn inziens niet op de mening op zich maar op het repetitieve karakter en demate van veralgemening. Tot voor kort maakte hier in vlaanderen het vlaams blok zich schuldig aan deze feiten en lijkt het bovendien ongeloofwaardig dat ze dit deden in het belang van het "eigen volk" tenzij ze de partijkern bedoelden natuurlijk. Dit word elke dag duidelijker naarmate de verkiezingen naderen. Zelfs een prutspartij als agalef, nu groen deed mindert water bij de wijn terwijl ze in de regering zaten.
![]() |
![]() |
#68 |
Staatssecretaris
|
![]() Oeps, sorry. K&K en dan nog wel over Bardot. Gainsbarre dr
![]() ![]()
![]() |
#69 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
is dat nu echt zo moeilijk? er is geen enkele wet die "anders denken" verbiedt, geen enkele rechtbank zal je veroordelen voor "anders denken", de mind police bestaat niet in belgie |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Banneling
|
![]() Ik heb Bardot's boeken gelezen en als er 1 ding me opviel dan was het wel haar ongelofelijk gevoel voor humor. Mevrouw Bardot is een beter woordkunstenaar dan ze een acteertalent is (geweest). Meer nog, sommige stukken zijn echte pareltjes.
En ja, niet zonder enig cynisme geeft ze een beeld van 60 jaar Franse geschiedenis en portreteert ze op schitterende wijze de verarabisering en verloedering van het zuiden van la douce France. Zij was dan ook een getuige van het eerste uur. Zij zag hoe Marseille ten gevolge van de magrebijnse kolonisatie veranderde in een bidonville-regio waar je nog enkel minaretgejengel hoort en wandelende tenten tegen het lijf loopt. Haar boeken zijn ook regelrechte aanklachten tegen het fenomeen van de politieke correctheid, een ziekte waaraan zowel la gauche als la droite (Chirac) zich maar al te graag laten contamineren als het hun machtegeile doelstellingen dient. Proficiat Brigitte Bardot voor zoveel moed. (En dan zwijg ik nog over haar levenswerk : de strijd tegen dierenmishandeling, inclusief bepaalde islamitische barbaarse praktijken). Voor eventuele geinteresseerde lezers : lees ze in het Frans. In de vertalingen gaan er te veel nuances en kwinkslagen verloren. |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
maar bon, dat is een andere discussie niemand verbiedt het VB te zeggen dat migranten problemen opleveren de wet verbiedt wel dat men een ras (arabieren) als minderwaardig gaat beschouwen in publicaties bij mijn weten is een meerderheid van de belgen/vlamingen VOOR een aantal beperkingen op de vrije meningsuiting, zolang die niet politiek van aard zijn dat die wet er is een ook toegepast wordt, lijkt me dan ook terect er zal altijd een strijd zijn tussen "de meerderheid beslist" en de "individuele rechten", en ook dat is cruciaal voor de democratie naar mijn mening |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
I'm still standing, better than I ever did, Looking like a true survivor, feeling like a little kid. __________________ But I'm stubborn, like those garbage bags that time cannot decay, I'm junk but I'm still holding up this little wild bouquet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | ||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Nou ja, zelfs indien dat inderdaad zo zou zijn: democratie is hier van geen tel. Lees mijn onderschrift. ![]() Het recht op vrije meningsuiting kan trouwens geen beperkingen kennen, het mag dan bijzonder zwart-wit lijken, maar men is of voor het recht op vrije meningsuiting of men is er tegen! Ik schreef hier ooit een prachtig betoog neer, maar helaas is dat verloren gegaan samen met de 'forumverkiezingen'. Citaat:
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | ||
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Wie is dan die moreel superieure elite die beslist wat precies de individuele rechten zijn?
![]() |
![]() |
#75 | ||||||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
intellectuele eerlijkheid? wat een demagogie is me dat en ik reageer enkel op een gelijkaardig statement, dus is het ik niet die het in de discussie breng misschien best eens lezen wat er staat vooraleer je denkt me de les te moeten spellen Citaat:
en wat wil dit nu weer zeggen: "Wat de wet stelt is overigens geen argument." gelieve kort en duidelijk te zijn Citaat:
misschien is het gepubliceerd in een academisch tijdschrift ![]() als je de symbiose "individuele rechten"/"meerderheid beslist" niet snapt stel ik voor dat je ten bate van de intellecuele eerlijkheid ![]() ik kan hobbs en mill aanraden Citaat:
|
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#77 | |||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
de grondwet natuurlijk!!!!!!! zijn jullie hier met mijn voeten aan het spelen of wat? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
die van mijn vriendin heet kant ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
![]() De wet is geen argument in een discussie als deze omdat het hier om een morele afweging gaat en de wet betrekken in discussies als deze leidt per definitie tot cirkelredeneringen. Door naar "de wet" te verwijzen zonder met argumenten te onderbouwen waarom het juist is dat die wet bestaat, wijs je er eigenlijk reeds op dat die wet niet juist is. Om niet te theoretisch te worden ga ik dit expliceren met behulp van een voorbeeld: stel dat dit een discussie zou zijn omtrent abortus ten tijde dat abortus bij wet verboden is. De voorstanders van het recht op abortus zijn van oordeel dat deze wet dient te verdwijnen en halen daar allerhande argumenten voor aan, de tegenstanders verwijzen al deze argumenten echter naar de vuilbak en dat met het argument dat abortus volgens de wet immers verboden is en aldus niet toelaatbaar geacht kan worden. Hetzelfde geldt overigens voor het "meerderheidsargument"! Al was de meerderheid der mensen overtuigd dat een koe vliegen kon, het zou de koe heus niet doen vliegen!
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() dit is het ultieme argument, vind ik: de meerderheid beslist (om misbruiken en verstikking van het individu tegen te gaan, zijn natuurlijk elementaire individuele rechten opgenomen in de grondwet) Citaat:
![]() wel jammer, ik zie het al voor me: "hey boer swa, ouw koeien vliegen niet, den bak in joenge" |
|||||
![]() |
![]() |