![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Ik begrijp uw standpunt ergens wel, als ik in een ander land zou gaan wonen zou ik ook zorgen dat ik de taal machtig ben. Maar door het openstellen van grenzen, de globalisering etc, wordt het bijna onmogelijk alle talen machtig te zijn. En dan nog, ik vrees dat het niet enkel aan de mensen die hier wonen is om de taal machtig te worden. Onze regering gaat daar al jaren zwaar de mist mee in. Kan je het die anderstalige bewoners dan nog wel blijven kwalijk nemen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En bovendien: als een vlaming job wil dan wordt sowieso geeist dat die NL/FR/E/D verstaat en kan spreken/schrijven. Is het zo moeilijk om diezelfde eis aan een niet-vlaming op te leggen? Als een Senegalees wèl de moeite kan doen om Frans te leren, waarom dan niet om Nederlands te leren? Ik zie altijd maar mensen van "ocharme, hij woont hier al twintig jaar, maar doet toch zijn best om frans te spreken" (over een Senegalees die al twintig jaar in antwerpen woont). Ik niet dus: ofwel doet hij de moeite om Nederlands te spreken, ofwel spreekt hij maar met de onderdanigen die in Vlaanderen denken de hoofdvogel afgeschoten te hebben door in het stof te blijven kruipen om toch maar de taal van elke nieuwkomer te spreken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#65 |
Partijlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Waarom zouden ze nog moeite doen in godsnaam? Als men jou ergens in een land toelaat zonder enige voorwaarden te stellen (en ze dan ook op te volgen), moet je niet versteld staan van de massa anderstalige mensen die dat land blijft aantrekken... achteraf moeten ze dan niet komen bleiten dat ze met al die anderstaligen en bijhorende problematiek geen blijf meer weten. En dat doet iedereen nu dus net wel. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Europees Commissaris
|
![]() Het is altijd de fout van overheid zeker? Wij moeten gewoon wat meer op onze strepen staan en ons niet altijd aanpassen als een volk zonder eigenwaarde en zelfrespect.
![]() |
#68 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zolang daar geen meerderheid is die daar iets aan veranderd, zal het altijd zo blijven. En volk? Laat me niet lachen. Het enige dat 'ons volk' doet is klagen vanachter zijn tv, pc... hooguit eens tegen de buurman aan de voordeur terwijl ze met hun pint in hun handen eens aan hunne overvolle buik krabben. Klagen en zagen ja graag! Er effectief iets aan doen, daar hebben wij het lef niet voor. Ik roep al jaren dat ik niet liever zou hebben dat dit land eens 1 week volledig, maar dan ook volledig lamgelegd zou worden. Dan pas zou de boodschap van 'het volk' wel eens gehoord en gevoeld worden daar waar het moet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Europees Commissaris
|
![]() De meerderheid van de autochtone bevolking heeft al op partijen gestemd die daar iets aan willen doen. Maar met 25% allochtonen (and counting) is het moeilijk om aan 50% te geraken.
Of wou je het via niet politieke weg doen? Betogingen? Die helpen niet. Betogingen zijn voor de machtelozen.
https://stratlingo.com Laatst gewijzigd door Snerror : 7 augustus 2011 om 10:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Als je echter in belgie woont wordt je verondersteld, door de linkse hansworsten( en voor de juiste term wordt ik weer een maand geband), van alle talen van de wereld te spreken en begrijpen, want het is toch zo moeilijk om een taal te leren aan degene DIE NAAR HIER KOMEN
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dus, als we de Waalse minister van financiën gaat betitelen als Minister van Posterijen, dan maakt het je wel een fluit uit, vermits hij de transferts in jouw bus komt steken ...
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Europees Commissaris
|
![]() Ja ik overdreef het inderdaad een beetje om mijn punt te maken. Maar het is wel een feit dat allochtonen sowieso minder voeling hebben voor de Vlaamse zaak. Wat ik op zich wel begrijp.
![]() |
#75 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat spel in Tottenhesp, of wat was het, is jaaren geleden ook begonnen met een fakteur die geen Engels kon.
http://www.gva.be/nieuws/buitenland/...tottenham.aspx Ik zeg dat nu al lachend, ik ben zo. Maar doe toch even je best ...
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() En nochtans staat in Nederland de status van het Nederlands niet ter discussie. Idem eigenlijk voor al onze buurlanden. Het is blijkbaar enkel in Vlaanderen dat somigen er een mening op nahouden dat het er niet toe doet welke taal er gesproken wordt, 'als we elkaar maar verstaan'.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Daarnaast, postbodes zijn een veelvuldig geraadpleegde bron van informatie: "weet u deze straat, kent u die en die winkel, waar kan ik dat en dat vinden"? Als publieke dienst (en bij jullie zelfs staatsbedrijf) hebben die mensen een verantwoordelijkheid, een functie die echt wel verder gaat dan een brief in iemands bus duwen.
![]() |
![]() |
#80 |
Banneling
|
![]() Ik vraag me in feite af of ze in Wallonië ook ééntalig Nederlandstalige postbodes hebben? Of d�*t is er nu net weer ietske over zeker?
|
![]() |
![]() |